Utstyr jeg har kjøpt, og og utstyr jeg mangler til lille hjerteknuseren min !

KLÆR:  

15 x bodyer med lang arm

6 x bodyer med kort arm

4 x sparkebukser

8 x pysjamaser

13 x bukser

10 x gensere

3 x t-skjorter

6 x heldresser

11 x sokker

5 x votter

9 x luer

7 x tøffler

1 x truser

2 x strømpebukser

 

Alle klærne er i fra strl.  50 – 68 , for det meste   I morgen skal jeg fære og hente en svær sekk med babyklær, så da får jeg jo ENDEL mere klær enn det jeg allerede har kjøpt. 

 

 

SOVE: 

Sprinkelseng i hvit 

Sprinkelseng beskytter

Dyne

Pute

Sengehimmel

Saueskinn

2 x laken

2 x sengesett

x bamser

 

STELLE:  

 

2 x Stellevesker , 1 fra Emmaljunga og 1 fra et eller annet anna merke.  

Stellematte

Stellebord med badekar( skal hente det på mandag) 

Bleiebøtte får jeg gratis om et parr uker¨

2 x babyhåndklær

20 x stellekluter ( eller gasskluter som det vell heter )

4 x bleiepakker

3 x pakker med engangsservietter

1 x pakke med engangsunderlag ( for stell der man ikke har tilgang til stellematta) 

1 x flaske med babypudder

1 x flaske med babyolje

1 x flaske med babylotion

 

I tilegg til dette har jeg mange sånne småflasker og prøvepakker av ting fra gratispakker, og jeg blir å få enda mere gratispakker med slikt framover.

 

AMME: 

Ammepute

6 x smokker 

3 x flasker 

1 x pakke med engangs ammeinnlegg

 

 

 

LEKE:


Babygym

Vippestol

 

 

 

UT PÅ TUR;




Emmaljunga Mondial Duo White Leatherette vogn

Myggnetting

Regntrekk

2 x voksipose, 1 ny og en gammel ( den nye på bildet over )

 

 

DIVERSE

2 x bamser med lyd

3 x sengepyntegreier med speil ( sånn som på bildet) 

 12 x siklesmekker

2 x helsetepper

2 x vanlige babytepper

Badetermometer

Babybøker

Cd’er med vuggesanger

 

 

 


 

OG SÅ DET JEG MANGLER .. 

 

– Babycall

– Bilstol

– Kurv eller vugge

– Kommode til å ha klær i

– Uro til å henge over senga

– bæresele/bæresjal

– badebalje

– tisselakener

– brystpumpe

– sterilisator til smukker og slikt

 

 

 

Noe av det jeg ikke har, er egentlig ikke ting som er nødvendig, som f-eks kurv eller vugge. Det er ting som jeg VIL ha, men som strengt tatt ikke nødvendig siden jeg har sprinkelseng.  Så om jeg blir å anskaffe det, vet jeg enda ikke.  

Bæresjal/bæresele er vel heller ikke nødvendig, sånn egentlig. 

 

Og om noen lurer, NEI, jeg har faktisk ikke fått engangsstønaden min enda, så når jeg får den slipper jeg jo å bruke så mye på babyting nå, for jeg har jo allerede kjøpt det meste nødvendige +++   🙂 

 

Og om noen kommer på noe mere jeg mangler ut i fra listen over det jeg ikke har, så rop ut ! 

 

Til slutt slenger jeg bare med et bilde av magen, siden han som skal bruke alt dette ligger inni der å har boksekamp ATM <3 

 

 

 

 

 

 

 

 

♥ Loveyou, mamma sin  ♥

33 kommentarer
    1. åååh masse ting du har kjøpt inn, kjenner jeg får babyfeber selv!! ( skal bli 20 først da ) håper du fortsetter og blogge etter du har født babyen din, er fast leser og gleder meg masse til og se han!! :- )))

    2. åh gud! det var mye klær ! Bra og se at du er forberedt 🙂 greit jeg legger deg til som venn så jeg kan fortsette og lese bloggen din ^^? elsker og lese mamma blogger for har utrolig lyst på unge selv

    3. Så koselig! 😀 Jeg kjøpte kjøpte/fikk aldri bruk for bæresele/sjal. Jeg tenkte veldig på det en stund, men det ble aldri. Man hadde vogna og bilstolen, og det holdt egentlig massevis 🙂 Ett lite tips ang badebalje ogsånn; det finnes seter, akkurat som, som man kan ha i badekaret som gjør det mye enklere å bade de små, spesielt når man er alene. Kjempe praktisk! 🙂 Jeg ville kanskje også ventet med brystpumpe og alt til amming, før man ser om man klarer å amme? 🙂 Bare ett lite tips! 😉 Det er bare så utrolig surt å sitte igjen etterpå, med massevis av ammeting man ikke har brukt som har kostet litt, og som er ganske vanskelig å selge videre.
      Kjempe fint navn til den lille, forresten! 😀 Masse lykke til! 🙂

    4. Lure på om ikke æ har ei brystpumpe (håndpumpe) liggende en eller anna plass i rote mitt. Den e brukt to ganga, e kokt å desinfisert, å e nedpakka i orginal eska. Om du e intressert kan du få den? � såklart om æ finn den :p

    5. Kor du egentlig får penga fra hvis du ikke jobbe mer? :S
      Og har du enda de der “I love dad” bodyan sia du mene barnefarn ikke kommer til å få ha nåt med ungen å gjøre??
      Ellers har du kjøpt mye fine ting 🙂

    6. Hei 🙂 Kjempe fint at du e så forberedt. Jeg har selv en liten baby på snart 3 månder og tipset mitt er at du bør få deg flere sengesett og laken – sånne små frotekluter fra princess er også lurt å ha (de er små og kjempe myke, bruker i badekaret til babyen). Uro til senga kan du jo vente med egentlig, e mange babyer som klarer å sove uten den og ganske mange som blir bare enda mer våken av uroen.Det er også lurt å ha egen skittentøyskurv til den lille 🙂 Babysaks til negler og f.eks. en babyfil (dem har lange og skarpe negler som vokser fort), liten hårkam (kan jo du se om du trenger hvis han har mye hår), tempmåler og paracet for baby, nesesuger (vet ikke hva det heter, men sånn ting du suger ut snør med, det er selvsagt filter og greier med). Brystvortekrem, du blir litt sår de første dagene… Ja, tror det er alt jeg kom på 🙂 Lykke til.

    7. Herregud! Så masse baby utstyr! Kjempe kos! 🙂 Å vogna va bare nydelig. Jeg hadde bare en vogn som var ganske gammel, som jeg fikk av slektninger. Skal si jeg hadde lyst på en av de nye fancie vognan 🙂

    8. Myggnettingen skal være akkurat slik hun har gjort det. Er innebygd i vogn skjermen, og skal festes med to “knotter” på hver side.. Ho ække helt blåst heller da!

    9. Du vet også at om ikke barnefar gir noe “støtte” kan du gå til nav og der kan du kreve opptil 25.000 eller noe sånt 🙂
      Og om han nekter og betale så går nav rett inn på kontoen hannes og henter de pengene.. Såå, om du går dit sender de ut en regning til barnefaren 😉 Ville muligens anbefalt deg og gjøre det!!! 😉

    10. Håper du har kjøpt klea i forkjellige størrelser når det er så mye klær :P. frøkna mi er 2 mnd allerede. og har vokst ifra str 56. og bruker nå 62. De vokser helt sinnsykt mye. Jeg tok bare å kjøpte 10-11 bodyer i strl 56. og har allerede måtte kaste alt av det. Og måtte kjøpt inn det meste nytt. Mye klær er ingen vits. For man rekker aldri å bruke alt 😛
      Men gulpekluter går det veldig mye av, så det kan være greit å ha. Og ikke minst trekk til å legge på laken, hvis de tisser eller bæsjer igjennom. Hånklær går det veldig mye av. Lover deg, da babyene bæsjer. så er så så flytende, og det kan renne over til tider. Så egne hånklær til babyen kan være lurt 🙂 For bæsjen er så sterk at det blir fargeforkjell på håndklea etter vask!
      tempmåler er viktig å ha, negelsaks. brysvorte krem. lover deg, de føsrte ukene med amming kan virke et rent helvete fordi man blir så sår. Jeg begynte å blø i staren pga sår og skorper jeg fikk. Så krem rundt vorta etter amming funker veldig fint. Da ga det seg fort. og nå går amminga som en drøm 🙂
      Ser litt oppi her om ei som skrev paracet til baby. Ikke bruk det med mindre du avtaler med lege. Babyer er så umodne i så liten alder. Og samme gjelder malt, sukkervann, sviskesaft osv. det er det man gir babyen hvis de har veldig magevondt. Råder deg ikke til å gi det til en nyfødt. Fordi dem har så umodne tarmer enda, og kan gjøre at dem får enda mer magevondt. Massere magen med baby olje funker veldig bra. og presse bena mot magen. Så pleier det å funke. Eller bare ta en tempmåler med vazelig og putte i rumpen, så skal man se at det skjer under. 🙂
      Lykke til med graviditet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg