Jeg glemte av navnefesten til min beste venninne!

Tidligere i kveld ringte en av mine beste venninner meg, og spurte om jeg var død.

Når sant skal sies, så kan det kanskje virke veldig slik om hun ikke har fulgt med på bloggen min siden sist vi snakket sammen, noe de fleste av mine nære venner ikke gjør, for jeg er fryktelig dårlig til å ta kontakt til tider. Jeg er FOR stressa. FOR mange baller i lufta.

Så kan dere jo sikkert lure på hvorfor jeg er så stressa. Vel, det har sine gode grunner. For det første, er jeg alenemor for tre barn, hvor jeg har to av de ett hundre prosent av tiden, forutenom en helg en sjelden gang hvor størstemann er hos sin pappa.

Det innebærer også ett hundre prosent oppfølging av alt som skal følges opp. Nå er vi inne i en ny, og ganske uvant situasjon. Det er ikke noe som heter rolige morgener her lengre. Alle løper ut av døra ti på åtte hver eneste dag, for da skal to leveres i barnehage, før den siste skal leveres på skolen. Men det er lettere sagt enn gjort, for ingen av jentene har egentlig lyst til å gå i barnehagen enda, så det blir en runde eller to med hyl og skrik. Jeg vet ikke med dere, men det stritter imot mine urmammainstinkter å løpe fra barnet mitt når det skriker. Kanskje en god ting, tenker jeg.

Ja, og så har vi jo det med bloggen da, og andre kanaler i sosiale medier, som Instagram. Jeg ønsker virkelig at det skal være inspirerende for andre å følge meg, og jobber en del for det. Og for å ikke snakke om alt arbeidet jeg gjør bak bloggen, prøver virkelig å gjøre det bra!

Men når venninnen min begynte å snakke om hennes sønns navnefest på søndag, skjønte jeg med ett at jeg er nødt til å stresse ned minst ti hakk fra nå av. Jeg hadde HELT glemt av det. Vi snakker virrkelig friend of the year her altså!

Imorgen tidlig har Emma sin første ballettime, samtidig som Nathaniel skal spille tre fotballkamper i Hakadal. Deretter skal Emma i bursdag, og så håper jeg det blir litt tid til familiehygge etter det! Haha. Om det er slik helgenr våre skal forløpe, er det jammen ikke mye slik tid vi har i vente. Søndag er det jo navnefest til lille Mathias som venter, noe vi selvfølgelig ser veldig fram til ❤ Nå er det virkelig natta her!

Følg meg gjerne på snapchat! @rannveigheit ❤✌

16 kommentarer
    1. Du må prioritere riktig, forstår at barn også skal delta på fritidsaktiviteter ( spes han eldste ) men i barnehagen får jo de fullt opp med aktiviteter gjennom dagen.
      Jeg personlig synes det viktigste var å lære og svømme, så gikk på kurs fra 2årsalder og svømte i begynnelse av skolestart.
      Og så synes jeg det er viktig at barn får “roe ned litt”, kjenne på det og “kjede seg og aktivisere seg selv litt”, alt er organisert i dag, mange barn som blir stresset av det.
      God helg 🙂

    2. Tenker at dette e normalt, e selv trebarnsmamma, men vi er to! Vi glemmer også ting! Har nylig blitt student mens mannen jobber, og merker at alt MÅ være på stel mtp barna! Skjønner deg godt! Selv om barna våre er noe større, (ikke mye) så er mye av den samme aldersforskjellen der 🙂 stå på, dette klarer du, er bare nye rutiner som må inn 😊

    3. Kan du ikke levere jentene etter Nathaniel? Da slipper du å stresse med å rekke skolen med N om de skulle slå seg vrang ved levering. Regner med de har noen som kan ta han i mot når han kommer på skolen. Tenker selvfølgelig på når han er kommet litt mer inn i hele skoledags systemet.

    4. Hvor tidlig begynner dere egentlig på skolen der?😅 Her begynner eldste kl9. Også leverer jeg i barnehagen etterpå:)

    5. sånt kan skje, du er ikke dårlig venninne for det,men når det er så mye + at du har 3 barn,så er jo ikke det så rart

    6. Du har jo ikke noe jobb akkurat som du skal rekke, så hvorfor stresser du med å levere jentene før sønnen din? Har selv en første klassing som bare følges til døra og der står læreren og tar i mot. Så går de på rekke og rad inn uten foreldre. Hadde det ikke vært lettere og få en mer ro under leveringen i barnehagen om du hadde levert de til sist? Hvertfall når de ikke vil i barnehagen. Barn blir urolige under stress.

    7. ok, helt ærlig, bloggen kan du bare legge på hylla. den er ikke noe som folk kommer til å savne for du slutta å være intressang for leeeeenge siden. du var gøy når du var på charterfeber og var blond og dum billig bimbo, men nå er du bare kjedelig. kvaliteten har sunket helt enormt på bloggen. se jo selv, du legger jo nesten bare ut bilder av ungene dine eller så legger du ut bilder av deg selv tatt på snapchat med teite fjortisfilter. veldig lavkvalitet blogg. en gang innimellom prøver du å få opp lesertallet med å provosere. da drar du denne kjente driten din med at du bare elsker pelsprodukter og dyremishandel. (skikkelig godt forbilde for unga dine.. eeeh not) men det er så krampeaktig og patetisk at de fleste forstår at du bare vil ha lesere uansett. din storhetstid er over og du bør egentlig bare innse nederlaget så du ikke driter deg ut.. hvis du syns det er så stress å ha barn så har du bare deg selv å takke. ikke sitt å lek offer når det er du selv som har satt deg i denne situasjonen. du tvang på disse stakkars mannfolka et barn, for så å sutre som verste drittungen når de tok beina på nakken og stakk. dette gjorde du gang på gang og nå sitter du å sutrer for at du er alenemamma. sånn går det når du lurer gutter med at du går på pilla. da stikker de sin vei. det er din egen skyld. kutt ut ramaskriket og jakten på kjendisstatus, kom deg ned på jorda og få deg en ordentlig jobb så du kan forsøke ungene dine uten å mase etter barnebidrag og selge telefonsex.

    8. Veldig travelt med 3 små! Det er det ikke tvil om.. men… skjønner at det er viktig for deg å bevise for alle rundt at du gjør en god jobb (er overhodet ikke i tvil, bare så det er sagt). Men når det er så travelt som det er, hvorfor ikke roe ned et par hakk? Barna må vel ikke ha fancy matpakke med oppkuttet frukt hver dag? De må ikke være med på all alags aktiviteter? Og dere må ikke gjøre noe/lage noe/reise noe sted hver gang dere har fem minutter til overs? Og du måtte ikke innføre et nytt kosthold på toppen av det hele? Regner med (håper) at du har tenkt å finne deg en jobb/skole etter hvert, og da blir det vel ikke mindre travelt.. i mellomtiden, gjør det enkelt for deg selv. Lever eldstemann på skolen, og ta en rolig frokost hjemme sammen med jentene etter på. Du er jo heldig som faktisk har muligheten til det!

    9. Hvordan i alle dager greier du å bruke flere timer på å lage matpakke, slik at du må stå opp kl 5 for å bli ferdig? Godt du ikke har jobb i tillegg😂

    10. Dette er bare begynnelsen på mange år med skole, lekser og aktiviteter. Skal du ha noen sjans til å følge det opp må du prioritere. Barnehagebarn har ingen behov for fritidsaktiviteter. Det kjøret starter fort når de begynner på skolen.

    11. Hva skal du gjøre selv når alle barna nå skal gå på skole og i barnehage? Ikke frekkt ment. Men om du skal satse på bloggen har du god tid mens de er i barnehage/skole og lage innlegg så det blir litt oftere.(?) om ikke burde du kansje finne deg en annen jobb

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg