Vi ble nesten kastet ut av flyet..

Noen ganger tenker man bare; Kan det egentlig gå noe særlig mer galt nå? I dag har vi tatt den lange flyturen mellom Oslo og Finnmark. I utgpt. så er vel ikke dette en veldig stressende flytur. Men – med en ett og et halvtåring, som bare vil løpe rundt (pluss en 3 og en 5 åring)- så er det det. I aller høyeste grad!

Startet flyturen med å sette meg på lillefrøknas halvtomme smoothie, av rød farge, som lå strategisk plassert i setet mitt, og endte dermed opp med smoothie smurt over hele rumpa. Takk for gud for papir og våtservietter! Ellers gikk det ganske greit, helt til det ikke var så spennende å fly lengre – da ble det leven og spetakkel, kan man si. 


 


 

Det aller, aller verste den minste i flokken vet om , er nemlig å sitte i ro. Og som de fleste sikkert skjønner, så måtte vi sitte i ro i disse to og en halv timene, inkludert et pitstopp i Tromsø. Flyturen nådde nye høyder når de i Tromsø fant ut at det var for mange ombord, og alle ombord måtte dokumentere sin flyreise med flybillettene. Jeg kjente det da tilbakelagte stresset snike seg farlig raskt inn igjen – for de flybillettene var looooong gone i kaoset vårt. Og ja, kaos var det. Begge de største barna hadde med hver sin sekk med sine ting i, i tilllegg til min monstersvære Berganssekk, stappfull fra ende til annen, med alle sine ting i, hvorpå det meste av innholdet i alle sekkene lå pent og pyntelig rundt omrking. Og i mellom trange flyseter, med en makkende, noe misfornøyd ett og et halvtåring på fanget, klarte jeg desverre ikke å hoste opp noe flybilletter. Det hele løste seg heldigvis ganske greit ved at jeg viste fram leg, så da var det greit da, og vi avverget å bli pælma ut av flyet på Tromsø Lufthavn. Jeg vil herved få utdele en dyp kondolanse til alle som måtte være så uheldig å sitte på seteradene forran eller bak oss. Spesielt beklager til de som skulle hatt intensjoner om å sove. Det tviler jeg på at noen fikk til. 


 

Alle sjeler var likevel svært lykkelige når flyet endelig satte snuten mot dit vi faktisk skulle – Alta! En (takk gud) ganske kort flytur fra Tromsø. Og så kom min pappa og hentet oss på flyplassen. Det ble alt, alt alt for sent før barna var i seng, siden vi hadde det nest siste flyet til Alta i dag. Men litt sent i sent til tross – de var så lykkelige, alle mann, over å være med familien i dag. Oh happy day!

God natt fra en dødsliten mams etter en over gjennomsnittet lang dag ♥

29 kommentarer
    1. Det er Såå kjekt at du blogger hver dag 🙂 Og de andre passasjerene må bare tåle det. Godt jobba og kos deg med familien 🙂

    2. Du er utrolig flink med barna dine Rannveig! Alltid kjekt og inspirerende å lese bloggen din:)
      Kos dere masse sammen med familien 🙂

    3. Du er supermom! Er ikke alle som ville taklet å ha med seg én unge alene engang på et fly, så tre små er helt awesome. Tror alle med øyne i skolten må vise litt forståelse for at Barn er Barn på fly. Har du googlet “childism”? Er når folk mer eller mindre har fordommer/ikke liker barn utelukkende fordi de er barn, og derfor oppfører seg som barn. Mange av de som reagerer på barn på fly kommer inn under denne kategorien, og det er nesten en trøst for oss med barn. At Det er dem som har hovedproblemet om de ikke tåler at barn “eksisterer”.
      Du er en skikkelig mammahelt! 🙂

    4. Du er råtøff, barna dine er heldige 🙂 Får jeg spørre hvor ditt antrekk er kjøpt? Det så veldig komfortabelt ut 🙂

    5. Vil ønske deg og de nydelige barna dine god ferie. Og må si du er så vakker når du smiler naturlig. 😀

    6. Klapp deg selv på skulderen som i hele tatt drar med tre små på fly. Du er superflink!! Kos dere masse i sommer:)

    7. Utrolig flink er du 🙂
      Men kanskje den yngste har ADHD?
      Bare en tanke, siden min søster har det og ikke kunne sitte stille som liten. Men så kan det også bare være at minstejenta di bare er veldig aktiv og livlig. Null stress 🙂

    8. Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi bo både vinter og vår.
      Både vinter og vår.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi ligge i soveposen vår.
      I soveposen vår.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi ligge med nattkikkerten vår.
      Med nattkikkerten vår.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og madrassene våre av mose består.
      Av mose består.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og bindingsverket av raier består.
      Av raier består.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og bindingsverk-fyllet av granbar består.
      Av granbar består.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og raie-festene av bjørkenever består.
      Av bjørkenever består.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.
      Og ordensstraffen min uti hagen står.
      Uti hagen står.
      Og der skal vi brenne et bittelite bål.
      Et bittelite bål.
      Og ordensstraffen står uti hundrede år.
      Uti hundrede år.
      Oaiaiai boff boff.
      Oaiaiai boff.

    9. Rannveig, vet at menge har skrevet dette tidligere å mener virkelig ikke å være frekk men du er bare helt nydelig når du smiler framfor sånn duck lip ting <3
      Synes du er sikkelig tøff, er vel den ekte nordmannen i deg som kommer fram, når du tar med deg alle barna på flytur alene- For det kan ikke være enkelt!

    10. Opplevd fly mareritt men da med kun 2 barn 😂 Under 2 år. Værste var vi fløy med sas til ferie målet men hjem med norwegian. Border flyet. Setter eldste på da nesten 2 år i ene seter vedsiden av meg. Og finner meg til rette med babyen. Så kommer det en fra personalet og sier at jeg ikke får være med !!! Nei det var ikke lov å ha 2 barn under 2 år på samme rad da. Jeg hadde ringt inn å bestilt fly billettene. Og fikk da beskjed om å bestille eget sete til eldste. Takk Gud for en snill dame på raden et hakk opp vedsiden av meg. Som tilbyde seg å ta babyen min på fange under takeoff og landing 😅 Kan tru jeg var relativt svett da ja 😛 vis ikke hadde vi måtte gått av flyet og ikke fått blitt med hjem.

    11. Når anonyme folk gir en ettåring en diagnose på grunn av urolighet på fly 😂
      Synes du er superflink Rannveig ❤️ Og litt av en tøffing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg