Nå kommer det en til!

Enda ett, og enda ett! Nå kommer de på rekke og rad, litt raskere enn jeg hadde sett for meg. Jeg snakker selvfølgelig om ord og setninger. Det popper opp nye ord daglig her i heimen. Denne perioden er så utrolig facinerende og lærrerik. Nå begynner virkelig moroa! Jeg blir til stadighet overrasket over minstefrøkens ordforråd. Det er utrolig spennende å følge med på språkutviklingen for tiden. Hun er nemlig skikkelig dyktig, og snakker allerede i lange setninger. F.eks: “Det er mamma sin telefon” Eller “Kan jeg ta på skoa?”  Naturligvis ikke i helt klare ord, men klart nok til at man skjønner hva som blir sagt. Nå går det jammen fort!

Nå er bare èn uke og èn dag til barnehagestart, og jeg er så glad for at hun er der at hun kan gjøre seg forstått på omtrent alt, og forstår like mye, om ikke enda mer, av hva andre sier. Det er ikke mye av det jeg sier som ikke Sienna forstår. Ganske facinerende til at hun enda er så liten. Akkurat nå øver vi på ordet “heter”.. altså, f.eks “Jeg heter Sienna” og “Du heter Mamma”…”Han heter Nathaniel..” eller “Hun heter Emma”. So far so good! 

I dag har vi bare tatt det rolig hjemme og i nabolaget. Vi trenger slike dager også. Har også gjort en del rydding i ytterklærne slik at det er enkelt å finne fram nå når det straks nærmer seg høst og etterhvert vinter, og pælma ut stellebordet som skal på fyllingen. Imorgen kommer Emma hjem, noe vi selvsagt gleder oss stort til! Det virker som en evighet siden hun dro på ferie med pappaen sin, men det er i realiteten bare èn uke siden. Rart det der, hvor sakte tiden går nå i disse sommerferietider vs hvordan det føles når vi er inne i hverdagsrutinene.

Vakre, gode, fine, flinke lille solstrålebabyen min ♥

 

 

 

4 kommentarer
    1. så flink hun er 🙂 min gutt var ca akkurat 2 år og halvt år når han begynne og snakke ordenlig med hele steninger og sånt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg