Jeg har ingen venner!

I disse dager feirer to av mine tre små skatter bursdag. På søndag skjer det! Av flere forskjellige grunner, fant jeg ut at det er det vi gjør i år. Så får vi se hvordan vi gjør det i årene som kommer. 

Jeg føler jo at jeg har mange venner og gode mennesker rundt meg, men nå begynner jeg faktisk å bli litt i tvil, når kun noen få av de jeg inviterer i noe så stort som Siennas aller første bursdag, ikke gidder å gi beskjed om de kommer engang, eller bare ikke kan komme, uten å gi noe nærmere beskjed om hvorfor de ikke kan komme. Dette høres sikkert helt hysterisk ut, jeg innser det. Men for meg, som ikke har noen familie her, er det utrolig viktig at vennene mine stiller opp. 

Det er ikke det altså. Jeg har noen få, veldig gode og nærme venninner som jeg vet stiller opp, alltid.. uansett! Men mennesker jeg trodde var der, er plutselig ikke der. Helt ærlig er jeg skikkelig skuffet over enkelte. Samtidig er det jo greit å luke ut de som bare er det for å være der, som egentlig ikke er der for deg når det gjelder. Som bare er der så lenge sola skinner sterkt. Jeg er ganske fan av “ekte” mennesker, mennesker som er ærlig og er seg selv, og som evner å skille mellom meninger og mennesker. Jeg mener at et vennskap skal kunne klare å være i stand til å takle uenighet og forskjellige meninger. Takk for at dere gjør jobben min med å luke ut mennesker fra livet mitt som ikke har noe her å gjøre så mye, mye enklere. 

Fra Siennas dåp, der kun den ene gudmoren hennes dukket opp, min gode venninne Katrine som alltid er der for oss. Det ble likevel en minneverdig dag for store og små ♥

34 kommentarer
    1. Så utrolig trist:-( hver hvordan det er å bo langt unna familien! Flyttet selv nettopp til Jessheim og kjenner ingen. Gode klemmer til deg og barna<3 å til lykke med 1- års dagen til Sienna<3

    2. Sårt å lese, samtidig tror jeg vi er mange som har opplevd maken. Folk gjør utrolig mye rart man aldri kan klare å forstå. Noe må man bare glemme, andre ting blir forholdet brennmerket av i lang lang tid, kanskje for alltid. Men husk at No er det fredag, selskapet er søndag, så de kan jo dukke opp. Jeg er selv elendig på å huske å svare på smser ang invitasjoner selv. Ikke vondt ment, men mld jeg f.eks mottar og leser på jobb har en tendens med å skli ut av hjernen. Håper feiringen blir fin allikevel

    3. Du kan faktisk ikke kreve noe form for svar fra de! Om du ikke hører noe, så betyr jo sett bare 1 ting, de KOMMER ikke! Kanskje de hadde andre viktigere ting og gjøre…

    4. Det er jo ikke rart de ikke vil stille opp når du bare snakker dritt om dem! Da er jo ikke du noen særlig god venn heller. Vi vet jo bare din side av saken, men det kan jo hende de har gode grunner til å ikke komme, hvorav en av dem er at det er jul og mye annet som skjer. Skjerp deg, det er ikke synd på deg. Du får invitere fedrene da, og deres familie.

    5. What goes around comes around!!
      Fra hva er får inntrykk av så vandrer du rundt med ett synspunk der du og din minste søtmos e midtpunktet i livet til alle.
      Litt dumt at du bor så langt vekk fra familie, jeg tror at du trenger noen solide støttespillere som står ved din side til en hver tid. ingen skal måtte gå igjennom så mange høydepunkter alene, slik som dåp og bursdager.

    6. Kjære Rannveig! <3 Trist å lese, og du har sikkert hørt det mange ganger før: men hva med å flytte tilbake til nord til familien? evt så du har dem litt nærmere?
      Og til dere andre som kommenterer: ingen er perfekte! hun har sikkert gjort noen feil også, men det er menneskelig.

    7. ahh, kjenner til den ja! En ting at de ikke kan komme, men folk kan da vel iallfall gi beskjed! :O Veldig kjedelig.. :/

    8. Vil anbefale deg å ikke ta slike private kamper på bloggen. Prøv å ta litt lærdom av hva andre bloggere har gjort før deg. Å bli rik av å henge ut andre blir ingen lykkelige av. Vi får kun din versjon. Enten så har de en grunn eller så har du feil venner…..

    9. Eller så betyr ikke noe svar at de kommer. Forresten bør du legge opp til felles bursdag alltid. Folk har annet enn bursdager i tankene i desember. Barnebursdag er en ting, de kan du dele, men bør legges tidlig i desember eller skyves over i januar.
      Har nå 30 år som desemberbarn på nakken og mamma til julaftenbarn. Slik er det bare.

    10. En ting er at folk ikke gidder å ta seg bryet med å svare om de kan eller ei. Det er frekt. En annen ting, er å svare at de ikke kan komme – ubegrunnet. Hvorfor trenger du å få opplyst grunn? Skal du bedømme om grunnen er god nok eller ei? Det er enda frekkere enn å la være å svare.

    11. Synes det er forferdelig å ikke svare på bursdags innbydelser,det er vanlig norsk folkeskikk spør du meg !!Men det kan jo være greit å finne ut hvem man kan regne som ekte venner <3Så kan enkelte som har lagt igjen en kommentar her inne ,svare på en ordentlig måte og ikke legge igjen barnslige kommentarer,lykke til med selskapene til dine søte små Rannveig,

    12. Og du forventer mere med din oppførsel og væremåte? Du og dine barn er ikke midtpunktet i livene til mennesker rundt deg. Bare å skrive navnet til bursdagsbarnet vil jo ta en liten evighet.

    13. Sikkert få som vil stille opp for de løsungene du spyr ut uansett. Skam deg, og vær heller takknemlig for de som faktisk gidder å bry seg. Ikke sitt på bloggen din å klag

    14. Uansett hvor mye jeg prøver.. så klarer jeg ikke synes synd på deg.. tror det er noe med personligheten din som plager ikke bare meg, men folk flest som slenger dritt kommentarer. 90% av skrivingen din handler om hvor tøft nettopp DU har det, fordi DU er alenemor, og alt liksom handler om DEG! Skjerp deg. Mennesker er skapt for å få barn. Kom deg ut og slutt å surve. Verdsett de som faktisk stiller opp

    15. 11.12.2016 kl.16:10
      Hva F er galt med deg?? Tenk å snakke sånn om andre mennesker… jaja, du er helt sikkert et flott menneske.. god jul da du!

    16. 11.12.2016 kl.16:10
      Hva F er galt med deg?? Tenk å snakke sånn om andre mennesker… jaja, du er helt sikkert et flott menneske.. god jul da du!

    17. Om hvorfor er vell en privat ting ? Om jeg ikke kunnet ha komt med mine barn så hadde jeg ikke overhodet begrunnet , for det kan være privat ..
      Men eller liker bloggen din kjempe godt og du er en utrolig flink mor <3 🙂

    18. For noen utrolige stygge kommentarer folk klarer å spy ut av seg. Dette er hennes private personlige blogg, hvor hennes liv og tanker er poenget. Hun må kunne skrive akkurat det hun føler og tenker på både på godt og vondt. så klart det er ensomt å være alene mor til tre barn med familie som bor langt unna. Og da er man ekstra sårbar og har et ekstra behov for at venner er der og stiller opp og tar del i ting. Jeg heier på deg 🙂

    19. Ville bare si at jeg har enorm respekt for deg som er alenemamma for 3 barn! Du er søren meg stein tøff uansett hva folk sier!!
      Hilsen mamma til en liten på 1år 💙

    20. Det ordner seg alltid 🙂 Vær glad for de som kommer og ha det hyggelig med de 🙂 ha en flott feiring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg