Laminat eller parkett?

Reklame | Bygghjemme.no

Selv om vi per nå leier, og ganske sikkert kommer til å gjøre det i noen år til, betyr det ikke at jeg ikke drømmer. Selvfølgelig drømmer jeg. Jeg ønsker også et stort hus med to etasjer! Og jeg har selvfølgelig sett for meg hvordan det skal se ut. Blant annet når det kommer til gulv. Jeg er veldig glad i lyse, naturlige toner, og ser absolutt for meg noe sånt når det skulle bli aktuelt.

Når man skal legge nytt gulv, stiller mange seg spørsmålet om hvorvidt de burde velge laminat eller parkett. Inntrykket kan tilsynelatende være ganske likt, men det er mange forskjeller. Laminatgulv har en hardere overflate som tåler mer, både når det gjelder riper og inntrykk som for eksempel fra høye hæler. Parketten er mykere og derfor også mer mottakelig for påvirkning. Men en fordel med parkett er at den kan slipes og lakkeres eller oljes på nytt om man skulle ønske å endre på det. 

Bygghjemme.no, som er en online byggevarehandel med alt du trenger til oppussingen, har et bredt utvalg av laminatgulv til rimelige priser, og i alle prisklasser og farger. Under har jeg lagt ved noen bildeeksempler fra noen typer laminatgulv jeg liker ekstra godt! 

//Bilder: Bygghjemme.no 

13 kommentarer
    1. Da får jeg legge til at, Laminatgulv ikke kan fikses når uhellet har skjedd med at en får en stor ripe i det. Men det kan en med parkett, den tåler å bli slipt 2-3 ganger. Det er mange ulemper med å legge parkett, men så er det mye finnere og er en forsiktig med det, så betaler det seg selv, den dagen en selger huset/leiligheten.

    2. Hvorfor må du legge ut på snap av faren til Sienna er på besøk? Hvorfor må du legge ut alt som skjer i livet til barna dine? Føler du ikke at de fortjener litt privatliv?

    3. Laminatgulv er skikkelig kjipt. Det er billig, ja, men det er kaldt og hardt og ser kunstig ut (også de dyreste variantene). Laminatgulv trekker ned verdien betraktelig på huset/leiligheten hvis en ønsker å selge senere. Anbefaler heller å betale litt ekstra for parkett i god kvalitet. Det er mye finere med naturlig materiale og holder bedre på varmen.

    4. Får du ikke avslag i husleie der du bor da, hvis du pusser opp? Feks 5000 i materialer og 10000 for arbeidet. Da har du 15.000,- og trekke fra på husleie. Vet om mange som gjør det slik når de leier.

    5. Vinyl laminat passer ypperlig når man har småbarn 😊 Vi har i alle rom utenom gang, bad og vaskerom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg