I desember fikk Sienna en pappa!

Jeg er egentlig ganske tilbakeholden når det kommer til å dele personlige ting her på bloggen. Mange andre bloggere deler langt mer enn hva jeg noen gang hadde våget å gjøre. Samtidig er også bloggen min dagbok, og jeg føler meg alltid så utrolig mye bedre etter jeg får skrevet et innlegg om det er noe som plager meg. Samtidig tror jeg nøkkelen er å finne en viss balanse i det, på en måte.

Som dere sikkert har fått med dere, har Sienna ingen pappa. Vel, ikke en tilstedeværende en, i alle fall. Faktisk har hun aldri møtt han. Men, i desember fikk hun utrolig nok en pappa! Etter en rettsprosess som først tok over et halvt år i NAV sine systemer, og deretter ytterligere et halvt år i Tingretten, ble Siennas pappa i desember dømt til far. Ja, tenk det… man kan faktisk bli dømt til far! Hvor utrolig absurd er vel ikke det? Jeg mener, hvordan er det mulig å la ting gå så ufattelig langt at man blir dømt til en rolle som man egentlig skal bære med heder stolthet? Ikke vet jeg. For meg er det helt virkelighetsfjernt og totalt uforståelig. 

I løpet av den tiden saken lå hos Tingretten, var jeg i kontakt med de så mange ganger at jeg er sikker på de kjente meg igjen til slutt.  Jeg følte meg virkelig innpåsliten. Men for meg var det utrolig viktig at Sienna skal ha en pappa. I alle fall på papiret, om ikke annet. Det er viktigere enn man tror. Jeg har aldri klart å forstå meg på de som bevisst fører opp far som “ukjent”, enten fordi far ønsker det selv, og mor er dumsnill nok til å gå med på det, eller fordi mor ikke ønsker at barnet skal ha en far. Hvor fjernt det enn måtte høres ut.  Jeg kan enda kjenne følelsen jeg hadde da jeg åpnet brevet fra Tingretten med dommen i. Jeg var så utrolig lettet, og kunne endelig legge det kapittelet bak meg!

Jeg hadde aldri sett for meg at Sienna skulle være i underkant av ett og et halvt år og aldri møtt sin far. Og jeg har bestemt meg for at jeg ikke ønsker at hun skal ha noe med han å gjøre, ikke nå, og ikke i fram til før hun blir myndig. Da bestemmer hun selvfølgelig selv hva hun ønsker å foreta seg i forhold til dette.  Han har bevist at han er totalt blottet for medfølelse og empati for andre mennesker, og jeg ønsker for alt i verden ikke at noen av mine barn under noen som helst slags omstendigheter skal omgåes slike mennesker. 

ALLE fedre (og kanskje mødre?) som ignorerer deres egne barn, deres eget kjøtt og blod: SKAM dere! Det finnes virkelig ikke noe verre avskum enn dere. Eller jo, vent litt.. pedofile ligger omtrent på samme bølgelengde som dere. Det er så utrolig kaldt,  så råttent, og jeg håper at dere alle en vakker dag får igjen for det. Og det vil dere nok helt sikkert også. For når dere en gang ombestemmer dere, så er det kanskje for sent. Dermed vil dere leve resten av deres liv i bitterhet og anger. Vel fortjent, og helt og holdent selvskyldt. Man må nemlig jobbe for barna sine, og stille opp for de, dersom man ønsker at de en vakker dag skal stille opp for deg. 

Jeg skal forhåpentligvis ikke være alenemor for evig tid, og når jeg føler meg klar for det, og når jeg ønsker det, er jeg helt overbevist om at den rette mannen med glede vil ta en slags papparolle for henne. Om det ikke blir slik, og jeg blir en kattedame med førti katter, er det mest sannsynlig ingen krise å vokse opp uten en far, når hun får så mye kjærlighet fra alle andre i livet sitt. Noen ganger går ikke alt helt slik man forutså det, og da må man bare gjøre det aller beste ut av det, noe jeg føler jeg absolutt har gjort, og gjør hver dag. You only live once ♥

Blogges ♥

50 kommentarer
    1. Det er rett og slett så ubegripelig at det nesten er mer fristende å tro at det er mødrene som setter kjepper i hjulene – og ikke at faren selv ikke ønsker å ha noe med barna sine å gjøre. Ikke at det er noe bedre, men det at en forelder ikke ønsker BARNET SITT er det fjerneste jeg kan forestille meg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sendt min eks en melding med ordene “Tusen millioner takk for at akkurat du er Siennas pappa” helt ut av det blå.. Jeg innser at jeg er ubeskrivelig heldig som har akkurat ham som far til barnet mitt.
      Klem til deg <3

    2. Det er bra at Sienna har fått en pappa på papiret. Det gjør du også lettere å finne eventuelle søsken. Mye kan jo skje framover.

    3. Lizbeth Osnes: Ja, det finnes nok helt sikkert slike tilfeller også! Og det er jo helt forferdelig at fedre som faktisk ønsker å stille opp ikke får til å gjøre det på grunn av mor.

      I vårt tilfelle har jeg gjort alt i boka. Jeg har prøvd å kontakte han (og han legger på) jeg har prøvd å få familien hans til å snakke med han, og jeg har tilbydd meg å ikke være tilstede om han ønsker å treffe henne. Men det ønsker han virkelig ikke, og da er det ikke så mye å gjøre, desverre!

      All ære til de fedrene som faktisk stiller opp! Klem <3

    4. Det tviler jeg ikke på at du har gjort i det hele tatt =/ Kan bare virkelig, virkelig, virkelig ikke for alt i verden fatte at det overhodet er mulig. Men, som du sier; barna våre må beskyttes fra slike mennesker. De kan ikke være helt frisk, om jeg kan strekke det så langt som til å si det..

    5. Sienna har det nåkk best med bare deg, slik som det er med pappan.. bra han må betale bidrag, for det et penger som skal gå til sienna!

    6. Du mener altså at de som ikke vil ha kontakt med barnet sitt er like ille som de som er pedofile? Herregud! Pedofile ødelegger barn, Sienna kommer ikke til å bli ødelagt av at faren ikke ønsker kontakt. Men det er jo slikt du burde ha tenkt på før du fikk barn med en ukjent mann. DU hadde jo ikke noe mer rett til å bære frem barnet enn det han har rett til å velge henne bort.

    7. Hva er det med deg Tina? !! Tror du ikke det vil ødelegge barnet med å mangle noe så viktig som en pappa er? Og tror du ikke hun vil føle på en mangel når hun vet at store søskena hennes har en pappa å dra til? Men ikke hun selv? Fordi han IKKE bryr seg. Jeg er mor selv, (det er nok mest sannsynlig ikke du) og bare tanken på at barnet mitt skulle vært uten en far er ødeleggende.
      Rannveig har jo kjempet for noe som er viktig for dem begge.

    8. Du kan da faan ikke mene at pedofili og en far som ikke stiller opp er NESTEN like ille! Det er så langt sprik mellom de 2 tingene der, at selv du burde ha vist bedre! Men igjen, denne Ranveig verden der alt du skriver er riktig…
      Og du skriver om at han er blottet for medfølelse og empati for andre mennesker, så er ikke du den rette personen til å uttale deg om det, i det hele tatt! De 2 ordene der blir fort glemt i din verden, når det er deg det gjelder!
      Og denne saken blir aldri glemt, det kommer nok en dag, kanskje flere dager også, at denne pappan blir skrivi om i bloggen…
      Og jo det finnes mødre som forlater sine barn, flere en hva du selv trur!
      Marielle: Nei det er faktisk ikke ødeleggende at barn ikke har en mor eller far… Skriver av erfaring etter mor gikk ifra sine barn i 2010! Nå sitter jeg alene eller 7 år med en, sønn på 13 og en på 11, som ikke nevner eller savner sin mor! Jeg har heller ikke snakket om henne til dem, forde dem ikke er intressert i å høre om henne… De har IKKE tatt noe skade av dette på noen måte!

    9. Jeg syns det er utrolig ignorant av deg å tro at dine barn ikke bryr seg om at mor har forlatt dem. Å bli forlatt av mor eller far påvirker ALLE barn i stor eller mindre grad. Kan tenke meg at de ikke tør å prate om henne fordi du ikke er åpen rundt temaet. Håper du setter deg ned med barna dine og gir rom for å prate om følelsene deres. spesielt viktig for sønnen på 13. Det barn er fryktelig gode på, er å skylde på seg selv. Enten at foreldrene krangler, skiller seg eller forlater, sitter de ofte igjen med å klandre seg selv. Bare fordi et barn ikke prater om en ting, ler og har det gøy med vennene sine betyr det ikke at de ikke sitter inne med vonde følelser. Foreslår at du leser litt om barnepsykologi. Dritspennende! Og ellers hurra til deg for flink alenepappa som stiller opp for barna sine!!! (Det er tydeligvis ikke en selvfølge for alle)

    10. Forstår frustrasjonen din. Men jeg skjønner også denne gutten/mannen. Tenk å være ung og glad og nyte et ons, våkne dagen etter med skallende hodeverk og hangover for så å nyte resten av sitt unge og bekymringsfrie liv.- dama sa hun gikk på pilla? Kanskje brukte vi Kondom? Husker ikke helt men går ut i fra at dama var like smart som de andre ons’ene. Tenker ikke mer på dama for hun var virkelig ikke din type, dere hører til forskjellig folk enkelt og greit, han er litt keen på nabojenta og har en On – off ting der. (Ikke glem- han er ung og dum). Så går det et par uker og dama har blitt gravid. FUCKINGS GRAVID med et menneske som skal være der for alltid. Det er katastrofe, krise og uaktuelt. Han kjenner ikke dama engang og går ut fra at hun sikkert tar med seg bestevennen og gjennomfører en abort. (For det ville du som jente gjort, hvis du opplevde å bli gravid som slutten på livet, katastrofe og det værste som kan skje, du VIL bare ikke ha barn) vel, da kan du som jente ordne opp i dette, hvor enn vondt det gjør psykisk- det er værre å bli mor. Men la oss gå tilbake til unggutten som smalt 2 barns mammaen på tjukka- han har ikke en dritt å si. Han må hjelpesløst se kula vokse på bloggen og neglesjerer det totalt da han er helt i Kristisk sjokk! Ser dere virkelig ikke denne??? Slutt å kast Stein i glasshus dere andre og du rannveig må snart innse at datteren din trenger bare deg. La unggutten være i fred det er uansett hans loss. Og prøv å tenk på alt du eksponerer de uskyldige barna dine for. Fy faen haha jeg hadde vært så forbanna hvis jeg vokste opp og fant hele livet mitt på en blogg med millioner av bilder. Huff nei, peace

    11. Hurramegrundt: wow… samtlige av dine forsvarsargumenter kan du bruke til å forsvare en som har gjort hva som helst. “Ung, dum, full” og da er liksom ALT greit, til og med å slå ned noen? Til og med å brenne ned et hus med folk i? … for ikke å snakke om at argumentene like gjerne kan forsvare jenta i situasjonen. Du mener hun skulle tatt abort, jeg er for fritt valg om abort, men INGEN kvinner skal måtte tåle å få beskjed fra andre folk om hverken det ene eller det andre. Og “ta med bestevenninna”?!?!? Du mener han ikke engang skulle ha stilt opp på aborten? Nei, du må være det mest mannssjåvinistiske naive håpløse mennesket som har lagt igjen en kommentar på denne bloggen noen sinne.

    12. Trur det er mer ødeleggende å bli utlevert som en datter som er uønsket av faren sin på en offentlig blogg som man kan lese selv når man blir eldre!

    13. synes det er helt forkastlig at fedre velger vekk ungene sine, Sienna er heldig som har en så god mor som deg, hun trenger ikke en pappa som ikke bryr seg.
      Har ikke Empati for faren til Sienna i hele tatt, er alltid en sjans at dama kan bli gravid, og takler han ikke det så får han la være og ha sex, og selvom man bruker p-piller kan man bli gravid for det, så han burde faktisk være så fornuftig og bruke en kondom i tilegg, både ang skjønnsykdommer og gravidiet.

    14. Tror du må lese barnekonvensjonen, barneloven og barnevernsloven, frøken.
      Du kan ikke bestemme at din datter ikke skal ha kontakt med sin far før hun er 18 år. Du bør heller ikke synes det, da du som mor har et ANSVAR for ditt barns psykiske helse og omsorg.
      Du er forresten en av de bloggerne som utleverer mest av dem alle. Og det er bekymringsfullt. Men, vi følger med på bloggen, vit det.

    15. Dette var en fryktelig dårlig måte å fremstille barnevernet på. Å komme med slike trusler er ikke annet enn latterlig og flaut overfor deg selv. Ta deg sammen, den kommentaren kunne du holdt deg for. Du kan heller sette deg inn i stillingsfullmakten din, for dette er på grensen til innafor.

    16. Bare kommenterer her for å høre om du har sjekket røykvarsleren. Er en ny greie at vi i det offentlige kommenterer på ulike blogger med trusler, tips og våre subjektive meninger 🙂

    17. @jusstudent: Barnevernspedagog er nok ingen barnevernspedagog, men utgir seg for å være en. Dette er en kjent hersketeknikk man dessverre har sett en del av i bloggenes kommentarfelt de siste årene, til og med i en av de største og mest kjente i landet. Ofte er det jo bloggeier selv som utgir seg for å være fagperson for å støtte seg selv, men det hender altså, som her, at lesere også ikler seg en rolle som fagperson. I dette tilfellet er det nok gjort både for å sette makt bak en irettesettelse, og for å skremme. Jeg biter imidlertid ikke på, og det håper jeg ikke Rannveig heller gjør. En ekte barnevernspedagog sitter ikke og kommenterer anonymt i kommentarfelt på mammablogger. “Barnevernspedagog” er antagelig en mamma selv, som har sine meninger, og ganske sikkert sterk moral, og irriterer seg nok grenseløst over Rannveig som gjør som hun gjør, og ikke som “Barnevernspedagog” synes at hun bør. 🙂

    18. 11.58… Ehhh, det du skriver om i starten er så feil! Jeg er åpen for en samtale med miner sønner OM de ønsker det, om dem sin mor! Det at du trur at jeg er ignorant er så jævla feil! Når faan viste du åssen jeg og mine sønner har det her hjemme?! Det som er sant er at- DE vil ikke snakke om det, det har jeg fått klar beskjed om, fra de begge!
      Og hvis du trur jeg trenger å lese om barnepsyologi, så trur jeg du burde ha vist enda mere om ting her hjemme, før du uttaler deg! Mine barn skylder heller ikke på seg selv for det som har skjedd!

    19. Hei Rannveig.
      Jeg ønsker med denne kommentaren på ingen måte fornærme deg, men heller høre tankene dine om temaet.
      Jeg forstår helt og holdent, så godt som ei ung dame uten barn og i fast forhold kan, hva du går gjennom. Vi har denne fantasien om at det å få barn er det aller største som kan skje i livet og det perfekte familieliv framstilles på alle plattformer i vår sosiale hverdag.
      Som kvinner har vi god mulighet til å reservere oss mot å få barn. Vi har kontroll over bruken av p-piller, angrepille og selvfølgelig det å eventuelt ta abort. Som mann er det lite å stille opp med. De er med på akten, men har kondom som eneste alternativ til reservasjon og ingen kontroll over situasjonen fram til barnet er født. Og det å bli uønsket gravid, om det var ved ingen bruk av kondom, sprukket kondom, glemt pille eller annet, har begge parter like stor skyld/del.
      Hvorfor er det da slik ag vi kvinner skal ha total, og fullstendig kontroll over situasjonen? Hvorfor skal vi kunne si; nei, jeg ønsker å ta abort og slik blir det!, eller; ja, jeg vil beholde barnet, uten at far trenger å inkluderes i det hele tatt. Utover det faktum at det er kvinnen som skal bære fram barnet.
      Vi har hele tiden mulighet til å bestemme over vår egen situasjon, mens en mann som ‘uheldigvis’ blir gravid er dømt til å betale bidrag i mange år fremover, uten å bli konsultert om saken i det hele tatt.
      Dette skjer jo både i parforhold og for single mennesker, at man blir grvid uten at begge parter ønsker det.
      I Danmark har de prøvd ut det som heter juridisk abort. Hvis en kvinne beholder barnet, kan mannen juridisk velge abort og dermed ikke være noen del av barnet og kvinnens liv, men betaler selvfølgelig da heller ikke bidrag i og med at det var kvinnens eget valg å beholde barnet.
      Hva synes du om dette? Synes du menn har rett til å fraskrive seg ansvaret av barnet, på lik linje som kvinner har tidligere i svangerskapet?
      På forhånd, takk for svar!

    20. Til amalie:
      jo, nettopp fordi vi kvinner også sitter med følelsene og kjenner på smerten/ubehaget og må bære det valget vi velger med oss resten av livet. Uansett hva vi velger så kan en mann stikke av. Jeg ble ufrivillig gravid på prevensjon, og tross trusler fra bf om å ta abort så valgte jeg å beholde fordi jeg måtte velge det som ville gi meg minst smerte på sikt. Jeg ville ikke klart å leve med en abort. Jeg tok mitt ansvar for prevensjon, det gjorde ikke bf. Jeg ble gravid. Jeg er for juridisk abort og jeg håper det kommer til norge.

    21. Rolig nå. Mulig du formulerte deg feil i kommentaren din, for du fikk det virkelig til å se ut som om du ikke ville prate med barna dine om mor. Hvis du vil/gjør det er det jo kjempebra. Syns fortsatt du virker ignorant hvis du mener at det faktum at mor har forlatt dem ikke har NOE innvirkning på dem overhodet. Klart det har. God helg

    22. Amen Amalie! Så enig med deg. Jeg synes menn burde få like mye rettigheter som oss kvinner. Vi har ett hav av valgmuligheter når det kommer til prevensjon, gutter har bare ett. Og går det galt har de ikke noe de skulle sagt, bare å betale 18 år frem I tid.
      Ble selv uplanlagt gravid I en alder av 19 år. Var ett stort sjokk for oss begge, og samboeren min fortalte at han ønsket abort for han følte vi var for unge. Jeg kjente at jeg ikke klarte det. Så jeg sa til han at jeg kom til å bære frem dette barnet, men om han ønsket så skulle han få forlate oss og slippe å betale bidrag og ha noenting med oss å gjøre. Så rettferdig er jeg.
      Han satte pris på tilbudet mitt, men valgte likevel å stå ved min side. Og fem år senere har vi to små barn og er fortsatt sammen 🙂
      Håper virkelig att verden er ett bedre sted for pappaer om noen år. Pappaer som vil være pappaer bør få mer rettigheter til barna og samvær med dem, og pappaer som ikke vil være pappaer bør bli respektert for det!
      Kvinner som ikke vil ha barn kan ta abort, eller adoptere dem bort etter fødsel. Og deretter fraskrive seg all rett på dem og slippe å betale en krone.
      Synes regelrett synd I den stakkars pappaen til Sienna. Han fortalte lenge før hun ble født at han ikke ønsket å være pappa. Respekter det!!

    23. “Kvinner som ikke vil ha barn kan ta abort, eller adoptere dem bort etter fødsel. Og deretter fraskrive seg all rett på dem og slippe å betale en krone.” Sånn funker nok ikke adopsjonssystemet i Norge. Moren som fraskriver seg barnet må fortsatt betale en viss sum til Barnevernet. Disse kronene går til en eventuell fosterfamilie – som barna havner i minimum tre måneder før en adopsjonsprosess kan starte. Man kan ikke bare adoptere bort barna sine her i Norge, å gi fra seg alle rettigheter. Dette er ikke Amerika, les deg litt mer opp om emnet.
      Ellers er jeg helt enig med deg. Juridisk abort burde blitt innført også her i Norge.

    24. Helt enig med den som skriver det må være ille for ungen å se alt brettet ut på denne bloggen. Og du bør være forsiktig med å dømme de kvinner som har far ukjent, for det kan det være mange grunner til. Du må ikke tro du er bedre enn alle andre. Slik du oppfører deg blir du nok en kattedame med 40 katter.

    25. Hehe..vist du er bidraget du er ute etter..så kan æ fortelle dæ at sjøl om han nu står som far på papiret..så får du ikke bidrag av han før han betale regningen han blir å få i posten vær mnd..å når han ikke betale så får du “bidrag” av staten..på ca 1150kr..
      Å forestn..syns det er rart du har måtte gå så lenge før han kom på papiret..vist han nekte..så krever nav blodprøve osv..innen en til 2 mnd får dokk svar..å fra dere svaret kommer å han står som far..så er han på papiret..trur nu heller da ligger mer balansert det dær..flere inni bilde kansje?? Kem veit..
      Å forestn..kalle du dæ en go mor med å nekte din datter sin far? Kan vist han når han får opp øynene å ser kan han har..vil ha kontakt med datteren?? Skal du da vær så jævli å nekte han,bare for din del..eller er du virkelig så kald at du vil førr din egoisme ikke la din datter bli kjent med sin far???? Trur du skal snu nånn steina i hode ditt..åsså slutte du å bare tenke på dæ sjøl..ungan går forran alt..

    26. 19:09 – Her har du jo misforstått ALT?
      1.) Betaler ikka far bidrag får hun fra NAV, ja. 900,- dette er penger som havner i gjeld hos faren. Alt NAV betaler Rannveig (Ranvei?) hoper seg opp hos han. Absolutt alt.
      2.) Det kan ta opp til ett år før en sånn sak som dette er ferdig.
      3.) Hun har aldri nektet barnefar å se Sienna. Hvor har du det i fra? R har til og med kontaktet foreldrene hans, noe som resulterte i at de trakk seg unna til slutt fordi guttungen av en far forlanget det.

    27. Veit alt om det med farsbidrag..å det er 1150kr i mnd..minstebidraget fra nav..å ja..d bi gjeld hos far..gjeld både for det som han skal betale til barnet OG til nav..forskuddet som ho får i mnd grunnet ikke betalt…
      å ja..ho får tilbake..di tar skattepenger osv..
      D ho burde gjort fra første stund var å respektere far og fars familie..å heller latt ting vær uten dæm..disse vil ikke ha noe med henne å gjør,å far ville ikke ha barnet..da kunne ho respektere disse valgene og heller hatt far ukjent siden ho ikke ville ta abort..
      Å æ e enig i personen som skreiv lengre opp..stakkars ungan som kan læs om livet sitt som er bretta ut på nettet når disse blir såpass stor..å andre pårørte i alle sakene i livet hennes som legges ut..

    28. 20.29…..
      Ungen er 1.5 år…æ meinte at vist far vil ha noe med ungen å gjør om 5 år f.eks..når det kansje har gått opp førr kan han har osv..prøv å tenk i lengden å IKKE så kort tenkt..han er jo blitt pressa på sæ en unge..alt i alt kan d jo vær at han skjemmes over kem han hadde et fyllaligg me..å da i tillegg bli pressa på en unge…prøv å sætt dokk inn i Hannes åsted..e jo heilt utrulig kan ho R legg ut på bloggen..hadde det bare handlet om ho, er en ting…men hær legges det ut om far,fars familie osv..ting som er privat..men blir solgt i media for at R skal vise sæ fram..sorry..men en plass går Grensen..privatliv er privatliv..:p
      Dette berører hennes barns fremtid….R er helt sikkert en god mor..men Børr tenke litt på ka ho legg ut av privatlivet sitt..for det berører som sagt ikke bare henne….men dette er mitt syn..beklager vist noen blir truffet,men sannheten sårer…

    29. Synes det er helt sykt at du velger å slutte på prevensjon, for å så finne deg en random gutt å ligge med for å bli gravid. Og så TO ganger! (den ene har ihvertfall en far som ønsket å bli det). Blir provosert av hele deg, og har sluttet å lese bloggen til for lenge siden, helt til nå, da jeg kom over dette innlegget.
      Uff nei, 3 unger med 3 forskjellige fedre. Ikke bra.

    30. 16.29…
      Ranveig skriver at hun har bestemt seg for at hun ikke ønsker at ungen skal ha noe med faren å gjør..verken nu eller i fremtiden..til ungen sjøl e myndig å kan bestemme selv.
      Hær skyt ho sæ sjøl i leggen…koffer i svarte gå gjennom et hav av myndigheter å krangling mellom parter for ungen skal ha en far..åsså vil ho ikke ha noe med far å gjør???? Ute etter pengene tydeligvis…blir mer å mer sjokket over hele dama..:/:/

    31. 17:42 Beklager, jeg har tydeligvis ikke sett akkurat den delen der. Leser fra mobilen. Nei nå kan man jo begynne å lure litt mer… De fleste fedre ombestemmer seg etter hvert / trenger litt mer tid. Noe som i grunn er forståelig. Ikke rett å ta fra S den muligheten fordi far var “ung og korttenkt”. Det er tross alt henne det vil gå utover, i det lange løp.

    32. “Bare ta abort”.. skjerp dere a. Og elsker de som skriver at mannen bare har en måte å bruke prevansjon på, hahaha

    33. Jeg er alene med ei datter selv hvor far ikke er tilstede.. Jeg tror jo ett barn tar mye mer skade av å bli påtvunget ett forhold med noen som ikke vil, enn å ha en foreldre som elsker dem ubegrenset. Da jeg ble gravid (ikke planlagt, ikke i forhold) og jeg ønsket å beholde, men ikke han, så ble vi enige om at far skal stå ukjent da det enda ikke er mulig med juridisk abort her i Norge.
      At du sammenligner det her med pedofili er helt sykt i mine øyne. Stakkars barnet ditt om det er slik du snakker om faren foran henne, DET kommer skade henne mye mer enn at faren ikke er der!

    34. Herregud. Hvis faren til ungen synes R er så forferdelig og ikke vil ha NOE med henne å gjøre…så burde han kanskje ikke LIGGE MED HENNE? Det er viden kjent, også blant ungen gutter, at sex kan føre til graviditet…
      Han visste jo at hun allerede hadde to unger, med to ulike fedre, at prevensjonen, i følge henne, sviktet begge de gangene…altså er det en ganske stor risiko å ta når man VELGER å ligge med noen med denne historikken…. Han VALGTE likevel å ha sex med henne, og det fikk store konsekvenser. Å stikke hodet i sanden etterpå blir bare latterlig. Man kan selvsagt angre på valget man tok, men det var et valg han hadde, så da bør han virkelig være mann nok til å forholde seg til konsekvensene av det valget.

    35. Stia: Det er ikke nødvendigvis at han visste at hun hadde to barn fra før og at prevensjonen sviktet begge gangene. Jeg hadde iallefall ikke kommet på informere om det ved et ons.

    36. Veldig mange her, inkludert den liksomme “barnevernspedagogen” som ikke aner hva de snakker om når det kommer til lover og regler. Å utlevere barna sine på blogg er derimot noe jeg personlig ikke ville gjort – men samtidig veldig vanlig i dagens samfunn – så det er absolutt ingenting barnevernet kan blande seg inn i. Man velger selv hva man ønsker å dele av privatliv med omverdenen. Og han Jørn virker jo ikke frisk.

    37. Alle som har sex, er klar over at det er en risiko for at det blir barn av det. Har man sex, må man også ta konsekvensene, om det er i form av klamydia eller et barn. Kvinnen må selvfølgelig få være den som tar avgjørelsen, det er hun som skal bære barnet i magen i 9 måneder. Dette er et av tilfellene der det bare er slik at menn ikke har noe makt/innflytelse, og det er helt riktig.
      Og enhver som er far til et barn skal selvfølgelig betale farsbidrag, hvorfor skal barnet lide for at faren uheldigvis er en ansvars- og hjerteløs fyr som klarer å leve med at han har et barn han ikke vil se?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg