Hvordan reagerte moren din da du ble gravid ?

 

Dette spørsmålet fikk jeg i den forrige spørsmålsrunden jeg hadde, og om jeg kunne lage et eget innlegg om det. Det gjør jeg selvfølgelig når noen ønsker det. 

 

Den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, var mamma på jobb ( det var i 11 tia på formiddagen)  Jeg tok da den første testen som ble positiv, og som jeg har skrevet før så dro da jeg og BF til senteret for å kjøpe en til test,som jeg tok på toalettet på senteret.. som selvfølgelig også ble positiv !  ( Gravid 2-3)   

Samme dagen hadde jeg legetime for å sjekke om jeg hadde Diabetes, fordi jeg tisset noe ekstremt ofte !  Men jeg skjønte jo hvorfor , når jeg fikk vite at jeg var gravid.  

Hvertfall, jeg bestemte meg da for å ringe mamma å fortelle det til henne mens vi fortsatt var på senteret. Gtrunnen til dette var at jeg ville ha henne med til legen..  graviditeten kom jo som et megasjokk på meg, og jeg visste jo ærlig talt ikke hva jeg skulle gjøre.   

 

Samtalen gikk ca slik :

Meg: “Heia Mamma “

Mamma: “Heia vennen min”

Meg: “Duuuu… mamma ? “

Mamma: “Jaa ? “

Meg:  “Æ e gravid….  trur æ”

Mamma blir helt stille en liten stund… Så svarer hun med oppgitt stemme”  Herregud….     det her kommer jo som et sjokk.. men på en måte så e æ ikke HELT overraska.  E du helt sikker ? 

Meg:  Ja, æ har tatt 2 graviditetstesta, begge va positiv.  

 

Så husker jeg egentlig ikke helt hva som ble sagt videre, men hun ble med meg til legen den dagen, fordi BF ikke kunne.  Der ble det ikke snakk om noen diabetes, og jeg fikk bekreftet med enda en graviditetstest at jeg var gravid.

Jeg husker det jævla store smilet til damen på labratoriet når hun sa “ Gratulerer, ja du er nok gravid”   Og jeg og mamma bare så på hverandre med tomme blikk .. hahah !  

I begynnelsen var mamma veldig slik at hun gikk å sa til meg at abort er det lureste, men at jeg bestemmer helt selv .   Hun sa at jeg burde tenke meg veldig , veldig godt om.. og om jeg husker rett så sa hun faktisk til meg at jeg burde være klar over at jeg kan komme til å bli aleine med babyen om jeg velger å beholde .  

Når jeg og Tor-Even da hadde bestemt oss for å beholde, så ble mamma igrunn ganske sjokkert.  Men hun respekterte det jo selvfølgelig, selv om jeg følte litt at hun prøvet å få meg til å ta abort. 

 

 

Nå støtter mamma meg iallefall 110% , og gleder seg masse til å bli bestemor om 10 uker ! ♥

 Vi har egentlig bestemt oss for at jeg og lille prinsen min  skal bo hjemme den første tiden, fordi jeg ANER jo ikke hva det innebærer å bli mamma .. å det kan man jo rett og slett ikke gjøre før man først er blitt det, enten man er 18 eller 40

 

Hvis dere lurer på hvordan noen andre reagerte til at jeg ble gravid ( f.eks BF, andre i familien osv osv)

 

….  Legg igjenn en kommentar da så lager jeg innlegg om det :- ) 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Fint at ho støtte dæ sånn 🙂 Ikke alle som e så heldig.
      Vil gjerne høre hvordan bf å hans familie reagerte da, men også nu, om du vil skrive om det 😀

    2. Hehe , kjekt at hun tok det fint. Eg sa det til min mor 1,april.. Hehe ! så hun trodde meg ikke med en gang. trudde det var aprilsnarr ! men når det gjekk opp får hun satt hun bare å sa ; ååå.. No får eg mykje på meg . Mange ganger etter hverandre.. morsomt ! =D

    3. Jeg gleder meg sånn på dine vegne =)
      Ja, hvordan reagerte BF? =P
      Han som skulle bli pappa her sa han IKKE var klar til å bli klar…men når blir man Klar da? D går ikke ann…=P D går egentlig ikke ann å planlegge livet sitt sånn egentlig…=P
      Men nå kunne han ikke ha forestillt seg et liv uten vår lille gutt =)
      Det er bare å hoppe i det 😉

    4. Du kommer fra en liten plass, der alle kjenner alle? Hvordan var det når det kom ut, ble det mye snakk, og hvordan taklet du det?

    5. hehe , huska æ va så sinnsyk nærvøs før å førtæll mamma det. å ho bare “jamen malin det e livets gang, ikke mye man kan gjør med det” 🙂 Hadde meir førventa den preiken , å at ho måtte klatre opp fjellsia før å finn mæ før sååå redd va æ :p

    6. Pernille : jeg kommer fra samme plass som rannveig… Jeg vet ikke hvem Rannveig er og jeg har aldri sett henne før, fant ut om henne da jeg gikk på blogg.no.
      Ingen jeg kjenner, kjenner eller vet om henne… (utenom bloggen da)

    7. So watching the Brewers game and thought about you, their best player and local hero is ‘Prince Fielder’, and although he is a VERY big boy now, haha, he was at one time his parents ‘little prince’. I’m proud of you Rannveig, you had to be strong to decide to keep the baby and face those who might disagree with you, seems like everything’s going well and surely with much love in your heart it had to be the right decision.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg