Barna er våkne hele natta

Nå sover jentene på samme rom, noe vi har begynt med for bare noen dager siden. Og jeg må si at jeg har litt blandede følelser rundt dette. Mest av alt fordi Sienna er en frøken som sover best når det er HELT stille i rommet. Og det blir det sjeldent med en søvnakrobat av en storesøster på andre siden av rommet. Dette har resultert i noen slitsomme netter og sene kvelder for min del – men jeg er fast bestemt – vi må gjøre det på denne måten nå. Jeg har en helt ny seng, men den har jeg knapt sovet i, av den enkle grunnen at jeg som oftest bare velger sofaen fordi jeg ikke orker å ta sjansen på å gå inn på mitt eget soverom i frykt av å vekke Sienna, da døra er ganske knirkete av seg. 

Men! Det har likevel vært kvelder hvor både leggingen og natta har gått helt plettfritt. Sånn som i dag, for eksempel – gikk ting kjempefint, og begge jentene – eller alle tre selvfølgelig, gikk å la seg helt uten en lyd, eller noen morsomme påfunn. Storebror er blitt så stor og så flink, at det er ikke noe problem for han. Men med jentene er det litt annerledes, og jeg har vært inne på rommet til jentene ganske mange ganger før det er natta, enkelte kvelder. Satser på at dette går seg til etterhvert, slik at jeg kan fortsette sove i min egen seng, haha! 


 

Her sover lille lillesøster nå – på storesøster sitt rom! Jeg håper, og tror dette vil fungere etterhvert, bare må gi det litt tid! Jeg elsker jenterommet, og generelt å drive å ordne og styre inne på rommene til ungene! Kan gi dere en liten omvisning i bilder etterhvert ♥

7 kommentarer
    1. Kanskje lettere og få Emma til og sove før du legger S? Eller kanskje det blir seint da… Jeg gjør det med mine og da funker det helt fint:) Men nå er jenta mi 5 år og gutten min 8, så han får være litt lenger oppe enn jenta mi da.. De har egne soverom, men liker og sove sammen:)

    2. Prøver ikke å være en bedreviter nå, men anbefaler deg å ta ut bamsen fra senga til S, da bamser i senga til så små øker farenfor krybbedød/ kvelningsfare.

    3. det går seg nok til av og til 🙂 og du over, bamser er ikke farlig når barnet er så stort og klarer og kontrolle mer selv

    4. Tips mot knirkete dør: dypp en q tips i litt olivenolje/matolje og gni tuppen mot metallgjengene i døren, dra døren frem og tilbake til knirkingen stopper😊

    5. Det tar litt tid å prøve noe nytt,men det ordner seg nok etter hvert at de finner søvnen begge to 🙂 Enig med Linda prøv det med matolje,det bruker jeg på mine dører som knirker 🙂 God lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg