Katten er borte…

Jeg må desverre ta til meg alle ekspertrådene jeg har fått i mitt kommentarfelt om kattehold – katten er blitt borte! NEI da, jeg tuller selvfølgelig. Kjenner jeg blir litt oppgitt over alle besserwissere som mener både det ene og det andre om hvordan man bør gjøre det med en katt i hus, etter mitt forrige innlegg. Vår katt trives utrolig godt og løper inn og ut av verandadøra som stort sett står åpen når vi er hjemme. Katten er ikke ute når vi ikke er hjemme, men jeg ser det virkelig ikke som et problem at den får gå ut i hagen når vi er der sammen med den. Tviler sterkt på at lykkelige dyr blir oppfostret i fangenskap, altså sperret innendørs.

Nok om det. Vi har hatt atter en fantastisk dag i dag. Barna har fått badet på Stampetjern, vært på lekeplassen, og jeg har vært en tur innom tannlegen, Marianne hos Tannlegene i Concordiabygget i Lillestrøm! Så fornøyd med både sevice og behandling. Kan absolutt anbefales! (dette er ikke en annonse)  Ellers har vi koset oss hjemme på terrassen, og Nath har hengt med sin nye venninne som han også starter i klasse med om ikke så lenge!


 

Blogges ♥

20 kommentarer
    1. Ser ut som du drikker mye for tiden.. syns du der er forsvarlig med tre unger i hus? Du som er alenemor og som ene og alene har alt ansvaret osv….

    2. Om jeg var deg så ville jeg ha chippet, vaksinert og kastrert katten ganske fort. Er ganske greit så er det større sjanse for at du får den tilbake om den går seg bort, er også veldig mange som går rundt å ¨redder¨ alle katter som dem ser på gaten nu for tiden..

    3. Var det ikke hun tannlegen som prøvde å drepe deg? Men bare for å nevne det, hvis du fikk rabatt for å nevne tannleg-navnet på bloggen, så skal det merkes spons/annonse. Og rabatten oppgies på ligning/regnskap.

    4. Må si jeg er mektig imponert over deg som har åpent kommentarfelt Rannvei. Så mye enkle sjeler, at jeg blir flau av å lese. Stå på! Du er så dyktig!

    5. Det er helt tragisk å lese alle kommentarer fra ensomme triste nett troll i kommentar felte ditt her . Dere blander dere jo i alt å fremstår selv som eksperter i hvert eneste felt og det mest komiske er at dere gjemmer dere bak et kommentar felt . Når dere har så utrolig sterke meninger kjære inkompetente anonyme skrivere . Hvorfor ikke sende ranvei et brev på Facebook med det full navne deres ????? For fu er virkelig ikke voksen nok til å stå for DIn mening når dere gjemmer dere som anonym . Det er rett og slett tragisk å se på og til og med litt sørgelig . Så med mindre dere tør å stå frem med fult navn så vil jeg anbefale dere mindre begava idioter og se heller på deres egent liv , jeg er nemlig sikker på at det består av mange fiaskoer :)))))
      Stå på ranvei 💜💜

    6. Støtter ikke drittkommentarer, men det er faktisk sant at kattunger kan komme bort hvis de slippes ut for tidlig. De har da ennå ikke utviklet retnings- og stedssans. Det er ikke noe som skjer før de er ca. 6mnd gamle. Noe som gjør at de kanskje ikke finner veien tilbake. Det er bare fakta, ikke kritikk.

    7. Jeg blir litt oppgitt når noen mener det er en ekkel kommentar når man prøver å fortelle noen at de ikke behandler dyrene sine optimalt. Et Google-søk kunne fortalt det samme som vi prøver å si, men det er ikke så lett når folk har en kosedyrholdning til kjæledyrene sine. Det er ingenting vondt i Rannvei og jeg tror absolutt at hun gjør det hun selv mener er best, men jeg synes det er litt merkelig at hun ikke gidder å ta seg tid til å søke litt rundt på nettet når den forrige katten hennes til og med ble borte. Det er ikke noe vi finner på, selv om det kan gå bra så er det lurt å være på den sikre siden.

    8. Blir ordløs å kvalm av kommentarer som braser ut her!
      E det virkelig slikt man behandler med mennesker ? Skjønner det kan være digg å vær 10 år i høue å gjemme seg bak en skjerm å skrive drit t andre, e jo dåkker som må ha det fælt som må rakke ned på andre før å få det bedre med dåkker skjøl !
      E skammelig å læs, å blir flau, rett og slett flau på deres vegne !

    9. Ja, for folk som lærer deg noe nytt er jo “besserwissere”..
      Hva med å sette pris på å lære noe nytt og takke folk for at de bryr seg om dyret ditt?
      Selv er jeg ingen ekspert på katter, men etter å ha lest kommentarfeltet vet jeg nå at jeg skal vente en stund med å katten jeg skal ha seinere ut 🙂
      Googlet også litt, og har tatt til meg informasjon fra andre som oppriktig talt også bryr seg like mye om dyr som meg.
      Det å innrømme feil og ta til seg lærdom er ikke en svakhet. Det er klokt!

    10. Hei. Pleier aldri å kommentere på blogger. Fulgt deg siden du fikk n. Synes du skal være stolt av deg selv. Du er en utrolig flink mamma. Men ikke la katten din gå løs før helst 1 år. Men tidligst 6 mnd. Har 3 katter. Vet hva jeg snakker om. Kan hende katten er kjempe flink å holder seg i hagen. Men hvis det kommer en eldre katt f.eks eller noe annet som skremmer den. Så løper den ut av hagen. Og finner ikke veien hjem. Folk tar bare kattunger ute. Fristende for mange. Den ene min, kom seg ut ved uhell. Når den var 4 mnd. Jeg leitet og leitet. Så på dyrebeskyttelsen om kvelden at en kattunge var reddet fra å være hjem løs. Måtte jo være det siden den var redd. Viste seg noen hadde finni den 50 meter unna oss. Og bare tok den med seg å leverte den inn. Samtidig som jeg desperat leita. De skulle bare være snille. Og jeg skjønner de faktisk. For hadde jeg selv funnet en kattunge. Så hadde jeg gått litt rundt og hørt. Før jeg hadde satt i gang tiltak. Skjønner du bare ønsker katten deres alt godt. Katten har det kjempefint inne noen måneder til. Har jo 3 flotte barn den kan leke med. Og hvis noe skulle skje. Tenk på dem sorgen. Den kan ikke beskytte seg selv ennå. Spesielt ukastrete han katter. Lykke til videre.

    11. Hvorfor er filmene du legger ut på my story på snap så dårlig kvalitet på?? Er det noe galt med telefonen din??

    12. Utrolig trist at du mener trofaste lesere som aldri har kommentert noe stygt til deg er besserwissere fordi man prøver å komme med ett råd til deg angående katter. Skal man ha ett dyr så burde man være en ansvarlig dyreeier å lese seg opp på hva det dyret trenger og høre på råd fra folk som faktisk har gidda å undersøkt litt, for å gjøre det beste for sine dyr! Det er ingen her som sier at du skal holde katta inne hele livet sitt. Det som blir sagt er at du burde holde katta inne til den har utviklet retningssansen sin. For uansett om du er ute med kattungen, så kan det plutselig være noe som skremmer den og gjør til at det løper, og plutselig finner den ikke hjem igjen å forsvinner. Fordi den er altfor ung til å være ute! Den forrige kattungen din forsvant jo også, så jeg er faktisk helt sjokka over at du fremdeles nekter å høre på råd.. Du tar jo absolutt alt som kritikk og nekter å høre på hva andre sier. Litt enveiskjørt med andre ord.. Ønsker du virkelig å lære opp ungene dine til å nekte å høre på andres råd?? Anbefaler deg virkelig til å tenkte deg godt om å høre på rådene du får, å Google litt rundt eller forhøre deg med en veterinær om når det er greit å la kattungen gå ute, siden alle som prøver å hjelpe her inne bare er besserwissere…
      Du har mista en trofast leser nå

    13. jasså heitman, prøver å forsvare deg selv igjen… bare gi deg er du grei. For du har ikke peiling på dyr, det vet du selv også! Hvorfor skal du til en hver tid prøve å overbevise oss lesere, at du er “ekspert” i alt… du må virkelig tru at alle dine lesere er tette, noe vi ikke er. Men seff, det er jo denne ranvei verden der du er det smarteste i hele verden, mens vi andre er bare tapere…

    14. Altså Ranvei! Det handler ikke om at folk prøver å være besserwissere, men mange av oss andre har også dyr! Og vi vet også at de fleste katter utvikler ikke stedssans/retningssans før de er 8-10 mnd gamle.. Folk prøver å si ifra at katten kan finne på å stikke av hvis du har døren åpen, og går han langt nok finner han mest sannsynlig ikke veien hjem… Du ber om å få disse kommentarene, AKKURAT det samme ble sagt til deg når du skaffet deg katt sist gang, og hva skjedde egentlig med den katten?? Du vet, det er ikke et leketøy for barna dine.

    15. er vel bare en abefalling at katter ikke skal ut før de er rundt 6-7mnd, min katt som er over 1 år nå, har vert ute siden han var 3 mnd, er bare lurt, da blir de kjent i nærområdet, han gikk aldri langt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg