MAGEBILDER 32+2 OG MAGEVIDEO !

 

Som dere ser, så har jeg lagt pil på hvordan han ligger !  Hodet ligger jo nede i bekkenet, men han ligger ikke med beina i ribbeina mine fordeom, han ligger liksom “bøyd” på en måte.  Føtterne ligger på den ene siden av magen, og rumpen ligger på andre siden av magen.   Derfor er magen min mere spiss fra den ene siden enn fra den andre siden ( som dere ser så er første bildet spissere mage enn det andre, fordi han ligger med føtterne ut der) 

 

 

Siden jeg nå vet at han ligger med hodet nede, så merker jeg det også veldig godt ! Det presser utrolig på blære, og på ribbeina også, selv om han ikke ligger med noen kroppsdeler der. Raart synes jeg ! 

Har forresten fortsatt mensensmerter som kommer og går, må spørre jordmor om det er normalt når jeg skal dit på kontroll på torsdag !  Det blir forresten første svangerskapskontroll som Tor-Even skal være med på ! Hahahah..Men det er viktig at han er med nå framover, siden vi begynner med fødselsforberedende, og han skal jo være med på fødselen. sååee..    synes ting er sånn på hodet !  Først i slutten av svangerskapet begynner svangerskapet for han, på en måte .  ( Vi har hatt 0 kontakt så å si hele svangerskapet) 

Men jeg er veldig glad for at han også skal bli og ikke minst HAR LYST til å bli litt involvert nå, for det er virkelig på tide..  Som jeg sa til han i går, så har  han  like mye vært med på å lage denne babyen som meg selv om det er min kropp som lager han ferdig  , hahah! :- ) 

 

 

 

 

Han begynner forresten å få gaaanske liten plass nå ( jeg føler meg sprekkferdig)  og det synes godt utenpå magen !  Han gjør ofte slikt som dette her, men jeg er så uheldig og får det nesten ALDRI på film.  Men nå klarte jeg det ! ; ) 

 

Er det forresten noen andre som hadde mensensmerter så sent i svangerskapet, og vet hva det kan være for noe ?  Jeg hadde det HELT i begynnelsen av sv.skapet også , fra uke 4 til uke 7-8 elns.  Jeg spurte gynekologen i går, og han sa det kunne være kynnere, men kynnere er det ikke, for jeg har kynnere OGSÅ.  

Noen som vet ?  

 


22 kommentarer
    1. Er i uke 34 å venter gutten min,
      var med jordmor for ikke lenge siden som ble til sykehus besøk, pga av at han har lagt seg med hode så langt ned, å festet seg, har også begynt å modne i livmorhalsen, så jeg har hatt mensensmerter i livmoren nå, å det var pga at fødselen nermer seg, å jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle se langt ifra at det ikkevar lenge til jeg kunne bli mamma, men skal ikke ha for store forhåpninger tilfelle han lurer meg å ikke kommer før termin,
      men har skrevet et inlegg på bloggen om dette, så du kan lese 😀
      lykke til

    2. Det kan være pga urinveisinfeksjon du kjenner disse smertene/ubehaget. Kanskje greit å ta en urin prøve for sikkerhetsskyld?

    3. Når jeg fikk mensensmerter så var fødselen igang. Fem timer senere var gutten ute 🙂 Jeg hadde ikke smerter i svangerskapet ellers.

    4. de menssmertene du kjenner kan være livmoren som strekker seg/utvider seg.. jeg hadde også menssmerter i begynnelsen og i slutten av svangerskapet, og da sa jordmor til meg at det var livmoren som strekte seg 🙂

    5. nyland92: Åi, da er du jo bare 2 uker forran meg ! Men det er jo ikke farlig for deg om gutten din kommer nå da. Men satser på at han holder seg inne der en liten stund til da iallefall ! Skal lese innlegget ditt 🙂

      Takk for det, og lykke til til deg også !

    6. Marlene: Åi ! Jeg håper virkelig ikke min fødsel starter nå med det første, synes han kan holde seg der inne i hvertfall 2 uker til… hehe 🙂 Hvor mange uker på vei var du da fødselen startet ?

    7. Artig å se på den videoen,han er virkelig en aktiv krabat.
      Husker da jeg hadde det slik,er sååå lenge siden. Jeg var mor til 3 da jeg var 19,huff.
      Er 35 nå,og guttene mine er 19-18 & 16 år.
      Men er såååå glad i dem.
      Har blitt bestemor til en liten jente det er moro det også.
      Smertene du har,tror jeg faktisk er presset av babyen og at det kan være og at alt trekkes og tøyes.
      I begynnelsen av svangerskapet,er det jo mye som forandres i livmor osv.
      Og ikke minst nå,tror det er kroppen din som gjør seg helt klar til fødselen.
      Tror ikke du skal bekymre deg for de smertene,tror ikke det er noe galt i allefall.
      Følger mye med på bloggen din 🙂 Det er kjempe fint at pappaen vil være der når han kommer til verden om ikke annet..
      Det er en opplevelse,alle burde oppleve..
      ♥´¯) ¸.-:¦:-´¯)
      (¸-:¦:-´ (¸.♥´´¯`?.¸
      Stor hilsen fra meg Monica

    8. Monica: Ååi.. mamma til 3 i en alder av 19 år, det er ikke værst det ! Så kooselig at du har blitt bestemor nå, det må være en utrolig opplevelse det også.

      Og at du liker bloggen min og følger med meg og svangerskapet mitt synes jeg er kjempehyggelig ! DET liker jeg !

      Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg