SVANGERSKAPSKONTROLL

 

 

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll,34 ukers kontrollen, selv om jeg snart er 35 fullgåtte uker.  Som vanlig sto alt kjempebra til, både med mor og barn.  Kan ikke komme på en eneste gang noe ikke har vært som det skal være, og det er jeg kjempeglad for !

Blodtrykket mitt var fint, gutten min var litt aktiv i begynnelsen mens hun lyttet , og han hadde hjerteslag helt oppi 170 i minuttet ! Etterhvert stabiliserte det seg, og han hadde 150 slag i minuttet, som det som regel bruker å ligge på til vanlig.  Tror hun lyttet på hjertet hans i nærmere 10 minutter altså !  

 

Bildet under viser hvordan gutten min ser ut inne i magen i denne uken ( uke 35) 

 

Uansett..   denne gangen var faktisk barnefar med,  og guess what ? Det var hans FØRSTE svangerskapskontroll, hvor sjukt er ikke deet ?  Han skal være med på alle kontrollene framover, fordi han skal være med på fødselen.  Sååe, det er jo bra.    

Vi pratet for det meste om fødselen, og hvordan det starter og forskjellige måter den kan starte på.  Blir så babysyyk av å prate om sånt.. herregud, det virker som så lang tid igjen, SELV om det faktisk bare er litt over en måned igjen til termin , og nesten bare 2 uker til fødselen egentlig kan starte når som helst. 

Symfyse-fundus målet mitt ligger på normalen, noe det har gjort hele veien .  Bare at nå ligger det litt under gjennomsnittet, altså litt under det de fleste har i den svangerskapsuken jeg er i , noe jordmor fortalte meg er fordi jeg er så høy, at han har veldig god plass til å vekse oppover,  men at magen min fra nå av ville begynne å vokse veldig utover. 

 

Og NEI, jeg drikker absolutt ikke i svangerskapet mitt , for de av dere som kun leser bloggen min på leting etter feil å påpeke  !  Og som dere helt sikkert skjønner, så røyker jeg heller ikke.  Disse ble krysset av i uke 9, og jeg krysset først av “av og til” på alkohol, fordi jeg hadde drukket før jeg fant ut at jeg var gravid, og i uke 9 røyket jeg 2 sigaretter om dagen.  


Vekta i dag viste 64 kilo,  noe som er helt sjukt.   For i uke 28 veide jeg 67 kilo, og det er jo mange mange uker siden, i tilegg til at babyen har lagt på seg godt over 1 kilo siden den tid..  Noe som betyr at jeg har tatt av meg noen kilo !  Ijaa, litt flaks skal man jo ha her i livet  <3 

 

  Hvor langt på vei er du ? 

 

10 kommentarer
    1. pshh! Symfyse-fundus målet mitt var OGSÅ under gjennomsnittet, selv om jeg er bare 1,55 høy ;)) men likevel fødet barn som var 50 lang og 4kg 🙂

    2. Så bra at barnefar ble med! Hyggelig å lese at det har ordnet seg litt mellom dere, ihvertfall til Milan Matheo kommer 🙂
      Stå på videre Rannveig! Du er så nydelig, og Milan vil blir heldig som har deg til mor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg