Tanker om fødsel

 

 

Nå har lille gull snudd seg igjenn, og det markerer han med å sparke mammaen sin masse i magen  ! Jeg eeelsker det ♥   Han hørte etter mine ønsker og snudde seg, lille englebarnet mitt ♥

 

 

Bildet er fra akkurat NÅ, 24 + 3 uker. LML –  Love my mage ! 


Jeg sitter nå å tenker på hvor jeg vil føde ( for jeg har jo faktisk et valg da ) De sender meg jo ikke til Hammerfest om fødselen starter, og jeg befinner meg i Tromsø , .f-eks.. 

Har hørt så mye dårlig om fødeavdelingen på Hammerfest sykehus, så har igrunn ikke noe lyst til å føde der.  Og siden jeg har familie i Tromsø, og vi sånn helt egentlig bruker å feire HVER jul i Tromsø , så har jeg faktisk tenkt å oppholde meg der rundt terminen min, bare slik at jeg får føde der ! :- D  Smart  ?  

Den eneste jeg skal ha med på fødselen er jo mamma (evt søsteren min)  og hun vil jo også at vi skal være i Tromsø denne julen også.   Mamma kommer jo fra Tromsø, så har en del familie der, besteforeldrene mine, tanten, onkelen , og søskenebarna mine.  

Ellers, jeg gleder meg noe helt enormt mye ! Gleder meg til å holde sønnen min i armene mine, gleder meg til å vokne midt på natta for å amme eller hva det skulle være, gleder meg til å trille rundt med han, gleder meg til å vise han stolt fram til familie og venner, jeg gleder meg til ALT med han, og mest av alt til å bli mammaen hans ! ♥  Og vet dere hva ? Det er sannelig ikke lenge til jeg får gjøre alt det, nå er det bare ca 3 mnd til terminen min.  Tiden går så fort..  Og magen bare vokser og vokser, lille gutten blir stor og forbereder seg til å komme til verden ♥

<3

 

 

 Og en ting, ikke gidd å spørr om hvorfor ikke barnefar skal være med på fødselen. Får så mange slike spørsmål,og er temmelig lei. 

 

 

HER vil jeg føde

 

Men derimot, IKKE her.. 

 

 

–  Hvor skal du føde ?  

– Har du erfaringer med føden på Hammerfest sykehus ?

– Har du erfaringer med føden på Universitetssykehuset i Nord-Norge ? 

24 kommentarer
    1. Flere gravide med merkelig døgnrytme=) Det er nok viktig å ha med seg den/de man føler er riktig å ha med på fødselen. Jeg kommer til å ha med med en vennine i tilegg til barnefar. Syns det er trygt å ha en “reserve” om det skulle bli for tøft… Og det letter jo endel av presset fra barnefar også, så han ble lettet da han fikk tilbuet om å slippe å være den eneste. Jeg skal nok føde på St.Olavs. Har jo hørt litt av hvert om dem også, men jeg tror alle sykehus har både positive og negative rykter. Og jeg er vernepleier selv + at hun jeg skal ha med meg skal utdanne seg til jordmor og hun har vært igjennom fødsel selv. Så da håper jeg vi er ressursterke nok til å takle det meste=)

    2. Hei Rannveig 🙂 Du vet at du bare kan sende søknad til Tromsø? Det er fritt sykehusvalg i Norge og du kan selv søke deg dit. Men siden du er såpass sent ute så kan det selvsagt være at de er fulle. Og husk at du ikke kan fly etter uke 38, og mellom uke 36 og 38 *må* du ha legeerklæring på at du kan fly. Så hvis du ikke vil kjøre 50 mil på vinterføre så ville jeg i såfall dratt over tidlig og heller være forberedt på å være i Tromsø i 4-5 uker, du kan jo gå over termin 🙂
      Forresten, om du vil vite mer om bæretøy så er det bare å spørre, jeg foretrekker bæretøy framfor vogn og har erfaring med de fleste bæretøy. Ellers så anbefaler jeg tettinntil.no om du trenger å lese litt mer 🙂
      Lykke til 🙂

    3. Jeg skal føde på UNN. Har hørt mye forskjellig derfra også, om sure jordmødre med dårlige holdninger bl.a. Men sånn vil det vel alltid være, man får jo liksom bare høre om alt det negative.

    4. Jeg fødte mitt første barn i Hammerfest og fikk en utrolig hyggelig og fin opplevelse av det =) Jeg fikk også høre mye dritt om Hammerfest, men siden jeg var førstegangsfødende så ville jeg veldig gjerne føde i Hammerfest =)
      Jeg skal også føde Mars 2012 og da får jeg håpe på at det blir her i Alta =) Så da må vi bare krysse fingrene på ett ukomplisert svangerskap =D

    5. Som dæm sir ovenfor, man høre både fine å dårlige ting om alle sykehus. Har kun hørt om fine erfaringe med sykehuset, ettersom det e så “lite” og intimt 🙂
      Men kordan opplevelsa ANDRE har hatt kommer jo ann på om dæm fikk en jordmor dæm hadde god kjemi med, kordan dæm så på sykehuset fra før +++.
      Trur at Hammerfest e helt greit å føde på, som alle andre sykehus 🙂
      Men æ skjønne ka du tenke.. e jo lettere å tenke at et stort sykehus som tromsø e bedre, å det e det nok, på nån punkta. Men igjen, det med et intimt å lite sykehus der dæm har mer tid til dæ, kan være like viktig når du faktisk står midt oppi fødselen 🙂

    6. Jeg fødte også i Hammerfest. De var kjempe flinke, å de ga virkelig omsorg! Det dummeste man kan gjøre, er å dra til Alta dagen etter man har født, for da har du ikke det tilbudet at noen kan ta den lille på natta, om det skulle være noe. For man er jo veldig sliten etter en fødsel. Min erfaring med det, ble iallefall ikke bra. Men uansett, det er ditt valg. Lykke til 😀

    7. I Hammerfest er det mindre og dem har mere tid til deg og den lille, personalet der er veldig flink!

    8. hammerfest e fantastisk så du skal ikke ha bekymring med dem negative sider har alle sykehus, oppstod komplikasjoner under min fødsel men de handlet raskt å alt gikk kjempe fint, stolt mamma til en gutt på 3 år:) å får jeg flere barn vil jeg ønske meg til føden i hammerfest å satse på samme behandlingen som jeg fikk første gang så noe positivt har hammerfest 🙂

    9. Lillesøsteren min fødte for en uke siden i Hammerfest og hun var utrolig fornøyd med personalet, første gangen fødte hun i Trondheim og hun syntes at Hammerfest var et mye roligere og balansert sted å føde enn Trondheim, jeg har selv vært noen ganger på føden nå og de har alltid vært kjempe hyggelig, gleder meg til lillingen min kommer og det er min tur å ligge der!:)

    10. Har vært mye inn å ut av sykehus, å for å si d sånn – Hammerfest e 100 ganga bedre enn Tromsø 🙂 Den erfaringa me føden i Hammerfest va super, den omsorgen dæm viste både før, under å etter fødselen va helt fantastisk!
      De har god tid, æ va aldri aleina lengre enn 30 minutta før dæm kom inn å sjekka. Når æ lå me rie va d alltid èn dær inne lamme mæ så æ ikke sku være helt aleina, å etter fødselen tok de vare på babyen mens æ dusja, sov litt eller bare sku ut å trekke frisk luft. De hjalp godt t så man fikk til amminga, ga gode råd å veiledning om stellet av den lille 🙂 Ekssvigersøstra mi fødte i Tromsø, de lot ho ligge me rie i godt over 3 daga før de gjorde nåkka som helst.

    11. Æ fødte i hammerfest å va veldig fornøyd, dæm hadde tid til å ta sæ av mæ å dæm æ hadde me mæ fra æ kom dit til vi for:)
      Har hørt endel dårlig om Tromsø, at dæm har litn tid til å ta sæ av hver enkelt.
      Men det e sikkert like bra bægge plassan:) Håpe du finn ut kor du vill føde å at alt går bra 🙂

    12. Jeg fikk akkurat en liten jente 12.august, og fødte i Hammerfest. Har bare positive ting å si om sykehuset der, ingenting negativt! Alle var kjempe snille og veldig flinke! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg