Hva skjer om noe skulle skje?

Har dere noen gang tenkt på dette? Jeg, som alenemor, tenker en del på det. Jeg mener, hva skjer den dagen det skjer noe med meg? Hvem tar over da? Jeg går selvfølgelig ikke rundt å tenker at noe skal skje med meg, men det er jo faktisk noe som er viktig å ta stilling til. 

Både storebror og storesøster her i huset hadde hatt hver sin pappa. Men minstefrøken, hun hadde ikke hatt noen. Ingen, faktisk. Og det gjør meg trist langt inn i sjela!  Jeg skulle virkelig, av hele mitt hjerte, ønske at de, hvis navn ikke skal nevnes, som velger å late som hun ikke eksisterer, fikk opp øynene og så alt det de går glipp av. Verdens skjønneste lille jente! Herregud som jeg elsker henne. Nesten så det gjør bittelitt vondt – Så mye! Den herlige latteren hennes, de lure smilene, og den flotte personligheten hennes som jeg er så heldig å få oppleve hver eneste dag. En skikkelig solstråle! 

Hun vokser og blir større for hver dag. Ja faktisk begynt å gå omtrent hele tiden nå! Hun lærer nye ting hele tiden, og det helt siste er å late som om dukkene hennes spiser mat, mens hun lager “smattelyder” for de og slår til med ett av de lure smilene sine. Og å trille rundt på dukkene i dukkevogna er også veldig stas! Jeg skulle av hele mitt hjerte ønske at det var flere enn bare meg som fikk oppleve dette. Hvor utrolig fantastisk hun er! Men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med, det ligger ikke i min makt lengre.  Det kan sikkert påstås at jeg klager mye over akkurat dette temaet, men i mine øyne er det ikke klaging. Det er bare mine helt ærlige tanker om det at jeg faktisk er helt, helt alene om å se hvor fantastisk min uerstattelige og nydelige lille datter er!  Ja, i tillegg til hennes to storesøsken da, som forguder henne, og hverandre, over alt her i verden, da ♥ 

Verdens fineste ♥ Så utrolig flink og god, mammahjertet mitt sprekker nesten! 

24 kommentarer
    1. Fortell farmor og farfar, tanter og onkler, søskenbarn og annen slekt om din fantastiske datter. Du bør informere om henne – for hennes skyld, la DEM få ta valget om de ønsker kontakt, ikke la han ta valget for dem. Gjør det for din datter. Lykke til!

    2. Så lenge du unnlater å svare på om du har informert barnefars foreldre og øvrig familie, hvorpå hele skuta vender seg vekk fra jenta, har jeg ikke helt lyst til å sluke din versjon av saken rått. Hva vet vi? Kan like gjærne være at du selv setter kjepper i hjulene for samvær

    3. Skriv en viljeserklæring. Legg en hos advokat, en hos deg selv, en hos foreldre/andre du stoler på. Den skal tas hensyn til hvis noe skjer.
      Jeg har også et barn som ikke har noen egentlig. Ikke på papiret hvertfall. Så jeg har en viljeserklæring hvor det står at han helst skal bo hos kjæresten min hvis noe skjer meg.
      Skrev den da jeg fikk kreftdiagnose. For å sikre guttungen.

    4. slutt nå med det jævla maset om besteforeldre og resten av hans familie, tror dere virkelig at det hadde kommet noe godt ut av det? Faren vil allerede ikke ha kontakt med mor eller barn, og da er sjansen større for at rannveig bare hadde pusha han enda lengre vekk fra sin datter om hun hadde pressa seg på for å gjøre datteren til en del av hans familie. Sjansene er også store for at hans familie er på hans side av denne saken, og derfor heller ikke er interessert i noe samvær med jenta – tror dere virkelig ikke rannveig har vurdert den muligheten før og hadde gjort det dersom det lønte seg? Dere kan jo tenke dere hvis det var deres egen sønn som hadde gjort en jente han ikke var kjæreste med som har to andre unger med to forskjellige menn gravid, uten å ønske seg barn eller å ha noe å si på avgjørelsen selv – mest sannsynlig er foreldrene også sinte på rannveig. Så sykt hakk i plata om at ho skal kontakte foreldra hans hver gang ho skriver noe om sienna, jeez..

    5. du kan jo kanskje få søsteren din Astrid som verge for Sienna hvis det skulle skje deg noe, virker jo som dere har fin kontakt. Er jo rimlig som du sier selv at de elsde havner hos fedrene sine.
      Nydelige bilder av en vakker liten jente <3

    6. Anonym 14:12 : det handler ikke bare om far og mor, og deres konflikter, det handler om S sin mulighet og rett til å kjenne til sitt opphav

    7. Jenta di er utrolig nydelig, og faren er bare en stor idiot som velger å ikke ha kontakt med henne. Jeg var i samme situasjon som deg før, faren til sønnen min hadde ikke kontakt med han før han ble 6 år, og først da ville bli kjent med han. Han gikk glipp av de første skrittene, første ordene, første dag i bhg- og alle de andre milepælene 🙂 å tro meg- han har fortalt mange ganger at han angret seg for å ødelagt så mye- men det er rett og slett kun hans egen feil! Slik som det er kun faren til Siennas feil at han går glipp av alt dette!! Han blir nok voksen en dag (håper jeg).. tipper han leser bloggen din og følger med, men feig som han er tør han ikke ta ansvar.. for en idiot! Du er ei god mor for både henne og de andre 2 små, hun er heldig som har deg <3 :-*

    8. Det har jeg tenkt på mange ganger og det er en vond tanke.
      Barnefar til eldste ville ikke ha barnet. Men jeg var over 25 og ville ikke ta abort.
      Besteforeldre og tanten kom på besøk da h*n var baby. De bor i ett annet land. Men de ville ha kontakt.
      De kunne ikke tvinge bf men de ville så gjerne bli kjent.
      Det er jo deres kjøtt og blod. Noe annet for meg hadde vært underlig.
      Hadde en av mine barn fått en unge og ikke ønsket kontakt, så hadde jeg med hånden på hjertet, ALDRI sviktet barnebarnet mitt!! Aldri!
      Kommer aldri til å forstå de som bare lever livet, vel vitene om at de har ett barn el barnebarn og ikke inkludere det. Skammelig!!
      Det med din søster, syntes jeg var en god ide.
      Eller din mor?
      Men gud som jeg kjenner på den følelsen. Og krysser fingrene og håper til Gud at jeg lever til jeg er 100 😊
      Og det er klart du vil at de skal oppleve og elske henne, sånn som du.
      Stor klem til deg.
      Ps: bf har kommet mer inn i bildet nå.

    9. Vet du hva? Han sa klart ifra at han ikke ønsket å være far, så dette har du visst fra du ble gravid. Så jeg forstår ikke hva du gnåler for. Og hvis noe skulle skje, så har vi ett barnevern i Norge som tar vare på barna.

    10. Oppi alt dette er det jo også trist å tenke på at 3 søsken i så fall ville bli splittet fra hverandre….

    11. Sienna har vært hos farmoren sin men pappaen til sienna har sagt hun må velge mellom han og de. Ser ut som de valgte han.. han vil ikke noen skal ha kontakt men farmoren har vært med sienna flere ganger før. Farfaren også tror jeg

    12. Jeg støtter faktisk pappaen litt jeg. Pappaene i landet vårt har ikke noe de skulle sagt, enten de vil være eller ikke være pappaer.
      Vi jenter har mulighet til å avbryte svangerskapet om vi ikke ønsker oss barn. Og vi er de som har størst “rett” på barna vis foreldrene går fra hverandre.
      Guttene har ikke noe de skulle sagt vis en kvinne blir gravid, da er det kvinnen som bestemmer om hun skal avbryte svangerskapet eller beholde. Og vis gutten vil være en god far og tilbringe tid med datteren kan vi kvinner jammen sette kjepper i hjulene da også.
      Synes heller det er på tide at alle pappaer får komme på banen, de skal ikke bli tvingt inn i farsrollen. For det er ingen av oss jentene som blir tvingt inn i morsrollen heller.
      Og pappaer bør ha mye mer å si ved samlivsbrudd! Pappa er like viktig som mamma, punktum.

    13. Til 15.03 over her: Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan du tenker!? Mener du at den biologiske faren skal kunne beste om mor skal ta abort eller ikke? Dette er i mine øyne fullstendige galskap. Om en kvinne ønsker å beholde et barn som ikke er planlagt, må hun få det! Hva skal barnefaren gjøre? Ta henne med til sykehuset å tvinge henne til en abort? Det er noe spesielt for oss kvinner å finne ut av en graviditet. Vi kan knytte oss til barnet med en gang. Det tar som regel lengre tid for menn..At Rannveig skal ”straffes” fordi hun valgte å beholde barnet sitt er helt utrolig!
      Å til Rannveig, jeg forstår din bekymring. Mammahjertet bekymrer seg for alt. Jeg forstår også veldig godt at du velger å skrive om dette, og du maser over hodet ikke. Det er helt normalt å synes at det er trist at barnefar ikke vil ta endel av datteren din sitt liv. Det er hans tap, og han kommer garantert til å angre den dagen han endelig blir mann nok til å innse at han faktisk har en datter.

    14. 20:22 Nei, jeg tror ikke det var det vedkommende mente i det hele tatt. Jeg tror hun forsøkte å si det samme som jeg mener (rett meg om jeg tar feil, 15:03) Vi mødre bestemmer om vi vil beholde barnet eller ikke (sånn det bør være, vår kropp!) MEN jeg synes helt ærlig at fedre da bør få lov til å fraskrive seg ansvaret (økonomisk òg) om mor velger å fullføre en uønsket graviditet. Og dette kommer fra ei jente, ja. Med eget barn – ønsket barn, fra begge sider. For jeg kan ikke engang forestille meg å bli tvinget inn i noe jeg virkelig ikke har ønsket.
      La det bare bli sagt det her også, når barnet har kommet til verden så er det meg uforståelig hvordan menn (og kvinner, de finnes de òg husk) klarer å late som om dette barnet ikke eksisterer. Men det er en annen sak, jeg har alltid ønsket meg barn så det er en enda en rolle jeg ikke kan sette meg inn i.
      Men deter en stor oppgave. Det største ansvaret du noen gang vil få her i livet – så å få den servert uønsket, kanskje du til og med aldri ønsket deg barn… altså, det er jo ikke rett det heller. Og nei, kom nå ikke med den ‘da har du heller ikke sex da’ regla. Sjokkerende nok, så har ikke vi mennesker i 2017 sex bare for å reprodusere oss. Ærlig talt. Og de som kommer med denne har vel selv hatt sex for bare nytelsensskyld i tillegg, definisjonen av dobbeltmoralsk.

    15. Helt riktig 20.41, jeg mener ikke at gutter skal tvinge jenter til å ta abort. Men jenter kan ikke tvinge guttene til å stille opp heller. Guttene må respektere att det er vi som bestemmer om det blir abort eller ikke, men da må vi jenter respektere om de ikke ønsker å stille opp også.
      Jeg hadde ikke satt pris på om noen tvang meg til å bli mamma om jeg virkelig ikke ønsket det, og sånn sett forstår jeg valget til pappaen til Sienna ja. Så at enkelte kaller han for en idiot synes jeg er helt bak mål, han ønsket ikke å bli pappa og det var han klar på fra dag en.

    16. Helt fair at far ikke vil ha barn. Og da står man litt for hele greia selv.
      Bf her, ville ikke ha barn overhodet og det var langt i fra planlagt.
      Men jeg ville ikke ta abort. Jeg skulle klare det selv.
      Men familien til disse fedrene er ofte veldig klar og glad for å bli besteforeldre til en liten baby.
      Og DET kan ikke Bf nekte de å gjøre! Velge mellom han eller barnet?
      Denne fyren her må være enormt egoistisk og selvsentrert! !
      Håper de gi beskjed til sønnen at dette faktisk er DERES valg! Han har tatt sitt og de må få ta sitt valg.

    17. Hvis dette er sant, at barnefar har bedt foreldrene velge mellom han og datteren din så er det sjokkerende. Han er totalt blottet for alt som heter følelser, og hadde jeg vært deg ville jeg ikke hatt datteren min i nærheten av han. Du skal bare være glad for at han holder seg unna. Hvis han skulle endre seg i fremtiden og vise at han er et menneske så er det jo greit hvis han ønsker kontakt, men slik som han er nå er det beste at han holder seg unna.

    18. Helt på trynet at staten (du og meg!) Skal betale for at en guttevalp ikke kan ta ansvar for handlingene sine.
      Han hadde et valg, han ble ikke tvunget til sex. Er han voksen nok til sex, bør han være voksen nok til å ta ansvar.
      Det er så latterlig med alle disse «pappaen har ikke noe valg». Klart han har! Bare at det er FØR barnet er unnfanget. Selvsagt er det kun kvinnen som bestemmer når hun er gravid.
      Å unnslippe økonomisk ansvar er ikke greit, de fleste menn som blir fedre er faktisk voksne.

    19. kl.20:41 – riktig, men en mann som under alle omstendigheter ikke vil eller har kapasitet til å ta vare på sitt eget kjøtt og blod, burde da klare å bruke kondom hvis han vet at dette er noe han overhodet ikke vil. Han ble på ingen måte tvunget til å ha ubeskyttet sex.
      Nydelige Sienna <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg