Mitt forhold til Emmas pappa..

Nå skal dere få sannheten. Jeg vet mange av dere er veldig nyskjerrige rundt dette her, og det er jo naturligvis forståelig etter jeg postet dette innlegget for noen dager siden. Det er lov å stille spørsmål, men man kan faktisk ikke kreve svar. Har jeg virkelig en informasjonsplikt? Plikter jeg å fortelle offentligheten om jeg har et forhold til noen? Jeg føler personlig jeg ikke har det. Jeg lever mitt liv slik jeg vil, og jeg sier det jeg vil si. Jeg er et fritt menneske sånn sett, akkurat som deg. Jeg er egentlig ganske privat av meg, til å ha en blogg lest av mange tusen mennesker hver dag, men jeg skal fortelle dere om dette…

Mitt forhold til Emmas pappa er ikke noe annet enn gode venner. Vi har et godt samarbeid og han hjelper meg med ting jeg trenger hjelp til, men det er det. For Emmas del er han ofte på besøk her de ukene hun er hos meg, rett og slett fordi vi har en samværsordning der vi har delt bosted, altså at hun er hos meg og han annenhver uke. De ukene Emma er hos pappaen sin ser hun meg som regel to ganger daglig likevel, da jeg leverer og henter Nathaniel i barnehagen der de går sammen. Så for at det ikke skal gå en hel uke mellom hver gang hun ser sin pappa, og for å unngå mye forvirring og hit-og-dit, gjør vi det slik. Og det funker veldig bra for oss. 

Jeg er fortsatt like singel som jeg har vært i snart to år, og jeg føler helt ærlig at jeg ikke er klar for å gå inn i et forhold enda. Ikke med Emmas pappa, og ikke med noen andre heller. Det høres helt sikkert veldig klisjè ut, men jeg tror jeg burde “finne meg selv” før jeg kan ta det steget. Slik det er nå er hverdagen min 99% barn. Om noen skulle komme å spørre meg hva jeg ønsker i livet, tror jeg faktisk ikke jeg kunne svart på det engang. Hva JEG vil. Av den enkle årsak at jeg ikke har hverken tid eller overskudd til å tenke på meg selv. Hva jeg ønsker. Jeg lever et rimelig hektisk liv som alenemor til tre, og det er for det meste barna tankene mine og min energi går til. Jeg hadde hatt absolutt ingenting å gi i et eventuelt forhold. Og som kjent, så må man gi å ta for å få et forhold til å fungere. Jeg og Emmas pappa samarbeider bra, men vi kommer nok aldri til å bli kjærester igjen på den måten. Det er sakens faktum.

31 kommentarer
    1. Til dere som driver å kommenterer stygge ting her, hva feiler det dere? Dere har tydeligvis ikke barn selv. Det er så viktig for barna at man har en far og mor som har et godt forhold, dem tenker kun på barnet sitt her. Så kommer dere med oppmerksomhetsyke hore og clikbitch osv. Skjerp dere seriøst, blir provosert.
      Super flink er du, stor respekt til deg som er så flink mamma til tre vakre barn <3

    2. Tror du burde sette av de kronene du kan til leksehjelp når kidsa blir store… For hallo… Når du skriver at du tror at “mange er nyskjerrige på dette her…”, mente du sikkert at Magne er nyskjerrig…. For dette tror jeg virkelig at de fleste driter en lang marsj i… Skjerp deg, og få i deg noe næringsrik mat, slik at hodet ditt skal få en liiiiten mulighet til å fungere litt bedre enn det det gjør nå…

    3. Fysj å fy så ekle folk er her inne. Får helt vondt i meg når jeg leser kommentarene. Hvordan går det ann at noen mennesker er så ondskapsfulle? !Dere er jo faen ikke mennesker, dere er rovdyr sånn som dere oppfører dere!! Skjeldent jeg kommenterer, men nå måtte jeg virkelig gjøre det!
      Kjære Ranveig <3 vær så snill å ikke la disse kommentarene gå innpå deg. Dette er ondskapsfulle mennesker som føler seg bedre av å slenge dritt til deg. Du er en fantastisk mor og du burde være stolt over deg selv. Blås i hva andre sier. De fortjener ikke din oppmerksomhet. Jeg synes bare vennskapet mellom deg og pappaen til Emma er nydelig. å om dere finner sammen en dag igjen så er jo det bare kjempe fint. stå på du vakre deg! klem

    4. Stakkars Anders, du burde kanskje sette av noen kroner til å lese deg litt opp på ting. Leksehjelp er gratis det skjønner du, haha!!! Ler av sånne tragiske folk som deg, hahhahaha!!!!

    5. Syns det er bra at dere samarbeider om Emma!:) ikke hør på de tullingene her oppe, de er bare ute etter å bråke. Du er en godhjertet og fin person og har alltid vært ❤

    6. Dette er et fint og ærlig innlegg. Det er så hyggelig at du har begynt å blogge mer igjen. 🙂 Måten du lever med dine barn og alt dere opplever sammen, den kjærligheten dere har til hverandre, det gir meg håp for at jeg også en gang fram i fremtiden vil kunne bli en mamma med en like fin familie som deg. 🙂 Takk for at du velger å dele det du deler her på bloggen.

    7. men hvorfor kysser dere? ikke vondt ment det her alltså for jeg ble igrunn skuffa når du sier det ikke er noe imellom dere. hadde håpa dere fant hverandre igjen

    8. Har ikke fått noe inntrykk av at noen krever svar fra deg? Du bare plutselig angriper? Så negativ du er.

    9. Hvorfor er du alltid så: må forsvare meg hele tiden. Virker som om alle leserne dine krever er den stygge ulven.

    10. Synd at du føler at å være i et forhold krever så mye av deg 🙂 de riktige forholdene skal gi deg energi og glede. I lengden så får du jo hjelp med barna og. Tipper barna dine blir glade om de føler mammaen deres tar vare på seg selv. Man lever bare en gang.

    11. Det er INGEN som har krevd noe fra deg! Men skjønner at du ønsker det, siden du drar det frem i teksten… Hva er det som gjør at du prøver å legge skylda på oss, som er dine lesere?

    12. så synd det ikke blir dere igjen,dere er nydelige sammen <3.
      Men kjempe bra at dere er så gode venner da og samarbeider godt om emma ,det er kjempe viktig 🙂

    13. Så bra at dere er gode venner og samarbeider om emma. 🙂 Kos deg med dagen i lag med dine små 🙂

    14. Supert at de er venner og samarbeider så godt – men venner kysser ikke? Og legger det heller ikke ut på en blogg for å tiltrekke seg oppmerksomhet? DERFOR blir hun kalt oppmerksomhetssyk!!

    15. Herregud lol. Ungene sov og de ga hverandre et nyttårskyss, som om ei singel mor aldri har gjort det før… hun er ei like god mor som før 🙂

    16. Hva mener du med at han hjelper deg med det du trensnger?Forestiller kline bilder at det er kukk han hjelper deg med og?

    17. Silje: Kommentaren var ikke retta mot deg men den som var skrevet under. Ser forsåvidt relevansen.
      Men hallo? Trekker du virkelig oppmerksomhetssyk kortet mot en blogger?? Alle som lever av blogging er jo det da? Er ikke det hele poenget?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg