Shit pomfritt, hva har jeg begitt meg ut på?

Noen ganger har man mer tid til å tenke enn andre ganger. I dag er en slik dag. Når jeg satte meg ned og faktisk innså livets harde realitet, ble jeg mildt sagt stresset. For real. Jeg innså blant annet at datteren min er booket opp til narkose samme dag som jeg har min første skoledag. Jeg innså at midt oppi en sinnsykt hektisk hverdag med jobb, skole og barnehage, skal jeg altså både drive med lekser for barn, lekser for meg selv, fotballtrening, dansetrening, oppussing, utvasking av leilighet, flytte – og garantert kaste en hel haug av gjenstander, passe barn, og helt sikkert jobbe litt innimellom her også. Dette i tillegg til at vi skal i gang med utredning hos BUPP for ett av barna nå i høst og utover året, som selvfølgelig vil ta mye tid. Det blir heldigvis bedre for oss alle til slutt, forhåpentligvis. 

 

This is how we roll… for now. I dag leverte jeg minstemann i nattkjole. Det blir det nok ikke mye av framover tror jeg. 

Altså… jeg sitter igjen og tenker èn ting – Hvordan i ******** får vi tid til alt dette? Så skal man jo gjerne vaske litt i hverdagen også. Tre barn etterlater seg overraskende mye søl, det kan jeg love dere dere (og det gjør menn også) De etterlater seg også en evigvarede klesvask. Og alt det der. Jeg lurer på om vi kanskje trenger en hushjelp. Altså noen som kan stå for alle middagene som skal lages, og all vaskingen, i tillegg til all kjøringen hitogdit. Det hadde vel vært noe det! Tips til selve livet tas gjerne imot altså. Med stor takknemlighet!

 

 

15 kommentarer
    1. Det er så kjekt at du har blogget mer de siste dagene!! 🙂 Håper du fortsetter med det.
      Dere går uten tvil et travelt år i møte, men jeg er sikker på at dere får det til. Dere må bare senke skuldrene og tenke at godt er godt nok på enkelte områder. Så gjør det ikke noe om huset ikke skinner hele tiden og at ikke all mat blir laget fra bunnen av osv. 🙂 Husk at viktigst av alt er kjærligheten <3
      Gleder meg til å høre mer om oppussingsprosjektet 🙂

    2. Oi.. Da går du en travel høst i møte, det er ikke til å stikke under en stol. Jeg begynte på min utdanning for 2 år siden. Samtidig som eldste mann begynte på skolen og en i barnehagen. Pluss en mann som måtte jobbe dobbelt for at vi skulle får det til å gå rundt økonomisk.
      Det ble en tilvennings periode både for store og små. Men tilslutt ble det en rutine. Mitt beste tips er å prøve å ikke stresse. Det gjør ikke noe om huset ikke blir ryddet/vasket på et par dager. Lag middagen kvelden før når ungene er i seng, og lag gjerne mye slik at dere har for 2 dager. Når dere da kommer slitne hjem etter skole, bhg og studie er det så deilig å bare varme opp maten. 😊

    3. Hei! Jeg jobber som helsepersonell på sykehus. Ville bare si fra om at man har mye obligatorisk undervisning og arbeidspraksis som sykepleierstudent. Og man kan ikke være borte mer enn 3 dager i en praksisperiode for å få bestått. Man må også gå turnus: dag/kveld/natt og helg. Kan bli tøft å kombinere med 3 små.

    4. Jeg kan gi deg ett lite men svert hjelpfullt tips- Lag store STORE porsjoner middag å frys det ned slik at du kan enkelt tine opp ett ferdiglaget godt måltid på travle dager. Det har hjupet meg mye i de siste årene å hjelper meg også å styre unna enklere måltider slik som grandiosa på travle dager.

    5. Man kan fint klare å kombinere sykepleiestudiet men små! Man må bare være flink til å planlegge og ha gode rutiner
      Hilsen en som studerte som gravid med nr to og fullførte uten å ta permisjon til tross for fødsel midtveis i studie!

    6. Beste tipsene har du fått. Lage middag og frys ned. Samt å godta at det ikke er plettfritt hus til enhver tid. Og at man noen ganger må sende barna med andre på kamp/trening. Dessuten har du lagt lista veldig høyt for deg selv ved at det alltid må skje noe hver helg.
      Men hvis du firer litt på krava går det bra. Slitsomt, men fullstendig gjennomførbart.

    7. Jeg er alenemor, tar to ulike fagskoleutdannelser på ett år, har tre faste jobber, utgir bok denne måneden og skriver så mye som mulig på flere bokprosjekter ved siden av – i tillegg til hus og hjem, hund og alt som følger med. Det høres hektisk ut, men man blir så vant med det at man rett og slett ikke tenker over at det kanskje er “litt” mer enn det de fleste har å styre med i løpet av dagen 🙂 Masse lykke til!

    8. Hjelpe meg, Kine! Kva slags relevant utdanning har du for å uttale deg? Ein ting er sikkert; barnevernet kjem ikkje rundt hjørnet når BUP er innblanda.
      Les litt meir på leksene dine før du uttaler deg neste gong!
      Helsing ei med mastergrad i spesialpedagogikk 👌

    9. Din kommende samboer kan vel trå til? Ikke helt unormalt med to voksne, tre barn, jobb og hus. De fleste greier i tillegg å få mat på bordet og holde hus og barn sånn nogenlunde i orden.

    10. Tenker at det må hjelpe en del på at dere nå blir to voksne i husstanden? <3
      I tillegg et tips: robotstøvsuger. Lifesaver for oss med småbarn og husdyr!

    11. Stå på, så klarer du det! 😁
      Det er tøft å studere med barn, jeg studerte med 1 og du har 3. Det gikk veldig fint selv om det kan være stressende med avtaler som plutselig dukket opp. Det var da jeg ble stresset mtp innleveringer. Så håper du har støtte i familie og venner når du må på obligatoriske forelesninger, noe dere på sykepleien har mye av. Vi på økonomifag hadde heldigvis ikke mye av det 😉
      Beste tipset er å legg ungene til fast tid å ha mye rutiner i hverdagen. Beste løsningen for både deg og barna 😊 På skolen, gjør gruppearbeid sammen med folk som er like dedikert som deg og som faktisk gjør det de skal og i tide. Da sparer du også mye stress i hverdagen 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg