Sommerdag i mars!

Ahhh… for en DAG! Jeg skulle egentlig oppdatere her i går også, men gårsdagen gikk i hundreogførti og vel så det. med litt for mye innhold. Vi bakte marengstopper, var på bondegård (til barnas store glede!) ,på besøk hos ei venninne og datteren hennes, og deretter på Strømmen storsenter en tur. Så etter barna la seg var jeg rett og slett helt kaputt og sloknet på sofaen etter nødvendige plikter var unnagjort. Og dere..  Etter en lang vinter, har vi i dag, i mars måned, hatt atten varmegrader og knallsol! Vi har selvfølgelig tilbragt hele denne vakre dagen utendørs for å få så mye ut av sola som mulig. Så utrolig deilig! 

Morgenen var det litt kjølig, så da fikk barna på seg dresser. Men etterhvert ble litt kjølig om til shortsvær, og slik var det omtrent til barna la seg. Vi har vært en tur på Plantasjen for å kjøpe litt blomster, og så hjalp Emma meg å legge blomster og jord i fine flettekurver, og så grillet vi vegetarpølser og maiskolber på terrassen. Ellers har barna syklet, spilt ball og lekt med barna i nabolaget.  En veldig vellykket dag. Og det eneste jeg sitter igjen med etter denne lille forsmaken på sommeren, er at jeg gleder meg enormt mye til sommer og sol med mine tre vakre, gode små skatter! ♥ (minus alle myggene som kommer siden vi bor i et mygghull!)

 

Dette er ekte kjærlighet! Se på de altså! ♥

Uten mat og drikke duger helten(e) ikke! 

Sovetid ♥

Lykken er å ha to snille storesøsken og få smake to is på en gang! 


Verdens fineste trekløver ♥ Og jentene med matchende ballerinas! 

For ordens skyld – erfaringsvis vet jeg jo det kommer! De har lekt, krabbet og falt på bakken alle tre, derfor er de svarte på knærne. Intet mer, intet mindre! Håper alle dere fine lesere har hatt en god søndag! 

Blogges ♥
 

 

 

21 kommentarer
    1. Du er klar over at selvom det står 18-19 grader på gradestokken er det fortsatt mars noe som vil si at det å kle av barna for mye ikke er bra?
      Selv bor jeg på Lørenskog og gikk med både bukse og genser selv om det var varmt i luften 🙂

    2. Jennie Sophie: Jeg tror jeg som mor heeeelt fint klarer å finne ut hvordan å kle barna mine best etter vær og temperatur. Helt uvesentlig hvilke klær DU gikk i.

      Men når vi er inne på det, selv om det absolutt ikke har noe med saken å gjøre – de fleste naboene her gikk rundt i shorts og tskjorte 😉

    3. Mine to jenter og alle andre barn hær på sørlandet har løpt rundt i bukse og sommerkjoler 👍 tror rannveig vet best selv åssen hun skal kle sine små 💗

    4. hehe.. skjønte det.. det MÅTTE være noen som kommenterte hva barna hadde på seg..18 varmegrader er 18 varmegrader..går ikke i utedress da vel..

    5. Barna er også gamle nok til og si/vise dem fryser om det skulle være tilfellet. Slutt og heng dere opp i ALT hun gjør eller sier.
      Håper dere har hatt en super dag, ser koselig ut. 🙂

    6. Herrefred for noen bedritne bedrevitere du har som lesere.. Hun passer da vel på barna sine. Gå å finn dere en annen hobby, nettroll!

    7. Det ser da ut fra bildene som hun har kledd barna svært fornufrig. Jeg var selv i bare kort ermer i solsteken i går. Som voksen satt jeg helt stille det gjør ikke barn så tipper de var met en varme nok.

    8. Herregud hva folk skal legge seg oppi! Her opp e det enda full vinter og minusgrader og har latt min 1 åring går ute bare i ullgenser eller bare jakke og har hatt lua på også.. Man kjenner sine egene barn hvordan dem reagerer på temeraturen..
      Og når jeg var mindre bruke jeg i helgene å springe ute i badedrakt og 40 minus ute og blei ikke syk av den grunn, og man blir ikke syk av litt kulde før at når man blir syk så har viruset logge i kroppen lenge før at det bryter ut.
      syns Rannveig er flink med barna sine <3

    9. herregud for noen herlige bilder <3 spesielt den med emma og sienna der de kyssa,eller emma kyssa sienna aww

    10. Jeg er 33 år og har følgt bloggen din siden starten, synes du virker som en kjempe flott mamma!! Finner på mye gøy og drar på besøk støtt og stadig!
      Elsker bildene av ungene, så mye mer ekte og naturlige enn det man vanligvis ser i blogg-verden 😉

    11. Hvorfor legge opp til så hektisk hverdag det virker som du har? Blir sliten av å lese om de voldsomt aktive helgene hver gang. Hit og dit og overalt. MÅ Ikke være så travelt, lov til å ta det litt med ro. Siden du faktisk klager litt over hvor mye du har å gjøre og for lite tid

    12. Kjære Rannveig!
      For en fantastisk flink mamma du er.
      Beundringsverdig hvordan du tar med barna dine rundt og gir de gode opplevelser! Stå på, du er flink <3

    13. Hei kan su skrive litt om det å kjøpe og selge bil? Hva koster det å ha bil, kan du dele ditt bilbudsjett. Hva koster en EU kontroll?

    14. Hei! Jeg har to barn på 4 og 3 og lurer litt på å få en til 🙂 er det mindre overgang fra 2 til 3 barn enn det var å gå fra 1 til 2?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg