Foreldres behov kan ikke komme foran barnets

Så ble det en del diskusjon rundt dette med innkjøringen. For mitt vedkomne er jeg utrolig tilfreds med at denne barnehagen er opptatt av å bevare barnas behov, som er trygghet  og tilhørighet i dette tilfellet. Den eneste grunnen til at mange barnehager bruker en mal med tre dagers innkjøring, er rett og slett fordi man kun får fri fra jobb disse tre dagene, intet mer, intet mindre. Og da er vi jo over på hva som er forelderens behov, ikke barnets.

Frøknenes barnehage har fem dagers innkjøring for småbarna, og helt ærlig, det gjør meg ingenting å måtte sitte i barnehagen og kjede meg litt når det er en del av opplegget, for at Sienna sksl få en så myk start som overhodet mulig. Jeg ble jo kjent med mange andre foreldre, og fikk snakket en del med disse. Jeg fikk faktisk også kjenne på følelsen av å KJEDE seg, noe jeg ikke har gjort så langt tilbake jeg kan huske. Aldri så dumt at det ikke er godt for noe si!

For Siennas del, er det helt supert. Hun har knapt vært borte fra meg i sine (straks) to leveår. Sovet borte to ganger i sitt liv. Hun er derimot veldig vant med komseptet "barnehage", da hun har vært med på å levere og hente de to andre omtrent hver eneste dag, to ganger om dagem, siden hun var tre dager og vi reiste fra sykehuset og rett til barnehagen. Sistenevnte tror jeg kan ha hatt en stor innvirkning på henne, fordi så langt går det helt supert i barnehagen. Nå er det fire dager fri, og så er det påan igjen.

Etter jeg hadde lagt Sienna i barnehagen i går, brukte jeg duppen hennes på å lage et bildealbum til henne slik at hun kan se på når hun er der 💗

Jeg er ikke helt ferdig, da jeg mangler en del bilder, men jeg ble veldig fornøyd så langt jeg rakk! Hva synes dere?💗

21 kommentarer
    1. enig med det du skriver, jeg trengte ikke være der mer enn den første dagen,fordi min gutt var så trygg,så jeg hemmet han sa de, han var bare 3 timer de første 3 ukene da før vi gradvis tok flere timer 🙂 Nå er han i bhg ca 8 timer, har dårlig samvittighet,men jobber, heldigvis har mine foreldre han en gang i uka og faren en gang i uka, så da blir han hentet 13 og 14 de dagene :).
      Nydelige bilder av sienna og søskene og deg,blir nok bra den boka der 🙂

    2. Så fin bok du har laget 🙂 Jeg jobber selv i barnehage der barna har en plakat av familien sin og den er veldig god for barna og ha, hvertfall når de savner familien ekstra mye 😁Sienna er så fin også er hun jo prikk lik deg 😊

    3. I min barnehage der jeg er ped.leder avgjør foreldrene selv farten. Høres helt perfekt ut slik sianna sin barnehage gjør det. Med barnet i fokus 😉

    4. Veldig fin bok. 🙂 men farmor Linda? Så hun har altså kontakt med farmoren? Så fint! Hva sier farmoren til at sønnen hennes ikke gidder å bry seg om sin egen datter da?

    5. Man har barnet på tilvenning i barnehagen. Innkjøring er et gammelt begrep som ikke bør brukes mer.. høres finere ut å tilvenne barnet enn å kjøre inn barnet i barnehagen..

    6. Hei 🙂 kan du anbefale noen barnehager på Romerike? Vi flytter til Skjetten nå etter jul 😀 jeg liker bloggen din, og jeg setter også
      barna først (som jeg syns du også gjør), så er opptatt av at barnehagen skal være bra!

    7. Om du vet om noe der i området da. ikke lillestrøm. det blir for langt. takker for svar uansett. hehe

    8. Hei. Jeg så på ett eldre innlegg fra deg om at du hadde en slitt fuskepels og kjøpte en ektepels og kneppet på jakken. Kunne du skrevet siden du kjøpte pelsen på? ☺️

    9. Har ikke kommentert her før, men vil bare si til deg at du virker som en veldig flink mor, og det virker som om du har vokst mye som menneske siden jeg begynte å lese bloggen din. Håper du gir deg selv en god klapp på skulderen hver dag; det tror jeg du fortjener!

    10. 19.33 : syns du det var ille at det var kommet ett innlegg som har fått mange kommentarer uten klaging og dømming, derfor denne kommentaren?
      Hvorfor mener du at det er utrygge barn blandt foreldrene som kommenterer her? Fordi de følger anbefalte innkjøringsrutiner?

    11. 19.33 : syns du det var ille at det var kommet ett innlegg som har fått mange kommentarer uten klaging og dømming, derfor denne kommentaren?
      Hvorfor mener du at det er utrygge barn blandt foreldrene som kommenterer her? Fordi de følger anbefalte innkjøringsrutiner?

    12. Veldig fin bok du har laget!!! Jeg lurer på hva du skal gjøre med dagene dine når alle barna er opptatt på dagtid? Kan du fortelle litt om det?

    13. Anonym som kommenterte 19.33: “Så Utrygge barn dere må ha”??? Barn er vel forskjellige!! Noen trenger lang tid og noen ikke!! For en tåpelig kommentar! Du må bære helt blåst!!!:(

    14. 16.48 : kan hende jeg ordla meg feil men det jeg mente med mkn kommentar (som ble publisert to ganger ved en feil) var at jeg mente det du skriver. Men tolket “19.33” sin kommentar dit henn at hun mente det var helt teit å benytte seg av innkjøringstiden. Du har ikke usikre barn selv om du bruker lang tilvenningstid, det var min tanke bak det. Og selv de mest utadvente og tillitsfulle jnger trenger en god innkjøringsperiode. Aldri lurt å starte med et “pang”, det er min oppfatning. Jeg er ikke blåst, ingen snille folk kaller andre folk for det.
      Jeg håper du Rannveig kan være så snill og slette mine tre kommentarer, liker ikke tanken på at de skal være i samme felt som de som ikke greier å vise folkeskikk.
      Liker bloggen din godt og syns du virker som ei grepa mamma😊

    15. Til 19.33: hvis barna mine hadde null problem med at jeg ikke var der. Og synes det var helt ok å være rundt helt fremmede, uten noen form for tilvenning, hadde det bekymret meg. Barn SKAL være litt skeptiske til fremmede. En sunn skepsis.

    16. Leser bloggen din fast, men kommenterer sjelden. Har ikke barn selv heller. Er ikke alltid helt enig i enkelte ting du skriver, men fy søren for en flink mamma jeg syns du er! Du må faktisk være utrolig sterk som håndterer livet som 3-barnsmor helt alene, samtidig som det ofte stormer rundt deg i kommentarfeltet her og i media! Jeg håper jeg blir like flink mamma som deg den dagen jeg skal ha barn! Håper virkelig du tar til deg dette. Syns du er helt rå! Ungene dine er kjempeheldige som har deg <3 Hilser fra Nord-Norge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg