Hva sender man egentlig med et barn i barnehagen?

Som førstegangsforelder, er det ikke alltid like lett å skulle vite hva man skal sende med den lille når poden vokser til og det er klart for barnehagestart. Klærne skal nemlig både tåle lek høyt og lavt, og holde barnet tørt og varmt i all slags vær. Ja, det er relativt lett å gå seg vill i jungelen av barneklær som alle lover akkurat det samme. Men det er ikke dermed sagt at alle faktisk holder like godt. 

Annonse

Mine barn er, som mange andre barn, svært aktive, og det blir lett hull i tøyet, også yttertøy. Derfor er jeg opptatt av at klær som kjøpes inn holder mer en noen uker. Vi har nylig blitt kjent med merket Tiny Trolls of Norway, og ikke bare er tøyet dekorert med søte og morsomme trollmotiver som gjør de attraktive for barn, det er også laget av solid materiale som er godt tilpasset en aktiv barnehage og skolehverdag.  Tiny trolls of Norway har faktisk, som eneste jeg vet om, egne barnehagepakker hvor man enkelt kan gå inn og bestille absolutt alt man trenger til både barnehage, men også skolestart, i ett enkelt grep. Veldig praktisk om man er litt usikker på hva barnet faktisk trenger. Barnehagepakker kan bestilles HER!             

I dag har de på seg disse deilige joggedressene. På en litt kald tidlig morgen som denne, er det superpraktisk, Joggedressene er belagt med verdens mykeste for på innsiden, og det gjør at barna, selv på en litt kaldere dag, slipper å ta på seg jakke når vi bare skal ut og inn på f.eks skole og barnehage nå på høsten. Alt som gjør hverdagen enklere er gull! Og… se så fine de er! Jeg elsker å matche Emma og Sienna, det husker jeg moren min gjorde med meg og min søster. Så utrolig herlig! Komfortable barn er lykkelige barn! 

Rosa joggedress HER / Grå joggedress HER  | Rosa lue HER / Blå lue HER

Å ha komfortable klær som innbyr til aktivitet når barnet skal i barnehage, er utrolig viktig. Men det er minst like viktig med godt yttertøy som holder unna vann,sur vind og kulde. Barn som blir våte og kalde kan fort ende opp med å ha en dårlig dag, så her gjelder det å gjøre litt research før man går til innkjøp av slikt tøy. 

Regntøy av god kvalitet er derfor et must til barnehage og skolestart. Jeg forelsket meg helt i det nye regntøyet vårt, samtidig som det har et lekent og fargerikt design. Regntøyet er praktisk laget med mykt for inni, og 100% PU materiale på utsiden som holder vannet unna. Regntøyet har også en vannsøyle på 10 000 mm. Veldig fint, og veldig praktisk! 

Minstetuppelulla koser seg når hun får grise og smake på sand. Jeg er nemlig av den oppfatning av at man ikke hele tiden kan være der og forebygge. Vi alle har vel spist noen kilo sand i vår barndom? Neida. Men jeg er oppriktig opptatt av at de må få prøve ut, og utforske verdenen litt på egenhand. Det innebærer for eksempel å finne ut av om sand smaker kjempegodt eller ei. 

Rosa regndress heldress HER / Rosa regnsett HER / Blått regnsett HER

 

Jeg gleder meg virkelig til å prøve ut flere produkter fra Tiny Trolls of Norway, hvor fint design, komfort og kvalitet går hand i hand. Og.. jeg har faktisk vært så heldig å få dele ut en helt eksklusiv kode til mine følgere og lesere! Dere får nemlig hele -20% på alle fine nyheter hos Tiny Trolls of Norway (rabattkoden gjelder ikke allerede rabatterte produkter) Ved bruk av rabattkode “VIPHEITMANN” trekkes de -20% rett fra handlekurven din.

 

Nå skal jeg til frisøren, hvor jeg skal få utført keratinbehandling på håret mitt! Jeg har gjort dette tidligere,og det kan varmt anbefales for alle som sliter med slitt, krøllete eller frizzy hår. Følg meg på snap (@rannveigheit) for update! Blogges ♥

 

8 kommentarer
    1. Så utrolig nydelige klær! Har de selv og er så fornøyd!😍😍
      Så må jeg bare få si! Jeg hadde deg på flyet fra Alta til Oslo for ikke så lenge siden når du reiste alene med dine 3 barn! Jeg var en av flyvertinnene som jobbet på Norwegian bak i flyet. Jeg må si jeg beundrer deg virkelig! Jeg syntes du klarte deg så utrolig bra! Det er ikke bare bare og reise alene med barn, og hvertfall ikke 3! Så all ære til deg! Håper du følte at vi hjalp deg så bra vi kunne! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg