NEHEI ? Er DU gravid i SJUENDE måned ?

 

Hahah, denne kommentaren får jeg oftere enn vanlige folk bytter sokker ! 

Og så følger det gjerne på :  ” Og det er ingen tvil om at du har gutt i magen ! ” 

 

Det virker egentlig litt som at folk forventer at man skal ha mage 2 meter utover (og sidelengs også for den saks skyld)  når man bare har 2 måneder igjenn av svangerskapet.  

 

Og vet dere hva ? Når jeg tenker meg om, så trodde jeg også at når man var så seint i svangerskapet, så skulle man ha MYE større mage enn det jeg faktisk har…. så feil kan man ta ! 

 

 

 

Jeg har hvertfall ingen mage 2 meter utover, og magen min går forsåvidt ikke sidelengs.  Det er kanskje grunnen til at folk sier at jeg har guttemage.  Man kan absolutt ikke se på meg at jeg er gravid, om man ikke ser meg forfra eller fra siden.   

Jeg kan jo innrømme at jeg har vært ekstremt heldig i svangerskapet mitt, for jeg har virkelig ikke fått noe ekstra fett noen plasser bortsett fra at jeg har fått en god del større pupper .  MEN , fordeom så har jeg faktisk gått opp 17 kilo.  Jeg får det ikke til å stemme, for svangerskapet i seg selv veier jo ikke i nærheten av 17 kilo engang.. 

KLART, jeg har jo fått litt sidefett..   for dette var noe jeg ikke hadde litt av fra før av engang. Så det gjør meg ingenting. Og dette med sidefett, det er noe jeg bare ser på som sunt.  Man skal jo ikke se helt mager ut når man går gravid heller.   

 

 

 

Her ser dere da det lille søte sidefettet mitt som jeg har fått etter at jeg ble gravid ! CUTE , høhø ?   

 

 

♥  Har du liten eller stor mage i forhold til den svangerskapsmåneden du er i  ? 🙂 

 

44 kommentarer
    1. jeg har ingen mage, men jeg er jo bare 13 uker da 🙂 men den kommer vell nå etterhvert, har jeg noe mage så er nok det av maten :p hehe.. fiiiiine babymagen din <3

    2. Hmm tror min er ganske normal.. Den har vokst nå de siste ukene, men for litt siden var den ganske mye mindre enn andre som var like langt på vei.. Ligger gjennomsnittlig på symfysemål da, så den er nok vanlig 🙂

    3. Hehehe, to meter utover og sidelengs ja 😉 Du har vel sånn gjennomsnittelig stor mage du da, i forhold til at du er i uke 30. Jeg der i mot er snart i uke 38, og hadde håpet jeg kunne bruke magen som bord nå, men den gang ei :/ Får vel bare nyte den lille magen jeg har fått, for den rekker vel ikke bli stort mye større før lille er ute 🙂

    4. Magen min er SVÆR i forhold til hvilken uke jeg er i :-p
      Når jeg møter folk ute og jeg sier hvor langt jeg er på vei tror de jeg har tvillinger inni der, haha!

    5. du vil nok merke noen mnd etter fødsel at kroppen er forandret uansett om du ikke ser det nå 🙂 men du ser jo smashing ut da 🙂

    6. Hehe..Bare venn deg til det.. Er vel ikke en eneste person som ikke har reagert på hvor langt jeg er på vei.. Har igjen 12 dager nå, naboen fikk bakoversveis i går, hun trodde jeg var 6 mnd på vei max;)
      Jeg har gått opp 9 kg, men synes nå det vises litt 😉

    7. Det var ikke jeg som skrev den kommentaren over. Det er noen som skriver og bruker min blogg. Skal annmelde det neste gang. Jeg er ikke gravid ! 🙂

    8. Heihei…. Nå er det kjempe lenge siden jeg har innvolvert meg i blogg verden. Også kom jeg over din blogg… Å har sittet å skum lest litt. Jeg husker såvit et spørsmål der det var snakk om at moren din kunne tenke seg at du flyttet hjem igjen med babyen….
      Jeg ville bare si at det ikke er et dumt forslag:) Selv var jeg kjempe sliten, kjempe syk og kjempe redd å nervøs for å gjøre feil den første tiden med lille Nea som nå er 1 og 2 mnd. Jeg skulle ønske jeg hadde samme tilbudet med å flytte hjem for en periode. Da det ikke var plass hos min mor… Bodde jeg hos moren til barnefaren… Hadde selvsagt egen leilighet. Men det var veldig godt å ha noen som også kunne passe på meg… i en så sårbar periode.
      Man er så fersk i foreldre rollen… Å det er svært få som vei hva det innbærer å bli mamma, før man har kommet til det pungtet du sitter der med babyen din i armene. Det er mange som kan legge seg noen tanker rundt det, men ingen første gangsmor veit helt for sikkert hvordan foreldrerollen er.
      Jeg kan si utfra min egen erfaring er den første tiden, er ganske så stor helomvenning… Lite søvn er vel en bagatell… Men når babyen skriker, for mage smerter…. føler man seg veldig hjelpesløs å det er ikke så mye du får gjort annet enn å bysse på babyen. Å mulig kontakte lege, helesesøster, kiropractor osv…. for å mulig behandle.
      Jeg ønsker deg masse, masse lykke til med babyen…. Å jeg håper du får et like godt nettverk som det jeg hadde med mennesker rundt meg. Hadde til å med gode venninner som tok seg fri fra jobben sin for å hjelpe meg med Nea/ å avlaste meg på natta…. da jeg var nokså syk etter fødslen. I den perioden finner du veldig fort ut av dem som er der for deg. Jeg sier bare virkelig ingen dum idee å flytte litt hjem igjen til mamma ( for du vil virkelig trenge all den avlastningen du kan få ) Ellers så vil du mulig føle deg ganske så utbrent til slutt.

    9. På de tidligere bildene du har lagt ut vil jeg heller si at den har vært stor i forhold til hvor langt du er. Men på dette bilde derimot så den ganske liten ut. Fin mage uansett hvertfall 🙂

    10. jeg trodde heller ikke at kiloene mine syntes da jeg hadde gått opp mer en deg, men det vistes etter jeg fødte for å si det sånn. du ser mager ut, du er veldig tynn til å være gravid.. å du har typisk guttemage og 🙂 langt ned å spiss.. det er guttemage det ! men syns kanskje du skal tenke over at det kommer til å skje mye med kroppen din de neste nesten 3 mnd, og du kommer til å få mye vann i kroppen og kanskje legge på deg mye mer.. men det er jo ikke noe å klage over når du valgte å bære frem et barn 🙂

    11. Jeg skal LOVE DEG. den kommentaren får jeg ofte. Jeg er jo 32 uker på vei nå, og har vell halve av den magen du har!!!! Er ganske sykt, har alltid trodd magen skulle vere mye større. Men vet om andre som er kommet like langt som meg, som er mye større. Jeg er heldig tror jeg.

    12. Har vært hos legen MYE i det siste, 4 forskjellige leger pga hastetimer.. Mye dårlig i svangerskapet vettu. Og alle de legene har spurt: Så du e 18/20 uker på vei eller? Hele gjengen har fått bakoversveis når æ har sagt at æ e i uke 28. Litt morsomt da, og koselig, frykta jo at æ sku legge på mæ MASSE helt fra bynnelsen av og det eneste æ har lagt på mæ e 3.4kg så langt. E utrolig fornøyd da æ va ganske stor før og vet æ har anlegg til å bli rimelig tjukk om æ ikke passer på, spessiet nu under svangerskapet. Føler at æ nesten har vunnet litt og e stolt over mæ sjøl 🙂

    13. hvis man er overvektig når man er gravid bør man ikke gå opp mer en svangerskapet i seg selv ca 8-9 kg. Undervektige kan fint gå opp mye.. mitt første barn fikk jeg sinnsykt stor mage å ble spurt om jeg hadde termin når jeg var i uke 26+5.. haha :p Babyen min veide nesten 4,5 kg ved fødsel 😀

    14. Kristin: Hehe, ja du skal nok se at den kommer den ! Det var vell rundt uke 20 man ikke lenger var i TVIL om at jeg var gravid når man så meg. Før det hadde jeg bare en søt liten babykul på magen !
      Tuusen takk for det <3

    15. Sindyblog: Ja, det er jo i ukene nå framover at magen virkelig tar springfart og vokser ! Men så lenge symfysemålet ligger på normalen, så er vell egentlig det meste normalt ja 🙂

    16. Livet som mamma til lille Oscar: Hihi, ja du hadde jo en kjempesøt liten mage du ! Skjønner godt at du savner den ! Men du er jo så heldig å ha lille prinsen på utsiden som du sier ja 🙂 Gleeder meg til det er min tur !

    17. Ida Andrea : Leste hele kommentaren din, og jeg må bare si at du har et veldig godt poeng der ! Jeg er enda usikker på om jeg skal bo hjemme eller for meg selv. Jeg aner jo ikke hva det innebærer å ha en liten baby, før jeg får oppleve det som du sier.
      Tusen takk for gode råd ! Jeg tar det med meg ! 🙂

    18. Anonym: Ja, det som skjer det skjer. Om jeg legger på meg mere, så bryr jeg meg egentlig ikke. Det er ikke min første prioritet å se bra ut i svangerskapet, det som er viktig er at guttenmin trives .. og det gjør han best med litt ekstra å gå på ! 🙂

    19. Benedikte: Du e kjempeheldig ! Tenk , så lite har du lagt på deg, og du e i overkant av 1 uke etter meg. Men e jo ikke bra at du e så mye dårlig i svangerskapet ! Håpe det bedre seg !! 🙂
      Hahahh, e tydeligvis mange som har forventninge til at man skal ha GIGAMAGE når man e så langt på vei som vi e !

    20. Anonym: Ååi, så svær baby ! Men det er jo bare godt at de er gode og runde når de blir født, ikke fint med magre babyer. Selv om det jo skaper litt problemer med å få de ut .. hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg