SVANGERSKAPSKONTROLL + INNKJØP

 

HeiogHåå kjære lesere  

 

 

Har ikke hatt tid til noe blogging før nåå, styrt med mye forskjellig i dag egentlig, de der hormonene mine som tuller med meg for tia, føler så SYKT stor trang til å rydde,vaske og ordne hjemme for tiden..  Meen, uansett.  Var på 36 ukerskontrollen i formiddag, slik som forrige gang pratet vi også om fødsel denne gangen.  Mamma var med meg, siden hun skal være med på fødselen så er det jo lurt at hun også er med på kontrollene nå framover.  Er så utrolig glad for å ha mammaen min med, hun er den personen jeg stoler mest på her i verden liksom !  Har forresten verdens beste mamma, hø hø ! 😉  

 

Alt sto som vanlig supert til med både meg og lillemann !  Hjertet til lille ********* ********* slo med 140 hjerteslag i minuttet, slik som det bruker å gjøre !  Han ligger langt nede med hodet sitt godt festet, altså helt fødeklar han ja !  Akkurat slik som mammaen hans er, så nå venter jeg bare på at lille hjertegullet mitt skal bestemme seg for å komme ut å sjarmere mammaen sin og alle andre i senk <3 

Blodtrykket var fint, og symfyse-fundus målene mine ligger fortdatt på normalen, litt under gjennomsnittet, men det sa også denne jordmora at er fordi jeg er så høy.  

 

MEN..   vekta mi er jo helt fucka.  På forrige kontroll hadde jeg gått ned 3 kg (!!) siden kontrollen før det, og nå har jeg gått ned ytterlige 2 kg siden forrige kontroll, som er mindre enn 2 uker siden.   Skjer med det liksom ?  Det er jo meninga at man skal legge på seg på slutten, elleeer ?   Jeg tar jo bare av meg..  hahah.  

Selv om jeg tar av meg, så legger lille gutten min på seg mere nå enn noen gang, og det merkes at han bare blir større og større ! Mamma gleder seg sånn til å møte deg  fine gutten min <3 

 

 

OG, guess what ?  Har faktisk vært å kjøpt  bilstol i dag, så nå kan lille ******** ******** bare komme, for nå har jeg alt jeg trenger !   Fikk ikke kjøpt basen i dag, siden de ikke hadde den inne.  Men de skulle ringe meg når de får den inn igjen, håper det ikke går så altfor lang tid ..  

Bilstolen er forresten av merket Britax, og er best i test på den siste testen av bilstoler.  Og så er det en helt nydelig blåfarge på den, falt med eengang for denne.   Perfekt <3

 

 

Og så har jeg kjøpt litt annet også ..  

 

Refill til bleiebøtten og helseteppe i blått til lille gutten min 

 

Fikk denne boken i posten i dag fra en av de bokklubbene jeg er med i , men som jeg ALLTID glemmer å avbestille . Huff.. ahahah.   Og så har jeg kjøpt den siste Harry Potter filmen, ELSKER Harry Potter . Jeg leser aldri, men jeg har lest ALLE Harry Potter bøkerne, og sett alle filmene flere ganger.  Hihih 

 

Klestativ til å henge alle de millioner kjolene og toppene mine på, som jeg faktisk ikke har fått pakket ut siden jeg flyttet ut fra eksen min.  LAT , where ?  Bruker liksom ikke så mye lårkorte kjoler nå som jeg er gravid/høygravid, så det har ikke gjort noe liksom..  men var herlig å få orden på ting ! 

 


 

Kleshengere og speil.  Både dette og klesstativet er fra Chlas Ohlson.   🙂 

 

 

Lille gutten min fikk også bygave fra Oslo av bestemor , 2 nyydelige pysjer og en lue i ull.  Me likes ! 

 

 

 

Noen som vil at jeg skal lage innlegg med bilde av alt jeg har kjøpt til gullet mitt ?  Har nok brukt rundt 35-40 000 på babyutstyr, noe som jo høres helt sykt ut.   Men slik blir det når man i 9 mnd går å småkjøper ting heletiden,, i tilegg til de store tingene man må ha som vogn, osv. Og jeg har jo kjøpt ALT helt nytt..  , hahah.. huff. Likeer ikkee å tenke på det ! 


Måtte bare blogge før sengen kaller, nåå skal nemlig jeg og gutten min i magen gå å sove, jeg er suuuptrøtt ! Har vært våken siden 6 i mårrest eller noe.. shit !  

NATTA ALLE SAMMEN <3 

 


29 kommentarer
    1. Det ser ut som magen din er mye større en hva symfysemålet viser ass:p rart at du går ned da, men det er liksom nå man begynner å kan få vann i kroppen og legge på seg, så det vil jo de siste ukene vise nå. Men nå ser du jo kjempebra ut:) Jeg fikk ikke mye vann i kroppen på slutten, men etter fødsel fikk jeg sykt mye vann i kroppen og skyhøyt blodtrykk som varte i ca 3 uker før alt vannet gikk ut og blodtrykket var på plass.

    2. Jaaa, vil gjerne at du lager et eget innlegg med masse bilder av alt utstyret du har til lille gullet ditt <3

    3. hva er klokken nå da du skal gå å legge deg? du har nemlig fjernet klokkeslett på innleggene, hvorfor?

    4. du ser så fantastisk bra ut rannveig det skal du ha 😀 Om ikke lenge kommer han! Du har så fryktelig mye å se fram til! Kjenner jeg savner den her “baby” tiden med oscar. Men nå er han liksom blitt stor gutt , ler , smiler , prater i ett sett , spreller , vil heller sitte å er ikke sånn kose kose gutt som han var! :p Nå skal han være i luften hele tiden! SÅ nyt den siste tiden å ikke minst den første tiden når prinsen din kommer til verden 😀

    5. Anonym som sir; “Lol. skal du liksom endre navn på ungen din hver 4 mnd nå ?”
      Ka i alle verdens daga gjør det, når barnet ikke e kommet, han har ikke lært seg sitt eget navn enda, han e ikke døpt, å Rannveig har lyst til det? Gjør ingen verdens ting da, vel? 🙂
      Du e kjempeflott, Rannveig! Lykke til i tida fremover 🙂

    6. rannveig rannveig rannveig. farg håret brunt og få ut løshåret.. det ser så jææævlig ut å være så brun og ha fettgult hår med mørk ettervekst. det E ikke pent !! du ser skittn ut. sorry språket men æ blir frustrert. skjønne ikke koffer du gidd å herpe utseende ditt når du ser så bra ut når du e mer naturlig..
      katti ska folk skjønne at d ekke pent med sånt hår og sånn brunfarge? du har jo så bra potensiale…

    7. Anonym: HAHAHA, hva faen har du med å gjøre om jeg napper brynene mine eller ikke ? Akkurat DET tror jeg rett og slett ikke du trenger å bekymre deg så altfor mye om lillevenn ;- )

    8. ida: Helt enig ! Ser ikke ut som anonym her har lest bloggen min noe særlig, har hatt ett navn til gutten min før,som jeg nå har ombestemt meg for. Altså har han byttet navn kun 1 gang, noe som er HELT normalt. Det er jo mitt barn, han er ikke født engang, det er INGEN ting i veien for at jeg kan ombestemme meg, som du sier 🙂

      Så koselig å høre ! Tuusen takk for det ! 🙂

    9. Ida: Hvorfor skal du vite når kl jeg gikk å la meg ? Det er jo ikke akkurat særlig relevant ?

      Om jeg ikke vil ha klokkeslett på innleggene mine, så får det da være mitt valg, ikke noe du skal trenge å blande deg i 🙂

    10. Livet som mamma til lille Oscar: Tuusen takk for det Malin ! Gleder meg noe ekstremt til han kommer. Hehe, skjønner jo at du savner det.. er jo helt sikkert myyye kosing i begynnelsen, men etterhvert vil de besdtemme selv ! 😀

    11. Det e forresten ikke samme ida som har skrevve det med klokkeslett å svar til Anonym ang navnevalg :))) Altaværing Ida som har skrevve svar til Anonym 🙂

    12. det bilsetet har jeg også! det er bare å begynne å trene bicepsene for fy søren det er tungt! haha, jeg er helt utslitt etter å ha bært det ned til bilen liksom.. men er veldig bra ellers da 😀 superfornøyd

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg