Good “morning” sunshine !

 

Min frokost, som besto av brødskiver med roastbeef ( som forøvrig er det eneste pålegget jeg spiser bortsett fra syltetøy)  melk, og kakaao ! 

 

Elleeer, skal jeg si god ettermiddag ? For min del er det iallefall god morgen ! Hahahh..   jeg har snudd døgnet noe helt forjævlig !   Eneste grunnen til at jeg står opp nå, er egentlig for at jeg skal på trafikkalt grunnkurs om noen strakser !  

Jeg er forresten nesten helt ferdig med grunnkurset, har en kursdag igjenn etter i dag, som er i morgen, og da kan jeg jo ikke delta, pga at jeg skal til Vadsøø.   Så det er jo litt kjipt !     Må vente en hel mnd med å begynne å øvelseskjøre.. 

UANSETT.   Jeg er i et sykt bra humør for tiden, bare går å smiler for meg selv ! ANER ikke hva det er, eller hva det kommer av.  Jeg er bare glad, rett og slett  !  Hihi ♥

Ha en fin dag videre kjære lesere !  ♥ PS..  det kommer en del herlige konkurranser nå framover, måtte bare få det med ! 😉

 

 

15 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Bloggen din er kjempe fin , å du blogger super bra! Du virker som en sterk jente som tåler alt! Og barnet ditt er heldig som for deg som mamma, for jeg tror du kommer til og bli en super mamma! 🙂 du er kjempe pen! har veldig lyst på utseendet ditt! 🙂
      jeg leste fortellingen om forholdet mellom deg og tor even. Merker jeg har det ganske likt med typen min ,men jeg klarer bare ikke gå ifra han. Jeg sitter og håper at alt skal fikse seg, selv om jeg vet det ikke går nå lenger.. Du har en super blogg og jeg har lest denne en stund nå 🙂
      ha en fin dag videre 🙂

    2. Hei du:) Kom over bloggen din på klikk.no for et par uker siden og har vært innom noen ganger siden. Jeg må si at du virker kjempetøff og jeg digger at du tør å være deg selv og si det du mener! Masse lykke til i ukene fremover! Du går en fantastisk tid i møte !
      Klem fra Stine

    3. Åj, roastbiff bør du jo absolutt ikke spise når du er gravid, det e jo livsfarlig for barnet! Bare et lite tips!!!

    4. haha livsfarlig? :p
      Uansett, kan du ikke fikse slik at det kommer ut hvilket tidspunkt du skrev innlegget på? Nå sitter jeg bare her å lurer “Nårtid var dette skrevet?!”

    5. Alt kjøtt som ikke er varmebehandlet det vil si roasbiff, spekemat, som salami for eks, kan inneholde parasitten toksoplasmose. så hvist du som gravid blir smittet av dette, kan det gi store konsikvenser for barnet.
      En ting du kan gjøre er å dypfryse kjøtte lenge nok til parasitten dør. Alt kjøttet må være frøsset i 48 timer.

    6. Dere, roastbeef i seg selv er ikke farlig. Man kan derimot få i seg organismer som ikke er bra for fosteret gjennom å spise infisert mat/ drikke. Jeg snakker om Listeriabakterien og Toxoplasma, og dette kan man få av hva som hels; Uvaska grønnsaker, vann, for lite stekt kjøtt, eller til og med fra katter! Men det er svært liten sjanse for å bli smitta uavhengig om du er gravid eller ikke…
      Så kutt ut katter også, bare for å være på den sikre siden…

    7. ja, ida! Det er LIVSFARLIG å spise dette, ikke for rannveig, men for fosteret.. hva faen, ALLE veeet jo at man ikke skal spise RÅTT kjøtt når man er gravid!!!! er det mulig… unge mødre sier jeg bare..

    8. Det er ikke alltid lett å vite om man kan spise det eller ikke når man er gravid. Jeg for eksempel vet ikke hva som er rått eller ikke. Tror ikke det står på pakken heller. Men jeg råder deg Rannveig å IKKE spise det. Kommentere gjerne bloggen min, så blir jeg glad 🙂

    9. JESUS kristus. Dette sjokkerte meg litt egentlig.. Om jeg skal være HELT sikker på å ikke gjøre noe som i værste fall KAN skade babisen, så må jeg jo bli matet intravenøst og bare sitte hjemme.
      Skal sjekke om han lever fortsatt… ÅI, herreguuud.. han LEVER jo faktisk etter jeg spiste roastbeef i ste !
      :- )))

    10. Signerer at man ikke skal spise roastbeef. Det er såklart ikke sånn at man blir smittet av bakterier med en gang man putter noe “feil” i munnen, men risikoen for at babisen din kan bli syk er der. Jeg ville ikke tatt den sjangsen med min lille mageskatt! Husk at han er det mest dyrebare du har! Spis heller masse syltetøy 😉

    11. ENDELIG!!! FIKK DERE ENDELIG TATT RANNVEIG PÅ NOE IGJEN?? Å GUD SÅ GODT DET MÅ VÆRE Å FÅ SITTE Å HELE JÆVLA TIA HA NOE Å PLIKKE PÅ HENNE!! steikiværet,æ blir så provosert at æ har løst å bare bli direkte ufin i språket.
      Kas jævla syke glæder har dåkker av å hele tia kommentere noe dritt om jenta??? se til hælsikka å få dåkker et liv.
      Grett man må passe sæ for ka man spiser når man e gravid, har enda ikke hørt om noen barn som er død for at mor spiste roastbiff. men ja man skal være forsiktig med mat som ikke er kokt o.l
      Det gjelder ikke bare roasbiff, det gjelder faktisk det meste. frukt,grønnsaker,krydder osv. krydder vokser omtrent nede på marka og kan inneholde omså ka. alt man spiser kan være farlig. en uren kjøkkenbenk kan være farlig, skitne dørhåndtak, katter,hunder ..ja også videre.
      eksos og annet forurensning kan også være skadelig. ja til og med vannet i krana.
      -MEN DET ER VEL KNAPT NOK NOE SOM ER MER FARLIG ENN BEDREVITERE OG ANNET DRITTFOLK SOM ELSKER Å FORSØPLE DAGENE TIL ANDRE., det er VIRKELIG SKADELIG. Gravide kan bli stresset og deprimert av slike som dere. en nybakt mor el gravid kan få fødsels angst og depresjoner av slike som dere.- hun kan få depresjoner og følelsen av utilstrekkelighet. det er mye mer farlig enn å ta seg en skive eller to med roastbiff.
      Dere kan også være en skade for dere seg mht stress og annet psykisk og dere er skadelig for samfunnet med deres negativitet.
      Dette vet Rannveig,å hun vil nok det aller beste for seg og barnet. jenta e ikke født i går og tørka bak en ovn.
      Rannveig,ikke bry dæ om disse negative frekke skitfolka. snart kommentere dem vel også kor farlig d e å ha katter. ja å bleike håret. hvis de allerede ikke har gjort det.
      steiki folk e sååå rape!!!!! æ får løst å spy av all negativitet her inne. steiki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg