Den følelsen..

Klokka var ca 05:30 da jeg våknet på sofaen, helt stiv i nakken, etter å ha sloknet oppå kleshaugen jeg holdt på å merke til barnehage og skolestart som nærmer seg, kvelden før. Jeg bestemte meg nemlig for å ta en liten pause i merkingen, og fulgte med en film på TVn. Noe som selvfølgelig ikke er kjempelurt om man er sliten og trøtt en sen kveld og har stuff to do. 

Nå i sommerferien kjenner jeg det skikkelig. Vanligvis er jeg jo kun hjemmeværende med minstefrøken, men nå, etter en sommerferie på 5 uker, hjemmeværende med alle barna, så kjenner jeg det rimelig godt. All creds til de som ikke bruker barnehage og er hjemmeværende med flere barn på fast basis.

I går hadde vi en kjempekoselig ettermiddag hos ei god barnehagevenninne av Nath, eller som de selv sier, de er kjærester. Nathaniel har faktisk dekorert hele rommet sitt med tegninger dedikert til henne. Skikkelig sjarmør! Vi fikk servert nydelig lasagne, og så hadde jeg bakt en brownies som jeg tok med til dessert. En kjempekoselig ettermiddag kveld! Nath ble igjen for overnatting, når jeg og Sienna satte snuten hjem. 


 

I dag hadde han med seg venninnen sin til oss, og i og med at været var sånn som det var, bestemte vi oss for å ta en tur til Teknisk museum. En veldig spennende plass å være for fem/seksåringer, mye å se på, og lære. Sienna får ikke så mye ut av det, men hun er jo som regel bare med på alt og synes det er gøy likevel.

VI oppholdte oss for det meste i  barneavdelingen på Teknisk museum. Hadde jeg bare hatt med de to største barna, hadde vi nok gått litt rundt å sett på andre spennende utstillinger, for det er virkelig mye å se på på Teknisk museum! Men med minstefrøken som helst bare vil løpe rundt og ta på ting, er det best sånn. Der har de blant annet egen utstilling om kroppen vår og hvordan den fungerer, nede i barrneavdelingen, som barna synes er veldig spennende! De fikk seg også hvert sitt “prompeslim” som de lo godt av. En veldig koselig dag!

 

Sienna flekser muskler i det hun forsøker å løfte storebroren sin! 


Veldig konsentrerte barn mens de følger med på Nemo!

Middagen ble inntatt på maccern, og kinderegg og popcorn hjemme hos oss i anledning lørdag, mens de så på Oppdrag Nemo. Det var noen meget slitsomme, fornøyde barn som la seg rimelig tidlig i kveld. 

Nå har jeg i alle fall fått merket en god del av klærne til barna, så denne kvelden skal jeg bruke på å slappe godt av! Ha en fantastisk kveld ♥

9 kommentarer
    1. å ser ut som de riktig koser seg 🙂 koselig for Nath med en venninne 🙂 de begynner tidlig med det kjæreste greiene, min på 4 og halvt år har også en kjæreste 🙂

    2. En kjempefin dag for de alle 3 og veldig koselig med overnattingsbesøk her for første gang. Var ei som spurte i dag om hun kunne komme på besøk til dere i dag også så det ga mersmak! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg