Jeg har nådd bunnen

De siste månedene har virkelig bare gått unna i en voldsom fart, uten at bloggen har fått vært noe særlig med på reisen. Jeg har vel egentlig nådd bunnen fra gjelder topplisten som jeg jevnlig har vært sett på de seks-syv siste årene.

 Våren kom, og førte med seg en ganske stor overraskelse og ikke minst forandring for oss alle, som jeg kommer til å skrive om når tiden er inne! Det eneste jeg kan si akkurat nå er at jeg, og vi, er veldig lykkelige. Sommeren kom, og førte med seg mange herlige dager og en aldri så liten, og veldig herlig Norgesferie i det beste været vi kunne håpet på. Bading, is, telting, latter, lek, krangling og gråt har vært noen av ingrediensene. Og nå er vi altså snart ved ny skolestart. Ikke bare for den kommende andreklassingen, men også for meg.

Jeg er jo, som kanskje noen vet, fulltidsstudent fra høsten av. Og jeg gleder meg. Gleder meg enormt mye, faktisk. Det skal bli veldig fint å gjøre noe for meg selv, nå mine egne mål og drømmer for meg selv. Tenk å glede seg så mye til noe som helt sikkert nesten kommer til å ta knekken på meg (haha) Neida. Og, skole er ikke det eneste som skjer denne høsten. Vi skal nemlig flytte også! Mer om det ved en annen anledning. 

Tenkte å legge inn bilder her litt senere, fra årets fantastiske sommerferie. Håper dere alle har koset dere masse i sommer! 

23 kommentarer
    1. Du er ikke på noe toppliste! Selv om det står ditt navn under Topplisten, så er en ikke på topp før en er på 1-15 plass!

    2. Sjukepleie studiet er sjukt krevende og særlig med barn. Har selv et barn og det er fullt kjør med praksis, innleveringer, lesing til eksamen og mykje anna. Er forferdelig kjekt, intressant og ikkje minst givande, men også utmattende og av og til lure en på kva en har gitt seg ut på ! Men eg har trua på deg! Ditta kjem du til å klare kjempebra 😃!

    3. Tror ik du får nå problemer med å klare å ta Sykepleien.Er selv alenemor,og var ferdig utdanna som Sykepleier for 2 år siden.Tror du passer veldig godt å jobbe me folk

    4. Dette unner jeg deg av hele mitt hjerte. Har fulgt deg fra dag1, gjennom alle dine opp og nedturer. Ristet litt på hode og ledd litt, både meg deg og av deg. Men…., og det skal du vite, jeg har alltid trodd at du vil klare alt til slutt.
      Så jeg gleder meg på dine vegne. Jeg heier på deg😀😍

    5. Så episoden av deg på unge mødre, hvor du sa at du ville bli jordmor. Er så kjekt at du er ett steg nærmere drømmen din 😉

    6. Ser at plassering på blogglisten ikke har endret seg; men reglene for utbetaling, slik at du ikke får topp-utbetaling hver mnd; etter at kravene har endret seg.

    7. Skal du ikke svare på kommentarene som kommer inn når det er så mange eller tør du ikke da det du skriver i innleggene dine ikke er sant? Med tanke på skole er det viktig å vite forskjellen når du skriver, så kan nok bli vanskelig visst du skal inn å få gode karakterer når du ikke klarer å skrive tydelig her ass….

    8. Fint å høre at du og dere har det bra!
      Må N bytte skole i forbindelse med flyttingen?
      Du blir vel fulltidsELEV fra høsten? For du må jo ha generell studiekompetanse for å evt bli tatt inn på sykepleien…
      Først vgs, deretter høgskole 🙂
      Lykke til med alt!

    9. Du er jo på toppen av livet nå, gratulerer så mye! Dette fortjener du og du vil klare det så bra med sykepleierstudier! ( For de som tror de vet alt så er det noe som heter Realkompetanse etter man er blitt 25 år. Man søker da på høyskole med realkompetanse😉 Stå på Rannvei, ønsker deg alt godt!

    10. Hedda: For å komme inn med realkompetanse så må du kunne vise til relevant arbeidserfering (5 år) for det du søker på. Rannveig har kun jobbet i bhg i et par mnd. Det er nok studiespes. hun skal gå til høsten, for så å gå videre på sykepleien.

    11. Til anonym under her: man trenger ikke relevant arbeidserfaring , det holder med arbeidserfaring og at man er 25 år. Og det har hun og er hun.

    12. Hedda: Ja med feks 3 år på skole og to år i arbeid og du er 24 år kan du ha flaks og få godkjent. Men dette vet jo de fleste at Rannveig ikke har.

    13. Skjønner ikke hvordan du kan bli sammen med en som dreit i deres felles datter en god stund? Hadde aldri tilgitt det og hvertfall ikke blitt kjæreste med det.

    14. Hei! Jeg må for første gang legge igjen en kommentar her. Jeg er mamma til 3 små barn, er mange år eldre enn Ranveig, og mine barn har alle samme pappa, som lever sammen med oss. MEN hvordan gjør det meg til en bedre mamma enn Ranveig? Hva oppnår dere dere ved å kritisere henne for at barna har ulike fedre? Er det for å føle dere bedre? Og hvis hun nå er sammen med den ene barnefaren: er det også noe å kritisere??!!
      Og hvis det er så veldig viktig for dere å kritisere henne: har dere ikke lært da dere vokste opp at man da må skrive dette på en høflig måte, også dersom man har sterke meninger? Det jeg pleier å si til mine små barn er “har vi ikke noe fint å si, så kan vi bare la være å si det”. Det er en fin regel også for voksne. Tonen på noen av kommentarene inne på denne bloggen her nærmer seg mobbing. Og da må jeg for første gang kommentere og gi klar beskjed om at det driver vi ikke med! Vi må ta vare på hverandre og være medmennesker, også hvis vi ville valgt annerledes i livet!
      Men husk: når man ikke har gått i nøyaktig samme sko som et annet menneske, kan man umulig vite nøyaktig hvordan sitt eget liv ville ha vært. Ha heller fokus på at Ranveig elsker sine barn, stiller opp for de og gjør en kjempeinnsats for de. Hun gjør sitt beste. Det skal du ha klapp for skulderen for! Fra en mamma til en annen, som vet at innsatsen din ikke kommer gratis.

    15. Irene:Fineste Kommentaren jeg har lest på denne Bloggen siden jeg begynte å følge den(siden starten) alle klager på alt her vedrørende Rannveig og barna hennes,så klager de på att hun ikke blogger så mye som før…Noen av de verste her inne må jo ha seriøse problemer siden de driver på med denne mobbingen.Hadde aldri orket å lest en blogg som jeg mislikte så mye som dere Nettroll gjør.Ha en fin kveld alle💐

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg