Det var siste gangen

I går var på mange måter en litt vemodig dag. Barna var superhappy for å endelig ha sommerferie, men jeg, som skjønner litt mer, var ikke bare lykkelig. Jeg og minstefrøken dro for å hente storesøster og storebror i barnehagen. Pakket alle tingene deres, for sommerferie, og fordi de aldri skal tilbake der. Sammen gikk vi opp mot bilen, vel vitende om at det var siste gang vi gjorde nettopp dette. Ganske vemodig. Men – vi kan jo alltids komme på besøk, noe vi absolutt har tenkt til å gjøre!

I hele tre år, siden Emma var ett år, har barna gått i denne barnehagen, som vi har blitt så veldig glad i. Både de ansatte, og det faktum at barnehagen er flott i seg selv. Men alle gode ting må ta slutt en gang, slik at andre, flotte ting kan ta plass. Til høsten starter begge jentene i en veldig fin barnehage, og storebror er fra i går av ikke barnehagebarn lengre, men skolegutt! Kjenner det tar litt tid å venne seg til tanken. Lille gutten min, som ikke er så veldig liten lengre. 

Jeg er ganske sentimental av meg, og litt sippete til tider, men jeg syntes faktisk dette var kjempetrist. At det var siste gang vi gikk opp der, siste gang jeg leverer og henter de på denne fine plassen.

Minner! Dette bildet er fra deres første dag i barnehagen ♥

Nå har vi godt over èn måned med sommerferie i vente, og ser fram til mange fine sommerdager, både rolige og dager med full fart! Nå har vi jo vært så heldige å få oss en herlig liten guttepus i hus, så noen lengre utflukter blir det nok ikke i sommer. Pusen trives forresten kjempegodt, og har i dag fått vært litt ute sammen med oss, noe som gikk aldeles strålende. Legger ut en del på snap, følg meg gjerne! “ranveicharlotte” ♥

10 kommentarer
    1. tenkt at nataniel er skolegutt alt, det er rart, fulgt den siden han var helt liten <3. og sienna barnehagejente tenkt på det 🙂 godt jentene skal i samme bhg da 🙂

    2. Du er veldig flink til å finne på ting altså. Virkelig. Glade barn er flott!
      Men kan jeg få spørre hvorfor du snakker østlandsdialekt til barna og ikke din egen, er det en spesiell grunn? Føles ikke det veldig unaturlig? ☺️. Altså, som om du spiller en annen enn deg selv. Tror jeg ville følt det slik om jeg skulle snakke en annen dialekt enn min egen.
      Mulig du har svart tidligere altså, og da må jeg beklage for min uoppmerksomhet.
      Søt pus forresten.

    3. Åh, da kan jeg godt forstå at det var litt vemodig. Jeg får lyst til å gråte av tanken på at vi ikke skal inn døren til verdens fineste barnehage noe mer om bare to små år.. Haha!

    4. Jeg hentet siste gang på fredag. Min begynner på skolen og. Og når jeg tok bildet og navnet hans vekk fra hyllen og pakket tingene, så gren jeg fryktelig😢. Var så trist og rart.
      Nå er det bare skolebarn.
      Ha en fin sommer:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg