I desember fikk Sienna en pappa!

Jeg er egentlig ganske tilbakeholden nr det kommer til dele personlige ting her p bloggen. Mange andre bloggere deler langt mer enn hva jeg noen gang hadde vget gjre. Samtidig er ogs bloggen min dagbok, og jeg fler meg alltid s utrolig mye bedre etter jeg fr skrevet et innlegg om det er noe som plager meg. Samtidig tror jeg nkkelen er finne en viss balanse i det, p en mte.

Som dere sikkert har ftt med dere, har Sienna ingen pappa. Vel, ikke en tilstedevrende en, i alle fall. Faktisk har hun aldri mtt han. Men, i desember fikk hun utrolig nok en pappa! Etter en rettsprosess som frst tok over et halvt r i NAV sine systemer, og deretter ytterligere et halvt r i Tingretten, ble Siennas pappa i desember dmt til far. Ja, tenk det... man kan faktisk bli dmt til far! Hvor utrolig absurd er vel ikke det? Jeg mener, hvordan er det mulig la ting g s ufattelig langt at man blir dmt til en rolle som man egentlig skal bre med heder stolthet? Ikke vet jeg. For meg er det helt virkelighetsfjernt og totalt uforstelig. 

I lpet av den tiden saken l hos Tingretten, var jeg i kontakt med de s mange ganger at jeg er sikker p de kjente meg igjen til slutt.  Jeg flte meg virkelig innpsliten. Men for meg var det utrolig viktig at Sienna skal ha en pappa. I alle fall p papiret, om ikke annet. Det er viktigere enn man tror. Jeg har aldri klart forst meg p de som bevisst frer opp far som "ukjent", enten fordi far nsker det selv, og mor er dumsnill nok til g med p det, eller fordi mor ikke nsker at barnet skal ha en far. Hvor fjernt det enn mtte hres ut.  Jeg kan enda kjenne flelsen jeg hadde da jeg pnet brevet fra Tingretten med dommen i. Jeg var s utrolig lettet, og kunne endelig legge det kapittelet bak meg!

Jeg hadde aldri sett for meg at Sienna skulle vre i underkant av ett og et halvt r og aldri mtt sin far. Og jeg har bestemt meg for at jeg ikke nsker at hun skal ha noe med han gjre, ikke n, og ikke i fram til fr hun blir myndig. Da bestemmer hun selvflgelig selv hva hun nsker foreta seg i forhold til dette.  Han har bevist at han er totalt blottet for medflelse og empati for andre mennesker, og jeg nsker for alt i verden ikke at noen av mine barn under noen som helst slags omstendigheter skal omges slike mennesker. 

ALLE fedre (og kanskje mdre?) som ignorerer deres egne barn, deres eget kjtt og blod: SKAM dere! Det finnes virkelig ikke noe verre avskum enn dere. Eller jo, vent litt.. pedofile ligger omtrent p samme blgelengde som dere. Det er s utrolig kaldt,  s rttent, og jeg hper at dere alle en vakker dag fr igjen for det. Og det vil dere nok helt sikkert ogs. For nr dere en gang ombestemmer dere, s er det kanskje for sent. Dermed vil dere leve resten av deres liv i bitterhet og anger. Vel fortjent, og helt og holdent selvskyldt. Man m nemlig jobbe for barna sine, og stille opp for de, dersom man nsker at de en vakker dag skal stille opp for deg. 

Jeg skal forhpentligvis ikke vre alenemor for evig tid, og nr jeg fler meg klar for det, og nr jeg nsker det, er jeg helt overbevist om at den rette mannen med glede vil ta en slags papparolle for henne. Om det ikke blir slik, og jeg blir en kattedame med frti katter, er det mest sannsynlig ingen krise vokse opp uten en far, nr hun fr s mye kjrlighet fra alle andre i livet sitt. Noen ganger gr ikke alt helt slik man foruts det, og da m man bare gjre det aller beste ut av det, noe jeg fler jeg absolutt har gjort, og gjr hver dag. You only live once ♥



Blogges ♥

50 kommentarer

Lizbeth Osnes

06.04.2017 kl.00:08

Det er rett og slett s ubegripelig at det nesten er mer fristende tro at det er mdrene som setter kjepper i hjulene - og ikke at faren selv ikke nsker ha noe med barna sine gjre. Ikke at det er noe bedre, men det at en forelder ikke nsker BARNET SITT er det fjerneste jeg kan forestille meg. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sendt min eks en melding med ordene "Tusen millioner takk for at akkurat du er Siennas pappa" helt ut av det bl.. Jeg innser at jeg er ubeskrivelig heldig som har akkurat ham som far til barnet mitt.

Klem til deg <3
Lizbeth Osnes: Ja, det finnes nok helt sikkert slike tilfeller ogs! Og det er jo helt forferdelig at fedre som faktisk nsker stille opp ikke fr til gjre det p grunn av mor.

I vrt tilfelle har jeg gjort alt i boka. Jeg har prvd kontakte han (og han legger p) jeg har prvd f familien hans til snakke med han, og jeg har tilbydd meg ikke vre tilstede om han nsker treffe henne. Men det nsker han virkelig ikke, og da er det ikke s mye gjre, desverre!

All re til de fedrene som faktisk stiller opp! Klem <3

Charlotte

06.04.2017 kl.00:10

Det er bra at Sienna har ftt en pappa p papiret. Det gjr du ogs lettere finne eventuelle ssken. Mye kan jo skje framover.
Charlotte: Ja, ssken fr hun nok helt sikkert etterhvert, og man nsker jo som regel kjenne sitt opphav. S nr hun (og de eventuelle sskenene) blir gamle nok kan han jo i alle fall ikke nekte sine egne barn ha kontakt med hverandre :) Heldigvis!

Anders.

06.04.2017 kl.00:21

Ja, ogs er du sikret barnebidrag. Regner med at det ogs var en viktig rsak oppe i dette...
Anders.: Bidrag ja, det skulle bare mangle! Ikke minst har hun krav p arv etter sin far om han skulle d.

Og viktigst av alt - om det skulle skje henne noe i framtiden, og hun skulle trenge organdonasjon av f.eks nyrer, har hun ogs en pappa n. I alle fall p papiret.

Lizbeth Osnes

06.04.2017 kl.00:23

Det tviler jeg ikke p at du har gjort i det hele tatt =/ Kan bare virkelig, virkelig, virkelig ikke for alt i verden fatte at det overhodet er mulig. Men, som du sier; barna vre m beskyttes fra slike mennesker. De kan ikke vre helt frisk, om jeg kan strekke det s langt som til si det..

06.04.2017 kl.02:01

Sienna har det nkk best med bare deg, slik som det er med pappan.. bra han m betale bidrag, for det et penger som skal g til sienna!

Tina

06.04.2017 kl.02:04

Du mener alts at de som ikke vil ha kontakt med barnet sitt er like ille som de som er pedofile? Herregud! Pedofile delegger barn, Sienna kommer ikke til bli delagt av at faren ikke nsker kontakt. Men det er jo slikt du burde ha tenkt p fr du fikk barn med en ukjent mann. DU hadde jo ikke noe mer rett til bre frem barnet enn det han har rett til velge henne bort.

Marielle

06.04.2017 kl.07:46

Hva er det med deg Tina? !! Tror du ikke det vil delegge barnet med mangle noe s viktig som en pappa er? Og tror du ikke hun vil fle p en mangel nr hun vet at store sskena hennes har en pappa dra til? Men ikke hun selv? Fordi han IKKE bryr seg. Jeg er mor selv, (det er nok mest sannsynlig ikke du) og bare tanken p at barnet mitt skulle vrt uten en far er deleggende.

Rannveig har jo kjempet for noe som er viktig for dem begge.

06.04.2017 kl.08:55

Enig med Tina, du skulle vrt kastrert.

Jrn

06.04.2017 kl.09:06

Du kan da faan ikke mene at pedofili og en far som ikke stiller opp er NESTEN like ille! Det er s langt sprik mellom de 2 tingene der, at selv du burde ha vist bedre! Men igjen, denne Ranveig verden der alt du skriver er riktig...

Og du skriver om at han er blottet for medflelse og empati for andre mennesker, s er ikke du den rette personen til uttale deg om det, i det hele tatt! De 2 ordene der blir fort glemt i din verden, nr det er deg det gjelder!

Og denne saken blir aldri glemt, det kommer nok en dag, kanskje flere dager ogs, at denne pappan blir skrivi om i bloggen...

Og jo det finnes mdre som forlater sine barn, flere en hva du selv trur!

Marielle: Nei det er faktisk ikke deleggende at barn ikke har en mor eller far... Skriver av erfaring etter mor gikk ifra sine barn i 2010! N sitter jeg alene eller 7 r med en, snn p 13 og en p 11, som ikke nevner eller savner sin mor! Jeg har heller ikke snakket om henne til dem, forde dem ikke er intressert i hre om henne... De har IKKE tatt noe skade av dette p noen mte!

Til Jrn

06.04.2017 kl.11:58

Jeg syns det er utrolig ignorant av deg tro at dine barn ikke bryr seg om at mor har forlatt dem. bli forlatt av mor eller far pvirker ALLE barn i stor eller mindre grad. Kan tenke meg at de ikke tr prate om henne fordi du ikke er pen rundt temaet. Hper du setter deg ned med barna dine og gir rom for prate om flelsene deres. spesielt viktig for snnen p 13. Det barn er fryktelig gode p, er skylde p seg selv. Enten at foreldrene krangler, skiller seg eller forlater, sitter de ofte igjen med klandre seg selv. Bare fordi et barn ikke prater om en ting, ler og har det gy med vennene sine betyr det ikke at de ikke sitter inne med vonde flelser. Foreslr at du leser litt om barnepsykologi. Dritspennende! Og ellers hurra til deg for flink alenepappa som stiller opp for barna sine!!! (Det er tydeligvis ikke en selvflge for alle)

Hurramegrundt

06.04.2017 kl.12:59

Forstr frustrasjonen din. Men jeg skjnner ogs denne gutten/mannen. Tenk vre ung og glad og nyte et ons, vkne dagen etter med skallende hodeverk og hangover for s nyte resten av sitt unge og bekymringsfrie liv.- dama sa hun gikk p pilla? Kanskje brukte vi Kondom? Husker ikke helt men gr ut i fra at dama var like smart som de andre ons'ene. Tenker ikke mer p dama for hun var virkelig ikke din type, dere hrer til forskjellig folk enkelt og greit, han er litt keen p nabojenta og har en On - off ting der. (Ikke glem- han er ung og dum). S gr det et par uker og dama har blitt gravid. FUCKINGS GRAVID med et menneske som skal vre der for alltid. Det er katastrofe, krise og uaktuelt. Han kjenner ikke dama engang og gr ut fra at hun sikkert tar med seg bestevennen og gjennomfrer en abort. (For det ville du som jente gjort, hvis du opplevde bli gravid som slutten p livet, katastrofe og det vrste som kan skje, du VIL bare ikke ha barn) vel, da kan du som jente ordne opp i dette, hvor enn vondt det gjr psykisk- det er vrre bli mor. Men la oss g tilbake til unggutten som smalt 2 barns mammaen p tjukka- han har ikke en dritt si. Han m hjelpeslst se kula vokse p bloggen og neglesjerer det totalt da han er helt i Kristisk sjokk! Ser dere virkelig ikke denne??? Slutt kast Stein i glasshus dere andre og du rannveig m snart innse at datteren din trenger bare deg. La unggutten vre i fred det er uansett hans loss. Og prv tenk p alt du eksponerer de uskyldige barna dine for. Fy faen haha jeg hadde vrt s forbanna hvis jeg vokste opp og fant hele livet mitt p en blogg med millioner av bilder. Huff nei, peace

Julie

06.04.2017 kl.13:56

Hurramegrundt: wow... samtlige av dine forsvarsargumenter kan du bruke til forsvare en som har gjort hva som helst. "Ung, dum, full" og da er liksom ALT greit, til og med sl ned noen? Til og med brenne ned et hus med folk i? ... for ikke snakke om at argumentene like gjerne kan forsvare jenta i situasjonen. Du mener hun skulle tatt abort, jeg er for fritt valg om abort, men INGEN kvinner skal mtte tle f beskjed fra andre folk om hverken det ene eller det andre. Og "ta med bestevenninna"?!?!? Du mener han ikke engang skulle ha stilt opp p aborten? Nei, du m vre det mest mannssjvinistiske naive hplse mennesket som har lagt igjen en kommentar p denne bloggen noen sinne.

06.04.2017 kl.13:57

Trur det er mer deleggende bli utlevert som en datter som er unsket av faren sin p en offentlig blogg som man kan lese selv nr man blir eldre!

ane

06.04.2017 kl.15:16

synes det er helt forkastlig at fedre velger vekk ungene sine, Sienna er heldig som har en s god mor som deg, hun trenger ikke en pappa som ikke bryr seg.

Har ikke Empati for faren til Sienna i hele tatt, er alltid en sjans at dama kan bli gravid, og takler han ikke det s fr han la vre og ha sex, og selvom man bruker p-piller kan man bli gravid for det, s han burde faktisk vre s fornuftig og bruke en kondom i tilegg, bde ang skjnnsykdommer og gravidiet.

Aina

06.04.2017 kl.21:14

Du er helt r, Rannveig. Stay hard <3

Cill

06.04.2017 kl.22:34

Klem <3

Pelle15

06.04.2017 kl.22:39

13:57 : hold n kjeften din. Idiot.

Barnevernspedagog

06.04.2017 kl.23:39

Tror du m lese barnekonvensjonen, barneloven og barnevernsloven, frken.

Du kan ikke bestemme at din datter ikke skal ha kontakt med sin far fr hun er 18 r. Du br heller ikke synes det, da du som mor har et ANSVAR for ditt barns psykiske helse og omsorg.

Du er forresten en av de bloggerne som utleverer mest av dem alle. Og det er bekymringsfullt. Men, vi flger med p bloggen, vit det.

Jusstudent til "barnevernspedagog"

07.04.2017 kl.00:38

Dette var en fryktelig drlig mte fremstille barnevernet p. komme med slike trusler er ikke annet enn latterlig og flaut overfor deg selv. Ta deg sammen, den kommentaren kunne du holdt deg for. Du kan heller sette deg inn i stillingsfullmakten din, for dette er p grensen til innafor.

Brannmann

07.04.2017 kl.00:47

Bare kommenterer her for hre om du har sjekket rykvarsleren. Er en ny greie at vi i det offentlige kommenterer p ulike blogger med trusler, tips og vre subjektive meninger :)

Realist

07.04.2017 kl.08:47

@jusstudent: Barnevernspedagog er nok ingen barnevernspedagog, men utgir seg for vre en. Dette er en kjent hersketeknikk man dessverre har sett en del av i bloggenes kommentarfelt de siste rene, til og med i en av de strste og mest kjente i landet. Ofte er det jo bloggeier selv som utgir seg for vre fagperson for sttte seg selv, men det hender alts, som her, at lesere ogs ikler seg en rolle som fagperson. I dette tilfellet er det nok gjort bde for sette makt bak en irettesettelse, og for skremme. Jeg biter imidlertid ikke p, og det hper jeg ikke Rannveig heller gjr. En ekte barnevernspedagog sitter ikke og kommenterer anonymt i kommentarfelt p mammablogger. "Barnevernspedagog" er antagelig en mamma selv, som har sine meninger, og ganske sikkert sterk moral, og irriterer seg nok grenselst over Rannveig som gjr som hun gjr, og ikke som "Barnevernspedagog" synes at hun br. :)

Jrn

07.04.2017 kl.09:23

11.58... Ehhh, det du skriver om i starten er s feil! Jeg er pen for en samtale med miner snner OM de nsker det, om dem sin mor! Det at du trur at jeg er ignorant er s jvla feil! Nr faan viste du ssen jeg og mine snner har det her hjemme?! Det som er sant er at- DE vil ikke snakke om det, det har jeg ftt klar beskjed om, fra de begge!

Og hvis du trur jeg trenger lese om barnepsyologi, s trur jeg du burde ha vist enda mere om ting her hjemme, fr du uttaler deg! Mine barn skylder heller ikke p seg selv for det som har skjedd!

Amalie

07.04.2017 kl.09:49

Hei Rannveig.

Jeg nsker med denne kommentaren p ingen mte fornrme deg, men heller hre tankene dine om temaet.

Jeg forstr helt og holdent, s godt som ei ung dame uten barn og i fast forhold kan, hva du gr gjennom. Vi har denne fantasien om at det f barn er det aller strste som kan skje i livet og det perfekte familieliv framstilles p alle plattformer i vr sosiale hverdag.

Som kvinner har vi god mulighet til reservere oss mot f barn. Vi har kontroll over bruken av p-piller, angrepille og selvflgelig det eventuelt ta abort. Som mann er det lite stille opp med. De er med p akten, men har kondom som eneste alternativ til reservasjon og ingen kontroll over situasjonen fram til barnet er fdt. Og det bli unsket gravid, om det var ved ingen bruk av kondom, sprukket kondom, glemt pille eller annet, har begge parter like stor skyld/del.

Hvorfor er det da slik ag vi kvinner skal ha total, og fullstendig kontroll over situasjonen? Hvorfor skal vi kunne si; nei, jeg nsker ta abort og slik blir det!, eller; ja, jeg vil beholde barnet, uten at far trenger inkluderes i det hele tatt. Utover det faktum at det er kvinnen som skal bre fram barnet.

Vi har hele tiden mulighet til bestemme over vr egen situasjon, mens en mann som 'uheldigvis' blir gravid er dmt til betale bidrag i mange r fremover, uten bli konsultert om saken i det hele tatt.

Dette skjer jo bde i parforhold og for single mennesker, at man blir grvid uten at begge parter nsker det.

I Danmark har de prvd ut det som heter juridisk abort. Hvis en kvinne beholder barnet, kan mannen juridisk velge abort og dermed ikke vre noen del av barnet og kvinnens liv, men betaler selvflgelig da heller ikke bidrag i og med at det var kvinnens eget valg beholde barnet.

Hva synes du om dette? Synes du menn har rett til fraskrive seg ansvaret av barnet, p lik linje som kvinner har tidligere i svangerskapet?

P forhnd, takk for svar!

Linn

07.04.2017 kl.10:23

Til amalie:

jo, nettopp fordi vi kvinner ogs sitter med flelsene og kjenner p smerten/ubehaget og m bre det valget vi velger med oss resten av livet. Uansett hva vi velger s kan en mann stikke av. Jeg ble ufrivillig gravid p prevensjon, og tross trusler fra bf om ta abort s valgte jeg beholde fordi jeg mtte velge det som ville gi meg minst smerte p sikt. Jeg ville ikke klart leve med en abort. Jeg tok mitt ansvar for prevensjon, det gjorde ikke bf. Jeg ble gravid. Jeg er for juridisk abort og jeg hper det kommer til norge.

Til Jrn

07.04.2017 kl.19:32

Rolig n. Mulig du formulerte deg feil i kommentaren din, for du fikk det virkelig til se ut som om du ikke ville prate med barna dine om mor. Hvis du vil/gjr det er det jo kjempebra. Syns fortsatt du virker ignorant hvis du mener at det faktum at mor har forlatt dem ikke har NOE innvirkning p dem overhodet. Klart det har. God helg

07.04.2017 kl.22:17

Amen Amalie! S enig med deg. Jeg synes menn burde f like mye rettigheter som oss kvinner. Vi har ett hav av valgmuligheter nr det kommer til prevensjon, gutter har bare ett. Og gr det galt har de ikke noe de skulle sagt, bare betale 18 r frem I tid.

Ble selv uplanlagt gravid I en alder av 19 r. Var ett stort sjokk for oss begge, og samboeren min fortalte at han nsket abort for han flte vi var for unge. Jeg kjente at jeg ikke klarte det. S jeg sa til han at jeg kom til bre frem dette barnet, men om han nsket s skulle han f forlate oss og slippe betale bidrag og ha noenting med oss gjre. S rettferdig er jeg.

Han satte pris p tilbudet mitt, men valgte likevel st ved min side. Og fem r senere har vi to sm barn og er fortsatt sammen :)

Hper virkelig att verden er ett bedre sted for pappaer om noen r. Pappaer som vil vre pappaer br f mer rettigheter til barna og samvr med dem, og pappaer som ikke vil vre pappaer br bli respektert for det!

Kvinner som ikke vil ha barn kan ta abort, eller adoptere dem bort etter fdsel. Og deretter fraskrive seg all rett p dem og slippe betale en krone.

Synes regelrett synd I den stakkars pappaen til Sienna. Han fortalte lenge fr hun ble fdt at han ikke nsket vre pappa. Respekter det!!

Jrn

07.04.2017 kl.23:49

19.32... Da fr du tru akkurat det du vil... s vet jeg hva som er sant!

Laila Monica Nikolaisen

08.04.2017 kl.00:46

JEG ER IKKE SINNSYK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

08.04.2017 kl.01:36

"Kvinner som ikke vil ha barn kan ta abort, eller adoptere dem bort etter fdsel. Og deretter fraskrive seg all rett p dem og slippe betale en krone." Snn funker nok ikke adopsjonssystemet i Norge. Moren som fraskriver seg barnet m fortsatt betale en viss sum til Barnevernet. Disse kronene gr til en eventuell fosterfamilie - som barna havner i minimum tre mneder fr en adopsjonsprosess kan starte. Man kan ikke bare adoptere bort barna sine her i Norge, gi fra seg alle rettigheter. Dette er ikke Amerika, les deg litt mer opp om emnet.

Ellers er jeg helt enig med deg. Juridisk abort burde blitt innfrt ogs her i Norge.

08.04.2017 kl.09:50

Helt enig med den som skriver det m vre ille for ungen se alt brettet ut p denne bloggen. Og du br vre forsiktig med dmme de kvinner som har far ukjent, for det kan det vre mange grunner til. Du m ikke tro du er bedre enn alle andre. Slik du oppfrer deg blir du nok en kattedame med 40 katter.

idaskulstad

08.04.2017 kl.09:58

Hvor gammel er han egentlig? Hres ut som en fryktelig umoden type... skammelig.

08.04.2017 kl.19:09

Hehe..vist du er bidraget du er ute etter..s kan fortelle d at sjl om han nu str som far p papiret..s fr du ikke bidrag av han fr han betale regningen han blir f i posten vr mnd.. nr han ikke betale s fr du "bidrag" av staten..p ca 1150kr..

forestn..syns det er rart du har mtte g s lenge fr han kom p papiret..vist han nekte..s krever nav blodprve osv..innen en til 2 mnd fr dokk svar.. fra dere svaret kommer han str som far..s er han p papiret..trur nu heller da ligger mer balansert det dr..flere inni bilde kansje?? Kem veit..

forestn..kalle du d en go mor med nekte din datter sin far? Kan vist han nr han fr opp ynene ser kan han har..vil ha kontakt med datteren?? Skal du da vr s jvli nekte han,bare for din del..eller er du virkelig s kald at du vil frr din egoisme ikke la din datter bli kjent med sin far???? Trur du skal snu nnn steina i hode ditt..ss slutte du bare tenke p d sjl..ungan gr forran alt..

08.04.2017 kl.20:29

19:09 - Her har du jo misforsttt ALT?

1.) Betaler ikka far bidrag fr hun fra NAV, ja. 900,- dette er penger som havner i gjeld hos faren. Alt NAV betaler Rannveig (Ranvei?) hoper seg opp hos han. Absolutt alt.

2.) Det kan ta opp til ett r fr en snn sak som dette er ferdig.

3.) Hun har aldri nektet barnefar se Sienna. Hvor har du det i fra? R har til og med kontaktet foreldrene hans, noe som resulterte i at de trakk seg unna til slutt fordi guttungen av en far forlanget det.

08.04.2017 kl.21:47

Har du tenkt p hvordan det blir for Sienna lese alt dette?:(

08.04.2017 kl.21:51

Veit alt om det med farsbidrag.. det er 1150kr i mnd..minstebidraget fra nav.. ja..d bi gjeld hos far..gjeld bde for det som han skal betale til barnet OG til nav..forskuddet som ho fr i mnd grunnet ikke betalt...

ja..ho fr tilbake..di tar skattepenger osv..

D ho burde gjort fra frste stund var respektere far og fars familie.. heller latt ting vr uten dm..disse vil ikke ha noe med henne gjr, far ville ikke ha barnet..da kunne ho respektere disse valgene og heller hatt far ukjent siden ho ikke ville ta abort..

e enig i personen som skreiv lengre opp..stakkars ungan som kan ls om livet sitt som er bretta ut p nettet nr disse blir spass stor.. andre prrte i alle sakene i livet hennes som legges ut..

08.04.2017 kl.22:08

20.29.....

Ungen er 1.5 r... meinte at vist far vil ha noe med ungen gjr om 5 r f.eks..nr det kansje har gtt opp frr kan han har osv..prv tenk i lengden IKKE s kort tenkt..han er jo blitt pressa p s en unge..alt i alt kan d jo vr at han skjemmes over kem han hadde et fyllaligg me.. da i tillegg bli pressa p en unge...prv stt dokk inn i Hannes sted..e jo heilt utrulig kan ho R legg ut p bloggen..hadde det bare handlet om ho, er en ting...men hr legges det ut om far,fars familie osv..ting som er privat..men blir solgt i media for at R skal vise s fram..sorry..men en plass gr Grensen..privatliv er privatliv..:p

Dette berrer hennes barns fremtid....R er helt sikkert en god mor..men Brr tenke litt p ka ho legg ut av privatlivet sitt..for det berrer som sagt ikke bare henne....men dette er mitt syn..beklager vist noen blir truffet,men sannheten srer...

08.04.2017 kl.22:22

Synes det er helt sykt at du velger slutte p prevensjon, for s finne deg en random gutt ligge med for bli gravid. Og s TO ganger! (den ene har ihvertfall en far som nsket bli det). Blir provosert av hele deg, og har sluttet lese bloggen til for lenge siden, helt til n, da jeg kom over dette innlegget.

Uff nei, 3 unger med 3 forskjellige fedre. Ikke bra.

08.04.2017 kl.22:25

Er vell bare for penga sin skyld da

09.04.2017 kl.17:42

16.29...

Ranveig skriver at hun har bestemt seg for at hun ikke nsker at ungen skal ha noe med faren gjr..verken nu eller i fremtiden..til ungen sjl e myndig kan bestemme selv.

Hr skyt ho s sjl i leggen...koffer i svarte g gjennom et hav av myndigheter krangling mellom parter for ungen skal ha en far..ss vil ho ikke ha noe med far gjr???? Ute etter pengene tydeligvis...blir mer mer sjokket over hele dama..:/:/

09.04.2017 kl.18:58

17:42 Beklager, jeg har tydeligvis ikke sett akkurat den delen der. Leser fra mobilen. Nei n kan man jo begynne lure litt mer... De fleste fedre ombestemmer seg etter hvert / trenger litt mer tid. Noe som i grunn er forstelig. Ikke rett ta fra S den muligheten fordi far var "ung og korttenkt". Det er tross alt henne det vil g utover, i det lange lp.

10.04.2017 kl.16:03

"Bare ta abort".. skjerp dere a. Og elsker de som skriver at mannen bare har en mte bruke prevansjon p, hahaha

cathrine

11.04.2017 kl.09:51

Jeg er alene med ei datter selv hvor far ikke er tilstede.. Jeg tror jo ett barn tar mye mer skade av bli ptvunget ett forhold med noen som ikke vil, enn ha en foreldre som elsker dem ubegrenset. Da jeg ble gravid (ikke planlagt, ikke i forhold) og jeg nsket beholde, men ikke han, s ble vi enige om at far skal st ukjent da det enda ikke er mulig med juridisk abort her i Norge.

At du sammenligner det her med pedofili er helt sykt i mine yne. Stakkars barnet ditt om det er slik du snakker om faren foran henne, DET kommer skade henne mye mer enn at faren ikke er der!

Stia

12.04.2017 kl.12:19

Herregud. Hvis faren til ungen synes R er s forferdelig og ikke vil ha NOE med henne gjre...s burde han kanskje ikke LIGGE MED HENNE? Det er viden kjent, ogs blant ungen gutter, at sex kan fre til graviditet...

Han visste jo at hun allerede hadde to unger, med to ulike fedre, at prevensjonen, i flge henne, sviktet begge de gangene...alts er det en ganske stor risiko ta nr man VELGER ligge med noen med denne historikken.... Han VALGTE likevel ha sex med henne, og det fikk store konsekvenser. stikke hodet i sanden etterp blir bare latterlig. Man kan selvsagt angre p valget man tok, men det var et valg han hadde, s da br han virkelig vre mann nok til forholde seg til konsekvensene av det valget.

Rebecca

14.04.2017 kl.15:23

Stia: Det er ikke ndvendigvis at han visste at hun hadde to barn fra fr og at prevensjonen sviktet begge gangene. Jeg hadde iallefall ikke kommet p informere om det ved et ons.
Rebecca: Det var ikke et "ONS" :) Vi hadde vrt venner i et rs tid.

en annen jusstudent

20.04.2017 kl.21:12

Veldig mange her, inkludert den liksomme "barnevernspedagogen" som ikke aner hva de snakker om nr det kommer til lover og regler. utlevere barna sine p blogg er derimot noe jeg personlig ikke ville gjort - men samtidig veldig vanlig i dagens samfunn - s det er absolutt ingenting barnevernet kan blande seg inn i. Man velger selv hva man nsker dele av privatliv med omverdenen. Og han Jrn virker jo ikke frisk.

Trine

28.04.2017 kl.13:31

Alle som har sex, er klar over at det er en risiko for at det blir barn av det. Har man sex, m man ogs ta konsekvensene, om det er i form av klamydia eller et barn. Kvinnen m selvflgelig f vre den som tar avgjrelsen, det er hun som skal bre barnet i magen i 9 mneder. Dette er et av tilfellene der det bare er slik at menn ikke har noe makt/innflytelse, og det er helt riktig.

Og enhver som er far til et barn skal selvflgelig betale farsbidrag, hvorfor skal barnet lide for at faren uheldigvis er en ansvars- og hjertels fyr som klarer leve med at han har et barn han ikke vil se?

Skriv en ny kommentar

Bloggdesign av RRH Webdesign
hits