Jeg har blitt feit

Dere kjenner sikkert til følelsen. Du har aldri hatt anlegg for å legge på deg. Har alltid kunnet spist så mye mat, og hvilken som helst mat, du bare ønsker. Og før du vet ordet av det, har du lagt på deg 5 kilo på noen få uker.

Jeg var tilfeldigvis hos ei venninne som hadde vekt nå i helgen. Og fristelsen ble litt for stor. Så da måtte jeg bare. Og mine bange anelser stemte fullstendig overens med realiteten – jeg kan rett og slett ikke spise så mye jeg vil lengre! Jeg har faktisk aldri veld så mye, forutenom når jeg har vært gravid. Så sommerkroppen kan vi vel trygt si er et baklagt kapittel i år. Tar det tråden igjen i 2025.

60 kommentarer
    1. Har alltid likt bloggen din, ærligheten din og forsvart deg hvis det har vært nødvendig, men dette innlegget er så unødvendig og feil at jeg har ikke ord.. Det er en ting at du føler deg stor i forhold til tidligere, men å si at du er feit fordi du veier 57 kilo blir helt bak mål fra mitt ståsted.

    2. Alle har vell sin sommerkropp som alle må være stole over uansett, dette hjelper jo ikke på oss som veier litt mer en deg, man må være stole eller kutt ut å pakke i seg alt ..
      I de siste årene har jeg ikke vært helt fornøyd med vekten men jeg har no den kroppen jeg har året rundt hver sommer og er stort sett fornøyd..

    3. tommel opp for at du endelig får på deg noen kg. kanskje du endelig kan se frisk ut. et tegn på at du har det bra om dagen kanskje?

    4. Jeg pleier ikke å kommentere. Men sitter og ser på god morgen Norge, mens jeg sveiper innom bloggen din. Der handler det om kroppspositivisme og at man skal være fornøyd med det man har! Og at du er feit på 57kg…. du skulle sittet i sofaen med de damene der, da spørs det om du ville følt deg feit..

    5. Boikott hele bloggen! Nå trenger hu penger og legger ut noe som støter folk! Synd at hu gir så faan og jeg skjønner enda ikke at dette nettstede ikke har stengt henne ute!

    6. 173 høy og 57 kilo er ikke feit, det er du som har et fucka syn på kropp! Du kommer garantert til å skrike på bloggen om et par dager om at @ååååå hærreguuuud at dokker ikke kan forstååå ironi!!» – men faktum er at du mener man må være undervektig for å ha sommerkropp🤮Du er helt fjern som poster sånne innlegg når du vet at dine lesere har en gjennomsnittsalder på 12! Tragisk.

    7. Er du seriøs? I så fall! Er du faen meg tom mellom øra! Det er slike som deg som ødelegger selvtilliten til andre! Ikke rart unge jenter som leser blogg har psykisk sykdommer! Du burde legge ned hele jævla bloggen din!!! Asap!

    8. Hvorfor er det så mange som biter på?? Hun oppnår det hun ønsker, nettopp masse klikk ved å legge ut innlegg som opprører mange! Selvfølgelig er hun ikke seriøs, hun VET at dette gir mye klikk!

    9. Ja å besøke Burger King og MC Donalds samme dag, hjelper vel ikke…
      Hverken på vekta eller pengboka.

    10. Hva får deg til å tro at det er greit å publisere dette innlegget? Fy faen. Jeg blir så jævlig skuffa av at du fraskriver deg ansvaret du har på denne måten. DIREKTE KVALMT.

    11. Respektløs er det du er.. 57kg = feit? Tenk hvor mange du nettopp kallte feit.
      Mister mer å mer respekt for deg.
      Hva om sienna og emma blir over 57 kg når de blir tennåringer/voksne, å leser dette? Skam deg.

    12. Fy faen!!! Og du skal oppdra to små jenter til å tenke at de er bra nok uansett?!….skjerp deg- SKIKKELIG!!

    13. Blir så skuffet over tankegangen din, du er jo undervektig og du tenker ikke over hvilke signaler du sender, til unge jenter.synd i jentene dine som må leve opp til dine ideal, mulig du fremstår som ei god mor, ut fra bilder og hva du skriver, men noen ganger så tviler jeg, å være god mor innebærer også å lære barna gode verdier, at de føler seg bra nok som de er, ikke bare fine bilder av matbokser, klær og en tur ute, det er det du vil vi skal se

    14. Jeg er 1.76 og veier 54 kg så skjønner hva du mener med at du har blitt feit, haha! Kanskje det er kjærestekiloene som renner på deg nå?

    15. Kvalmt å få seg til å skrive sånt på en offentlig blogg. Du kan prøve å tenke litt over hvordan andre føler seg av slike innlegg.

    16. Ja du er feit… – I HODET!
      Fy faen hva er det som feiler deg????
      Hadde jeg sett deg på gata kunne jeg vært frista til å bitch slappe deg!
      Alt det pisset du spyr ut

    17. Slapp av folkens, hun skrev bare feil, hun har vel dysleksi som så mange andre bloggere, og bare ungdomskole, .Hun byttet om f og t, det er veldig fort gjort og kan skje den beste.

    18. Trist å skrive slikt bare for å få klikk (om det er det som er grunnen). Om du faktisk mener det så er det nesten enda tristere, og jeg håper ikke unge, usikre jenter som leser bloggen din tror på at man er feit om man veier så lite 🙁

    19. Altså, kutt ut det der. Sommerkroppen din er der, og feit er du ikke. Mulig du ser på kommentarene og senere kommer med et innlegg der du skriver at dette innlegget er ironisk ment! For andre kan dette være en dårlig påvirkning og vil gi enda dårligere selvtillit til de som faktisk sliter med vekten. Husk at du også skal være et forbilde for dine barn, hver fornøyd med sånn du er og ikke bidra til enda mer kroppspress enn det allerede er! 🙂

    20. Manglende oppmerksomhet vel…eller så er du fullstendig “lost in space” Ranveig…dette er drøyt!

    21. Hvordan kan du som mor til små jenter og en gutt skrive et sånt innlegg om vekt?
      Tenker du ikke konsekvenser?

    22. Blir skremt over hvordan du tenker. I DEN senere tid har jeg tenkt at nå er du blitt voksen. Men så kommer du med et innlegg som dette. Der du igjen beviser hvor umoden du enda er. Skremmende….

    23. Kjære flotte vakkre Rannveig du trenger veiledning hvis du tror at 57 kg er alt for mye. Jeg er 162 og veier 60 kg, og er tynn og fornøyd med kroppen min. Du som er 176 (?) og 57 kg det høres for lite ut.
      Jeg får inntrykk av at du føler et kroppspress for å se veldig tynn ut. Dere som kjefter på henne må forstå at hun må ha hjelp og veiledning for hva som er sunn vekt i forhold til høyde!!! Ikke bli tynnere Rannveig og for all del IKKE begynne med diett <3 Du er nydelig som du er!

    24. Ja, du har faktisk blitt litt shubby og slapp i fisken. Så deg på strømmen storsenter. Kanskje du skal begynne å trene? 🙂

    25. Nå har det seg vel slik at du har trent litt i det siste, da legger man faktisk på seg litt. Har flere undervektige venninner som. Må trene for å bygge muskelmasse og legge på seg. De spiser også det dem føler for da vel og merke. Men helt seriøst så ble dette litt usmakelig, jeg er enig med flere her at du må faktiskt se på deg selv som et forbilde for flere, om ikke annet for barna dine. Et god forbilde kaller seg ikke feit da man ikke er det. Kjære deg, føler du deg feit anbefaler jeg deg å snakke med en lege, mulig du har et feil syn på kroppen din. Jobber til daglig med spiseforstyrrelser og dette høres ikke bra ut…

    26. Mindre godteri og is så går du ned igjen kosekiloene vet du 😘 Alt håp er ikke ute 😉 I tjueårene kommer alt gratis så det er viktig å finne et daglig inntak og å ikke skeie ut så mye. 5 kilo er ganske MYE…

    27. Dere folk er så hårsåre jeg selv har veid 48 kg hele voksenlivet og er nå 52 føler meg Feit for jg er vant være 48 og alle fire nye kg er på magen .. om man er vant være 50 og er 57 føler mn seg og feit …er så lei av at alle som veier 80 kg blir sint på tynne folk som går opp Noen kg og føler seg feit.de på 80 kg er mer enn feit. All kan føl seg feit hvis de gått opp kg i forhold il hva en bruker veie merkelig at ikke det skulle være lov.om man veier 50 kg i femti år er det ikke rart en skulle føle seg feit om en går opp 7 kg.alt kommer an på hva en er vant veie.

    28. Alle som reagerer på innlegget er helt sikkert feite! Da kommer dere frem med en gang. Drar dere etter pcen mens dere gumler godis og hakker på en dere er sjalu på. Så typisk! Dere ser ikke mye frem til bikinisesongen tenker jeg. Jeg storgleder meg med min slanke og trente kropp. Gjør noe med dere selv istedenfor å klage på R!

    29. Usmaklig, umodent og unødvendig å tilegne seg klikk på denne måten. Har du fortsatt ikke forstått at du faktisk har et ansvar? Si hva du vil, men du burde ha begynt å forstå hva blogging innebærer etterhvert.

    30. Greit at dere er uenig, men må dere være så ufin med kommentarene? Hadde du likt at noen snakka sånn til deg?

    31. Tina… du er et godt eksempel på at er det noen som er feite, eller lubben er du. Men den kommentaren der så sier det mye om deg. Du er sikkert ei starkarslig litta 14 åring som har sånne folk som R, som et forbilde. Nei du lille 14 åring, kom tilbake når det ikke lukter tiss av deg!

    32. Jeg forstår at innlegget er skrevet for å skape rabalder, men er det verdt det når du tross alt kan påvirke dagens tenåringer..? Jeg var selv syk i mange år, og tørr ikke å tenke på hvordan jeg hadde følt meg dersom jeg som ung jente leste blogger som uttalte seg på denne måten. Det er langt skumlere enn man tror, det der. Håper at du kan tenke deg om litt her 🙂

    33. Sånne holdninger og verdier du har er helt sykt. Barna dine har en dårlig rollemodell! Det beviser du til det fulle i dette innlegget! Du er rett og slett dum slik du fremstår i det du skriver her. Ikke rart verden bare går etter utseende med sånne folk som deg i den!

    34. Misunnelige folk her. Man legger på seg når man blir litt eldre, sånn er det bare. Selv er jeg litt høyere og endel eldre enn deg, men er sylslank, og der kommer av at jeg passer konstant på hva jeg putter i munnen. Det blir vanskeligere jo eldre enn blir. Skjønner at du ønsker å gå ned til der du evnt var. Det krever viljestyrke, og å kunne holde ut sult en stund.

    35. Nei, jeg er slank og FIT, og er aldeles ikke tilhenger av R. Mye hun legger ut går på tvers av mine verdier, som feks barneeksponering! Jeg er svært sjelden innom bloggen her, har ingen blogger jeg følger fast, og har heldigvis ingen bloggere som forbilder! Jeg synes mye av ting bloggere legger ut, er forkastelig! Så jeg lukter ikke tiss, er godt voksen, men overreagerer ikke på nettopp dette innlegget! Det er selvsagt at alle som legger på seg 5-6 kg føler seg feite. Det hadde jeg også gjort. Men R, du er slank enda, da du er høy. Skinny er ikke pent, slank og veltrent er finere. Hilsen meg med min mening om akkurat dette innlegget.

    36. «Slank og veltrent» sånne damer ser bare ut som menn. De fleste menn liker kvinner med fine former og store naturlige rumper og pupper 🙂
      Rannvei, du er ganske så tynn og kan godt legge på deg 10 kg til. Idiotisk overskrift 🙂

    37. Jeg hadde også fått panikk.på den vekta, og jeg er høyere enn deg. Men å dra dette utover bloggen? Desperat og ikke bra!

    38. Ja æsj, du er blitt skikkelig feit. 57kg? Motbydelig! Burde ikke vise kroppen din på bilder mer, for det der er ikke bra nok.
      Det er hva du forteller unge jenter. Hvordan er det å høre selv?

    39. Slank og veltrent betyr langt ifra å se ut som en mann! Herregud går det Ann? Jeg jobber som modell og er høy og slank og selvsagt veltrent! Jeg har store pupper fra naturens side. At menn liker kvinner med former?? Hehe, de liker pupper og Nice ass. De som foretrekker kvinner med former er ofte halvfeite menn! Så mange feite i dette kommentarfeltet… jeg fatter ikke at dere gidder! Dere som svarer meg er så misunnelige, og det samme m R. R du har aldri sett bedre ut enn nå! Kjempefin kropp. Ikke gå opp, ikke gå ned! Går du ned blir du bare skinny og d er ikke pent! Du er helt perfekt nå! Hilsen ei som vet hva hun snakker om! Slankepiller? Ingen virker! Jeg er Fysiolog, og ingen har bevist på studier noen virkning! Penger ut av vinduet. Og ja, tydeligvis sender du visst feil signaler, da overvektige går bananas i kom feltet ditt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg