Da alle andre var ferdig…

Det slo meg virkelig i går. Vi var i en kjempekoselig navnefest for lille Mathias, og festmaten var servert for lengst. Barna hadde fått spist seg gode og mette, og enda litt til, mens min tallerken var tom. Ikke tom fordi jeg hadde spist, men tom fordi du rett og slett bare kan glemme å spise noe særlig når du tar med deg tre små barn på arrangementer. Det var først når folk begynte å gå fra bordene, at jeg spiste litt, før jeg måtte løpe etter mine søte små. Sånn er det nemlig omtrent alltid, og sånn får det bare være. Når jeg først spiser, så spiser jeg rimelig fort, haha. 

Jeg var lykkelig når jeg gjennomsvett satte meg ned med en cola zero og beskuet mine barn spise i to sekunder, før først den ene tippet koppen sin med brus, rett før den andre gjorde det. Det var altså hele èn av tre som ikke sølte brus over hele seg. Oh happy day!

 

Altså en skikkelig bra kardioøkt (og med det mener jeg løping etter barn) i går, og vi hadde en fantastisk dag. Til anledningen hadde jeg laget en minneramme til lille Mathias (som forøvrig ble handlet inn til og laget i all hui og hast ettersom jeg faktisk glemte at denne navnefesten noen gang skulle finne sted…)  

 

 

Og selvfølgelig den fine minnerammen!

 Nå er det henting i barnehage og SFO, og så middag og deretter fotballtrening. Ha en fin dag følgere!

 

33 kommentarer
    1. Hvordan tror du denne venninnen føler det når du først må presisere at du glemte navnefesten i et eget innlegg,før du igjen må gjenta fadesen i en bisetning som i utgangspunktet også handler om samme navnefest,TIL HENNES BARN! Denne bloggen har seriøst falt så langt ned på min interesse-liste at jeg setter en strek over det å klikke meg inn her. Er det din eller dine barns blogg? Skjønner at de er en vesentlig del av din hverdag,men nå er barna dine borte i ca 8 timer ila dagen,så jeg skjønner ikke at du ikke kalrer å finne noe annet å blogge om!?

    2. Hvorfor går nathaniel på sfo når du ikke jobber?
      Rekker du seriøst ikke spise fordi du er alene med 3 barn? Har 3 barn selv på omtrent samme alder som dine. Dine 2 eldste burde iallefall være så velloppdratte at ee sitter pent å spiser, og du kan vell spise når yngste sitter å spiser sin mat?

    3. Spise sammen alle 4, barn blir roligere da tror jeg.. bedre å sitte alle 4 og spise, enn at mor svinser rundt i hjemmet.

    4. Jeg har også tre barn, og vi er til og med to voksne, og det er så vidt jeg og pappaen får i oss mat når vi er i selskaper. La barn være barn. Jeg har aldri sett en 5-6 åring sitte musestille rundt spisebordet.
      Stå på, du er superflink 🙂 ikke bry deg om disse bedreviterne som tror de vet best.

    5. Anonym: Hva tror du vi egentlig lever av? Jobber ikke? Tror du pengene kommer rekende på en fjøl, eller?

      Nei, nå må du gi deg. Jeg jobber like mye som deg (om du i det hele tatt jobber) Og om jeg ikke gjorde det, så har du like fullt ikke en dritt med hvorfor familien vår gjør som vi gjør. Gå å ta deg en bolle og hold kjeft!

    6. Ville passet meg litt for den spiseforstyrrelsen jeg leser mellom linjene her :/ jeg burde vel ikke påpeke det heller, du tar det vel som noe positivt. Spis mer. Ro ned.

    7. føler at dette bare blir tull.. Rannveig, slik som du legger opp alle disse innleggene der det er så stakkars deg som ikke spiser og du blir så tynn viser bare et svert usunnt tanke system om æ håper du får unner kontroll før du smitter over på noen av barna. slit du med vekta så skaff hjelp, ikke klag over en blogg.
      OG at du har noen venner skjønner ikke jeg. Skaff deg en veggkalender og skriv opp viktige ting, skjønner at det kan bli mye med tre barn som er spredt på både barnehage og skole men er lurt å prioritere venner og familie sånn at dem prioritere deg og dine. Men en ting skal du ha, du er flink til å lage personlige gaver. Er sikkert svert minnerikt/ personelig å få en minne ramme i gave 🙂

    8. Folkends……har dere sett hun har lagt ut om pappaen til den minste på insta??? Hvem han er liksom!

    9. Herregud for et opplegg. Profilen din på Instagram har alltid vært åpen, men nå etter at du postet navnet på faren til S er den låst. Du er så åpenbart bitter på han, og nå skal du bruke alles nysgjerrighet til å skaffe deg flere følgere. Jeg blir nesten sjokkert over at du er villig til å selge ut deg selv, han og, ikke minst, din egen datter for flere følgere på instagram. Har fulgt deg på bloggen i flere år, men dette er virkelig lavmål. Håper du innser at du bare dytter han og hans familie lenger og lenger vekk ved å oppføre deg sånn.

    10. Ikke legg skylda for at du ikke spiser på barna dine.. Er jo i praksis det du gjør i dette innlegget. Barn skal ikke ha skylda for foreldres problemer!!

    11. Det er jo for F ikke eksen til Malin som er faren til Sienna, ærlig talt for noen konklusjoner?! Kan du ikke bare si B nå Ranvei, når du først har røpt A, så folk ikke behøver å måtte gå rundt å tenke sånn, for Malins skyld…?

    12. Anonym kl 17:45: jekk deg ned et par hakk. Det må da være lov for lesere å spørre, når hun faktisk har gått ut med navnet hans.

    13. Jo jeg jobber 65% og tar videreutdanning 50%. Eldste er på skolen fra 0900-1330 og de 2 yngste i barnehagen fra 0900-14/15.
      Men tror fortsatt ikke du bruker like lang tid på bloggen din som jeg bruker på jobb

    14. Og igjen så driver du å slette kommentarer, bare forde du veit du har feil! Den kommentaren jeg la ut tidligere i dag er borte! Du er ei patatisk …………………………………..!

    15. Eier dere faen ikke skam får hva dere får dere til å skrive… Hvorfor gidde lese denne bloggen om det er så jævlig får dere. Rannvei er utrolig flink med barna er ingen tvil om det. Helt nydelige barn du har. Så ut som en koselig navnefest 🙂 God natt <3

    16. Bare for å ha presisert dette;
      Nei, Ranvei og Malin har IKKE samme barnefar.
      Utrolig at noen kan tro dette kun fordi de har samme fornavn..
      Jeg VET hvem begge er, og nei, det er ikke samme person 🙂

    17. Cathrine: Ja fordi Stian Alexander er jo et så utrolig vanlig dobbelt navn at vi må jo skjønne at Rannveig kjenner flere som heter det?

    18. 13:55 Faren til datteren til Malin har ikke engang Alexander til mellomnavn, han heter bare Stian… Forøvrig så er faren til Sienna en som, i følge ‘media’, har ett stort talent og ‘enda større hjerte’ så at Ranvei ikke ønsker å dele navnet på han synes jeg dønn ærlig det står respekt av. Hadde bare de som jobber med han vist sannheten om han hadde han vel aldri fått ett så godt rykte på seg. Hadde ikke vært meg som hadde klart å holde roen sånn hun gjør. Så all respekt til deg, Ranvei, og totalt smakløst av han.

    19. Hvis han ikke heter Alexander så er det rart det står det oppført på FB og andre steder rundt på nettet?

    20. Hahaha ! Wow :0 Mannen min heter Stian Alexander jo. Det er noe jeg har ledd litt av med Ranvei et par ganger mtp at hun har fått barn med en av akkurat samme navn. Jeg selv vet jo hvem denne faren til Sienna er og jeg skal love deg at det ikke er min Stian 😂😂😂😂 våknet med en god latter her nå!

    21. Håper ikke det er Stian A fra Finnmark som er et narkisvrak men tror jo neppe det, vet du er mer oppegående enn som så 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg