Jeg blir blind

…snart om jeg ikke skaffer meg briller. Det føles i alle fall sånn, haha! Jeg er livredd for å ikke kunne se barna mine en vakker dag. Allerede i 2014, i forbindelse med teorien og oppkjøring til førerkortet, strøk jeg på synstesten på selve trafikkstasjonen,med å lese bokstaver et stykke unna. Og måtte gjennom en påfølgende synstest hos optiker før oppkjøring. Denne viste at jeg hadde skeive hornhinner, og absolutt burde ha briller.

I og med at jeg ikke syntes briller var noe kult, og ikke så på linser som et alternativ, valgte jeg å bare la det være. I det siste merker jeg likevel at jeg ser dårligere og dårligere, og det kan noen ganger by på ubehagelige utfordringer og kleine situasjoner. Tro meg!  For å ta et veldig godt eksempel på det. Da Nath spilte fotballcup forrige helg, pekte jeg på en annen mann og sa til Nathaniel at der var treneren hans. Jeg sto 10 m unna, men pekte altså på feil mann. Jeg så rett og slett ikke forskjell, haha. 

 

Jeg har nå derfor bestemt meg for å ta tak i dette nå umiddelbart, litt brilleangst til tross. Jeg skal om nødvendig ta en ny synsundersøkelse for å få en pekepinn på hva mine skeive hornhinner trenger. Det kan jo bli interessant, jeg kommer i alle fall til å se heeeeeelt annerledes ut! 

 

19 kommentarer
    1. Blind blir du neppe, om du ikke har en litt mer alvorlig øyesykdom. Men det er lurt å korrigere synet så du ser best mulig mens du kan

    2. Skjønner deg godt, jeg har også brilleangst, og er dessverre allergisk mot linser. Hvorfor mener du linser ikke er et alternativ for deg?

    3. Å kjøre uten briller når du har blitt pålagt det av kjørelærer/sensor er ulovlig. Du er til fare for andre i trafikken og må virkelig legge forfengeligheten til sides hvis du velger å være bilist.

    4. Bruk briller . Finn ett par som passer deg . Så blir du nok ikke redd for å bruke de . Mange fine modeller av briller om dagen så ikke vær redd for det

    5. Ranvei! Jo du skal bruke briller når du ferdes i trafikken, er derfor de på biltilsynet foretar en synstest! Også skal du prøve igjen å rettlede folk inn på feil spor! Du har virkelig problemer med å akseptere at du tar feil, igjen!

    6. Nei og nei.. Her må du bare ta til deg kritikk altså! Du skal absolutt ikke ferdes i trafikken med synet ditt! Dette her er livsfarlig!
      Her er du nøtt til å ta ansvar for ungene dine, deg selv og andre! Kjempe farlig! Skam deg!

    7. Det samme gjorde jeg også, da jeg var ung og dum. Den dagen jeg holdt på å kjøre ned et barn i veibanen som jeg ikke fikk øye på før det nesten var for sent, DA fikk jeg meg briller. Får jeg lov å kategorisere deg på samme måte som meg selv???

    8. Hvorfor lager du sånn duckface på nesten alle bilder? Det ser så dumt ut! Du er jo så pen når du smiler, hvorfor gjøre seg sånn til på bilder?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg