Min første kynner !

Jeg hadde min første “kynner”  rett etter jeg hadde våknet i dag ! Plutselig  ble magen min  STEIN hard, og den va slik i et parr – 5  minutter før det ga seg.  Var akkurat som at noen strammet et bånd over magen elns, heelt rar følelse .. det gjorde ikke vondt eller noe, var bare litt små ekkelt.   

Jeg trodde først at det bare var gutten min som strekkte og snudde på seg, for da bruker magen også å bli hard, men når det varte så lenge så så syns jeg det var rart om det var han som gjorde at det ble sånn.  


Slik beskriver lommelegen kynnere : 

Kynnere er sammentrekninger i livmormuskulaturen under svangerskapet. De er mest vanlig etter 32. svangerskapsuke. En del av eller hele magen blir hard, og du må stoppe opp hvis du går. Sammentrekningene er ikke smertefulle. I dagene før fødselen er det vanlig å få hyppige kynnere. Kynnere er et normalt fenomen og helt ufarlig.

– I hvilken uke i svangerskapet hadde du din første kynner ? 🙂

1 kommentar
    1. Hadde det også ganske tidlig, husker ikke helt når, men det ligger på statusoppdateringene mine en plass på bloggen 😉 Men har ikke hatt siden da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg