SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDE

Kjente du mia berg, som døde 17.mai 2011? om så, kan du skrive om henne og deres kjennskap?  Ja, jeg kjente Mia, hun var verdens snilleste, søteste og mest omtenksomme person ! Vi gikk i samme klasse på Helse og Sosial vg1 i Vadsø, og fikk veldig fort god kontakt.  Etter jeg flyttet hjem mistet vi veldig mye av kontakten, og det er utrolig trist å tenke på.. sånne ting man angrer sykt mye på i ettertid.
 
 
Hvordan går det med sokkestrikkingen? Heeh, det går supert nå !
 
 
Hvor gammel var du når du hadde sex første gang? ALTFOR ung.  14 år , desverre
 

Hvordan vil du beskrive følelsen (fysisk), av å ha et barn som vokser inni deg? FANTASTISK ! Helt utrolig, man må nesten oppleve det selv..   Utrolig å tenke på at mitt eget barn vokser seg stor inne i magen min, og jeg er kjempeglad for å ha fått denne gaven 🙂

 
 
 
Koss blei du gravid? uhell eller med vilje? ppiller eller kondom?  Det var nok et “uhell” som du sier.  Selv om jeg ikke liker å tenke på han som et uhell.  Jeg gikk på yasmin 28 p-piller den perioden jeg ble gravid.
 

Før du ble gravid, hvor gammel ville du være når du fikk ditt første barn?  Jeg har aldri egentlig tenkt på hvor gammel jeg ville være når jeg får mitt første barn, men aldri i livet så ung som jeg er nå.  Neei.  Men jeg er kjempeglad for gutten min , og jeg kunne ikke sett for meg noe annet nå.

 
 
Er du åpen for at Milian Matheo skal få en stefar?  Det spørs veldig på hvem personen er.  Jeg kommer jo selvfølgelig til å ville og gjøre alt for at en framtidig kjæreste og sønnen min skal ha et godt forhold.

Støtter/støttet familien deg i valget til deg og barnefar om å beholde babyen?  Ja, det gjør de

 
 
Hvor ser du deg selv om 4 år?  Ferdig utdannet jordmor. en flott kjæreste som jeg er glad i,  og forhåpentligvis  kanskje med en søsken til sønnen min.  Time will show 🙂

Skal Milian Matheo gå i barnehage? Ja, han skal begynne i barnehage når han er 1,5 år gammel

 
 
 
Hva har skjedd mellom deg og barnefar, siden dere krangler? Og hvordan gikk avhøret? Jeg har skrevet ett eget innlegg om meg og barnefar, se lenger ned på bloggen så finner du.   Det gikk kjempebra, og jeg tror nok at ting fikser seg.  Everything happens for a reason !
 
 
Ville du noen gang flyttet tilbake til vadsø? Ja! Kjempekoselige folk som bor der !
 
 
 
Synes du det er fint å redigere bildene dine så du ser ut som en transe?  JA! Kjempa !

Synes du det er fint å legge ut bilder av deg selv i undertøy? Jaa.. jeg elsker kroppen min !

Liker du å fremstille deg selv som trashy?  Ja, gjør ikke du ?

Gleder du deg til Milian Matheo blir født ?  Ja, mere enn noe annet !

Skal du være i alta rundt termin? Det er enda litt usikkert, men jeg tror det, ja

Syns du sjøl at du e pen? Det syns værtfall æ at du e:  Ja, det synes jeg.  Tusen takk for det !

Kordan reagerte du da du fant ut at du va gravid?  Med et stort sjokk.  Men jeg kom fort over det, og da var jeg bare kjempeglad

 

Kordan reagerte foreldran dine da du fortalte dem det? Mamma ble sjokkert(men ikke sint på noen måte) , pappa ble sint og sa at jeg skulle ta abort med en jævla gang.  Såe det så ;- )
 
Hva var det som fikk deg til å ta en graviditetstest? (morgenkvalme, eller noe annet) Jeg tok en graviditetstest fordi jeg ikke hadde fått mensen, den var 1 uke for sein.

 

Blir du helt sikkert å flytte til Tromsø i nærmeste framtid eller er dette bare noe du har lyst til? Nei, jeg blir ikke å flytte til Tromsø.  Men jeg har KJEMPE lyst til det, så blir nok å flytte før gutten min skal begynne i b-hage, slik at han ikke får masse venner og så må vi flytte.  Så enten før han begynner i barnehage, eller om noen år.

 
 
Ka synes du om meg? Synes du er en kjempejente! Kjenner deg ikke så godt, men av det jeg har sett så har jeg bare positivt å komme med 🙂
 
 
Hvordan får du så fin hud, noen produkter du kan anbefale? Kan lage et eget innlegg om det
 
 
Hvor mye veide du før du ble gravid, å hvor mye veier du nå?  Kills me to say this.. men har faktisk gått opp hele 17 kilo.  Fra å veie 50 , veier jeg nå 67 . 
 
 
Gjør det vondt da babyen sparker? Nei, men det kan være ganske så ubehagelig avogtil
 
 
Vis du kunne gått tilbake til da du fikk vite at du var gravid, ville du tatt abort? NEI

Kunne du tenkt deg å komme i kontakt med Daniel igjen? Han er en kjempegutt, men det kommer nok ikke til å skje nei

Hva er vanskeligst med å være 18 og gravid?  Å være alene om alt , uten tvil

Hvilken hjelp vil du få fra moren din når ungen blir født? Masse hjelp. Mamma vil faktisk at jeg skal bo hjemme med babyen.  Haha 🙂

Skal du forsette på skole etter fødselen? Nei, jeg skal være hjemme med gutten min i 1,5 år , og så begynner jeg på skole igjenn høsten 2013

 

Går du enda på samme skole som barnefaren? Nei, det gjør jeg ikke

 
22 kommentarer
    1. Hvordan kan du være ferdig utdannet jordmor om 4 år? 😛 Du må først utdanne deg til sykepleier, som er tre års utdannelse, og deretter to år jordmor 😛 Og om jeg ikke husker feil så må man også ha jobbet i minst ett år som sykepleier først. Såkalt yrkespraksis ;P

    2. Du vet at det tar minst 5-6 år å bli jordmor, fra du begynner på sykepleien…. først 3 år på sykepleien, så jobbe i 1-2år og så 1,5år videreutdanning…. så tviler du er ferdig med om 4 år.. 😛

    3. Hehe skulle akkurat til å skrivedet som idaakim har skrevet over. Man må nødt å gå tre år på sykepleien, jobbe MINST to år i 100 prosent stilling for deretter å gå jordmor som er to år. Såååe om fire år er ikke du utdannet sykepleier en gang når du skal ha fri i et å et halvt år 😉
      meeen lykke til med graviditeten! 🙂 Du virker som en super jente med bein i nesa! Kjekt å lese bloggen din! 🙂

    4. Om det tar fire år eller seks år eller ti år å bli jordmor, så tror jeg du kommer til å bli en flink en 🙂 Jeg ønsker også og gå sykepleier også jordmor videreutdanning etter fødsel og permisjon 🙂 Tenk så flott jobb det er, å få ta imot nye verdensborgere hver dag på jobb!

    5. om du skal bli jordmor, og ikke skal starte på vgs igjen før høsten 2013, er du ferdig på vgs våren 2014 (om det KUN er påbygning du trenger). Da kan du være ferdig sykepleier tidligst våren 2017. Jobbe i 2 år til 2019, utdanne deg til jordmor må du deretter bruke 1,5 år på, dvs at i 2021 er du ferdig jordmor om alt går slag i slag, og du KUN har påbygning igjen. 10 år det.

    6. Bare en liten kommentar på 2 av svaran dine 😛
      Hvor ser du deg selv om 4 år? Ferdig utdannet jordmor. en flott kjæreste som jeg er glad i, og forhåpentligvis kanskje med en søsken til sønnen min. Time will show 🙂
      Har du allmennfagene du trenger er det flott, så er det 3 års sykepleie, 1-2 års praksis før du i det hele tatt kan ta fatt på 2 år med jordmorstudier. Lang vei, men det virker som et flott yrke! 😉 Skal også utdanne meg til det.
      Skal Milian Matheo gå i barnehage? Ja, han skal begynne i barnehage når han er 1,5 år gammel.
      Jeg anbefaler deg å la han starte i barnehagen allerede når han er ett år gammel, ungene har godt av å leke med barn på egen alder. Og jo lengre han er hjemme med mamma jo tyngre blir det.
      Jeg var skeptisk til å la Isabella starte så tidlig, men ser hvor godt hun trives der nå! Og var en unge som var 16 mnd når h*n startet på samme avd, og det barnet var hysterisk lenge! :p
      Men såklart, det er helt og holdent opp til foreldrene. Dessuten er det litt godt med noen timer fri på formiddagen til å gjøre andre ting, selv om det å være mamma er fantastisk! 🙂
      Flott blogg Rannveig! 🙂

    7. Man blir ikke jormor på 4 år. Du har først helsefagarbeider du må ta, så påbygging, så sykepleier på 3 år å så jobbe som sykepleier I 3 år åsså kan du ta jormor utdannelsen 😉

    8. Emm, du vet at det er minimum 5år for å være ferdig utdannet som jordmor?:P + du må jo fullføre vgs først..

    9. Vil bare pirke litt på de som har skrevet om jordmor utdanning. Slik er det virkelig ifølge utdanning.no; Studiekompetanse -> 3 år med sykepleiestudier -> 1 år som sykepleier for å få autorisasjon -> 2 år jordmorstudier, eller så er det noen skoler som har det som deltid over 3 år. Så ikke kom her å vifte med pekefingeren når dere ikke engang har fakta i orden! Og for gudsskyld, les kommentarene før dere kommenterer noe som allerede har blitt kommentert! Hun er jo ikke dum! Og FØR dere taster så iherdig på tastaturet deres og skal motsi det jeg nettopp har sagt kan dere heller bruke energien på å trykke på denne linken. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/jordmor

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg