Når det bare ikke går..

De siste dagene har vært heeeeeftige. Mildt sagt. Jeg har ligget flatt ut med influensa. Eller, ligget rett ut blir egentlig litt feil å si – jeg skulle ønske jeg hadde ligget flatt ut, er vel mer en nøyaktig beskrivelse av formen min. Feber, konstant bankehodepine, hals som kjennes ut som jeg har svelgt en hel panda, og snørra som renner og renner. Got to love it! 

Syk, eller ikke syk – det spiller egentlig ingen trille. For, å slappe av er ikke et alternativ jeg har. Her er det opp og hopp uavhengig av hvilken form jeg befinner meg i. Det er i slike situasjoner jeg virkelig savner å ha familien nært. Noen som f.eks kunnet hentet eller levert i barnehagen, eller bli invitert på middag til. Nei, her er det å klare seg selv som gjelder. Ingen kjære mor. 

I dag ble det pizza på døren og en generelt slapp ettermiddag. Flaks for meg, så har jeg fra i dag og en uke framover i tid “bare” to av tre barn. Om ikke jeg direkte får slappet av, så slipper jeg i alle fall å få hjerteinfarkt. Og det er jo noe! 

Kvelden gikk til Harry Potter-godis date med Nath, som begynner å bli så stor og får være våken litt lengre enn minstefrøken i helger.  Og det med Harry Potter er så gøy, siden jeg har sett alle filmene utallige ganger, lest alle syv bøkene, og ikke nok med det, jeg har lest de på Fransk også. Tilogmed besøkt Alnwick Castle I nord-England, hvor filmene er spilt inn. Ja, akkurat er riktig tid for å kalle med nerd. Haha! Min atore kjærlighet da jeg var rundt ti år var nemlig Harry Potter. Nei, altså.. ikke Daniel Radcliffe, men Harry Potter

Ønsker dere en fin helg! Jeg vet ikke hvor mye oppdatering det blir fra denne kanten, da jeg er helt ødelagt. Bare å sitte oppreist og skrive dette innlegget er pain. Så, jeg kommer forhåpentligvis sterkere tilbake snart! 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Jeg skjønner seriøst ikke at det hverken er noe å klage over, og ihvertfall ikke offentlig i et blogginnlegg. For det første. Du har barna dine, som er friske (funksjonsfriske) i barnehage. For det andre. Du har ingen jobb. (Du har kun deg selv å tenke på, når barna er i barnehage) For det tredje, er det å flytte fra familie et valg du selv har tatt. Og for det fjerde. At du ikke har et bedre forhold til ferene til disse barna, som kunne avlastet deg noe, er kanskje noe du burde oppsøke hjelp for å få til å fungere. Jada han ene pappa’n har valgt å trekke seg ut, men du skriver jo både titt og ofte positivr om de andre fedrene.
      Skjerp deg, og ta deg sammen. Sånn er det å være alenetrebarnsmor.
      Og du… Selv om du sikkert ikke klarer å tenke slik…det er faktisk andre som har det MYE verre enn deg..

    2. <3 flinke, gode Rannvei. God bedring fra annen alenemor til 3... forferdelig slitsomt, spes når man er syk. Ha en god helg <3

    3. I uken som var, var jeg alene med mine tre barn (alle under 3 år). Jeg beundrer deg som står i det hver dag. Klapp deg selv på skuldra og vær stolt av det du gjør!
      Ønsker dere ei riktig god helg, og god bedring! 🙂

    4. Hvorfor søker du ikke avlastning? Det må da være gullverdt når sånne situasjoner dukker opp! Det går jo utover barna i lengden når du ikke klarer å stille 100% – ikke at du må gjøre det heller, du er tross alt syk, og du på lik linje med andre burde få tid til å hvile å hente deg inn igjen. Bruk nå det systemet vi har, og gjør det beste for deg og dine. Synes det er så merkverdig ingem rundt deg har tatt tak i det, vi blogglesere ser jo helt tydelig at du behøver hjelp – og nei, det er det ingen skam i!!! Gjør jo noe før du treffer veggen totalt!

    5. Så enig med dere som sier hun bør søke hjelp. Dette er kanskje en slitsom situasjon, men det virker jo ikke som hun gjør spesielt for å komme ut av den. Istedenfor klage på en offentlig blogg og håpe det hjelper? Er det medlidenhet hun ønsker? Noe alvorlig skurrer.

    6. Jeg blir glad av å se hvor glad Nathal er! Minner meg om da jeg var liten, og hvor utrolig glad man kunne føle seg, så fri og tullete. Du er en god mamma med veldig fine barn.

    7. Haha, så gøy at du er så glad i Harry Potter 😀 det er bare noe helt magisk med hele det universet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg