INFLUENSA + RYGGPLAGER + VASKING AV BABYKLÆR + HENTESETT FERDIIG

 

Som dere sikkert har merket, har det ikke vært noe vidre mye blogging fra meg i det siste, men overraskende mange følger bloggen min framdeles ..    det er så koooseliiig å tenke på når man ligger syk, hostende, harkende og synes synd på seg selv, og vil helst bare vil dø !  

Ikke nok med influensaen,  ryggen min har visst bestemt seg for å ta livet av meg.  I det siste har jeg begynt å bevege meg som en gammel kjerring på 80 år med dårlig rygg.  Huff, det ser ikke bra ut i det hele tatt.  Stakkars lille tynne kroppen min takler ikke vekten til lille gutten min så veldig bra lenger, som legger på seg i stormfart om dagene ( rundt 300 gram i uka) .  Jeg trodde virkelig jeg kom til å sleppe unna ryggplager, men de kom å tok meg rundt uke 32 .  Triste greier :/  

Da jeg var å tok sol i dag for eksempel, tok det meg noe som lignet alvorlig mye på hele 15 minutter å komme seg opp igjen fra solsengen..   og det var ikke akkurat smertefritt !  Min første tanke var : nå må jeg bare ligge her..   men herregud, man kan jo ikke akkurat bare ligge der til noen kommer for å hjelpe deg ? IPhonen min lå på gulvet i lag med klærne mine, så kunne liksom ikke ringe noen heller.  Så jeg beit tennerne sammen, og klarte til slutt å komme meg ut derfra.. det var jævlig vondt, for å si det sånn.  AU, trodde virkelig at ryggen min skulle knekke.  

 

Og så lurer jeg på en ting..   har STORE mistanker om at jeg har fått bekkenløsning, men siden jeg aldri har hatt dette før så aner jeg rett og slett ikke hvordan det “kjennes ut ”  ..   hvor har man smerter da liksom ?  For jeg har ikke bare vondt i ryggen , det er liksom fra ryggen og helt ned til lårene en plass.     

Synes så mange typer smerter bare kom å tok meg for fullt..   sykt kjipt, når man egentlig hadde trodd at man skulle slippe unna slikt.     Ryggsmerter, bekkenløsning, mensensmerter…  og u name it .   Nå mangler bare strekkmerkene, som sikkert dukker opp hvert øyeblikk.  MEN, vi krysser fingrene for at det IKKE skjer 😉  Ikkesant ? 

 

Ingen skal hvertfall få lov til å fortelle meg at det ikke er tungt å være gravid på slutten( da tenker jeg etter uke 30) .  Jeesus kristus.  Nå håper jeg virkelig at han kommer ut snart.  Si hva dere vil om at jeg er slem og egoistisk som sier det, men det er faktisk ikke noe gøy å føle seg helt handicappet.   Og det er ikke noe farlig i det heletatt for lille gutten min om han skulle bli født nå, alle organer fungerer, han ser ut som en lubben baby slik nyfødte ser ut, bare litt tynnere og bittelitt mindre.   SÅ DET SÅ.  

 

 

Uanseeett..   har drevet litt vasking av babyklær i dag,  og må bare få si at klærne var mye finere FØR vasken..   synes trykket på klærne gikk alvorlig fort av, allerede etter 1 vask liksom !   Men det viktigste er jo at det ikke sitter slike ekle stoffer de putter i klærne, igjen , slik at ikke lille gutten min utvikler allergi eller noe slikt 🙂 

Har enda en del klær som trengs å vaskes, blant annet en del ullklær.   Så blir jeg nok å kjøpe noe mere + at jeg jo blir å få masse gaver osv.  For de som lurer, så er alle klærne under i størrelse 50 og 56

 

 

 

Så forresten at noen spurte i spørsmålsrunden, om jeg kunne legge ut bilde av alt jeg har kjøpt, samt alt som skal være med i sykehusbagen. Såklart kan jeg det ! 

Legger ut bilde i dette innlegget av det jeg hittil skal ha med i sykehusbagen.  

 

 

TIL MILIAN MATHEO 

 

Dette er hentesettet hans, som han skal ha på seg når vi reiser hjem fra sykehuset.  Hvis ikke det hadde vært så kaldt, så hadde jeg tatt en I <3 MUM body istedenfor.. men , siden det er vinter og kaldt er det nok best med ull-body.  

 

I tilegg til ullbodyen, er det en blå ull-strømpebukse, hvite “im a little boy” sokker, verdens søteste bamsedress , verdens søteste lue ( i 100% ull)  med glitterhjerte forran og hjertemønster i stoffet,  bomullsvotter,  tøffler i babyull med swarowskikrystaller på forran  ( som jeg selv har strikket )  og verdens søteste selbuvotter i hvit glitter, med blått mønster på som bestemoren holder på å strikke 🙂  Kan legge ut bilde av de når de er ferdig ! 

 

Det er en utrolig rar følelse å vite at jeg pakker til sønnen min , som kan være i henderne mine om allerede 5 uker. Utrooolig merkelig, men helt herlig følelse !   Blir så glad av å styre med klærne hans, det hjelper bittelitt på babysyken min.  TENK , at snart er jeg mamma til en liten nydelig gutt ! Det hadde jeg aldri trodd..  

 

 

 

TIL MEG SELV 

 

Jeg kommer sikkert til å ta med hele verden til meg selv, kjenner jeg meg selv godt nok.   Giddet ikke ta bilde av alt, og slike enkle ting som tightser osv..     Men i tilegg til tingene under skal jeg selvfølgelig også ha med me

 

– Digitalkamera og lader ( vurderer å kjøpe meg videokamera da jeg skal ha fødselen filmet ) 

-Iphone og lader

– Shampoo, balsam, hårkur og dusjsåpe

– Min elektriske tannbørste og tannkrem

– Hårføner og GHD rettetangen min 

– Sminke og sminkefjerner

– Bodylotion og handkrem

– Selvbruning

– Penger

– Sjokolade ( høhø ) 

– Bærbarpc, filmer og bøker ( i tilfelle ting tar tid ) 

– Diverse andre klær jeg ikke har pakket enda.   ( slik som tights og sokker ) 

 

 

 

Supermyke kosetøfler og UNDERTØY jeg skal ha med.  

 

ONEPIECEN MIN OG VERDENS MYKESTE MORGENKÅPE <3 

Litt forskjellige prøvegreier til meg selv, tena-greier , engangs-amme innlegg, brystvortekrem og kleenex 🙂 
 SYNES DU JEG MANGLER NOE I SYKEHUSBAGEN ( ENTEN TIL MEG SELV ELLER LILLEGUTT) ? 
 HVA SYNES DERE OM HENTESETTET ? 
Nå skal jeg legge ut litt magebilder fra i dag i et eget innlegg, så tar jeg og lillegutt kvelden.  Er nemlig utrolig  sliten etter noe som kan minne om en 95% søvnløs natt til i dag.   Er ikke så veldig lett å finne noen god stilling å sove i nå lenger, nemlig ( forsåvidt ikke lett å finne noen god stilling til noe… )   enten er magen i veien eller så ligger lillegutt og tråkker mammaen sin på blæra.  
MEN, jeg skal ikke klage.  Får verdens fineste gutt i belønning om noen få uker, og han er absolutt verdt noen uker til med litt plager og jeg hadde gjerne gått 9 måneder gravid på nytt for å få han   🙂  
49 kommentarer
    1. Hvis du virkelig har energi og ork igjen til å bruke tid på sminke og selvbruning på sykehuset så er du god altså ;D Fint hentesett 🙂

    2. Selvbruning? Drop it, du kommer verken til å få tid til det og i tillegg kan det ikke være så heldig for barnet heller.? 🙂

    3. Heei! du burde ikke ha med deg string, fordi i og med at man blør veldig mye etter fødselen så må man bruke store bind/bleier, så da einer ikke string se så bra, pluss at det var utrolig ubehagelig å ha på seg det 😛 lipsyl burde du ha med! Mange opplever at man blir veldig tørr på leppene ubder oppholde! Det ble jeg vertfall.
      Hentesettet var nydelig <3 lykke til, Rannveig!!

    4. trur ikke den bh’en blir så behagelig 😉 Anbefales å ta med amme-bh, eller bare en bh uten spile å sånt, i en størrelse større enn du va før fødsel 😉 så den blir sikkert for liten også.. bare et tips ^^

    5. Jeg anbefaler SVÆRE å da mener jeg SVÆRE truser! De binda du får etter fødsel er ikke akkurat små å får umulig plass i en stringtruse :p Man blør en hel del etter fødsel å de nettingtrusene man får på sykehuset er ekkle å gå med. Jeg hadde tatt med upraktiske truser å angra som bare det å sendte noen å kjøpe noen store gode til meg!
      Masse masse lykke til! 🙂

    6. Selvbruning? Virkelig? Tviler på at brunfargen blir prioritert om du virkelig gleder deg til å få barn. Herregud så patetisk.

    7. Hei, jeg ville bare legge igjen en liten kommentar for å fortelle deg at jeg liker bloggen din! Lykke til videre med den 😉
      Hilsen konkurranseoversikten – delta i konkurranser på nett enkelt!

    8. Du kommer til å blø en hel del, så ville anbefalt dæ å ta med store og gode truser 🙂
      Å amme-bh.. 🙂
      Blir spennende å se gutten din.

    9. Får du en normal fødsel så er ikke string noe…Jeg måtte bruke bjørn borg boxere,pga di store bleiene.. Det er heller ikke sikkert du passer di bhene..På lindex selger di årntlige ammebher.. En annen ting er fuktighetskrem og lypsyl,det er tørr luft på sykehuse… Selvbruning??? eeeh hallooo!!!! det kommer ikke til å bli prioritert! Dessuten skal jo gutten ligge inntil deg,da bør du vente litt med den der selvbruningen.

    10. som de andre skriver over kommer du til å trenge store og gode truser og de bindene du får på sykehuset er SVÆRE altså, så ta med en pakke bind og.

    11. Heii, du sa man ikke skulle komme her å si at det ikke er tungt i slutten ? 😛 for meg var ikke det noe problem, det var verken tyngre eller i veien for noe 🙂 det eneste var at jeg ikke sov godt om nettene fordi jeg ikke kunne ligge på magen 🙂 jeg la kun på meg 4 kg, så er jo ikke rart om det ikke er tungt :))
      du burde ha boxere me, enten du føder normalt eller keisersnitt. jeg endte opp me hastesnitt, å man blør like mye fra underlivet uansett hvilken fødsel man har hatt. på grunn av “rennselse” at alt som har vært inni magen skal komme ut, om du skjønner, så det er ikke noen forskjell der. anten at det gararntert ikke føles så godt der nede om du føder normalt vil jeg tro 😉
      å du burda ha en større BH me deg. Mine vokste enormt. er sikker på jeg gikk opp nesten to str. det er jo pga melkeproduksjonen. men i løpet av et par uker går det ned igjen siden melka stabiliseres seg etter hvor mye melk den lille drikker 🙂

    12. du burde kjøpe en ammebh 🙂 og jeg tror ikke du vil syns string er så behagelig etter fødselen. det er mange som blør så mye etter fødselen at de må ha bleie på. det har de på sykehuset såklart. de har også nettingtruse hvis du ikke har med egen. ikke å anbefale :p
      NYDELIG hentesett! 🙂

    13. Enig med de fleste her..
      Selvbruning?? Ja, værsegod. Men ikke smør på puppene, ungen din skal jo faktisk ha mat ca hver tredje time, og ligger da inntil puppene.. Smitter jo av, gjør det ikke? Er nok ikke bra for huden til barnet ditt, den helt nye og skjøre huden.
      Og amme-bh anbefales! I en-to str større enn du har før fødsel.
      Og stringtruser er ikke til å anbefale. Du får jo bleier, som andre skriver her!
      Og må du ikke ha litt mer klær på han, når du skal hjem? Body, strømpebukse og en dress?
      Det er jo kuldegrader i desember!

    14. Anbefaler deg å ta med en el to amme bher i en str større enn du bruker nå, gode store truser, en pakke bind til hjemturen, lipsyl, nattdrakt til babyen og en bukse etc. Til han.
      Selvbruning tror jeg du burde droppe, ikke bra for babyen å sniffe d! Og de første ukene er d veeldig mye mammakos

    15. Seriøst, du KAN IKKE mene at du skal ha med deg stringtruser??? Det går bare ikke… Jeg gleder meg nesten til du skjønner hva en fødsel gjør med underlivet, og til du skjønner hvor dum du var som pakket stringtruser… Du blør ikke som ved en mens… Du blør i bøtter og spann!
      Og vanlig BH kommer heller ikke til å gå.. Når melken kommer går du opp hvertfall én, om ikke to størrelser… Og du bør ikke ha spiler i bh´en.. Det kan tette melkegangene, og du kan få betennelse i brystene… DET gjør vondt!!
      (Det var egentlig ikke meningen å være så kvass, men du må forstå at du må ha med deg annerledes undertøy… Du kommer til å angre! :))
      Helt til slutt vil jeg bare tipse om å ha litt mer tøy til hentesettet.. Jeg ville faktisk hatt en ulldress eller en sparkedress i tillegg… Tenk den lille babyen har jo aldri vært ute i frisk luft;) Og i desember kan det jo være gaaaanske kaldt!

    16. String er ikke mye behagelig etter en fødsel.. + At du blør MYYYYE etter en fødsel da du har sår innvendig som blør… Du må bruke bleie de 2første dagene som regel ette en fødsel =)
      Og du burde ha med deg en hel pakke med ammeinnlegg i tilfelle du blir skikkelig melkesprengt og det bare renner…
      Det gjorde det på meg!! På tre dager hadde jeg brukt nesten en halv pakke med ammeinnlegg…
      Bare noen små tips sånn at du vet litt hva du begir deg på =)

    17. Æ ska love dæ at selvbruning, pc og diverse.. Det har du ikke tid på sykehuse til, å dem kommer til åreagere! Du ska kose dæ me fødseln, og kose dæ me lillegutt nårhan kommer…

    18. Det er ikke alle som har det helt jævli med tanke på underlivet etter en fødsel folkens. Du kan jo ta med deg både noen store truser og noen vanlige så prøver du deg frem og finner ut hva som er best for deg! Alle er individuelle og alle takler en fødsel ulikt, noe mange her inne tydeligvis ikke har skjønt 🙂 gleder meg til å se lillegutten din <3

    19. Jeg anbefaler deg å skaffe deg ammeinnlegg i ull, så puppene har det varmt og godt. For å unngå brystbetennelse, noe som er forferdelig ubehagelig;-)

    20. Jeg har ikke noen barn eller noe.. men jeg reagerer sykt på at du skal ha med deg SELVBRUNING ! jeg begynte faktisk å le 😛 hehe.. Det er noe av det DUMMESTE jeg nooooen gang har sett noen skrive.. Bryr du deg i det heletatt om ungen du skal presse ut ? gosh

    21. Hei, Ranveig
      Det er morsomt å lese bloggen din. Jeg fant en side som det står litt generelt om bekkenløsning, men du har kanskje funnet en lignende side allerede 😉
      http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/bekkenloesning.php
      Det er ihvertfall viktig å finne gode hvilestillinger, som når du skal sove kan du ligge på siden med en pute mellom beina eller på ryggen med en stor pute under klærne.
      Lykke til!
      Hilsen din 4mening 😉

    22. Trur det var ett få-tall som skjønte at det med selvbruning var bare for å provosere (håper jeg..:p)
      Uansett, ønsker deg masse lykke til med fødselen å alt som hører med, du kommer til å bli en fantastisk mor! 🙂

    23. Hvis du tar med deg alt for mye å bruker mye tid på seg selv. Kan de reagere sterkt. de overdriver. Pass på!;)

    24. dauer av latter – selbruning – og sexy undertøy i sykehusbagen :))
      har tre unger å ville nok aldri tatt på meg en string etter fødselen. spilebher bør du heller ikke ha. husk det blir masse masse amming å vanlig bh er ikke særlig behagelig. tror heller ikke du greier å se film eller sitte på nett om du har sterke rier….
      deili med noen vide joggebukser etter fødselen.

    25. Kan love dæ et par ting, de strintrusen å bh’en kan du bare glemme. D e ubehagelig me sånne truse etter en fødsel (been there, done that)! Dessuten blør man MASSE etterpå å må bruke store bind. Så ta me dæ store gode truser, gode amme-bh’er og joggebukse! Spile bh er ikke lurt å bruke mens man amme, husker ikke ka jordmora sa til mæ, men uansett e d mye mer praktisk me amme-bh siden den lille ska ha mat 🙂 Æ tok åsså me mæ bøker, håndarbeid o.l men d ble ikke mye tid t d, man va så spent at man bare gikk å venta, å venta, å venta. Å plutselig va fødselen i gang :p Selvbruning e heller ikke så lurt. Men såklart, du bestemme sjøl. Anbefale dæ i d minste å ta me dæ amme-bh’a å store truse!
      Ta me dæ ei stor flaska me vann, for man blir tørst mens d står på + lipsyl 🙂
      Ett tips t om du ikke vil at trykkan på klærne t ungen ska falme så fort, vask den på vranga 😉

    26. Vil anbefale hvertfall to pledd til lillegullet, sykehuset har bare dyne å helsetepper. Jeg kjøpte store sorte boxere, da føler du deg ikke så kjerring aktig å du slepper de vakre nettingtrusene;) Kan være lurt å ta med smokk til lillegullet, husk å kok den først:)

    27. Ser at du har pakka smokk med til han, det trenger han ikke starten, dem anbefaler å vente med å gi det til babyen e 2-3uker (så amminga ikke blir ødelagt)… Sjokolade e sikkert godt å ha under fødselen, men husk at det e ikke lurt å spise det når han e kommet til verden – dem får ofte vondt i magen av sjokolade.

    28. du burde pakke med litt tykkere klær til han. for det du har pakka der er for tynt. han burde være godt pakka inn til hjemreise så han ikke blir kaldt. uvant for en nyfødt kropp og komme til en ny verden.. og ta med deg stoore truser. jeg blødde massee etter fødsel. og måtte gå i de bleiene de har på sykehuser. pluss at jeg hele tiden blødde igjennom noenganger og.

    29. Som dom flesta säger så är det lurt att ha med lite större trosor, behöver ju inte vara stygga bestemortrosor men helst lite större storlek än ens vanliga, jag använder 32/XS i kläder och använde trosor som var 38 i storlek när prinsen hade kommit.. Var helt chockad när jag märkte hur mycket blod det kom, ingen hadde berättat det till mig.. :S Amme Bh och ullinlegg är viktigt, jag fick en byld i brystet som følge av en kraftig brystbetennelse, blev opererad och var veeeldi syk, brystbetennelse er nesten verre en selve fødseln. Och Selvbruning er ikke så lurt siden ungen helst ska kjenne mammalukten din, det er ju med lukten som han identifisierar dig som mamman sin. Jag tog med mig massa saker, men fick inte bruk før annat än underklær och hygienartiklar och klær till gutten. 🙂 Lycka till. Du har nåt helt fantastiskt att se fram emot! 🙂
      Altamamma 21

    30. Ville tatt meg meg store og gode truser visst jeg var deg! Får kjempe store innlegg på sykehuset, pga at det er mye blødning osv. Masse lykke til videre og når fødselen er i gang, du har mye gøy i vente 🙂

    31. Ville latt stringen bli hjemme.. Som sakt e alle forskjelli å blør mye/lite men uansett ekke string en go trusa å ha på. Tenk dæi sjøl om du må sy i underlive.. Ekke mye gått me en string oppi musa da :p ellers vil æ anbefale dæi å ta me de bindan du like å bruke. Sykehusbleian e stoooor men helt grei å bruke når d står på som værst.

    32. Hei!
      Æ skal love dæ at string for du ikke bruk får 😉 du kommer til å ha så ondt der nede at du ik hæres å se på en tynn string engang 😉 å etter en fødsel blør man så inni granskogen. ikke vanlig mens blødninger. d e renselses blødning, å man blør myye og ganske lenge. ta med dæ stoore boksere. fordi det skal være plass til store bleier i de! du blør så mye at du treng store gode “voksen pampers” 😉 sykehuset e full av bleier,å der har de også store gode sykhus truser du kan låne. helt æli så tok æ med mæ par når æ dro 😉 de tena bindene du hadde bilde av, de får du nok ikke bruk før etter å ha blødd en god stund. på slutten så avtar blødninga litt.
      ikke grue dæ, æ lover at alt e ikke så ille når man står oppi det. du klarer dæ nok fint!
      anbefaler epidural og lystgass til tuuuusen!

    33. Håper du tuller når du pakker med string truser og selvbruning??!! 😛
      Et GODT tips store truser og amme bh, man blør en hel del og som alle andre sier her så må man ha store bind i en del dager 🙂
      Lykke til 🙂

    34. hehe, du e litt morsom.. Jaja, det e din første fødsel, skjønne det, men stringtrusa, push up bh, og selvbruning? Du har nu for guds skyld en mor som har født, kan ikke ho fortelle deg ka man har med sæ?
      Da æ va på sykehuset etter fødseln, skifta æ sikkert 10 truse, så ha godt med dæ av d.. Å ja som alle sir, du må ha med store truse, for de bindan du får der e ikke akkurat små..
      Å alle e forskjellig ja, men at du blør masse, det kan æ garantere 110%.
      Å tid til data å diverse kan du bare glemme.. du e kun fokusert på ungen når den e kommet, å de gangan den sover, så kan æ love dæ at du sjøl vil sove ut.
      Uansett, lykke til, det kommer nok til å gå bra.

    35. Jeg skjønner godt at du gleder deg til fødselen, det kommer nok til å bli et spesielt øyeblikk! 🙂 va du har med deg osv, er jo opp til deg selv, men jeg tror ikke det er nødvendig med 40 kommentarer der folk tar det samme opp og opp igjen, jeg tror man tar poenget etter kanskje to kommentarer. men som sagt, råd er jo bra fra de som har erfaring 🙂 Ønsker deg masse lykketil, du kommer nok til å få det fint med prinsen din :))
      – Renate

    36. Førr et nusselig hentesett! 🙂 Men æ e enig i enkelte av de over når det kommer til stringtrusa.. Har ikke barn sjøl, men æ kan ikke i min villeste fantasti forestille mæ at det e behagelig med string etter en fødsel. Enn om du revne, så skal trusa drive å gnæge dæ der? Auch

    37. Eg anbefaler å bare kjøpe ull til babyen no. Tynne bomullsbodyer og strømpebukser får du ikkje bruk for når du får ein vinterbaby. Eg fekk vinterbaby ifjor og brukte ikkje noko bomull før mai/juni…

    38. Ha villa hatt me mæ store trusa 😛
      Kan faktisk vær greit at du tar me smokka, min begynt me smokka 2 dagen på sykehuset pga stort sugebehov 😛 men, du får jo smokka på sykehuset når du e dær 🙂
      lykke t me fødseln, du har masse å sjå fram t! 😀

    39. Tvile på at du kommer til å bruke d undertøye ditt 😛 Har født sjøl å brukte kun de engangstrusen æ fikk på sykehuse. åsså BHen e garrantert for liten når du får fortgang i melkekjertlene.
      Anbefale at du pakker klart kamera hvis du ønske minna fra fødseln 🙂
      Du får åsså kjøpt kjempelure små sjampoo og balsam flaske på apoteke. E bare kompisåpe på sykehuse. Den e ikke no særlig 😛
      Trur ikke du trenger så mye klær til babyen heller. Hvis du skal føde i Hammerfest så så har dem skjorter å lue til babyen der + teppe som babyen e balla inn i stortsett hele tia når du e der. Men hentesett e veldig lurt å ha når du skal reise hjem 🙂
      Masse lykke til me fødselen, d e den mest fantastiske opplevelsen æ har hadd iallefall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg