Jeg har fått meg leilighet !

 Jeap, du leste riktig ! Jeg har nemlig vært å sett på en leilighet i dag, som jeg aller mest sannsynlig skal ha .  

Den ligger i Alta,  ganske landlig, men fordeom nært sentrum i Alta (1,5 km borte fra “city” ) Jeg liker at det er landlig, slik at katten min kan bo sammens med oss, og det er fint for gutten min å være utendørs der og også fint for han å vokse opp med dyr. 

Det er egentlig helt greit, for jeg holder jo på med å ta lappen, og er forventet å ha lappen før jul ifølge kjørelæreren.   Også skal jeg få søsteren min sin bil, eller kanskje jeg blir å kjøpe egen.  Time will show.  

IAFF…     Leiligheten koster 7 500 /mnd og det er inkludert strøm.  Den har 2 soverom, en stoor stue, 2 bad, kjøkken. Altså helt perfekt for meg og lille gutten min.  Så det blir altså godt med plass til vognen hans, babygymmen, vippestol, stellebord, seng.. ja , perfekt !   Eneste var at det var litt slitt, men det fikser jeg fint 🙂  

Skal prate mere med han i morgen, så da får vi se om jeg skal ha den eller ikke ! Dette blir spennende 😀 Jeg er så glad for at ting fikser seg ! Bitene begynner å falle på plass nå, og det er jeg kjempeglad for 🙂 

 

26 kommentarer
    1. Ikke meningen å være frekk eller dømmende eller no sånt, men hvordan skal du klare å betale en så dyr husleie alene når du skal være hjemme med babyen din (altså ikke jobbe) og ikke har rett til penger fra nav?

    2. for en frekk siste kommentar her under ho klare det fint me overgangsstønad det e penga fra NAV som alene forsørger

    3. Skreiv jo at jeg ikke mente det frekkt eller no. Bare LURTE. Vet at jeg selv ikke hadde klart å betale en så høy husleie alene uten å ha no selig inntekt. Hadde i så tilfelle ikke hvert mye penger til overs til andre ting.

    4. får mye penger når man er alene, bare ovedrgangstønaden er på 13 203 kr per måned + utvida barnetrygd og farsbidrag 😉 tror du klare fint å betale husleia ;p

    5. 10 000 til overs e ikke mye å det blir ikke fullt så mye heller sitter i samme situasjon som deg å hvis barnefar er uten jobb blir det ikke mye i barne bidrag…å husk at barnet trenger større klær det går enormt med bleier, barnemat og lignende å skal du leve med å style håret ditt, ha telefon, make up å alt det du bruke til vanlig hold ikke 10 000 til overs enkelt å greit…vil ikke anbefale deg en leilighet som gir deg trang økonomi

    6. hahaha, å nån e negativ her som vanlig.. :p
      Rannveig, stå på! Det kommer til å gå fint 🙂 Det her e din svært private sak med økonomi osv, å da e det ingen som har rett til å komme å fortelle deg at du ikke kommer til å klare det 🙂 Å INGEN kan heller komme å si “ka det va æ sa” om det vise seg at leiligheta blir får dyr. Sånn e det bare! 🙂
      Stå på, heie på deg 🙂 🙂

    7. Fordeom barnefarn ikke jobber VIL ho få barnebidrag, fra NAV til faren finn sæ jobb å får sæ et smell i bakhaue 😉 for da må han betale tilbake til NAV.. av de pengan ho allerede har fått i barnebidrag. Særiøst rannveig, æ e lærling. æ har husleia på 8000 å æ klare mæ! me ganske så liten lønn.. da BØR du også klare det 😉

    8. hvorfor gidder folk å bry sæ om Rannveig sin økonomi?? det e jo ingen av dåkker som har noe med hvordan ho forvalter pengan sine. ei heller om barnefarn jobber el får bidrags gjeld.. nei,ta dåkker sammen og slutt å skriv negativt piss til jenta og bloggen hennes.
      Ho kan få bostøtte fra husbanken,ho får penger hver mnd om ho jobba de siste 6 mnd osv.
      ikke bekymre dere for Rannveig. ho klare sæ som alle oss andre.
      men det e jaggu ikke takket være Nav at æ feks klare mæ. Nav e nå skit ,syns æ.
      e aleina med et barn,for dobbel barnetrygd og det e fanden mæ ikke mye. får overgangstønad, å dem trekk flere tusen av den i skatt. man må belage sæ på å jobbe som fanden når man e ferdi med permisjon. d e jaggu ik lætt å være aleina mor, man sku heller vært av utenlandsk opprinnelse og flyktning,da får man fanden mæ pæng fra nav så det jomer.

    9. Du må være bra uvitende for å komme med den siste påstanden der. Hvor har du det i fra at flyktninger får så sinnssykt mye? Det der er bare tull! Du skulle vært litt rundt å sett før du kom med slike påstander.
      Ellers vil nok Rannveig klare seg helt fint med en husleie på 7500 inkl strøm. Jeg har i allefall klart å fore opp 2 voksne + 1 barn på mye mindre penger enn det Rannveig får, med ei husleie på 6000 uten strøm, der strømregning har vært oppe i nesten 3000 kr på det verste. Det handler om å prioritere, og det lærer man seg nå man må 🙂 Dessuten er ikke 10000 kr igjen etter husleie er betalt lite, i allefall ikke når man kun er 1 voksen og et lite barn.

    10. Tror du klare dæ fint æ 🙂 blir litt mindre shopping, du som e så shoppegal 😉 men det venne man sæ til. Du blir ei flink mamma <3 å det e bedre med ei litt dyr stor leilighet enn ei lita billi ei.. åså må den jo vær bra nok i tillegg. syns synd på alle alenemamman så sitt med ettroms leilighete på 40 kvadrat liksom..sånn som hær i byen kor det e svinedyrt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg