hits

Siennas "pappa" fortjener henne ikke.

N er det en stund siden jeg oppdaterte her, og jeg merker at det til tider klr i fingrene etter skrive ting. Jeg tror faktisk at nr man har blogget i nrmere seks r, s lar det seg vanskelig gjre ikke tenke p bloggen til enhver tid. Bloggen min er jo ett av "barna" mine! N har det seg snn at jeg har en del andre ting enn blogg i livet mitt, s det lar seg av og til ikke gjre med innlegg hver dag. En annen ting er at iphonen min nettopp har krasja, og jeg n har kjpt en samsung i mellomtiden (hvilket har helt sykt drlig kamerakvalitet til sammenligning...) s jeg har ikke s mange bilder vise dere, da jeg sjeldent drasser rundt p speilrefleksen. 

Jeg fikk et sprsml i kommentarfeltet, som handlet om Sienna sin "pappa" og hvordan jeg tror det vil bli for henne de kommende rene. N har det seg slik at Sienna per dags dato aldri har mtt "pappaen" sin, og slik jeg ser det n, har jeg vanskelig for tro at hun noen gang kommer til gjre det. En annen ting er jo at man ikke bare kan komme valsende inn nr hun er ti r,fordi man angrer seg.Da vil jeg virkelig kreve en utfyllende forklaring p hvorfor en kan velge stikke fra sitt eget barn for redde sin egen rv. Jeg kommer til ta de valgene jeg synes er best for henne, og jeg tror ikke at det er best for henne ha en pappa som ikke er genuint interessert i hennes ve og vel. 

For vre helt rlig med dere. Nei, jeg synes overhodet ikke at det beste for henne er ha en pappa som er s til de grader ventilert i toppen, at han ikke engang har mtt sin egen datter nr hun til dags dato er ett r og en mned. Til tross for mange iherdige forsk fra min side, bde for frst og fremst prve inkludere han, men ogs hans kjreste hvis hun skulle nske delta i Sienna sin oppdragelse, desverre uten hell. Nr jeg tenker meg om, synes jeg egentlig ikke at et slikt menneske fortjener vre i min fantastiske, nydelige, unike datters liv. Han har valgt henne bort, samtidig som han frarvet henne en far. Mennesker som tar slike valg, har jeg generelt ikke en dritt til overs for. Nei, jeg synes heller overhodet ikke at man ndvendigvis trenger en pappa tilstede. Jeg er oppdratt av en alenemor, riktignok s kjenner jeg jo min pappa og hadde samvr med han, men det har da blitt menneske av meg ogs. 

Jeg er sikker p at jeg en eller annen gang kommer til treffe en mann som aksepterer det livet jeg lever, virkelig har lyst til vre der for barna mine, og kanskje mest av alt for Sienna, som ikke har en pappa. Vre en farsfigur for henne. Jeg mener oppriktig at det kan vre vel s bra, om det skulle bli tilfelle. Med det sagt, Jeg leter overhodet ikke etter noen som helst, og trives strlende som alenemor, men jeg ser jo ikke for meg at det ndvendigvis skal vre snn for alltid. 

Hun kommer nok aldri til bygge et forhold til sin biologiske pappa. Jeg vet faktisk ikke om han fortjener bli kalt pappa engang. Jeg mister litt og litt mer respekt for han for hver dag Sienna blir eldre. For hver dag han gr glipp av sin fantastiske datter som hele tiden lrer seg nye ting. Som tar sine frste skritt. Som kommer med nye ord omtrent hver dag. Som med stolthet og verdens strste smil krabber bort og gir meg en pose for legge i bleien vi nettopp bytta. Jeg har absolutt null respekt for den s til de grader arrogante mten glatt overse sitt eget barn p. I mine yne er det ikke menneskelig. Jeg fler ikke med mennesker som ikke har et hjerte, men jeg synes derimot veldig synd i de. Det m vre trist leve et s kaldt liv uten flelser for noe eller noen andre enn seg selv.  Personlig er jeg rimelig forbanna p denne stakkarslige gutten. Ja, for noen mann er han i alle fall ikke. Eller... rimelig forbanna blir kanskje ordlegge seg litt feil og en kraftig underdrivelse av hvordan jeg ser p situasjonen. Rasende er ordet. Jeg ser Sienna hver dag, og jeg kan bare ikke skjnne at en av de som i utgangspunktet skal st henne nrmest, ikke nsker vite av henne. Det er s utrolig uforstelig for meg, og det stikker virkelig langt inni mammahjertet. 

Jeg vet det vil komme mange sprsml om ikke s fryktelig lang tid, og disse sprsmlene kommer jeg til svare henne helt rlig p, i den grad jeg kan svarene p hennes sprsml vel og merke - Selvflgelig p en mte som gjr at hun aldri skal fle seg unsket fra hans side, selv om det desverre er tilfelle. Jeg kommer til fortelle henne hvem han er, og hun kommer nok helt sikkert etterhvert til nske oppske han, hvilket jeg ikke kommer til  nekte henne gjre. Jeg kommer aldri til plegge henne mitt syn p han, som jo ikke er noen hemmelighet at er et rimelig negativt, men at hun skal f lov til bygge seg opp sin egen mening om sin egen far.

 Jeg vokste opp med to foreldre som bare snakket stygt om hverandre da de gikk hvert til sitt. Dette er ikke noe jeg nsker for mine barn. Jeg tenker rett og slett at tiden fr vise hva som skjer, og i mellomtiden har hun hvertfall to storessken og en mamma som elsker henne betingelseslst, og en generelt stor familie p min side som er veldig glade i henne og synes hun er verdens fineste lille solstrle! Akkurat n tror jeg faktisk ikke hun trenger noen pappa, da jeg utfyller bde mammarollen og papparollen som best jeg kan enn s lenge! Kjrlighet er hvertfall ingen mangelvare i denne lille fine frknas liv, pappa eller ei.  Jeg personlig kommer virkelig til srge for at hun ALDRI skal fle seg unsket p noen som helst slags mte♥ 


 

79 kommentarer

Thomas

19.01.2017 kl.01:16

Jeg lurte bare p en ting.

Var dette barnet planlagt fra dere begge, eller ble du bare plutselig gravid? (kondom sprakk, eller glemt ta p-pille)

Nr du s oppdaget at du var gravid. Var det da ditt, hans, eller begges valg at svangerskapet skulle fullfres?

Litt interessant vite, ettersom du gr ganske hardt ut mot far her. Jada, man er to personer om "moroa", men kun en som kan avgjre utfallet.

Det virker jo heller ikke som om dere hadde et langt og trygt forhold bak dere fr du ble gravid?

19.01.2017 kl.01:29

Hva med familien til Sienna sin pappa. Besteforeldrene hennes p farsiden.

Har de noen gang tatt kontakt ?

Ida Marie

19.01.2017 kl.01:32

Oi du Thomas! Den klare eg faktisk ikje laver komentere p :) nr ein har sex, s vett ein at det kan skje at ein blir gravid. ta abort e VELDIG VELDIG tungt og de e MANGE som ikje klare gjennomg det. de e forstelig for oss som allerede har gtt gjennom et svangerskap og som vett ka denne ungen i magen kan gi oss av kjrlighet lykke. Om eg hadde blitt gravid, mannen hadde tvingt meg te tatt abort hadde eg aldri sett p fyren igjen. For de e s egoistisk be ei som allerede e mamma om ta abort. eg forstr Rannveig 110% koffer hu e sur lei seg for at pappaen ikje stille opp vil ha noe me lille prinsessen gjr. Bare d tenka at de har noen her i verden som e ditt eget kjtt og blod.. og alikevel drite i de? Da syns eg man ikje fortjener en dritt. Kaldt hjerte som Rannveig sier! ISHJERTE etter min mening. Er selv i samme situasjon caca, og det er faen ikke greit gjre slik mot sitt eget barn. Noen skulle faktisk ha tatt snoppen til slike menn;)

Hilde

19.01.2017 kl.01:44

Fint innlegg, du er en flott mor :)

Pernilla Linn

19.01.2017 kl.02:02

Folk kan si og mene hva de hvil om deg, men jeg tror virkelig ikke det er mange som har greid det du har ftt til. Du er beinhard, og jeg tror vrtfall ikke barna dine lider av at du er en alenemamma til 3, s mye kjrlighet, interesse og omsorg som du gir dem! Du er utrolig flink.

Silje

19.01.2017 kl.02:06

Det spiller faktisk ingen rolle om det var planlagt eller ei - har man sex er risikoen der, spesielt hvis man ikke trer hetta over pikkhodet, noe man skulle tro han passet p gjre siden han overhodet ikke nsker barn...

med det sagt, s skjer slike ting - man har sex og jenta blir gravid. Problemet her er at han IKKE tok ansvar. Greit nok at det ikke er en nskesituasjon, men dette er et uskyldig barn og da fr man faen meg bare brette opp arma og bli voksen! Kjenner jeg blir kraftig forbanna av at noen prver rettferdiggjre fedre som ikke tar ansvaret sitt!

19.01.2017 kl.02:24

St p du! Du er sterk!!! Vr den du er. Du er et god menneske. Slike fedre fortjener ikke at dem for barn i det hele tatt. Har han hatt sex. Har man ansvaret for det som vil skje etterp. Sienna er nydelig. Hper du finner den riktige for deg og barna dine.

19.01.2017 kl.06:06

Skjnner deg veldig godt.

Min 2ring har begynt legge merke til at andre har en pappa, s han sier "pappa" med sprsmlstegn og tilhrende undrende ord.

Jeg har sagt at "Nemo bor med pappaen sin, men ikke en mamma. Og at Bambi bor med mammaen sin, og ikke en pappa. (Vi har nettopp sett de filmene) Og at noen bor med en mamma og en mamma og noen med en pappa og en pappa. Og noen bor med en mamma og en pappa. Men du bor med en mamma"

Det var normalisering nok akkurat n, og for n s holder det :)

Men han er en glad gutt med en mamma som vil gjre alt for at han skal ha det bra. Det er ikke noen garanti for en lykkelig oppvekst selv om man har en far.

Marthe

19.01.2017 kl.07:49

Thomas, jeg m si meg enig.. jeg er selv mor til 3 stk, men fytti faen s egoistisk av Rannveig! beholde et barn som ble til ved et uhell? Det er kun Rannveig som kunne gjre noe med om at sienna fikk en pappa. Det er HUN som har fratvet sienna en pappa. kom ikke her si noe annet!! Nr man er alene ved beholde barnet, ja s burde man klare vre alene med oppdra det! Enkel mattematikk!! Jeg synes det er gruuuusomt beholde et barn der far ikke er med p det.. og i ALLEFALL om man ikke er sammen. Det er jo kvalmt!! Rannveig kunne lurt han og sagt hun gikk p prevensjon.. kun for bli gravid.. i det yeblikket hun ble gravid, har liksom ikke mannen noe si.. er det rettferdig??? Jvla idioter, som kun tenker p dere selv!

Eline

19.01.2017 kl.09:54

Jeg kan godt skjnne ditt raseri og kan heller ikke forst hvorfor ikke far har nsket se sin datter. Syns det hres ut som gode tanker om fremtiden og dens sprsml. Bra du ikke vil at datteren din skal oppfatte dine sterke negative meninger om far. Men i den forbindelse lurer jeg litt p hva du vil gjre med det du har skrevet om han p bloggen. For etter hvert lrer hun jo lese, og vil helt sikkert vre interessert i mammas blogg. Dette er p ingen mte ment som kritikk, jeg er mektig imponert over den gode jobben du gjr! :)

Torunn

19.01.2017 kl.10:19

Skjnner at du er sint og rasende, og du gjr en bra jobb med barna dine.

Men far har valgt barnet vekk, fra han visste du var gravid, og det er hans rett, desverre. Jeg tror han fler seg lurt, og han er sikkert like sint p deg som du er p han. For din egen sjelefred, prv ikke vr s sint. Der kommer ikke noe godt ut av raseri.

Susanne

19.01.2017 kl.10:35

Marthe: er du helt dum i hodet? Det er mitt frste sprsml. Har man hatt sex, fr man ett barn, SKAL man ta ansvar for det barnet om man ikke var med p avgjrelsen om f det. Er man mann nok, s gjr man det riktige! Man skal tenke barnas beste ovenfor sine egne behov, og det er noe denne pappaen ikke klarer gjre! Og da kan ikke Rannveig stole p at han gjr det i framtiden heller! At du, som er voksen og har 3 barn selv, burde vre s pen for at slike ting skjer og tenkte voksent nok p hva som er det beste for barnet. Det regner jeg med du gjr med dine egne, slik jeg gjr. Og hadde mitt barn hatt en far som blir beskrevet i dette innlegge, sku han mtte jobbe s jvlig hardt for bevise at han vil. Bedre ha positive personer i livet til barnet, enn ha en egoist som forsvinner nr det passer han! Tenk fr man skriver og ikke vr s sykt dmmende. Du skal LIKSOM vre voksen, Marthe

19.01.2017 kl.10:39

Og det som er mest snedig ope i dette er at hvis han vil ha kontakt med henne om noen r, s er det hans rett ha det. Det er ikke noe ranneig kan bestemme. Det er det norsk lov som bestemmer.

Susanne

19.01.2017 kl.10:40

Marthe; en ting til, jeg hadde aldri tatt abort og drept ett barn, fordi en jeg hadde hatt sex med hadde sagt jeg mtte det. Hadde sttt opp for det ufdte barnet mitt. For som foreldre er vi stemmene til barna som ikke kan utrykke seg.

19.01.2017 kl.10:50

Marthe, du er helt p brtur.

Du og mange andre. Det er ikke bare ta abort!

Kvinnen blir gravid, ergo m det vre hennes (og kun hennes) valg om svangerskapet skal avsluttes eller ikke.

Mannens valg er id man har sex. Bruk kondom om man ikke vil ha barn. Ev avst fra sex hvis man ikke kan leve med se eventuelle konsekvensene.

jeg ble lurt osv. Er barne unnskyldning for de som ikke klarer ta ansvar. Ting skjer, man kan velge vre feig eller ta ansvar for handlingene sine.
Anonym 10:50: Jeg kunne virkelig ikke vrt mer enig. Siden abortloven kom, har det aldri vrt, og kommer aldri til bli aktuelt at menn skal f bestemme over en kvinnes kropp og abortsprsmlet. Og slik m det bare vre.

Nr menn sier at de ble "lurt", m jeg nesten le litt for meg selv. Jeg mener, om de har blitt lurt, s er det i s fall av seg selv, og ingen andre. Alle vet at sex kan ha konsekvenser, kjnnsykdommer s vel som eventuell graviditet, og s m man bare ta en selvstendig vurdering hvorvidt man er villig til ta den risikoen eller ikke. S med mindre man ble voldtatt, er det ingen som har lurt noen.

19.01.2017 kl.10:59

Da har du vel heller "ikke en dritt til overs" for Willem heller,- eller respekt for han iom at han oppfrer seg p samme mte nr det gjelder sin snn....
Anonym: Jeg vil vel trre pst at eksempelet med Emmas pappa du nevner her, og situasjonen med Siennas pappa, er ganske annerledes.

Han nsket virkelig ikke ha barn med denne dama, men s vidt jeg vet stilte han opp allerede p fdestua. Og har vrt genuint interessert i treffe snnen sin nr han frst kom til, noe jeg ogs har oppfordret han til gjre hele veien.

Men det er klart at det vanskelig lar seg gjre stille opp, nr mor er vanskelig og saboterer samvr. Da gir man jo kanskje til slutt opp, selv om jeg helt rlig personlig ikke kan forst at noen kan gi opp p barna sine. uansett omstendigheter.

Suzann

19.01.2017 kl.11:27

Oii, her var det mye "barnslige" kommentarer, rett og slett. Vi vet jo ikke hva som hendte, om hun kan ha sagt at hun ikke brukte prevensjon eller om han kan ha sagt at han er steril? Herrefred, s mye usakelige kommentarer. Man er jo to om ha sex, dermed er man jo to om og oppdra barnet ogs. Det er jo enkel mattematikk. nsker han ikke samvr med barnet? Neivel, da gjr han ikke det men da m mor bare gjre det beste ut av situasjonen snn som den er n for det er faktisk ikke noe annet og f gjort. Men Rannveig, en ting nsker jeg og fortelle deg, du har gjort en beintff jobb, rett og slett! Det skal jeg ikke si noe som helst p, men vr s snill, ikke utlever s mye privat p bloggen din som vi ikke har noe med og gjre, for det eneste dere gjr er og straffe dere selv de neste rene! S slemme mennesker er mot hverandre den dag i dag s er dette noe som fort kan bli brukt mot en. Bare tenk over det! Ha en fin tid videre!:-)

Serin

19.01.2017 kl.11:46

Hei. Til dere som kommenterer her, har dere i det hele tatt tenkt p hvordan situasjonen kan vre for barnefaren i dette tilfellet? En ting er at han aldri ville ha et barn, men Rannveig ville beholde det. Jeg skjnner at selv om han aldri ville vre en far, s er han det n. Punktum. Men sett litt i perspektiv da. Hva om han absolutt ikke er moden nok? Hva om han har andre problemer med seg selv, som gjr denne situasjonen litt annerledes? At han absolutt ikke er klar til ta ansvar for et BARN, et LIV. Det er et ekstremt stort ansvar ha som ikke alle er egnet til ha. Dere snakker som mdre, men se det fra en ung gutts perspektiv. Vi vet jo ikke hva han tenker rundt dette, vi vet kun Rannveig sin side.

laure M.

19.01.2017 kl.12:03

Men dere var ikke sammen, det vil si at dere bare knullet p fylla eller noe slikt? Eller var du edru? Hva slags tanker gikk igjennom hodet ditt nr du inns at dere hadde ubeskyttet samleie? P hvilket tidspunkt er det ene og alene hans ansvar at du i dag sitter her som alenemamma for 3 unger med 3 forskjellige fedre? I det sekundet han kom inni deg? Hadde du allerede da bestemt deg for at "jaja, gjort er gjort, n blir jeg kanskje gravid igjen"?

Hvordan nsker du oppdra dine unger mtp seksualliv nr de blir eldre og fr seg kjrester?

Dette lurer jeg veldig p. For du har jo de siste rene skrevet endel om hvor voksen og reflektert du har blitt, og det har du jo forsvidt ogs - p visse punkter.

Men allikevel tiltrekker du deg menn som er utro mot deg og som ikke nsker vite av deg og ungeflokken, og det allerede rett etter samleie.

Jeg ser du skriver side opp og side ned om hvor beinhardt det er vre alenemamma for 3 sm. Og jeg tror deg, det er nok tft. Men vi kunne alle vrt der. Jeg kunne ogs vrt der, men vi tar forskjellige valg. Jeg liker bruke kondom nr jeg har sex, det pleier tydeligvis ikke du gjre. Jeg har ogs vrt uheldig og tatt dumme valg og blitt gravid. Da tok jeg en angrepille.

Det er et valg du har tatt alene, og det resulterer i graviditet.

Du er glad i fremstille deg selv som et offer, at alt dette er guttene sin feil. Og ja, det er ikke veldig smart ikke ta p seg en kondom fr man har sex med damer. Men det er ikke akkurat snn at noen stod der med en pistol rettet mot tinningen din og tvang deg til gjennomfre disse samleiene, var det vel? Du var ogs delaktig i dette. Det gr an bruke hodet.

FLOTT at du er imot abort, og pga det gr gjennom graviditet etter graviditet . Vr glad du bor i et land hvor du fritt kan ytre din mening. Vr ogs glad for at du bor i et land som ikke ser p abort som en synd. At du i norge kan ta abort uten at noen hever et yenbryn. Ja, annet enn slike som deg da, som sitter p nettet og skriver om hvor feigt og egoistisk det er ta abort. I andre land blir f.eks voldtektsofre som blir gravid etter overgrep, kalt horer og henrettet i offentlighet, til heftig applaus og heiarop fra folk rundt. I norge er det heldigvis ikke snn.

Jeg vet akkurat hva du mener om abort og jeg respekterer det. Men respekter ogs at andre som begr samme tabbe som du har gjort - nemlig hatt ubeskyttet samleie, velger IKKE bre frem barnet og risikere sitte der med masse unger og livnre seg p mammablogg. Respekter at ikke alle nsker et slikt liv. Jada, han er en dritt og han er feig og blabla.. Vi har skjnt det n. Men du var ogs med p dette. Og jeg synes nesten det er litt makabert hvordan du hele tiden bruker ungen din og legger ut bilde av henne p nettet, mens du gang p gang kommer med kryptiske passiv aggressive stikk til barnefar her p bloggen som du sikkert hper han leser og fr med seg, slik at han forhpentligvis etterhvert skal komme p bedre tanker.

19.01.2017 kl.12:30

Hva er egentlig vitsen bruke energi p vre sint p en mann som fra dag 1 har sagt han ikke nsker bli pappa. Det kommer ingenting godt med tving p noen et barn de ikke nsker. Til syvende og sist er det kun barnet det gr utover og jo eldre jo mer forstr de og ikke minst vil sprre, skal du lyve om han da? for er vel helt umulig forklare situasjon uten si noe negativt om han. ja jeg vet hva jeg snakker om, har og vrt ung og dum ptvunget en far et barn han aldri ville ha. Hper du vkner opp snart forstr konsekvensene og slutter vre sint og ikke minst legge ut innlegg som dette siden Sienna en dag faktisk kan lese dette. Hvordan bortforklarer du deg da? Du prater jo dritt om han for hele Norge.

Andrea

19.01.2017 kl.13:21

rlig innlegg, Rannveig!

Du virker som en flink mor.

Prv ikke bry deg om noen av de teite kommentarene folk har skrevet ovenfor.

19.01.2017 kl.16:37

Pleier aldri kommentere p blogger men dette stakk virkelig i meg. Er selv oppdratt med bare en mor og jeg har tatt INGEN skade av det. Aldri mtt faren min, han forsvant nr han fant ut moren min var gravid. Som du selv sa jeg personlig mener det har vrt mye bedre for meg og ikke ha han i livet mitt en og ha en far som er der men kan forsvinne nr som helst, og ikke tar noe ansvar. Jeg selv er ganske ung og er ofte jeg tenker p hvordan livet mitt hadde vrt med en far inn i bildet. Men s tar jeg bare en titt p moren min og tenker fyfaen hvor sterk hun har vrt som har oppdratt meg heit alene, hper du selv ser hvor fantastisk jobb du gjr st p klem.

Anonym

19.01.2017 kl.17:16

Aldri har en mann spurt meg om jeg gr p prevensjon og det er alltid jeg som m overtale mannen til bruke kondom, selvom de vet jeg ikke gr p p-piller, m jeg mase om at de bruker kondom hver gang vi har sex. Har vi ikke brukt det, har jeg selv gtt og kjpt angrepille, har aldri ftt sprsml om jeg har kjpt/tatt angrepille etterp. Hadde jeg blitt gravid hadde jeg sren meg forventet at mannen stilte opp!

.

19.01.2017 kl.17:29

Lurer p om du har vurdert ske om avlastning? hvordan tror du han ville reagert om du hadde sakt til han at du blir gjr det om han ikke er interesert i ha noe med henne gjre

ane

19.01.2017 kl.18:35

flott og rlig innlegg :) glem aldri at du er bra nok rannveig, aldri ta deg nr av enkelte av disse tullingene som blogger her, de har tydeligvis ingen liv :)

Tina

19.01.2017 kl.19:13

Jeg har virkelig respekt for deg, Rannveig. Du gjr en flott jobb med dine tre sm :) jeg har full forstelse for at du er sur og skuffet, men for Sienna sin del er det kanskje lurt og ikke brette ut for mye om denne situasjonen. Dette er streng tatt ingenting noen har noe med, og det er nok ikke veldig gy nr hun blir eldre og begynner p skolen at absolutt alle elevene og foreldrene kan ha kjennskap til dette. Hun br f lov til dele det med de hun eventuelt nsker dele det med, samtidig som hun br f lov til holde det privat om det er det hun nsker.

Igjen, du er en flott mor! Ha en fin kveld :)

19.01.2017 kl.20:43

fra en ung manns perspektiv.

Alts, er man for ung til ta konsekvensene br man avst fra sex, s enkelt er det.

En drss med unnskyldninger i ettertid hjelper lite.

Dette lrer man p skolen! Og forhpentligvis ogs hjemme. Sex uten kondom kan bety bde kjnnssykdommer og graviditet. Det er ikke kvinnens ansvar mer enn mannen.

Hva tenker dere egentlig med, dere som sier stakkars mann, han har ikke noe valg?!

Skal vi virkelig stakkarsliggjre unge menn p denne mten, kan de ikke ta ansvar for det de gjr?

19.01.2017 kl.20:47

Syns du er flink. St p.

Bde faren til Sienna og samboeren hans kan ikke ha mye mellom rene!

Hadde ikke orker leve med en slik fyr. Like stor sjanse for han svikter sin nvrende samboer, da han ikke stiller opp for eget kjtt og blod. Tenk svikte sitt eget?

Uansett, ingen unnskyldning. Voksen nok til ha sex, voksen nok til ta vare p ditt barn.

Han bsjer seg selv p leggen.

Drit i han fremover Ranveig. Han bli mte verden engang, han bli treffe en dame som sier ifra at man svikter ikke sitt eget barn.

Fr hpe det bli snart.

Hpe farmor og fargar stiller opp. S Sienna kan fle seg nsket der.

Fan for en drittfyr!

19.01.2017 kl.20:52

St p! Du er i mine yne veldig sterk gos mamma :-)

Linda

19.01.2017 kl.21:44

Helt enig med det Laure M skrev. Det er bare merkelig det her..

:)

19.01.2017 kl.23:17

laure m: jeg vet ikke om jeg husker rett men skal man ikke ta ei angrepille ilped av 72 timer etter ubeskyttet sex? og aller helst fr det har gtt 12 timer? ei angre pille er ikke en abortpille.. hilsen ei som virkelig har tatt angrepille:)

19.01.2017 kl.23:18

Alts SKJNNER IKKE hvorfor en alenemamma med to barn fra fr, velger ha ubeskyttet samleie med en fyr du ikke er sammen med engang??

19.01.2017 kl.23:28

Det du viser her er sinne mot Sienna's pappa! Ikke " gutter"/"mannfolk" som havner i en snn situasjon generelt. Holdningene dine er estimert mot EN MANN! Andre som har gjort samme "feilen" om man kan kalle det det, skjeller ikke deg s lenge du eller dine ikke plages av det. S frasene dine om at du ikke har noe til overs for snne mennesker blir dessverre bare tomme ord...

:)

19.01.2017 kl.23:28

forresten, laure m: hvis du visste at du var gravid etter 1-3 dgn etter samleie s m du jo vre synsk. syns kommentaren din var utrulig stygg og upassende. det var det forsvidt mange av her. har du og dere s lite positivt i livet deres at dere bare m spy ut masse negativt i et forsk p tr noen ned i dritten? ja jeg er enig i at det kanskje ikke var det smarteste og skrive slikt om barnefar. men jeg kan ikke forestille meg hvordan jeg selv ville flt i en slik situasjon. kanskje R virkelig har prvd og dette er den eneste mten hun kanskje fr noe respons p? dessuten er det veldig enkelt (for dere anonyme som spyr ut masse stygge ting) gjmme seg bak tastaturet. g les en blogg dere blir glad av.

20.01.2017 kl.03:23

..lrer seg at sex brer med seg konsekvenser og kjnnssykdommer, > Er du lestadiansk?

Det br vre fint lov ha sex for gy og nytelse, og ikke bare hver gang man skal bli gravid, som tydeligvis noen praktiserer. Er jente selv og nr jeg ikke gr p prevensjon/eller man har kondom s tar jeg en ANGREPILLE dagen etterp. Dermed blir jeg ikke gravid, slipper tenke p om jeg kanskje m ta abort p en celleklump etter noen uker. Vanskeligere er det ikke for dama ogs!

20.01.2017 kl.03:28

Om du hadde fortalt "Siennas pappa" at du kom til beholde barnet, om du ble gravid, etter ikke ha brukt prevensjon nr dere hadde sex, er jeg ganske sikker p at han gladelig hadde kjpt deg bde n og ti angrepiller - s du hadde sluppet lurt p om du skulle ta abort eller ikke, han hadde sluppet bli tvunget inn i en farsrolle. Trist sak fra begge sider, men du kan ikke bare klandre far for utfallet nr han har vrt tydelig p at han ikke nsker barn

Isabel

20.01.2017 kl.09:51

Du sier du aldri skal la Sienna merke hvor skuffet/sint du er p hennes pappa, at hun aldri skal hre deg si noe stygt om han. Hvordan skal du greie skjule bloggen, og alt du har skrevet p den, for henne nr hun blir strre? Du har jo skrevet meget negativt om hennes pappa her. Om du tenker at du bare kan "legge ned", s er det nok ikke s enkelt. Ting skrevet p nettet, forblir p nettet! Vil ogs si at du virker som en veldig flink mamma for dine sm, lykke til :)

Adele

20.01.2017 kl.10:38

Med s mye som du henger ut bde deg selv ,ungene og fedrene s skjnner jeg faktisk at han stakk..

20.01.2017 kl.10:42

Dersom du vil att Siennas pappa skal ta kontakt br du kanskje slutte skrive so mykje negativ om han her p bloggen? Missforst meg rett eg synst det er trist for Sienna sin del at han ikkje tek kontakt og ikkje engasjerer seg i livet hennar.

Men nr du skriver att du vil kreve ei skikkelig forklaring fr du skal vurdere om han skal f treffe henne stikker du litt kjepper i hjula sjlv. Dersom han vil treffe Sienna om so det blir om nokon r (nr han kanskje er meir moden) br du kanskje svelle nokon kameler og la han f sleppe til. Det er faktisk han som er faren.

Dina

20.01.2017 kl.10:45

Ranveig hadde vel spiral da hun ble gravid med S, om jeg ikke husker feil fra tidligere innlegg. INGEN prevensjon er 100 prosent sikkert!

S er det jo innimellom slik at enkelte damer ikke merker at de er gravide, fr det er for sent ta abort, og den grensen har myndighetene satt.

Mye tankelse rekker i kommentarfeltet....

20.01.2017 kl.11:34

Jeg ble gravid etter en ons, og jeg gikk p p-pillen. Faren truet med ta livet sitt osv hvis ikke jeg tok abort, noe jeg ikke gjorde. Jeg hrte ikke fra han fr ungen var sju uker gammel, men veldig sporadisk, og det var jeg som tok kontakt som oftest. Samvr ditchet han som det passet han.. Jeg ble lei av mase, s jeg lot vre. Da ble det stille gitt. N har vi ikke hrt fra han p to r. Jeg er ikke bitter eller sint. JEG valgte beholde barnet. Han ville ikke bli far. En rlig sak. Prevensjonen sviktet og det kunne den gjort om han hadde brukt kondom i tillegg ogs.. Men poenget mitt er; jeg tok et valg for oss begge den dagen jeg var sikker i min sak - barnet skulle bres fram. JEG valgte bli mamma. Han fikk ikke noe valg, s derfor er det greit. Jeg forstr ikke hvordan noen kan vite at de har barn, men samtidig gi faen i det, men ja..

laure M.

20.01.2017 kl.13:21

.....kunne BLITT gravid - ikke "blitt gravid". Sorry

Adina

20.01.2017 kl.14:03

Les om toppbloggerne: BLOGGOMTOPPBLOGGERE.BLOGG.NO

N to innlegg om Isabel S Raad

20.01.2017 kl.16:17

Frst og fremst, s er det vanskelig for meg forst hvordan noen kan stenge ute sitt eget barn, uansett hvor lite nsket for bli en forelder er.

Men, de finnes, s da m vi ta det utgangspunktet. N har det seg snn, at det eneste kjnnet i verden som kan bre fram ett barn - er en kvinne. Og nr det er faktum, siden det er hennes kropp det foregr i, s skal hun ha den eneste fulle retten til bestemme hva som skal skje, om det s er beholde barnet - eller ta en abort. Det er vi kvinner som m ta konsekvensene som flger med, bde psykisk og fysisk, s da m det vre snn. Dette er jeg helt enig i!

MEN, jeg synes n, p lik rett som oss - s burde ogs mannfolk f ha sine egne rettigheter. bli en forelder er ett uhyre stort ansvar, og mennesker som ikke nsker det burde ikke bli ptvunget det heller. N er det mange som vil si, at da burde en holde den inne. Men, vi jenter har jo valget om ta abort om vi nsker det (nr uhell skjer) vi har alle rettighetene p vr side, hvor kommer mannens inn? En er to om dette, men likevel i grunnen bare n.

Hva godt gjr det for ett barn, ha en ustabil forelder i bildet - som ikke nsker det velkommen? Min far ble pappa mot sitt nske. Han kom og gikk som det passet han. Etter to r kunne han dukke opp som intet hadde skjedd, klar for samvr. Denne mannen var jo en fremmed for meg, tror dere det fltes bra eller? Tilbringe tid i en leilighet som fem ring med en mann jeg faktisk talt ikke kjente? Min mor hadde lite si p den tiden, tilbake p 90- tallet. N er heldigvis samvrsreglene bedret seg.

Nei, poenget er... om en mann fr hre at han har gjort noen gravid, s br han f kunne ta valget der og da, om han nsker bidra eller ikke. nsker den vordende moren fortsatt bre fram barnet, s br hun ikke bre nag mot aleneansvaret - hun valgte det, og mannen valgte sitt. Snn er det.

Og dette kommer fra ei som selv var der. Jeg klarte ikke ta abort, alle instinkt i meg gikk i mot det. Jeg kastet opp p sykehuset og panikken var uutholdelig. Jeg visste hva jeg da ville ha i vente, og jeg valgte bli alenemor. Faren til min datter har vi ikke hrt i fra, men hennes stepappa har vrt der fra hun var to - i dag er hun ni. Valget har jeg aldri angret p, ikke brer jeg nag mot hennes biologiske far heller. Han har det visstnok ikke s bra for tiden, og jeg tviler ikke ett sekund p at hun kunne ha lyst opp hverdagen hans hadde han latt henne. Og ja, vil han plutselig ta kontakt, s skal han f lov til det. Fortid er fortid, vi kan alle angre og vi kan alle vokse opp. Men det vil vre hennes valg n. Det handler tross alt ikke om oss voksne, men de aller minste og deres aller beste.

(Og Rannveig, dette innlegget vil bli lest av Sienna og hennes mulige fremtidige klassekamerater og foreldrene deres. Er n virkelig dette noe som m ligge p nett?)

Carina

20.01.2017 kl.18:01

Setter stor pris p at du tok deg tid til skrive et innlegg om sprsmlet mitt <3

Synes du har taklet dette veldig bra, og jeg er veldig enig i mten du har valgt gjre det p. Jeg tror Sienna (og selvflgelig Nathaniel og Emma) har det veldig bra med deg som mamma. Synes du gjr en helt super jobb! St p videre <3

20.01.2017 kl.20:50

Dere som skriver at hun kanskje hadde spiral eller gikk p p-pillen br lese litt om arkivet ;) det er nemlig SVRT pfallende at Rannveig selv reklamerte for og sa hun brukte den metoden der man mler tempen -og dette ble delt nr Rannveig var FLERE uker p vei -det var faktisk da jeg skjnte at hun mtte vre gravid ;) for de fleste vet at man ikke skal stole utelukkende p en temperaturmlinger :p ( og som tidligere sagt: det er TREDJE smellen p samme dama, med TREDJE mannen...Wake up folkens.... det som er s tragisk er at de ene og alene er dama som fr ta valget, spesielt nr hun helt PENBART ikke har vett nok til knipe igjen eller ta ansvar nok FR hun blir gravid. Og ja, dei fleste hadde tatt angrepillen! Jeg syns faktisk synd i flere mannfolk som blir ptvunget et "forhold" til et menneske som han penbart ikke kan fordra...(da mener jeg moren og ikke ungen). Jeg hadde flt meg s dum om jeg hadde spredd bena til en som virkelig ikke var ute etter annet enn et ligg. Kanskje viss du oppfrte deg annerledes, s kunne du faktisk hatt respekt hos mannfolk. Det er noe med av og til vre litt interessann og hard to get....jeg ville primrt ha jobbet med ryktet mitt for at ikke dette skal skje igjen...

20.01.2017 kl.20:57

Ser at innlegget om "Natural cycles" fra april 2015 er borte, men det er bare Google for de som fortsatt tror denne dama har alt p det "rene" (for ja, hun burde s absolutt tatt mer ansvar for hindre dette).
Anonym: Jeg ble gravid i mars 2015, og det innlegget skrev jeg mens jeg var gravid. S vet du det! ;) Jeg brukte heller aldri natural cycles.

Maren

20.01.2017 kl.22:11

Han er en idiot. De finnes ingen tvil om det. Men du burde ogs tenkt deg om fr du valgte ha ubeskyttet sex med denne vannskapningen. Du m desverre ta konsekvensene av ha tatt valget om f barn med vedkommede, og du burde kanskje skjnt FR samleie at dette var en jvlig drlig id.

20.01.2017 kl.23:48

Var jo nettopp det jeg mente Rannveig ;) prve "redde ryktet sitt" ved skrive om prevensjon du liksom bruker nr du allerede er gtt p smellen. Som late som at du gikk p prevensjon nr du ble gravid. Kjenner lusa p gangen..
Anonym: Om du refererer til da jeg ble gravid med S, s hadde jeg nylig startet p ppiller, som iflge legen min ikke hadde oppndd full effekt innen jeg var blitt gravid. Dette er jeg i grunn ganske ferdig med. Alts slike mennesker som deg, som livnrer seg ved trykke andre ned.

innlegget om Natural Cycles skrev jeg av den enkle grunnen at jeg fikk en god sum penger for det. Kjenn p lusa i gangen s mye du bare vil.

21.01.2017 kl.00:38

For 2 gang har du R, slettet mitt innlegg... Er det virkelig s flt at noen legger ut en sannhet, om deg... M vre kjipt kaste stein i glasshus...

21.01.2017 kl.01:04

Merkelig at du sa du ikke brukte vanlige p-piller og reklamerte for noe du ikke gikk god for? Snakk om troverdig reklame... og alle vet at man skal se etter regelmessig syklus fr man vet at p-pillene har effekt. Igjen, 3 ganger Rannveig...

Line

21.01.2017 kl.01:29

De fleste skjnner at de av dere som skriver s mye stygt her sliter! stakkars dere sk hjelp. Syntes bloggen din er fin Rannveig :)

21.01.2017 kl.02:27

Line, (rekner med jeg er en av de du sikter til) Hvordan mener du at jeg sliter, basert p det jeg har skrevet? Fordi jeg er kritisk?? Ja bloggen kan vre fin, ungene helt nydelige Og hun en fantastisk mamma -men det m vere lov stille sprsmlstegn ved ting som blir lagt frem av bare den ene part, til offentlig skue. Jeg vil anbefale deg ogs bli litt mer kritisk til ting du leser p nett, fremfor tilbe og "overse" fordi "hun virker jo s st og grei, s ti stille dere som ser litt lengre enn nesetippen". Du kommer nok lengre i livet om du evner se ting fra forskjellige vinkler.

Og selvsagt forsvarer jeg ikke de som driver grov hets og kommentarer som penbart er ute etter sre, men det er forskjell p de og de som kommer med sprsml, rd eller kritiske synspunkt. Nr det er sagt s skriver Rannveig om tema hun vet det er delte meninger om. Det er jo det som selger best ogs :)

21.01.2017 kl.15:19

Ja vi har skjnt det n, du er s jvlig forbanna og skuffa over pappaen til S. Du m gjre alt alene, sitter der med 3 barn. Men dette her har du valgt selv. Og ikke misforst meg, jeg synes du er kjempe tff som har tatt valget og synes du gjr en super jobb som 3 barnsmor. Men n m du slutte med denne suttringen over pappaen til S. Han ga deg GANSKE klar beskjed om at han ikke nsket denne ungen, han var ikke klar for bli pappa og ville du skulle ta abort. Du valgte bre frem S og viste hele veien at dette mtte du gjre alene. Han holder sine ord, du fr holde dine. Tror ikke S blir s glad nr hun blir strre og kan lese alt dette. Det vil nok vre srt for hun. Det er nok skade for hun det at hun ikke fr ha en pappa, og nr hub i tillegg kan ske deg eller seg selv opp lese dette, kommer hun til bli knust. Dette her er snne ting du m verne henne for. Du skal srge for at snne ting ikke havner p nette, ikke poste det selv.

Den du straffer med snne innlegg er S.

21.01.2017 kl.16:11

Vil ikke ha barn = bruk prevensjon. Gravid uplanlagt 3 ganger = ikke lurt. Jeg hadde vrt skikkelig flau.

Maria

22.01.2017 kl.01:27

Sienna er jo heldig som har en mor som tilsynelatende bryr seg mye om henne og vil hennes beste. Synes likevel du skal holde deg for god til skrive slike innlegg som dette. Ikke srlig ok for datteren din nr hun blir voksen lese slike innlegg. Det er jo ikke pappaen hennes du delegger for, men henne. Virker som du te ker og reflekterer mye over dette, rart du ikke ser det da. Hvorfor ikke bare akseptere at han ikke vil ha noe med dere gjre og se fremover? Du virker bitter og hevngjerrig nr du skriver slike innlegg gang p gang.

FL

22.01.2017 kl.10:24

At folk kan vre s fle. Thomas og laure m kan ikke vre riktig justert.

22.01.2017 kl.12:51

Det er barnet som blir skadelidende av denne uthengingen. Faren burde selvsagt ta ansvar, han er skyld i dette selv. Men vi kommer ikke unna at Rannveig har et ansvar. Et ansvar for unng bli gravid 3 ganger med ulike menn. Et ansvar for verne mest mulig om barnet sitt. henge ut barnefaren offentlig p nettet kommer til flge hele familien. Forvrig de to andre fedrene som ogs har ftt gjennomg p en offentlig blogg, og som aldri har ftt muligheten til si imot. Rannveig forteller kun sin side av historien. Men en sak har alltid flere sider, uansett!

Du gjr helt sikkert en god jobb med de tre barna dine. Men synes du gjr noen dumme valg som er lite gjennomtenkte. Jeg nsker deg lykke til videre.

22.01.2017 kl.16:49

Hei!

Faren av barnet m ikke bli kjent med barnet eller delta aktivt i oppdragelsen hvis han ikke vil, mener jeg. Han m ta ansvar ved betale barnebidraget, det er lovplagt. Det er ikke lovplagt tilbringe tid med barnet og bli kjent med barnet. Jeg mener at menn, i likhet med kvinner, m f lov velge om de vil ha barn eller ikke. De kan ikke tvinge kvinnen til ta abort, men menn burde f lov velge ikke vre en del av barnets liv utover det betale barnebidraget hvis de overhodet ikke nsker ha barn...

Frk Adina

22.01.2017 kl.22:49

Nytt innlegg: BLOGGOMTOPPBLOGGERE.BLOGG.NO

Les om Rannveig!!

22.01.2017 kl.23:46

At du nylig var begynt p p-piller, men at de ikke var kommet inn i den fungerende sirkelen, som vil si at en skal hvert fall g 1 uke muligens 1,5 uke p p-pille fr man har sex. Dette er noe du burde vrt informert om, jeg vet ikke om du var det eller ei. Men du valgte ha sex, slik jeg husker og ha lest var det et ONS? Hvert fall, siden du nylig var begynt p p-piller, s kunne du fortsatt tatt en angrepille dagen etter. En angrepille er ikke en abortpille mtp at man ikke blir gravid p sekundet (satt p spissen). S - du kunne unngtt dette.

Det at du valgte stole p p-pillene du nylig var begynt p, ble til en konsekvens. Ja, ingen prevensjoner er 100% sikre, men de er hvert fall ikke sikre hvis en ikke har gtt mer en 1 uke p det frste gangen og s har sex.

Mari

23.01.2017 kl.01:47

n ting er at du langer ut mot Siennas pappa, fair enough. Men hvorfor i alle dager henger du ut dine egne foreldre? Har de sagt at det er greit at du legger ut om hvordan de oppfrte seg etter bruddet??

23.01.2017 kl.14:04

Man har da virkelig ikke ons uten kondom. sj

:-)

23.01.2017 kl.23:45

Rannveig <3

Nr jeg leser kommentarene om at "du burde ikke hatt sex uten kondom", "en mann trenger ikke ta ansvar for sitt barn", "ble du gravid p et ons", s kjenner jeg at det stikker i meg. Folk er FORFERDELIGE.

Jeg er i samme situasjon som deg da min 3 r gamle snn ikke har mtt sin far enda. Men!! Barnefar sin mor og familie tok kontakt med meg og per dags dato er de helt fantastisk med min snn.

Hva med Siennas farmor og farfar? Vet de om henne?

Jeg fler med deg, og du er sterk. Dine barn er heldige som har deg!

25.01.2017 kl.12:47

Anonym 23:46

En angrepille avbryter ikke en graviditet, men utsetter en egglsning en angrepille hjelper nada hvis du allerede har egglsning da du tar pillen.

Ida Helene

25.01.2017 kl.14:43

😂. Du m ha kjpt en gammel samsung eller s har du ikke skjbt hvordan du stiller det inn...Samsung knuser iphone langt nedi stvlene p bildekvalitet, det er bevist av "eksperter". Skjnner heller ikke hvorfor du har trbbel med pc og mobil s ofte.... Aldri knust en mobil jeg. Og macen vi har er 6 r og aldri har vi hatt noen form for trbbel eller noe. Men s er det noe som har trbbel hele tiden, merkelig.....

25.01.2017 kl.17:55

Jeg mener dette er total ansvarsfraskrivelse av situasjonen, som er selvforskyldt. Som mor burde du kvalitetssikre mennene du fr barn med. Ikke alle mennesker er gode mennesker, slik er det bare, s da er det en fordel kjenne motparten fr en velger f barn med vedkomnende.

25.01.2017 kl.18:35

Anonym over her: angrepiller hindrer ogs et evt befruktet egg i feste seg s det du sier stemmer ikke.

25.01.2017 kl.20:32

Jeg personlig liker ikke barn, jeg vil aldri ha barn og om en mann har barn fra fr er det en dealbreaker for meg og ikke noe jeg er interessert i. Derfor beskytter jeg meg penbart nr jeg har sex, bde med p-stav og med kondomer om jeg ikker er veldig trygg p vedkomne.

Men jeg er kvinne og skulle uhellet vre ute, s har jeg muligheten til ta abort, denne muligheten sitter alts ikke menn med. De kan bli "ptvunget" et barn de ikke i utgangspunktet nsker seg. Jeg vet det kan vre vanskelig forst for dere som allerede har barn, men for noen av oss er faktisk tanken p barn det mest skremmende som finnes. Om situasjonen var snudd og en mann kunne velge beholde et barn som det da plutselig ble forventet at jeg skulle ta ansvar for s hadde jeg forlatt landet, jeg fr helt angst bare av tenke p det.

Deror har jeg veldig forstelse for disse mennene, som enda ikke nsker barn og er helt klar p det fra dag en, selvflgelig skal de f velge ikke ha noe med det barnet gjre, det kan jo vi velge om vi nsker.

Her har det vrt prevensjon som sviktet, og det si at man ikke skal ha sex hvis man ikke kan ta konsekvensene er veldig 1950, det m da vre lov til nyte seksualiteten sin i 2017!?

Jeg skjnner godt at du vil beholde ditt barn nr du frst har blitt gravid, du har to fra fr og for deg blir det da selvflgelig umulig se p det som en "celleklump" men du kan ikke kreve at noen som ikke nsker seg barn skal switche p det p dagen Noen av oss er skrudd sammen snn at det er vrt mareritt, og da m det vre mulig slippe det ansvaret for begge parter. Jeg skjnner at dette er umulig forst nr man ser ned p dette barnet som du elsker over alt, men det finnes alts ganske mange av oss som bare ikke vil ha noe med barn gjre. Jeg skjnner at det er en svak sammenligning, men det blir som om jeg skulle trkket p deg en hund du ikke ville ha som du mtte ta ansvar for og betale for, bare fordi prevensjonen uheldigvis sviktet, det fles urettferdig for den som ikke nsker det...

Poenget mitt var at denne mannen m f velge ikke ha et forhold til dette barnet, uansett hvor uforstelig det er for deg som er fylt av mammakjrlighet til den lille. Hun har en mamma som elsker og tar vare p henne, det er nok. Slutt hos deg opp over mannen, du kommer aldri til forst han helt, la han vre i fred.

Adina

26.01.2017 kl.03:12

Nytt innlegg: BLOGGOMTOPPBLOGGERE.BLOGG.NO

Victoria

26.01.2017 kl.16:07

Flott at noen setter fokus p dette, at fedre gir blanke i sine barn er det altfor lite fokus p fordi man tr rett og slett ikke snakke om det fordi da kommer abortkortet, prevensjonskortet og andre kort som skal prve unnskylde menn som bare er for egoistiske til bry seg bok om sitt eget barn.

Tragisk at barnets "rettigheter" gjr at disse fedrene kan (prve) komme inn i livet deres senere istedet for at barnets beste kommer frst. Barnets beste er slippe ha noe med disse fiasko-fedrene noen sinne.

Heldigvis har de allerede tapt i det yeblikket de snur seg gr sin egen vei.

Syns du er tff Rannveig, gi F i de negative kommentarene - de fleste med vettet i behold er da klar over hvilke "menn" dette er.

Treffer du en mann som har ban han ikke har kontakt med s kan du 99% sikkert vre sikker p at han juger. si at moren vanskeliggjr samvr kan vre en drlig unnskyldning for noe annet, sier ikke at dette gjelder Willem men at som regel er det bare jug! Man gjr hva som helst for barna sine, og ingen mor kan hindre samvr uten at man kan f hjelp av de instansene som kan hjelpe.

26.01.2017 kl.23:05

Hmmmm.... Lurer p hva Willem har gjort for f se barnet sitt....!!

02.02.2017 kl.22:38

Fint innlegg :)

Men har du kontaktet foreldrene til faren til Emma? Kanskje de vil hjelpe?

B

04.02.2017 kl.20:06

Skjnner tankegangen din veldig godt, mitt eldste barn har heller aldri hatt noe med sin far gjre selv om jeg har prvd alt i min makt p f han i bilde. N 5 r senere har jeg gitt opp (ga opp for 2 r siden) st p ditt du :) et barn kan ha det like bra uten sin biologiske far i bilde :) blod er ikke alltid tykkere enn vann :)

15.02.2017 kl.20:23

Jeg forstr sinnet og frustrasjonen. Jeg kunne heller aldri tenke meg ha et barn p denne jord jeg visste var mitt uten ta vare p det, eller ha kontakt.

Men p lik linje som vi kvinner kan velge beholde et barn, s kan menn velge utebli fra barnets liv. Noe jeg syntes de har rett p. Jeg har null forstelse for det, og skjnner ikke at noen greier det. Ja, det kreves to for lage et barn, og det er kvinnens valg beholde eller utfre en abort. Kondomen sprekker, p pillene fungerer ikke og hoppe av i svingen fungerer ikke optimalt. Barn blir til, menn velger ikke ha kontakt. Trist og uforstelig, men et valg mannen har.

Skriv en ny kommentar

Bloggdesign av RRH Webdesign