Update: vårt nye familiemedlem!

Nå har vi snart hatt vår lille pusekatt i to uker, og han har allerede funnet seg godt tilrette her i huset, hagen og i nærområdet. Vi er jo for det meste ute i disse varme sommerdager, så katten har også løpt litt inn og ut som den har følt for. Jeg må ærlig innrømme at jeg var litt nervøs i begynnelsen, da min forrige katt forsvant på denne måten. Altså – den kom ikke tilbake etter å ha vært.ute.

Men – det har gått over all forventning. Han var inne i underkant av en uke før han fikk bli med ut, og siden da har han egentlig kun holdt seg i hagen, og i buskene rundt hagen når vi har vært ute, og kommer med en gang jeg vi puser på han. Han har både vært med på trilletur, og tur i band, for å bli kjent med omgivelsene og nabolaget vårt. Ting går kjempebra, selv om jeg selvsagt må holde et ekstra øye med barna og katten. Noe som overrasket meg veldig, er at den som faktisk er mest forsiktig med katten vår, er minstefrøken! Har ikke sett at den har blitt løftet opp, eller plaget av henne, en eneste gang, og hun er superforsiktig hver gang hun stryker den. De to andre er også veldig glade i vår lille pus, og er forsiktige med katten de også selv om det må holdes et ekstra godt øye til der.. Nå kan ikke jeg lese vår lille pusikatts tanker, men jeg tror at han trives veldig godt. Han er i alle fall blitt utrolig knyttet til oss, og jeg finner han ved siden av meg i senga hver eneste morgen ♥

I dag har vi hatt besøk av nabohunden Charlie, som bor med to katter, og katten vår er ikke kjempefan av han. Det ble en del fresing og ståpels, men hun vil nok etterhvert forstå at Charlie er en svært snill og  kattevennlig hund. Haha!  Jeg er så glad for at vi har vår lille pus, og at barna får vokse opp med dyr! 

Som dere ser, vi har badet og koset oss i knallværet i dag! Og flaks var det, for det er visst ikke meldt spesielt fint vær imorgen. Ellers har vi koset oss med god mat og god dessert, hjemmelaget brownies, som er populært blant samtlige i husstanden! Nathaniel har fått seg mange nye venner i nabolaget, så han har vi knapt sett i dag. Neida, men han har koset seg masse og syklet rundt med sin nye venninne og vært litt innom for å bade, slappe av og spise is. Slik livet skal være på sommeren ♥

Imorgen får vi besøk av ei venninne og barna hennes, og det gleder vi oss masse til! Ha en fin kveld dere! 

 

23 kommentarer
    1. Rannveig/Ranvei/Fjottveig!!!
      Katter skal ikke være ute så tidlig!!!!!!
      Og ta en hund inn på besøk, uten å ta den til heeelvete ut når katten ble redd???? Hva er det som feiler deg???!?!?
      Du bør ikke ha dyr!!!!!

    2. Din dumnakke: Katten vår har vært ute ganske lenge nå, før vi hentet den,hos min venninne som vi fikk den fra, og det har da gått aldeles strålende,, og så lenge katten vår er ute sammen med oss, så har jeg mine sterke tvil om at det skjer den noe som helst 🙂

      Hysteri er ikke bra i noen slags former. Dumnakke (hva nå enn det måtte bety) kan du være selv. Ha en fin kveld!

    3. Vet det er argumenter for at katter skal vokse opp innendørs, men selv mener jeg det er dyreplageri og mot sin hensikt å ikke slippe dem ut når de selv viser tegn til å ønske det! Spesielt hvis man bor slik til at de kan ferdes relativt trygt.

    4. Ikke for å komme med kritikk, men vi hadde hunden masse på trampolina når vi var små, og forskjellige hunder.
      Helt til den en dag revnet fordi hunden ville ned og “spant” en rift i den. Husker fortsatt hvor lei meg jeg ble. Gikk bra i 3 år vel og merke, og plutselig var vi trampolineløse…

    5. Ikke noe galt i å ta med katten ut . Ikke noen regler på at katten skal være inne. Synes du er flink med både barn og dyr jeg Rannveig. Fortsatt riktig god sommer

    6. Er man mindre smart, så er man det. Les deg opp om hva fagfolk mener om når katter skal begynne å være ute. Du er vel like flink med katter som med prevensjon, og det sier jo litt.

    7. Ikke for å være en hysterisk kattedame, men katter under 10 månder skal ikke være alene ute, er nokk en grunn til forrige ikke kom hjem. Rettningsansen demmes er ikke helt i topp når dem er så ung. Liker heller ikke at du bruker argumentet at kattungen har vært ute lenge og at forrige eier hadde den også ute- det sier bare litt om hvor uvitende hun er anngående katter.

    8. Når jeg fikk katt for 10 år siden gjorde jeg som du. Var ute sammen med han eller hadde han i band ute i seler som jeg gjorde litt lengre så han kunne bevege seg rundt på plattingen og det likte han godt. Jeg gikk også turer med han i band i nabolaget og gikk tur med han uten bånd etter hvert. Fikk han når han var 3 mnd, og når han var 5 måneder begynte jeg å slippe han ut alene, men gikk ut selv etter en liten stund for å sjekke at han var i nærheten og det gikk fint. Kom frivillig inn etter en stund når han ville inn. Når han var 6 måneder, kastrerte jeg han og etter en stund begynte jeg å slippe han ut alene uten å følge med å kikke etter han. Han er nå 10 år og har aldri stukket av hjemmefra. Elsker å være ute om vår/sommer/høst og er mye ute om dagene, men når vinteren kommer er han mest inne. Fortsett å ha henne ute, men følg med henne og gå turer i bånd en stund så går dette bra. Det at hun liker å sove i sengen med deg er et tegn på at hun trives og føler seg knyttet til deg. <3

    9. Katter utvikler ikke stedssans før de er 1 år, blir det samme som å slippe ut en menneskebaby alene 🙂 håper du tar til deg tipset slik at kattungen ikke roter seg bort. Lykke til med det nye familiemedlemmet 🙂

    10. Så koselig 🙂 Barn og dyr er virkelig verdens fineste kombinasjon <3 Selv hentet vi hjem to kattunger vi skal ha i beredskapshjem for en frivillig organisasjon i går, og den eneste som har vunnet tilliten til de to små er Sienna på 4 🙂 Hun er roligheten selv rundt dem, så snill og forsiktig. Det er så rørende <3

    11. nå må folk gi seg. det er da ingenting i veien med å ha katten ute så lenge dem er ute med den. å ha en hund på besøk er da heller ingenting i veien med. bare sunt at den blir vant med andre dyr. overhysteri.

    12. En katt må kastreres uannsett kjønn, den må vaksineres en gang i året og ha chip. Katter har ikke stedsans før de er ca. 8-9 mnd. Katten kan godt være ute med familien men må følges med. Kjøp skikkelig mat til den, på dyrebutikk eller hos veterinær. For fra matbutikken er dårlig og inneholder alt for mye salt. Lykke til med enda en hjerteknuser, nå har du 4 🙂

    13. Til alle dere som sier at katter må være ute, ikke inne. Jeg vil absolutt si meg enig i den påstanden, men det er ikke det folk bekymrer seg for i kommentarfeltet. De bekymrer seg for at Rannveig slipper ut katten FOR TIDLIG. Katten utvikler ikke stedsans før rundt 9 mnd, i tillegg skal den holdes inne 2-4 uker etter å ha kommet i et nytt hjem, dette er fordi at katten skal forstå at det er der den faktisk bor. Å slippe ut en kattunge før denne tid er uansvarlig. Jeg håper du tar til deg den informasjonen folk gir deg, Rannveig. Vi sier det ikke for å være kjipe, men for kattens eget beste 🙂

    14. Ingen av dere idioter som har lest innlegget? Hun har med seg katten ut. MED seg. Dvs at hun er ute sammen med den. Folk ass.

    15. Bare ikke la sienne dra i halen til katten slik hu har gjort med andre ord, da kan det bli et par kloremerker på hun auuuu

    16. Anbefaler slik som de andre har skrevet om å ha katten i bånd fram til den er 10 måneder og at den helst skal være kastrert før man slipper den ut. Regner med den har fått ormkur og har fått vaksiner.
      Ungene er heldig som har fått katt, lykke til! 🙂

    17. djises…hatt masse katter opp igjennom. fikk dem som 12 uker gammle, hadde de inne to uker også slapp jeg dem ut hele natta. INGEN har stukket av. hysteriske folk 😂

    18. Ida: Hvis INGEN av kattene dine stakk av, hvorfor skaffet du stadig nye? Eller er du en av de som har huset fullt av 10-12 katter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg