Ute av døra for første gang på ett år!

De siste dagene her har vært relativt tunge. I alle fall vesentlig tyngre enn de fleste andre dager. Jeg har nemlig vært i dårlig form med feber, og derfor noe dårlig med oppdatering her. De siste fire kveldene har jeg brukt til å ligge rett ut på sofaen med kvalme og daff form. Men, i dag føler jeg meg faktisk litt bedre, så da var det på tide med et lite livstegn! 

Det er i slike stunder jeg virkelig skulle ønske at jeg hadde min familie her. Bare det at man kunne dratt på middagsbesøk til familien hadde vært helt supert, når det eneste du har lyst til å gjøre er å ligge ned og synes synd på deg selv. Men, når man er mamma (spesielt uten noen form for avlastning..) så er det ikke noe som heter å være syk og legge seg ned å slappe av. Nei, da er det bare en ting som gjelder – bite tenna sammen! Om ikke annet, så blir man i alle fall svært selvstendig.

Helga som gikk fikk en skikkelig pangstart! Da var jeg nemlig på vinkveld med noen venninner, og søsteren min var her sammen med barna både fredags kveld og lørdag. Jeg må jo ærlig innrømme at det var fantastisk deilig å komme seg ut litt og gjøre “sine ting” når det med stormskritt begynner å nærme seg ett år siden sist jeg var ute av døra uten barn. Det var en veldig hyggelig kveld med mye latter og godt selskap! Den kan jeg faktisk leve på i ytterligere ett år, til neste gang jeg kan dra ut av døra uten barn. Haha. Neida, joda. 

Resten av helgen gikk med til å leke ute i snøen med barna. Utnytte den mens man kan, liksom! For nå er den nemlig regnet bort. Søndag var vi på bondegård, til barnas store glede! 

Uten mat og drikke duger helten ikke!

I min stadig pågående rydderunde i barnas utstyr og klær, fant jeg Nathaniels første vinterdress, som passer perfekt til Sienna akkurat nå. Det er så koselig å tenke på at hun kan bruke den etter han, og ikke minst, miljøvennlig å kunne bruke ting igjen! Da blir liksom ikke blå¨eller rosa så veldig nøye tenker jeg.

Storebror drar med glede lillesøsteren sin på akebrettet! ♥

Og et skikkelig blinkskudd til sist! Har dere sett noe så søtt? To griser som nusser♥

På søndag feiret vi selvfølgelig også fastelaven med boller, og barna fikk lage hver sin fastelavensris med både fjær, sløyfer, og klistremerker blant annet! Litt utradisjonelt kanskje, men de ble jo fantastisk fine! Jeg har faktisk utrolig mye hobbystasj, og synes det er veldig koselig og gøy å lage forskjellige ting med barna!


 

Ønsker dere alle en strålende kveld videre! Matpakker er laget og våte klær er vasket og tørket og lagt fram til i morgen. Nå er det Grey’s Anatomy som står for tur, så skjønnhetssøvn etter det. 

Blogges ♥

11 kommentarer
    1. Så fint og se du praktiserer gjenbruk! Og ikke minst at du evner å gjøre så mye med barna etter en kveld ute😅 Det står det respekt av

    2. God bedring. Virker som om du har hatt en bra helg tross alt. Har barna det bra kan man vel greit det meste. Du er flink til å finne på ting. Gjenbruk er veldig bra. Selvfølgelig kler jenter også blått

    3. Så godt å se at du har vokst og blitt moden nok til å se verdien av gjenbruk og ikke kun nytt og merke 😀
      Flotte bilder!

    4. Så fint at du passer på litt egen tid. Det er viktig i en hektisk hverdag . Og du burde ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det litt oftere en 1 gang PR år . Alle vet du gjør en bra jobb med barna dine .

    5. Så koselig, du er flink som klarer å stå på og gjøre kjekke ting med barna til tross for sykdom og en tur på byen – imponerende!
      Vil også si at Sienna var kjempesøt med den dressen på – jeg håper folk begynner å være mindre fokusert på “jente” og “gutte” farger, synes det er så teit. Selvfølgelig også fantastisk at du fokuserer på gjenbruk og tar miljøvennlige valg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg