UTSTYR TIL LILLEPRINS JEG HAR, OG UTSTYR JEG MANGLER (BILDER)

 

Siden mange har etterspurt et innlegg med absolutt alt jeg har kjøpt inn til lilleprins ( kanke nevne navn vet dere, høhø )   og jeg flere ganger har lovet det, har jeg nå laget et innlegg med bilder av nesten alt .  Håper dere blir fornøyd, og hvis det er noe dere lurer på hvor jeg har kjøpt, så bare rop ut så skal dere få svar ! 🙂

Alt som er innkjøpt, er det jeg selv som har kjøpt og brukt penger på,  og nesten alt er kjøpt FØR jeg fikk noe som helst av stønader og slikt.  Har selvfølgelig fått noe sponset osv… men det er ikke mye altså  ! Så ikke kom å si at jeg snylter staten eller noe ..    jeg jobbet faktisk nesten hver dag,  fra den dagen jeg fant ut at jeg var gravid ( bokstavelig talt, hadde jobbintervju dagen før, haha.. )  og langt ut i svangerskapet for de av dere som ikke husker eller visste det, så når jeg fikk diverse stønader så kunne jeg da bruke de pengene på helt andre ting.  

Bare poengterer dette fordi jeg har fått endel kommentarer som ; “Herreguuud, hvor får du alle pengene dine ifra ” og “Jeg sitter hjemme med en unge på (ungens alder)  og har ikke penger til en dritt ”  Vits ? Det er ikke min feil at enkelte av dere er dårlige til å prioritere.  🙂

 

 



Hvit Emmaljunga Leatherette Mondial Duo vogn med regntrekk og myggnetting, pris kr 10 000 ;-  ( inkludert stellevesken ) 

Fra første sekund jeg så denne vognen, var jeg helt sikker på at den skulle jeg ha.  Mamma fikk hakeslep når jeg kom hjem med en vogn til 10 000 kr liksom.. Haha .  Men det som er bra med denne er jo at jeg kan bruke det til mine neste barn også, trenger jo ikke å kjøpe ny da vet dere 🙂 

Den er forresten dritfin, bare så det er sagt ! 

 

 

Voksipose i svart, som er blå med pingviner inni, pris kr 2099 ;- 

 


3 stellevesker,  en av dem er Emmaljunga og matcher vogna.  Pris på de andre to husker jeg rett og slett ikke. 

 

 

Britax bilstol , svart og blå.  Denne er også den siste best i test vinneren.  Pris :  1795 ;-

 

 

Stellekommode fra Møbelringen ( dette er en helt vanlig kommode) mener å huske at den ligger på rundt 1500 kr..   Og stellematte fra Babywalz ( kjøpt i København) pris ca kr 500 ;- 

 


 

Badebalje og div- badeleker 🙂 

 

 

Babygym fra BareBarn , ca kr 1000 ;-

 

 

Vippestol fra Babywalz ( kjøpt i København ) ca kr 900-1000 ;- 

 

Kurv som jeg har fått ( aaner ikke hvor den er kjøpt eller pris )

 

 

2 dyner i den minste størrelsen, og 1 dyne i en størrelse større..   den største ( den i midten)  er kjøpt på Ringo i Tromsø iallefall, og den første på bildet ( dynen til vuggen) er kjøpt på Kid.. den tredje husker jeg ikke. Det fulgte også puter med alle dynene ,men disse gidder jeg ikke ta bilde av.  

De dynetrekkene som er på 2 av dynene er fra Ringo, og  det største trekket kostet 7-800 kr iallefall..   fikk sjokk når jeg kom hjem å så på kvitteringen, hahah. Jeg har det med å bare kjøpe ting, for så å se på prisen ETTERPÅ. Dårlig vane 😉 



 

Sprinkelseng,sengehimmel og stativ til sprinkelseng, sprinkelbeskytter til sprinkelseng og madrass til sprinkelseng fra Ringo

Sengen kostet vell rundt 1400 i seg selv , husker ikke hva alt det andre tilbehøret kostet. 

 

 

Vugge, sprinkelbeskytter til vugga og, madrass til vugga, sengehimmel og stativ til vuggafra Ringo

Tilsammen (inkludert alt tilbehøret)  kostet det rundt 5 000

Vuggesang bamsen som henger i himmelen er fra Barnas hus i Tromsø 

Det er vugga jeg kommer til å bruke til han de førse mnd, og det er den som står inne på soverommet mitt..  den fikk forresten SÅVIDT plass, siden jeg bestemte meg for å kjøpe 1.80 seng istedenfor 1.50 ( til meg selv altså.. haha )  Du ser at sengen står nesten helt inntil vugga på ene siden av bildet. 

Bak vuggen skal jeg også ha sånn veggfolie med ” her sover (navnet hans) “som jeg ikke sier enda (A)  

 



Mange sett med dynetrekk og laken, kjøpt på litt forskjellige plasser. 

 


 

2 fleecetepper med silkekant fra Kid, og 3 helsetepper fra Barebarn

 

 

2 krabbetepper

 

Ammepute fra Barebarn

 

 


 

Diverse bamser, har også mange flere bamser enn dette.  Flere sånne store teddybjørner for eksempel

 

 

 3 stk kosekluter, eeelsker den første <3   ( den med silkekant) 

Den skal pakkes ned i sykehuskofferten ja 🙂 

 

 

 

Bøker om barneoppdragelse og slikt, samt bøker om babyen’s utvikling både før og etter fødsel + minnebok til babyen.  Har i tilegg til dette også en scrapbook fra svangerskapet til han som ikke er med på bildet

Har også et par cd’er med nydelige vuggesanger, og tilhørende bøker med sangtekst

 

Barnebøker, både nye og gamle som jeg har fått  ( de nederste er gamle) 

 



Litt flere barnebøker øverst i bildet ( slike som rasler og sånt når man blar i dem )  og 3 stk sprinkelseng oppheng ting..  og 2 rangler 🙂 

 

Uro fra Bambina.no , tror den kostet rundt 1000 kr om jeg ikke husker heelt feil.  Den er iallefall helt super, man kan stille den inn slik at det blir lysshow til sangene, i tilegg til at sommerfuglene snurrer rundt i ring..  , og den har mange fine sanger på seg 🙂 

 

 

Klær i størrelse 50-80 , men på bildene er det kun størrelse 50-56 da resten er pakket bort i sekker og plassert i uteboden, og det gidder jeg IKKE å ta inn bare for å ta bilde av.. 

 

 

MILLIONER av gaskluter, frottèkluter og diverse andre kluter…

 

2 badekåper,  den ene er blå med en søt bamse på, og den andre er Mickey Mouse, 2 store blå og hvit stripede håndduker med prinsetrykk på, stelleprodukter, og bleier nederst.  Har MANGE flere pakker med bleier, som står oppå den hyllen til høyre i bildet.  

 

 

 

Bleiebøtte ( som jeg faen ikke skjønner meg på altså… )   , refill til bleiebøtta , engangsstellematter, engangs ammeinnlegg, og flere våtservietter..  har drøssevis med pakker med våtservietter altså :p 

I tilegg til dette har jeg 2 ammebh’er , 2 pakker med ammeinnlegg i ull , og forskjellig annet som jeg har pakket ned i sykehusbagen og som jeg ikke gidder å ta opp bare for å ta bilde av.  Har også fått en hel del gratispakker fra forskjellige apotek og slikt 🙂 


 

Flasker og smokker .  Elsker den hvite smokken med hjerte på og dødningshodesmokken.  Tror jeg skal ha dem med på sykehuset, hihi 🙂 

 

 

Noen av de tingene jeg har skrevet på denne listen, er jo ikke nødvendig overhodet, men jeg tar med de tingene jeg ikke har, men har lyst på også.

 

Base til bilstol ( men det er bestilt ) 

Babycall med kamera ( ha) 

Elektrisk brystpumpe ( må evt. ha/har lyst på)

Veggfolie med navnet hans til å henge ovenfor vuggen ( har veldig veldig lyst på ) 

Navneskilt til vogna ( har lyst på)

Rosa koppeholder til vogna( praktisk å ha, og har lyst på) 

 

 

 

Hvis dere kommer på noe mere enn det som står på mangel-listen min, som jeg mangler, så for all del rop ut..   men jeg tror nok at jeg skal ha det meste, og OM lillegutt skulle komme nå , og det er noe jeg mangler,  løper nok ikke butikken å gjemmer seg med det første akkurat  🙂 

 

 

 

27 kommentarer
    1. Om du skal ha brystpumpe så MÅ du bare ha eletrisk, jeg hadde vanlig hånd pumpe å må ærlig si at det er det mest ræva jeg har vært borti noen gang, blir så sliten i fingrene og armen og det tar mye lenger tid enn om du har eletrisk… Vil også anbefalle testvinneren til tv2 hjelper deg, avent sin babycall med video, har den selv her hjemme og er stor fornøyd ! 😀 Masse Masse lykke til videre 😀

    2. Anbefale å ha brøstpompe klar! d va faaan så ondt me brøst spræng,d å kjøre idiot seint på kvelden sånn som æ måtte før å finne ett døgnåpent apotek dær d e dyrast e ikke å anvefale t nån!

    3. Så myye fint 😀 Åhh..
      Men våtservietta e jo ikke anbefalt på så små barn.. helt unødvendig med tanke på all parfyme osv ;P dæm blir jo så ekstremt fort sår.. om man skal bruke servietta så bruk nu vertfall nån ordentlige..
      å engangsstønaden treng du jo ikke bruke på “andre ting” bare fordi utstyr e kjøpt 🙂 engangsstønad skal jo gå til perioden der mor e hjemme å ikke har inntekt,.. den e ikke MENT for utstyr 😉
      Men igjen.. nydelige ting! Særlig vogna <3

    4. Så mye fint du har kjøpt til gullet ditt 🙂 Han kommer ikke til å mangle noe han!
      Jeg har samme bilstol til gutten min, bare i en annen farge! Den er superkjekk 🙂
      Har også en emmaljungavogn som er kjempefin: http://babygullet.blogg.no/1309821368_den_flotte_barnevogna.html
      Elsker Emmaljunga <3
      Ellers så ser jeg at du trenger brystpumpe.. Jeg har en ny elektrisk brystpumpe fra Avent som du kan få kjøpe hos meg hvis du er interessert? Har kun prøvd den 3-4 ganger, men fikk ikke nok melk så begynte å gi gutten min morsmelkerstatning på flaske allerede etter første uka han var født! 🙂 Den kostet i utgangspunktet 1299 kr på Babyshop! Men du kan få den for 600 inkludert fire 125ml flasker i tillegg om du har lyst! 🙂 Svar på bloggen min hvis du er interessert 🙂

    5. Så mye fint du har anskaffet til prinsen din 🙂 Ser du har kjøpt papir ammeinnleggene fra Natusan, det gjorde jeg også men angret da de ga sår og gjorde ammingen KJEMPE vond !! Jordmødrene på sykehuset sa de var de værste en kunne kjøpe også :/ Anbefaler deg å kjøpe ull innlegg så du slipper sår og ikke minst brystbetennelse . Lykke til videre 🙂

    6. Wow. Du har utrolig masse kler.. eg tror kanskje eg har 1/3 del.. Hehe. Har kjøpt det eg har selv, mesteparten. Har tenkt eg sikkert får masse så ville ikke fyllle opp. Men seriøst ; ELSKER DEN EMMALJUNGA Vognen <3 Hadde så lyst på den nye jeg også. Har 2011 Jubeleumsmodell , sportsdelen altso også 2010 baggen 🙂 Men 2011 er mye finere =D OG Alt annet var også veldig fint ! Eg gler meg sånn til å bruke alt eg har ! =D

    7. omg såå mye greier! ser ut som om du har brukt sykt mye penger på dette hvertfall! er jo bare bra at du vil gi gutten din alt det beste da 🙂 tror nok ikke du får brukt alt av klærne i 50-56 da, her passet det i litt over 1 uke.. men kan jo hende han er liten og kan bruke det litt lengre 🙂 lykke til med alt, du er hvertfall klar virker det som!

    8. så masse fint du har handlet 🙂 vi har handlet mye likt ser jeg. jeg har også fylt opp med massemasse klær, det er jo det som er det gøyeste å handle 😀 lykke til videre 🙂

    9. hei og gratulerer med gutt i magen:)
      masse fine ting, det må jeg virkelig si…men lukter jeg tegn til materialisme?
      …kjære deg, du kan ta bort halvparten, og det vil være mer enn nok;)
      hilsen erfaren mor…men fin blogg du har, det må jeg si:) hgod jul og masse lykke til med gogutten, det blir en fin tid fremover:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg