Mygg-o-rama og to forstuede fingre senere..

Ja, nå kan jeg altså herved bekrefte at vi befinner oss i myggsesongen igjen for fullt, her på bondelandet. Skal altså virkelig godt gjøres å ikke bli myggifisert (tusen myggstikk overalt) i dette mygg-o-ramaet. 

For å unngå det, må vi følge noen noen ganske enkle regler. Hold alle sluser lukket! Og må du absolutt ut – lukk døra igjen etter deg umiddelbart i en snabla god fart. Ytterdøra, verandadøra og samtlige vinduer er impregnert i myggspray, og inntil jeg får ordnet skikkelig myggnetting til alle mulige åpninger i dette huset, får det duge. Trampolinen har naturlig nok fått hvile godt de siste dagene, da ingen ønsker å være ute i mygg o ramaet. Så, da er det bare èn ting å gjøre – komme seg ut – en annen plass enn her. 

I dag tok vi turen til (det vi trodde var) Farshatten på Leirsund, en av ti på topp på Romerike. Spør meg hvordan vi tok feil vei, men det gjorde vi altså. I stedet for å gå opp på toppen på Farshatten, gikk vi noen timer opp på andre siden av Stampetjern. Sienna god og fornøyd i bælesela, og Nathaniel som ikke klagde en èneste gang, men tvert i mot var sånn “Mamma, kom igjen, liiiiitt fortere nå“. Ikke så lett med ryggsekk på ryggen og en baby på rundt 15 kilo på magen. Og glatt som det var, endte jeg opp med å falle bakover (heldigvis) og dermed forstue to av mine fingre ganske kraftig. Men, vi hadde en fantastisk tur til tross for at destinasjonen for turen ble en litt annen enn planlagt ♥

Fotograf Nathaniel! “Mamma, kan jeg ta et bilde av deg også?” 


Lunsjpause ved Stampetjern før vi gikk opp på (feil) side, haha! ♥

Godispause og en dasj søskenkjærlighet på vei ned fra hvor nå enn vi var! 

Nå er det natta her, og det skal bli utrolig godt! Imorgen skal jeg og Sienna til Strømmen med gudmor Katrine, og passe lille Mathias mens hun er hos frisøren. Så da får bæresela kjørt seg litt til. Håper dere har hatt en strålende helg!

Blogges♥

11 kommentarer
    1. Så utrolig fine og lykkelige barn 😍 Beundrer deg og ditt pågangsmot! Du virker som en flott mamma og barna dine er heldige❤️

    2. Så utrolig koselig dere har det! Utrolig modig av deg å dra med barna på fjelltur alene! Det hadde aldri jeg turt:p Du virker som en utrolig engasjert og flink mor 🙂 ville bare titte innom og gi deg litt ros for den harde og gode jobben du gjør:)

    3. Flinke du som alltid gjør så mye gøy med ungene dine! Du fu må bare snu ryggen til alle som på død og liv må komme med negative kommentarer, de er små små mennesker…
      Ha ei flott uke! 😀👍🏻

    4. Sienna er vel strengt tatt ingen baby? Jeg så hun (dere) i forrige uke var det vel, fin familie 🙂 Hun er vel toppen 13 kg, vil jeg tro 🙂

    5. Antar at du tok til høyre for vannet og ikke venstre? Har gått på Farshatten mange ganger, så hvis du vil prøve å gå der igjen tar du til venstre for vannet og følger skilt/blå markering. Men vær obs på toppen med barn altså, det er et veldig ekkelt stup når du kommer på toppen.

    6. Jeg bøyer meg i hatten av beundring for deg. Jeg syns du fortjener og høre det også, for du gjør en KNALLjobb som mamma! Husk det når du er sliten, ungene grinete og du helst skulle hatt to minutter for deg selv. Jeg er mamma selv og eldre enn deg, men du er virkelig et forbilde. Vi har alle våre ‘svin på skogen’, men jobben du gjør for barna dine skal ingen få rakke ned på deg på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg