Hjertet mitt hoppet over minst ti slag!

I dag skjedde noe av det jeg frykter mest her i verden – å krasje med alle tre barna i bilen! En helt vanlig morgen, en helt vanlig onsdag. Vi var på tur til barnehagen, i det en annen bil kjører over i mitt felt i en rundkjøring og inn i siden på bilen min. Det var ingen alvorlig sammenstøt, og ingen fikk så mye som en skramme – ja, bortsett fra bilen min, som fikk bulk, da.  Men det er ikke så nøye, barna var hele, jeg var hel, og vedkomne som kjørte inn i bilen min var hel. 

Jeg er antakeligvis også den den  mest naive, godtroende og mest dumsnille personen her i verden. Jeg hadde det travelt, og vedkomne ga meg sitt visittkort, slik at jeg kunne ringe han etterpå så vi kunne ordne opp. Jeg sto der å skalv som et aspeløv, og fortalte gjentatte ganger “Jeg er ikke sint altså, det går bra, jeg bare ble helt sykt satt ut”  Jeg tok selvfølgelig ingen bilder av hverken skaden på min bil, vedkomnes skiltnummer eller noe. I min tankegang foregår det nemlig slik: Jeg ser ikke for meg at andre mennesker ønsker å lure andre, da jeg aldri ville funnet på å gjort det selv. For alt jeg visste kunne vedkomne bare gitt meg en helt annen persons visittkort, og kjørt videre og aldri trengt å tenke noe mer på det. For fakta er, selv om jeg er godtroende om andre (hvilket jeg egentlig overhodet ikke burde være) at det finnes en hel del mennesker her i verden hvis intensjoner er å lure og svindle andre. Det er slik verden er. Og det tror jeg snart jeg må lære meg, haha! Det gikk heldigvis bra denne gangen, med alle sammen! 

Det manglet i alle fall ikke på drama og action denne ellers helt ordinære onsdagsmorgenen. Og Nathaniel synes det var kjempespennende å fortelle andre i barnehagen at han hadde “krasja”, haha! 

I dag var det “Ha-med-dag” i barnehagen, hvor de får velge en leke hver og ha med seg. Emma valgte som hun vanligvis gjør, en av de mange dukkene sine. Men denne gangen hadde dukka med seg den helt nye vognposen sin, som Emma er så heldig å ha fått nå nettopp! Helt matchende vognpose til den Sienna bruker i sin vogn, begge  laget av flinke Cecilie hos Luxusbaby 
 

 

 

13 kommentarer
    1. Har du virkelig dukke vogna mellom barna i bilen? Hva tror du skjer hvis du da kræsjer i større fart får en i ræva eller i fronten da fyker den rundt som et dødelig våpen

    2. Første bud ved en kollisjon er å skrive skademelding, som begge førere må signere! Dette er da basic kunnskap man lærer på trafikkskolen?! Tror nok du skal slite med dette forsikringsoppgjøret! Trist, men fryktelig naivt av deg.

    3. Man lærer også sikkring av last noe hu viser at hun ikke kan helt da hun har dukkevogna mellom barna i bilen. Selv om den er lett i utgangspunktet blir den ganske tung ved sammenstøt

    4. Ikke sikkert forsikringa dekker det da de ikke skrev skademeldingen. Slår han/hun seg vrang som kjørte den andre bilen har hun ikke noe bevis. Kan da like gjerne ha kjørt borti noe selv eller på en parkeringsplass

    5. Så fælt! Men det var ikke din feil. Håper dere har roet dere helt etter det som skjedde. Er kanskje dine nerver som tar det tyngst, siden vi som voksne vet hva som kan skje, og derved kanskje kjenner angsten av det bedre.
      Håper du og dere har det fint 🙂 Gleder meg til neste innlegg, er koselig å følge deg ^^

    6. Såå bra det gikk bra med dere, da!! 🙂 Og koselig med ha-med-dag på barnehagen 😀 Må bare si at du er et veldig stort forbilde for meg Rannveig, du er så flink med barna og dette familielivet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg