Å henge med er en fulltidsjobb

TIdligere,når jeg har klaget litt, kan jeg huske å ofte fått høre “Ja, bare vent til de begynner på skolen…” Samtidig som jeg har tenkt at det umulig noensinne kan bli mer slitsomt enn småbarnsperioden. Men dere, tro meg, det ligger mye i dette utsagnet. Og spesielt komboen av småbarn pluss skolebarn, alene. Det er virkelig nå jeg merker hvordan det er. Å ha to stk i barnehage, med sine arrangementer, samtidig som jeg har en skolegutt, med sine skolearrangementer, det er altså mye greier på en og samme tid. Det er en fulltisjobb å bare prøve å henge med, rett og slett. 

Spesielt nå i slutten av november og begynnelsen av desember er det sinnsykt mye å holde fingrene i. Ikke bare på privaten, med bloggen, oppfølging av barn, lekser, treninger, sunne middager, toårskontroll, fireårskontroll, bursdager, kalender, jul, julegaver og alt som generelt tilhører hverdagen nå. Men oppå dette en rekke arrangementer. For all del, det er kjempekoselig, men noen ganger, bare noen ganger, skulle jeg ønske jeg kunne dele meg selv i to, hvor utrolig praktisk hadde vel ikke det vært da?. 

I morgen skal vi først på Forutarrangement i barnehagen til jentene fra 15:30 til 16:30, som jeg også har meldt meg å bake kake til rett og slett bare fordi jeg ønsket å kjøre meg selv bittelitt ekstra (neida), og så er det pepperkakeverksted på skolen. med en halvtimes mellmrom fra kl 17:00 til 19:00. Så jeg ser for meg at barna akkurat rekker å ta et par pølser på Circle K før det bærer videre tIl neste arrangement. Og så følger det en rekke arrangementer i dagene og ukene som kommer. Det er bare å spenne seg fast, denne tilværelsen går ikke akkurat i noe slow motion for å si det sånn! 

For akkurat et år siden! BabySienna ♥

I dag skal jeg hente barna tidlig, og så skal vi bake og pynte pepperkaker, i og med at det er siste dagen vi har sammen før to av de drar til hver sin kant henholdsvis imorgen og på torsdag. Det skal bli så koselig, og barna gleder seg SÅ mye.

Ha en strålende dag alle sammen! 

 

10 kommentarer
    1. 14:32 og gjerne ei helgevakt eller 2 i mnd også. Utrolig at vi som er fysisk borte fra hjemmet 8 timer 5 dager i uka greier akkurat det samme i tillegg. Vi må være supermennesker👍🏻

    2. Nå må dere faen meg gi dere! Om dere alltid føler dere må fortelle hvor mye verre det er for dere siden dere har en jobb kan dere skaffe deres egen blogg å klage der til krampen tar dere! Alle er forskjellige å ikke alle er i stand til å være alene med 3 barn i tillegg til å jobbe. Dette er jobben hennes ja, men også et forum der Ranvei kan uttrykke sine følelser og dette bør hun kunne få gjøre uten deres spydige kommentarer til absolutt alt hun skriver..
      Ikke rart det er krig i verden med slike mennesker som dere!

    3. Hvor er pappaene? Er det ingen av de som stiller opp? Hvorfor kan ikke dem være med på trening avsluttning osv.Eller er de helt udugelige!!?

    4. Du imponerer stadig. Jeg er hjemme i permisjon med én baby, hvor jeg da har 100% fri fra jobb og i tillegg har en mann som er 100% tilstedeværende når han har fri. Synes det er mer enn nok, og tenker da på deg med tre i ulik alder, jobb som toppblogger OG alene med alle disse tre. Du er en superwoman!!! Følger deg på snap og insta også og synes du er helt suveren.
      Må også legge til at jeg synes du er utrolig flink med bloggen om dagen. Oppdaterer regelmessig og tar kjempe fine bilder. Du er min helt og motivator <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg