Melkepuppeer

Jeg tror helt ærlig talt ikke at amming blir noe problem for meg, for å si det på den måten

Helt siden uke 14 har jeg hatt råmelk i puppene,  blankt med avåtil litt gult i .  Men nå de siste dagene så renner det som bare det,  og det har endret farge fra å være blankt til å bli mere melkehvitt.  Jeg har hørt noen si at man ikke skal klemme det ut, fordi det ikke produseres nytt. VELL,  jeg kan sitte å klemme dagen lang og fremdeles så er det like mye igjenn. Så det var nok ikke helt sant .. 

 

Selv om dette fører til at jeg må bytte BH flere ganger daglig, ser nå egentlig på dette som et veldig bra tegn, for da har Milian Matheo mat i MASSEVIS når han kommer ! Og DET liker jeg, alt for han ♥

Når fikk dere andre gravide råmelk ,  og når fikk dere sånn som jeg har fått nå, litt mere morsmelk-aktig liksom ?  Hahah, jeg husker når jeg nettop hadde fått råmelk, så måtte jeg gå å vise det til ALLE .. se hva jeg kan liksom ! Men det er jo helt sykt egentlig, at kroppen skjønner at den skal produsere melk til babyen allerede så tidlig i sv.skapet.  

Og vet dere hva ? JEG eeeer så baabysyyk..  jeg er blitt helt sykt utålmodig de siste dagene, nå vil jeg bare ha han ut !

Jeg sitter tillåmed å hører på julemusikk når det er som verst, og tenker masse på julen og hvordan det blir å se lillegull for aller første gang !  Jeg elsker han jo så mye allerede, og jeg klarer rett og slett ikke å forestille meg hvor fantastisk det skal bli å holde han i armene mine! Jeg ser på han som en gave fra gud !  Ikke misforstå, jeg er ikke kristen eller noe.. men , hallo..  det er faktisk store sjanser for at guttenmin blir født på selveste julaften.

 

 Verdens beste julegave uansett  <3 

 

Her ligger han med henderne forran det søte lille ansiktet sitt, liiitt sjenert

 

 

Mamma elsker deg høyere enn himmelen, lillevenn <3

Gutten i mitt liv ! <3


13 kommentarer
    1. Jeg har også hatt råmelk fra veldig tidlig i svangerskapet, og her er heller ikke kroppen gjerrig på råmelken virker det som.
      Bruk innlegg, så slipper du å skifte bh flere ganger om dagen 😉

    2. Den merka du har nå er gulaktig og du får ikke ordentlig melk før Noen dager etter fødsel.. den merka du har nå er superviktig for babyen når den kommer..det er ikke mye, du kommer Til å skjønne hva melkespreng er for å si det sånn 🙂 fikk det tidlig jeg og, i uke 9 🙂 bra du har det da, ikke alle som får melk nok Til å amme.. jeg fikk sykt mye 5 dager etter fødsel var de dobbelt så store Hehehe..

    3. Så bra at du har fått allerede! Jeg fikk ikke melk i puppene før fødselen var igang. Så jeg hadde lite melk i puppene de første dagene og lillepia datt ned ca 400 gram dagen etter fødsel, men melkeproduksjonen kom seg etter dag 2 og nå har jeg massevis :))

    4. Det er ikke pga at det ikke produseres nytt at man ikke skal klemme, for det gjør det! Klemming setter i gang produskjsonen, men setter også i gang fødselen og det er derfor du ikke skal klemme 😉
      Hvis du ikke vil bytte bher hele tiden, kjøp deg ammeinnlegg, kjempefint!
      Fikk selv råmelk først og masse melk etter at jeg fødte lillegutt. Legene sa jo at jeg ikke kom til å få det, siden jeg bare var halvveis i svangerskapet, men her kom det som bare det. Litt trist å tenke på at jeg ikke hadde slitt med ammingen i det hele tatt, så fikk jeg aldri gitt det til gutten min :/

    5. jeg har bare akkurat begynt å få råmelk jeg.. så kom ikke så tidlig her nei 🙂 har forresten skrevet om 2 trimester nå, hvis du ville inn å lese 😉

    6. Du burde ikke klemme. Hva er det godt for? Du kan som sagt sette igang fødsel.. det vil du ikke……..

    7. trodde å ammingen skulle gå helt fint sidn jeg fikk masse råmelk fra brystet ganske tidlig, men amming fikk jeg ikke til me! han gråt å gråt , å æ sjønnte virkeli ikke ka dt va, men fant jo ut til slutt at han var sulten! han fikk altså ikke nok næring i seg fra bryste mitt, å han hadde hjertformet tunge, så måtte slutte når han var 3uker! så han fikk morsmelk erstatning, og var såå blid å fornøyd!! Jeg gledet meg å til å amme, men slik ble dt altså ikke :p

    8. Jo mer man stimulerer melka, jo mer kommer det 😉 Og lekker du så mye allerede anbefaler jeg deg å skaffe ammeskjell (sånne man utrolig nok plukker i fjæra) og ammeinnlegg av ull eller de engangsinnleggene. Sparer BH’ene dine for mye vask.
      Jeg hadde også veldig mye melk, men det nytter ikke med mye melk når det nesten ikke er næring i det.
      Men min datter trengte mye mat, hele tiden! :p Sier ikke det for å skremme deg, for det er ytterst sjeldent at det ikke er næring i melka!
      Det blir nok en flott julegave i år og du har masse å se fram til 😀

    9. fikk råmelk i uke 12. men den melken babyen skal ha får du ikke før noen dager etter fødselen. så babyen får kun i seg råmelken den første tiden, og tro meg det er ingenting i forhold til det du kommer til og få. jeg pumpa 200ml ut av hver pupp hver dag, og hadde fortsatt mere en nok til lillegull til hun var 6 mnd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg