Et nytt og bedre liv

Det er virkelig rørende å se hvor mange fantastisk fine, gode og omtenksomme lesere jeg har. Jeg vil bare starte dette innlegget med å si tusen takk. Tusen, tusen takk for så mange oppmuntrende ord. Tusen takk til dere, som oppmuntrer når ting ikke er helt lett. Dere er bare gode, og det betyr utrolig mye for meg, selv om det er lett å la seg rive med av mennesker som bare ønsker å tråkke en ned i dritten.

Nå er det en stund siden jeg hadde en «vanlig» oppdatering her, noe jeg tror jeg forklarte grunnen til ganske nøye i mitt forrige innlegg. Jeg kjenner at skrivelysten virkelig er på vei opp. En gang blogger, alltid blogger, antar jeg.

Siden min forrige «normale» oppdatering her har det sannelig skjedd litt av hvert. Jeg selv har faktisk begynt å trene. Jeg har lysten, men mangler litt motivasjonen. Målet er å forvandle min flate rumpe til en respektabel, normal en. Tror dere jeg klarer det? Det kan bare tiden vise. Jeg har hatt en time med PT, og imorgen har jeg meldt meg på rumpegruppetrening. Spennende, ikkesant?

Nathaniel har både mistet sin tredje tann, hatt besøk av tannfeen som befant seg i det gavmilde hjørnet, og vært til tannlegen for rutinesjekk. Null hull, og alt bra. Forrige helg feiret vi bursdagen hans med guttene i klassen (på etterskudd) sammen med en klassekompis på Megafun, noe som var ekstremt vellykket. Siden vi hadde leid spøkelsesrommet der, lagde jeg i farta en toetasjes spøkelseskake. Alt har en førstegang, men den ble faktisk ganske kul synes jeg! Ellers var vi på badeland sammen med en god venninne og hennes barn, favorittaktiviteten til samtlige i vår husholdning, inkludert meg. Badeland er jo SÅ gøy!

Emma og Sienna går det også aldeles strålende med. De begynner å leke mer og mer sammen som venninner ettersom Sienna blir eldre nå, noe som er utrolig gøy å følge med på. Sienna snakker som en foss, lærer stadig nye avanserte utrykk, og har begynt å gå på do selv. Jeg har så lyst til å rope ut til hele verden hvor utrolig flink hun er, så det er jo flaks jeg har bloggen, hvor jeg kan skrive det ned til hele verden. Haha! Klart det kan være stress å ha barn så tette i alder når man er alene om ansvaret, men herregud for en glede det gir både meg og barna, og å få følge sine egne barn fra bitteliten bany til å bli selvstendige er altså en fantastisk reise. Av og til må jeg klype meg litt i armen, for disse utrolige, vakre minimenneskene her har jeg faktisk skapt. For en lykke! ❤

Og ja, en ting glemte jeg nesten helt å nevne! Sienna har lenge spurt om hull i ørene, og hun har selvfølgelig vært for ung til det. Men for litt over en uke siden fikk hun sitt ønske oppfylt, og nå er hun den stolte eier av to rosa diamantblomster i ørene. Hele prosessen har gått strålende, både selve seansen med å stikke hullene, og rensingen nå i ettertid, som må gjennomføres hver kveld før leggetid. Hun er kjempestolt, og viser de gjerne fram til andre. Avslutter innlegget med et aldri så lite «latest» bildedryss. God natt ❤

30 kommentarer
    1. Så fine bilder. Må si det bilde med Sienna som sover og koser katten er såå søtt. Du er en super mamma👍

    2. Kanskje ikke så jævla rart du bare fikk positive kommentarer på forrige innlegg… når du sperrer kommentarfeltet, så er du som avgjør hvem sin kommentar som blir lagt ut…

    3. Kl 08.00: hun hadde faktisk åpent kommentarfelt 😉
      Koselig innlegg Rannveig. Godt du ikke lar deg knekke 💕 Savner litt mer bilder av Emma, men vet hun er i en alder hvor hun kanskje ikke har lyst å bli tatt bilder av, og da er det helt rett å respektere det. Nydelige unger har du. Helt rett i at du er heldig! Jeg har to selv, og det er virkelig en lykke 💕💕

    4. Så Koselige bilder 😊 Hvor har du kjøpt blomstervasen i gull som stuebordet og blomstene oppi? Kjempe fint!

    5. ja en 2 åring som spør etter hull i øra, er det så uvanlig alle mine 3 jenter spurte etter det på den alderen å fikk det. dem er andre har det å mamma så det er vel ikke så merkelig?
      koslig innlegg 😊

    6. Så skjønne barn og så flink du er. Heldige han som hadde null hull, det er godt jobba👍🏻👍🏻 Syns du er ei fantastisk dame som står på og gir alt for barna.

    7. 00:06: Noen 2 åringer kan faktisk prate og er lengre fremme enn andre.
      Min datter begynte å spør om “ørepynt” akkurat da hun rundet 2 år og dette spurte hun om i ett halvt år, så sommeren da hun var 2,5 år så fikk hun det.
      Helt uproblematisk!

    8. Linda: Kanskje, så bare at Emma sitter på trappa på “kakepause” bildet 🙂
      Men jeg tenker ikke at Rannveig bevisst ikke viser bilder av det ene barnet sitt, hvorfor skulle hun ❤ Jeg sa bare at jeg savner mer bilder av Emma, og det må være lov å si ❤

    9. Sant det Nora, er jo litt mindre bilder av Emma egentlig. Og hun sitter på trappa. Kanskje hun ikke er så glad i å blitt tatt bilde av.

    10. Pen du er Rannveig og du gjør en kjempe bra jobb med barna dine ikke alle hadde klart det ! Syns du fortjener litt positive kommentarer etter all dritt stengingen ! Stå på videre

    11. Vært fast leser i flere år. Men begynner å lure litt;
      Hvorfor oppdaterer du så sjeldent, vis dette er din eneste «jobb»?. Du har alle barna i skole/barnehage. Så hva består hverdagen din av når du ikke har tid til å skrive blogginlegg? Du leverer de på skole og barnehage og så.. Er du bare hjemme alle de timene?
      For andre som har barn + jobber fullt må du nesten skønne at dette er vanskelig å fatte.
      Ikke ta dette som hat eller negativt, for det er det ærlig talt ikke

    12. Synd du aldri går i dybden av ting.. Det er bare overflatebabling. Så gjorde vi det, så gjorde vi det etterpå gjorde vi det.

    13. Fantastisk BRA at du ikke går i dybden Rannveig! Du tenker personvern og du vil ikke brette ut hele livet til deg og barna på en blogg! Visse bloggere utleverer så mye at jeg blir direkte skremt! Bare blogg akkurat som du gjør!
      Skulle også ønske du blogget mer, for det er kjekt å lese/se bilder. Ikke for at “herregud, bitch, du blogger altfor lite! Dette er liksom jobben din”
      Jeg har tre barn selv og vet hvor mye tid det kreves og hvor mye omsorg de trenger. Så det at du ikke blogger tre ganger til dagen er ett positivt tegn for meg!!! Det er ikke sunt å sitte klistra me tryne oppi pcen 24-7, verken for barna eller seg selv.
      Og dere som irriterer dere over at hun blogger for lite når dette er jobben hennes… Hvorfor i helevte bryr det dere? Sånn egentlig. Tror dere hun tjener mye på denne bloggen??
      Takke meg til få innlegg, fremfor innlegg hele dagen, hvor 80% er reklame! Og det stråler virkelig ut at rannveig er en person som virkelig prioriterer barna sine fremfor ALT!
      Tenk hvor mange barn som får høre “vent, mamma må blogge”. Patetisk er det!!!
      Og hva hun gjør på dagen når barna er andre steder har dere faktisk INGENTING med! Og det er jeg glad rannveig er enig i. Dvs, jeg merker at hun svarer aldri på slike duste spørsmål. Noe jeg støtter henne helt opp i. Andre bloggere hopper i forsvar med en gang. Rannveig forsvarer ingenting. Dvs hun har heller ikke noe å skjule. Sånn tenker jeg!
      Vær deg selv rannveig, du er super! Kunne gjerne hatt deg og din fine familie som venner jeg. Forstår ikke hvordan du orker å ha ett kommentarfelt med så mange idioter!
      Fordelen med å ha åpent felt er at all dritten blir samlet på ett sted. Stenger du her, begynner de inne på kvinneguiden.
      Er SÅ forbanna masse jævlige kvinnfolk der ute. Fy faen, pass på dere selv!!!

    14. Synes dog det er litt trist å se at det er så lite bilder av Emma i motsetning til de to andre barna dine. Jeg ser henne to steder med ryggen til der de andre barna er i fokus. Har tenkt på dette lenge og har litt lyst til å gjøre deg oppmerksom på det 😊 Du er en god mor Rannveig 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg