Utnytter min status!

Hei kjære lesere! Denne helgen har, som alle andre helger, gått unna med et aldri så lite svosj!

Dagen i dag har vi brukt på å leke ute i alle snøen vi har Vært så heldig å få. Jeg har også sortert ut ørtogførti pappesker med babyklær. Neste gang det blir aktuelt for meg å få en liten baby i hus igjen (ja, jeg ønsker meg selvfølgelig flere om noen år! ) så har nok klærne etter mine søte små rukket å gå av moten for lengst.

Så, selv om det er hardt for meg, så har jeg, omtrent med tårer i øynene, gitt meg selv et aldri så lite ultimatum!  Jeg har nemlig bestemt meg for at jeg skal gi de ēn eske hver (og ikke 10) med de “viktigste” klærne i. Resten skal jeg enten selge eller gi bort (ettersom  standarden på klærne varierer noe, ut i fra hvor mye barna har brukt de) så, i skrivende stund,  har jeg en hel haug med klær i stua mi. Er ikke det litt merkelig? Når jeg rydder og sorterer i “rot”, så føles det bokstavelig talt som mental rydding også. Deilig!

Lille tuppelura og flinke storebror på dagens trilletur 💖 I morgen er det bondegård som står på planen,  og alle hjerter gleder seg!

Avslutningsvis vil jeg gjerne spørre dere om en liten tjeneste!  Jeg ble ikke kveld kontaktet av en gammel(men god) venninne av meg, som virkelig trenger hjelp! Jeg har brukt hele kvelden min på dette,  og håper flere har lyst til å hjelpe! Om dere er interessert, finner dere en status om det både på min private Facebook og facebooksiden til bloggen min ❤

God natt ❤

24 kommentarer
    1. Ikke frekt ment men som blogger tjener du vel en del hvorfor kan ikke du bare betale å hjelpe henne? Fint at du vil hjelpe andre altså

    2. Så snill du er som hjelper! Kan du kanskje oppdatere med hvor mye penger du har fått inn, så man vet hvor mye som gjenstår dersom man skal vippse? 😊

    3. Det kan søkes om økonomisk støtte for barnehageplass hos Nav i en overgangsperiode til bedret inntekt.
      Det bør man gjøre før regningen blir så stor som nå.
      Det finnes også andre støtteordninger, bare gi en lyd hvis de trenger litt veiledning.

    4. Hei!
      Du nevnte i innlegget at du eventuelt skulle få flere barn om noen år?
      Jeg er veldig sikker på at du har sagt at du ikke skal få flere barn og at du skal kastrere deg?
      Har du endret mening?
      Hilsen Sophia 🙂

    5. Denne veninnen din er altså hjemmeværende fordi den yngste mangler barnehageplass? Hvorfor i alle dager kan hun ikke ha den eldste hjemme også da? Istedenfor å tigge etter penger for å beholde en barnehageplass de strengt tatt ikke trenger??

    6. Må bare kommentere til Tina. Selv om man er hjemmeværende med mindre barn, har eldre barn behov for sosialisering med barn i samme alder!

    7. Sier seg jo selv at Rannveig ikke tjener fett på bloggen når hun ikke kan hjelpe til med et så lite beløp…

    8. hvis de tar det største barnet ut av barnehagen, vil jo begge barna være uten barnehageplass. da blir det jo enda vanskligere å få muligheten til å jobbe

    9. Synes det blir veldig spesielt å “tigge” penger for å få betalt barnehagen, kanskje mere naturlig å spørre sin egen familie om å eventuelt få låne penger. Kunne jo ha lånt de litt penger men de er vel mere interessert i at folk gir dem det. De burde jo nesten legge fram dokumentasjon om hvor mye de har inn og hvor mye som går ut slik at man kunne se om de virkelig ikke har noe til overs for å få betalt bh regningen. Har selv hatt sinnsykt dårlig råd en periode av livet mitt m barn, og da unnet jeg meg ingen ting ekstra det vil si ikke engang en tyggis pakke

    10. Synes det er kjempe fint at du ønsker å hjelpe en venninne. Men du burde kanskje komme med en oppdatering? Vet ikke om det bøtter inn med penger, men hvis målet er nådd så kanskje du skulle ha gitt en beskjed? Så ikke folk overfører penger unødvendig. Skulle gjerne ha overført litt, men ikke om hun har fått nok. Ett bildebevis trenger jeg for å hjelpe til.

    11. Sophia, det heter sterilisering og ikke kastrering. Men det er en prosedyre som de ikke ønsker å gjennomføre på unge kvinner (selvsagt finnes unntak) nettopp fordi kvinnen må være hundre prosent sikker på at hun ikke vil ha (flere) barn. Hvorvidt rannveig vil ha flere eller ei er vel strengt tatt ikke “vårt problem”?

    12. Har ikke sett episoden før , men du gjør en kjempefin figur i wingman❤️Og barna dine er kjempe søte!

    13. synes d e ynkelig av deg og din veninne å tigge til dere penger for andre for å så ikke gi noen opptatering på hvor mye det har kommet inn. for alt vi vet så ligg du/vennina di å drar inn penger av lettlurte/naive personer som prøver å hjelpe ei ung mor i nød.

    14. Er ingen som har tigget penger. Jeg er ikke rik selv som alenemor til 3, så jeg kunne desverre ikke hjelpe henne alene med en regning på over 6 000. Jeg spurte derfor om hjelp siden jeg når ut til mange tusen mennesker, og veldig mange har hjulpet! Denne “innsamlingsaksjonen” har foregått på Facebook, så om du vil ha en oppdatering så må du gjerne gå inn der å sjekke! ? Hun måtte legge inn siste delen selv for å kunne betale regningen. Så det er absolutt ingen her som ligger å drar seg om andres penger. Pga nettopp sånne som deg mister jeg virkelig troa på menneskeheten!

    15. Wow jeg stiller ett STORT spørsmålstegn til at du sier at dere fikk inn “nøyaktig beløp” som er 6169,02kr… Ser for meg at du sikkert fikk inn mer.
      Også står det at hun skulle ha betalt inn beløpet innen 8.2, hvis ikke så er det oppsigelse. Det står og at det er renter fra og med 25.01 på 8,50%.
      Håper hun klarer å få seg en jobb så barn nr 2 får gått i barnehagen å. Regner på 6000kr er å regne med når man har to barn i barnehagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg