Vitenskap for barn på 1-2-3!

Annonse/Science4you

Etter at jeg selv satte meg på skolebenken igjen for drøyt en uke siden, har det gjentatte ganger slått meg hvor utrolig mye makt det å lære, kunne og ikke minst forstå verden rundt oss, gir oss. Hvor mye mer JEG har å komme med som menneske i forskjellige sammenhenger, og ikke minst som mor, jo mer kunnskap jeg har.

Og det trenger faktisk ikke være så vanskelig å tilegne våre søte, nusselige små håpefulle sjeler litt kunnskap heller, tilpasset deres forståelse av verden og hvordan den fungerer. Faktisk kan det gjøres gjennom latter, lek, en rekke «wow øyeblikk» og eksperimenter. Rett før helgen mottok vi tre forskjellige sett med mange forskjellige typer eksperimenter for barn – ett tryllesett, ett for å lage sin egen sminke, og ett for å lage leppestifer. Dere kan tro barna var gira!

video:video-1535491293
video:video-1535491326

Vi avsluttet altså fredagskvelden vår på særdeles rolig vis, med en aldri så liten jentekveld, rett og slett et mini-spa – selvlaget ansiktsmaske, hvor oppskriften var hentet fra sminkeesperimentsettet til Science4you! Dette ble resultatet.

Vi iikk også to andre pakker: Et tryllesett og et leppestiftsett. Tryllesettet var ganske populært for størstemann, og selvfølgelig spesielt tiltenkt han! 

 

Disse vitenskapssettene kan fås kjøpt i en rekke lekebutikker, eller på nett. Ta en titt da vel! 

Alle settene fra Science4you kan fås kjøpt på Toys’R’us! 

24 kommentarer
    1. Litt trist om Emma ikke fikk valget mellom tryllesett og make up faktory.. Håper du ikke la den føringen for henne. Indirekte forklare henne at det er sminke hun skal synes er morsomt

    2. Du er flink med barna dine.
      Skolen fikser du. Regner med det er studiekompetanse du tar på ett år. Jeg gjorde det samme, beintøft, men det går. Prioriter bort det du vet du kan utsette, vask huset en gang i uka, kjøkkenet annenhver dag, ingen har omkommet av litt rot og dritt.
      Lag ukeplan, mandag vaskes x, middag x, osv og følg den.
      Lykke til.

    3. Herregud så stygge mange av dere er. Gjemmer dere bak anonym knapp. Skriv åpent på facebook da vel! Og la være å gå inn på bloggen og dama er så grusom.

    4. Jeg reagerte litt på snappen du la ut, hvor det sto “singel mom” Håper virkelig ikke det er slutt, syns dere er en så fin familie ❤

    5. Ranvei og stian har ikke kjøpt hus. Hun har heller ikke ny BMW,sånn som hun vil ha det til på diverse sosiale medier. STIAN er den som sitter med hus og bil.

    6. Syns det er fryktelig trist at ungene dine aldri får gjøre noe, uten at det publiseres på snapchat. Du ser oppveksten til barna dine igjennom en skjerm, og deler øyeblikkene med “hele verden”. Legg ned mobilen, å vær til stede med barna dine!

    7. Jeg synes det er trist at når man søker «rannveig Heitmann Emma» så kommer det opp «Emma syndrome, Emma Downs, Emma stygg , Emma pappa» altså det sier litt om hvor langt denne eksponeringen har gått. Hva tenker du om det?

    8. Jeg kan være enig i mye av kritikken som går på eksponering av barn i sosiale medier men fy faen så mye ekle ting som bli kommentert! Skjønner ikke hva som får folk til å skrive så mye stygge ting. Feks 22:23 over her som antyder at Ranvei ikke verdsetter alle barna sine like høyt! Skjerpings! Vi kan alle være uenige i ting men hva med å spre litt glede og kjærlighet heller enn eder og galle? Da får vi alle så mye bedre liv og dager 🙂

    9. Hej, jeg hedder “Tina Petersen” Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

      Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse … Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

      Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med … Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg … Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter … Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

      Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder … Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, kontakt doktor Zuzu nu via hans e-mail: [email protected] eller WhatsApp ham på 2347013499818 og kontakt også læge Zuzu på Viber via 2347013499818

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg