SMERTER “DER NEDE”

Blir veldig dårlig med blogging nå for tiden, siden jeg har litt andre ting og tenke på for tiden.  Men jeg altså fortsatt like gravid som sist …  desverre 🙂 

Speaking of gravid..   har hatt smerter som kommer og går i livmorhals-området siden i går kveld.   Har også veldig nedpress og mensensmerter nå i dag… wiii, håper noe er på gang ! 

 

 

Har sprunget litt i trapper i dag og i går kveld før jeg gikk å la meg til å sove. Noen som opplevde dette jeg nå opplever og fødet i rett etterpå/dagene etterpå ?  Har også hatt kramper i lysken de siste dagene, noe jeg leste på nett at kunne være tegn på at noe er på gang. Skal forresten spise pinnekjøtt til helgen , så håper det har noe effekt for seg ! Var ei gravid jeg leste bloggen til,  som spiste pinnekjøtt, og dagen etterpå fødet hun..   Såååe.  Er jo verdt et forsøk  ! 🙂 

 

Neeei… lille søte ********* ********** nå synes jeg du skal komme uuut til mammaen din  <3 

 


 

Noen andre koser seg hvertfall veldig i sengen til lilleprins ! Blir nok sjokkert når hun oppdager at det ikke er hennes seng 😉 

 


27 kommentarer
    1. Har hatt nedpress, mensensmerter åh vondt i kroppen 2 uker sikkert :-S med meg ser det dåli ut me bebi åh jeg her 3 dager til termin. Men kanskje du er heldig 😉

    2. Du må vær førsekti me å ha kattn i senga te guttongen ^^
      Ongen kan plutseli vær hyper alærgisk ^^
      Ikke ondt meint eller nå… bære sei d pga e va d når e va lita …

    3. D e nok bare at d bynne å modnes dær nede, opplevde d nån uke før fødselen å fikk vite at d va helt normalt 😉 Å vær forsiktig me å ha katta i senga t ungen me tanke på at babyen e veldig sårbar + at katta kan finne på å legge sæ oppå ungen i søk etter varme 🙂

    4. Jeg må bare si det med katten jeg og. Var nemlig en baby som døde i barnehagen da den sov i vognen sin ute her i Halden, fordi en katt hadde søkt etter varme og lagt seg over ansiktet 🙁 Får en panikkfølelse når jeg ser katter som ligger der babyen skal ligge. For når gutten din er kommet så kan den fortsatt gå dit for å legge seg, fordi den tror at den sengen tilhører den :/ Har hørt at man skal være VELDIG obs på å ha katt når man har små barn. Og det hjelper nok ikke løpe i trapper. Det gjør bare vondt verre for deg selv. Babyen kommer når den er klar <3 men er nok noe på gang ja 🙂

    5. Åh, sånn hadde jeg det i tre dager før lillemann kom til verdenen. Lykke til, jeg skulle gjerne spolt tilbake til det øyeblikket min kom til verdenen. Gled deg <3 Og nyt de siste dagene eller ukene, du kommer til å se tilbake å savne den tiden du var gravid!

    6. Jeg har hatt dette en stund allerede, kommet og gått litt, men siste dagene har det vært verre, jordmor det det var nok hodet som holdt på å feste seg og han graver seg godt ned i bekkenet så hun mente det var det som gjorde vondt! 🙂

    7. Lykke til med alt sammen 🙂
      Når det kommer til kjerringråd med å få fart på fødselen, er det nok ikke noe spesielt som fungerer. De tegnene du har er oftes klem på forskjellige nerveceller og flettverk(Samling av nervetråder). Disse flettverkene ligger nede ved bekkenet og nederste delene av ryggen, og derfor er det ofte at man kan kjenne vonde signaler derfra. Men tror nok ikke det er noe som skal skje, og tror nok heller ikke at det hjelper å spise pinnkjøtt eller løpe i trappene. Annet en morsjon og god og mett mage 😉
      Følger med på bloggen din, og håper alt går bra framover ! Når fødselen er i gang kjenner du det 😀

    8. Er som idaakm sier at du BØR ikke la katten få ligge der babyen skal ligge. Og bør passe på, plutselig ligger katten over babyen. Vet om flere tilfeller der dette har skjedd, og det var for sent. Drit skummelt.

    9. Hvor har du kjøpt den røde anorakken du har på deg på et av de forige innleggene? Var kjempe fin!:)

    10. Hadde det sånn i uke 29 og uke 30, var i uke 30 æ fikk vite at livmorhalsen var moden og hadde begynnende åpning, så for mæ høres det ut som om ting kan skje snart ja 🙂 Men som mange sier ovenfor så kan man gå sånn i flere uker, men det høres ut som om livmorhalsen har påbegynt modninga for å få lillegutt ut, og det e jo et godt tegn 😉

    11. ikke nok med det så er det harepest i alta område.. hunder og katter kan komme med harepest og smitte barnet når den er ny født…. vel ikke det smartest å sette katta i barnesenga :/

    12. Sprut litt vann på katta når den er i barnesenga eller du ser at hun er på tur oppi, da holder hun seg nok vekke skal du se 🙂

    13. Hei:) jeg så på spørsmålsrunden din at du skrev at du aldri har hatt noe problem med å finne deg kjæreste. Jeg er 17 og har aldri hatt kjæreste.. Jeg er ikke stygg eller noe, bare vet ikke hvordan jeg skal finne en, hvordan jeg skal gå frem osv. Kunne ikke du ha skrevet litt om det? Jeg er redd jeg aldri får meg type.. Vet ikke hva jeg gjør galt. Kjenner presset.. Det virker som du har en del erfaring. Allerede skal du jo bli mor 😀 så gøy!!

    14. det fins ingen fasit på å få sæ kjæreset, vær dæ sjøl å en må like det han ser å kanskje han vil bli bedre kjent…

    15. rannveig, ta å hut den katta ut av barnesenga å få litt vett i haue! håpe du planlegg å vaske barnesenga før ongen kommer å ska såve dær!

    16. Da jeg kjente modning i livmorhalsen, (hadde vell kjent det i 2 dager da) gikk jeg en kjempelang tur. Da jeg kom hjem sprang jeg om og ned trapper, sikkert 25 ganger. Så fortalte mamma at gudmoren min tok lakserolje, og babyen kom samme dag, men at jeg ikke måtte finne på å gjøre det. Vet jeg kommer til å få kritikk og alt det nå, men jeg sier det som der var, jeg tok 2 store skjeer lakserolje å blandet med biola, og ingenting skjedde, dette gjorde jeg i 4 tiden på ettermiddagen. Ingenting skjedde, utenom at jeg måtte på do hele tiden. Så rett før jeg gikk å la meg (23tiden), tok jeg 2 til uten å blande noe i ( fælt, men angrer ikke ), klokken 2 spratt jeg opp, da begynte riene. Alle sammen sier det er farlig og kan føre til styrtfødsel, jeg fikk en kjempefin fødsel som tok 11 timer, og en skjønn vellskapt gutt kom til verden:)
      Skriver ikke dette for å si at du skal gjøre det, men sier det siden det var slik min kar kom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg