Jeg kommer aldri til å flytte hjem igjen!

Jeg blir jevnt og trutt stilt følgende spørsmål:” Hvorfor flytter du ikke bare tilbake til Nord Norge og familien?” Sannheten er at det er så utrolig mange grunner. Det er egentlig svært få grunner til at jeg skulle gjort noe sånt, sånn rent utenom familien min. 

Jeg er for det første en så langt fra A4 person som man omtrent kan komme til, og jeg føler at valgmulighetene man har ved å bo sentralt er så mye større, enn ved å bo på verdens utkant. Og ikke minst… jeg er langt over gjennomsnittet glad i sol og varme, noe som i mitt tilfelle har en direkte påvirkning på humøret mitt. Altså, jeg får en inner peace av sol. Det gjør meg direkte lykkelig! Og mens folk i Nordnorge akkurat nå måker snø, planlegger denne familien tur til stranden i morgen, til noe som kommer til å bli årets varmeste dag. Woho! Dagen i dag har også vært en hjemmedag som vi har tilbragt ute i hagen og på terrassen i strålende sol, da barna har planleggingsdag i barnehagen. Sånn midt på dagen ca ble Emma hentet av sin pappa, så nå har jeg en rolig(ere!) uke i vente med andre ord! 

Og ahhh.. akkurat i dag, ble jeg påminnet om akkurat hvorfor det er så utrolig deilig å bo akkurat her vi bor. Det er ren idyll! Barna som løper rundt i hagen, leker i sandkassa, hopper på trampolina, og nabohunden Charlie som løper rundt beina deres, mens jeg samtidig får solt meg og hoppet noen hakk lengre opp fra likhvit.  Kan det egentlig bli bedre? 

I


 

9 kommentarer
    1. Sikkert flott der nede nå kan jeg tenke meg. Dog må jeg si at alta er den flotteste plassen i Finnmark,veldig ulik resten av Finnmark egentlig. Grønt og fint med frodig vegetasjon. Jeg har opplevd mange varme sommernetter i alta, men de er neppe i flertall alikevel. Man må bare bosette seg der man føler seg hjemme 🙂 selv bor jeg i midten 😉

    2. Hehe, viktig å komme med sånne utsagn når det e sånne vær forskjella. For det e jammen ikke hver vår og sommer det e sånn 😊 Mange verdsette midnattssol og flott natur på sommeren, og ordentlig vinter, nordlys og fjell livet på vinteren. Mens andre trives best I byen. Sånn e det jo bare, hver sin smak. Men ikke kom å si at ikke Alta og Finnmark også kan være ganske fantastisk på både våren, sommeren og høsten. For da e du jo direkte dom.

    3. Kan du lage ett innlegg om hvorfor du plutselig skiftet navn? Er Ranvei ett reelt navn? Aldri hørt det før. Fint men likte Rannveig også, så lurte på hvorfor du ville bytte 🙂
      Kos dere i sola.
      Og forstår du ikke flytter, det hadde jo blitt helt feil ovenfor Emma og hennes pappa.

    4. Så langt fra en A4-person man omtrent kan komme? HVA er det som ikke er A4? Barna går i barnehagen, du er hjemme, du har bil, det er middag hver dag, fredagspizza, klesvask, sofasitting, stress..? HVA er ikke A4?
      Å oppdra barn i seilbåt på jordomseiling, eller velge å være ute i naturen i et halvt år med barn og bo i telt, flytte fra land til land – DET er ikke A4. Det du driver med, er et helt vanlig A4-liv. Med barn og barnehage. Det er ganske normalt å få barn med 2 år mellomrom i mellom. Det som skiller deg fra enkelte andre, er at du har ulike fedre til barna dine. Men det er nå slett ikke så uvanlig det heller nå. Så GET REAL, og slutt og mas om at du er så langt unna A4-livet – du lever jo midt i det!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg