DETTE SKAL JEG HA I SYKEHUSKOFFERTEN

 

Da er jeg helt ferdig med alt jeg skal ha oppi sykehusbaggen ! Tror jeg skal ha fått med meg det meste både jeg og lilleprinsen min vil komme til å trenge på sykehuset i Hammerfest .  Vet jo ikke hvor lenge vi kommer til å være der borte, men jeg har pakket for noen dager iallefall.  Tenk , nå kan det skje når som helst ! 

Har kanskje pakket med meg altfor mye, men da tar man det jo bare med hjem igjen, sant ? Ikke værre enn det. 

 

 

TIL LILLEPRINS <3 

– 1 bamsedrakt, som han skal bruke på hjemreisen

– 3 vanlige bodyer

– 2 ullbodyer

– 1 genser

– 1 pyjamas

– 2 par tykke votter, 1 par tynne

– 4 par sokker

– 2 par tøfler

– 2 par luer, en tykk og en tynn

– 1 vanlig bukse

– 2 sparkebukser

– 2 ulltights

– 2 fleecepledd

– 1 supernusselig og MYK koseklut

– 1 smokk

 

I tilegg til det som er på bildet, skal jeg ha med en hjemmestrikket nisselue som bestemoren hans( moren min) har strikket, en nissedrakt og noen nissesokker + noen kjempesøte blåe tøfler med sløyfe og swarowskikrystaller jeg har strikket selv.  Så gutten blir iallefall ikke å lide av klesmangel , hihi 🙂 

 

 

TIL MEG

 

– 1 onepiece 

– 1 morgenkåpe

– 4 singletter

– HelloKitty pyjamassett bestående av singlet og shorts

– 1 ullundertøy genser

– 1 fleecegenser

– 1 vanlig genser

– 1 sett med superundertøy

– 1 vanlig tights

– 1  karitraa kosebukse

– 2 par koosesokker

– 1 par “dynetøfler” 

– 7 truser, 4 av dem BjørnBorg, som er store nok til nattbind

– 2 ammebh’er 

– 1 vanlig spilebh

– ammeinnlegg i ull 

 

‘TOALETTSAKER

 

– Libresse nattbind

–  Noen bleier i minste størrelse, i tilfelle de ikke har det på sykehuset

– Et par prøvepakker med engangs ammeinnlegg

– Shampoo, balsam og hårkur I reisestørrelser fra Million Dollar Hair

– Leave in hårkur fra Redken

– Vanlig dusjsåpe

– Barberhøvel og ekstra barberblad

– Sminkefjerner, ansiktspeeling og ansiktsspray fra CleanStart serien til Dermalogica

– Ansiktskrem fra Neutral ( bruker egentlig ikke ansiktskrem, men har hørt at det er tørr luft på sykehusene.. ) 

– Shinespray og sånn hair thickening ting til håret fra BedHead

– Straight-hair ting fra Sexyhair 

– Bodylotion fra Declare

– Bodylotion fra BodyShop

– Sminkeservietter

– Philips hårfønern min

– GHD slettetangen min 

– Hårbørsten min fra Pilus

– Elektrisk tannbørste med lader

– Tannkrem

– En pakke med hårstrikk, i tilfelle det blir varmt med løst hår

– Sminkevesken min med sminken oppi, selvfølgelig .. 

–  2 pakker med brystvortekrem/ krem til ekstremt tørr hud

– Pakke med kleenex

– Eos lipsyl

– Blistex lipsyl 

 

DIVERSE

– Det nye kameraet mitt ( som ikke er på bildet fordi jeg tok bildet med det.. ) 

– Lader til kameraet

– Iphonen min 

– Lader til Iphone

– 4 energisjokolader

– Helsekortet mitt og andre viktige papirer fra svangerskapet ( har alle inni den rosa mappen på bildet ) 

– Babyguiden

– Blad

 

I tilegg til dette skal jeg nok ha med meg litt mere sånne småsnacks/sportsdrikke greier, for å raskt få opp energien.  Skal også kjøpe noen flere blader jeg kan lese i tilfelle fødselen tar LANG tid..  man vet jo aldri ! Evt tar jeg med pc’en .. men det tviler jeg sterkt på ! : )

Skal selvfølgelig også ha med bilstolen, men så lurer jeg på.. skal jeg ta med en dyne som han kan ha oppi bilstolen på hjemreisen ?  Og ammeputen, burde jeg ta med den ?

 

Hva synes dere, mangler jeg noe annet ?  Tar imot alt av tips og råd med åpne armer 🙂 

Forresten.. dropp å fortelle meg at jeg har med for mye, eller at jeg aaaaaldri under noen omstendigheter kommer til å få tid til å sminke meg..  Som jeg skrev helt øverst i dette innlegget, så tar jeg rett og slett bare med hjem igjen det jeg ikke får brukt der borte,  værre er det altså ikke 😉 

– 

 

 

48 kommentarer
    1. hehe , skulle AKKURAT til å skrive noe når jeg leste dropp og fortell meg …. Men ja , litt mye. Men for all del er jo din koffert 🙂 Men du blir nok å legge merke til at du får ikke brukt halvparten 🙂 Bindene på sykehuset , skjorta, joggebukse er vel det som man går mest i 🙂 Pakket selv ganske mye med meg , men innså i ettertid at jeg hadde ikke behov for halvparten 🙂 Men uansett. Lykke til! 10 dager til termin nå! 🙂

    2. Hei! Har aldri født selv, men har hørt av flere at det er lurt å ta med ammepute, ettersom det kan være vanskelig å legge til babyen de første gangene, ammepute er jo med på å gjøre det lettere, kort sagt, jeg ville tatt ammeputen med! 🙂 Lykke til Rannveig, gleder meg masse til å se prinsen din som kommer snaaaart!

    3. Tror de har ammepute har de på sykehuset i Hammerfest om du trenger det. Ei dyne å ha oppi bilstolen kan være lurt å ha med da de fryser lett når de er så små å liker å ha det godt og varmt. Mi lille frøys sånn på helsesentret her i Alta at hun ble blå.

    4. du burde ha med noe å ha i halsen, evt. en høyhalset genser, for det e utrulig lett å fryse i halsen å på brystpartiet, å da kan du bli sår å veldig øm og få betennelse å da kan du ikke amme ;/ så veldig lurt å ha men et litt tykt skjerf, eller en hals, eller høyhalset strikka genser.

    5. Oi, det var jo en god del … som mammaen til Oscar skrev så kommer du ikke til å bruke halvparten av det du har med deg , pakket faktisk litt jeg også men endte med å bruke kun sykehusshorta , de deilig nettingshotpants trusene og sokker i alle 5 dagene , + 2 joggebukser da 😛

    6. Tror jeg hadde med meg like mye som deg.. Men det kom godt med da vi måtte være på sykehuset i fem uker og klesforsyningene bare kom en-to ganger i uka.. Var i Stavanger og vi bor to og en halv time derfra..
      Tror ammepute er unødvendig å ha med, best å ligge når du først skal få igang ammingen:) Vi hadde en del kler og et ullteppe over henne.. men dette var i juni da, hehe:)
      Ellers så ble jeg overrasket over hvor mye blod og klumper av levret blod som kom ut etter fødselen(unnskyld detaljer), for meg hadde aldri nattbind holdt….. Brukte nettingtruser og gigantiske bind i rundt en uke etter fødselen..
      Hehe, lykke til da!! 🙂

    7. For å si det sånn, så tror jeg ikke du kommer til å mangle noe! 🙂 Bedre med litt for mye enn litt for lite. Til hjemreisen burde du kanskje værtfall ha ett godt teppe med i bilen. 🙂 Og ammeputen trenger du nok helt sikkert ikke. Det skal dem ha på sykehuset. Men ellers så tror jeg du har husket alt og mere til! 😀 Lykke til når det skjer noe!! 🙂

    8. en god bomulds shorts 🙂 Det savna jeg iallefall… man svetter mye, og jeg klarte ikke å ha joggebuksa på.. å syns ikke det var så kult å ligge i trusa hele tia.. så hadde vært kjekkt å hadd en slack shorts å tre på seg .. eller to.. om man skulle blø igjennom.. Lykke til 🙂

    9. Ser ut som du har fått me dæ d meste, å vel så det! 😉 Pakka mye mindre enn dæ, å fant ut at æ hadde me alt for mye. Men som du sir, d e jo bare å ta me hjem ijænn. Ammepute har de i hammerfest så d træng du ikke, e åsså mye behageligere å ligge å amme. Ha me et tykt å godt pledd t hjemreisa siden dåkker faktisk sitt i en go å varm bil. De har bleie på sykehuset, men når æ va dær hadde de urtruli nok ikke nr 1 (altså den minste str), så d måtte æ faktisk kjøpe sjøl xD Ser ikke ut t at prinsen din mangle nåkka, å trur helt ærlig du vil bli overraska over kor fort de små veks.. Altså, d e ikke sikkert han rekk å bruke alt av klær du har kjøpt :p Anyway, masse lykke til ! 😀 No e d virkelig ikke lenge ijænn t han melde sin ankomst ^^,

    10. Jeg også pakket ned en helt haug haha, men fant fort ut at de hadde det meste på sykehuset. Nå er det ikke lenge igjen for deg:) Blir spennende!

    11. Dropp nattbindan :p. du må bruke bleie rannveig xD, om du skal bruke dæm så kommer du til å måtte bytte vær halv time, åsså kan du droppe å ta me så mange truse får de 3-4 første dagan klare du ikke press på dåsa :p, må blir nåkk å måtte bruke sykehus trusan ;), pga opphoven + at du må bruke bleie :p…. åsså kan du bare DROPPE bh, får du kommer ikke til å klare å ha den på deg da du får mekla skikkelig i gang 😉

    12. Ser ut som du har husket det meste 🙂 Og er jo alltid bedre med for mye enn for lite.
      Jeg fikk min nydelige lille sønn for 5 dager siden 🙂 Så har akkurat kommet hjem fra sykehuset. Hadde en god del med meg, og en god del med hjem som ikke ble brukt. Men hva gjør vel det;)
      Men det som ble mye brukt var singletter (man blir fort varm pga hormonendringene i kroppen + lett å søle melk på seg mens man ammer) og litt løse joggebukser sånn at man føler seg mest mulig vel når man må gå med bleie 😉
      Og jo, ville hatt med litt flere pysjer til lille prinsen. Vi var på sykehuset i 3 dager og brukte 4 pysjer. For lurt å bytte med en gang babyen blir våt (gulp eller melkesøl) Spesielt hvis det er bomullspysj. Det blir kaldt med en gang.
      Det er det jeg kommer på 🙂 Blir spennende å se når han bestemmer seg for å komme!

    13. Ville tatt med mer ammeinlegg enn bare de prøvene. Nattbind har de også i hammerfest så det må man ikke ha med skjøl 🙂 Men e jo greit å ha til hjemreisen. Lykke til!

    14. syntes det bare er bra at du har pakket ned så mye jeg, for jeg trodde også jeg hadde for mye med meg. men jeg hadde for lite! det kom jo gulp, bæsj, tiss og melk over alt !!! haha

    15. Du burde ha med deg både dyne til deg og beibien! Det er vinter når du skal over fjellet. Å det KAN FAKTISK skje at dokker får stopp på bilen. å da skal ikke den nyfødte fryse. Det tåler den ikke. Så mitt råd er gode og varme klær + dyner og ordentlige ullfpledd i massevis, å som du sier selv, skader ikke å ta de med. bare å la de ligge i bilen om du ikke får bruk for dem.
      Har sjøl opplevd at vi fikk stopp på fjellet, med en 3-4 ukers gammel baby, bare flaks at vi hadde med masse ullfpledd scooterklær og dyner. for det var ingen biler som stoppet, å de som stoppet hadde ikke plass til oss. Heldigvis hadde vi en kjennoing som kjørte 30 min foran, som snudde! 🙂 mitt råd. lykke til

    16. Jeg fødte i Kirkenes og var lang vei hjem til Vadsø, da var det litt lurt å ha på seg klær som var enkel å amme i (du blir å sitte i bil og blir mye knøing). Anbefaler å ikke spise så mye sjokolade når lillegutt kommer til verden, mange nyfødte får veldig vondt i magen av det. Ville hadd med meg ullpledd til han og hvis du har sånn utedress med votter (du vet sånn kant man bare kan brette over på dresse?) er det lurt å ta den, hendene hans kommer til å være så små og vanskelig å få i votta 🙂 Vannflaske til fødselen er lurt. Jeg brukte “beleien” i 1 døgn, så tror nok det er bra du tar med deg nattbind. Skjønner ikke at alle andre presser på deg sine meninger, dem som har født bør jo vite at alle fødsler er heeelt forskjellig – men er nok enig i at “bleiene” kommer du nok til å bruke 1 døgnet hvertfall 🙂 Masse lykke til, uansett hvor vondt det kan gjør så er det det beste som har skjed meg hvertfall og du kommer til å huske alt det fantastiske 🙂 Nyt den første tiden med lillingen, du får det aldri tilbake!

    17. Vil tro at det er like greit å ha med for mye enn for lite. En vet jo aldri hvor mye klær som går med i søl av gulp, melk og lignende. I tillegg til at litt sminke og hudpleieprodukter sikkert kan være fint for å få en bedre selvfølelse etter fødselen. 🙂

    18. Tror at du ska ta med en dyne så han kan ha i bilstolen på hjemreisen 🙂
      Og du får nok bruk for sminken 🙂 deilig å ordne seg litt etter en fødsel og div 🙂 Bedre med for mye, enn for lite 😀 Ammeputen trenger du nok ikke å ta med i det hele tatt 🙂
      Du får ha lykke til når fødselen nermer seg 😀

    19. Masse gode tips her 😀 Støtte mæ også på å ha med litt sminke, men kanskje mest sånne gode krema osv.. alle sir at det e helt ufattelig kor mye det hjelpe å føle sæ litt vel etter fødsel, med litt godlukt, egne produkta osv 🙂

    20. Syntes det såg/høres bra ut jeg! 🙂
      Ammepute har de på sykehuse, samme med pumpe om du skulle ha bruk for det.
      Og du, du kommer til å ha mer enn nok tid til å sminke deg;)
      INGEN av fødslene mine (eller etter da) har jeg latt være å sminke meg, eller bare hatt sykehus skjorte på meg.. Så bare d var noen som skreiv det.

    21. Tips: Det kan være lurt å ta med flere bodyer til babyen (selv om de kanskje har på sykehuset) – noen babyer gulper utrolig mye!
      Det gjorde ihvertfall jenta mi, hun hadde reflux…

    22. skal du flytte inn på sykehuset du da? herrrejesus så mye du har pakket med, du skal da bare være der i 2 dager.. Anbefaler cardigan ikke vanlig genser, så mye enklere å amme med.. å vanlig spile bh er vel litt unødvendig..

    23. La nu Rannveig få ta med sæ det ho VIL ta med sæ, lite vits å sitte å si til ho at ho skal på sykehuset, ikke på ferie osv.. Ho får nok MER ENN NOK tid til å sminke sæ og sånne ting, og en del ekstra klær e aldri dumt å ha med sæ om ho har plass til alt, som sagt, ho tar det jo med sæ hjem igjen.. 😉 Greit nok at ho skal på sykehus, men koffår i alle dager skal ho ikke kunne ta med sæ litt unødvendige ting som kanskje får ho til å føle sæ litt mer komfortabel på sykehuset? Æ e sikker på at æ kommer til å pakke med mæ halve hjemme mitt når æ skal på føden, for kommer sikkert til å være der noen dager og da e det greit å ha litt selvkomfort 🙂
      Fin sykehusbag Rannveig, skal sette i gang med å pakke min hvert øyeblikk! 🙂 E vel kanskje på tide da ting kan skje når som helst..

    24. Ser kjempe bra ut spør du meg. Bedre med for mye enn for lite 🙂 Vil derfor anbefale flere ammeinnlegg også, og kanskje ullinlegg også 🙂 Jeg bruker ullinnlegg mot puppen og engangsinnlegg utpå der igjen, noe jeg fikk tips om fra jordmor på UNN.
      Maaasse lykke til, du har mye å se frem mot 🙂

    25. Hei! tenkte bare å si at de nutrilett sjokoladene ikke skal spises når man ammer 😉 står bak på pakken! Er ikke bra for babyen av en eller annen grunn! lykke til 🙂

    26. Genser? Singlet? Du skal amme en del altså. Du kommer til å forbanne deg over klær du må dra over hodet for å få vekk 🙂 Du mangler litt bodyer til lillegutt, i tilfelle mye gulp. Du trenger nok ikke så mye dill til deg selv. Shampo, godlukt osv er greit men du kommer ikke til å bruke halvparten av klærne til deg selv =)
      Og husk at dere kan få stopp på fjellet. Så noen hadde nevnt det. Svært viktig. Det skjer altfor ofte..

    27. Synes det er bra du har med masse! Å man vet faktisk aldri hvor lenge man bli værende! Jeg ble på sykehuset i 5 dager. Å noen blir enda lengre, hvis det blir noe problem med amminga. Derfor er jeg veldig glad for at jeg fikk være noen dager ekstra, så jeg fikk til amminga mye bedre! 🙂
      Masse lykke til Rannveig!

    28. “flytte inn på sykehuset”, “ferie”… Gi dere da, vi ble på sykehus fem uker etter at jeg hadde født. MYE bedre å ha mye med enn lite, en vet aldri hva som kan skje.

    29. “Skal også kjøpe noen flere blader jeg kan lese i tilfelle fødselen tar LANG tid.. ”
      Hahahahahha.. trur du at du du kommer til å læse dæ i gjennom fødselen ?
      Tru du har misforstått litt når det gjell å føde du lille du.. 😉

    30. Sofie Elise: Tror ikke det var jeg som mistforsto, det var nok du ! Har absolutt ikke sett for meg at jeg skal lese mens jeg har rier, hahahh ! Greit å ha med i tilfelle ting tar LANG tid, som jeg skrev, og med det mener jeg at ting KAN stoppe opp, og starte igjen. Tror de fleste her skjønte det, utenom deg.

      Er faktisk ikke så veldig liten, hele 1.72 over bakken 😉

    31. Skjønn ikke at folk gidd å legg inn kommentara du nettopp har skrevve at du ikke vil ha… -.- Blir så babysyk av å lese bloggen din! Nydelige klær du har til lille 🙂 Lykke til! Håper fødselen blir som du ønsker 🙂

    32. Bjørn Borg boxerene kan du sikkert legge igjen hjemme ;D Viss du er så heldig å bli klipt i tillegg.
      For å si det sånn, jeg tok med meg dongeribukse, min favoritt. Tok nok en del uker før de kom på igjen!

    33. ooj.. trur ikke du mangler noe som helst.. jeg hadde med meg en joggebukse og 2 singletter jeg :p det var vel så å si det eneste :p åsså et skift til lillegutt.. jeg lå for det meste i senga å kula`n, å trengte ikke stort :p
      lykke til når dagen kommer..

    34. hadde no åsså med mæ masse klær både til mæ å babyan, har født 2 gang her i hammerfest, dem har både nattbind å andre bind om du måte ønske men æ tok nu med mæ å nångang va det fritt åsså skal du fær å spring dær med blodmus å spør ette bind, kjempe greit å ha eget med sæ, å masse klær syns æ e kjempe deilig å ha med, melkesøl å gulp å ikke minst at det e klamt å varmt på sykehuset, va deilig å dusje 2 gang for dagen når æ sto opp å før æ gikk å la mæ, å ikke minst kunne skifte klær for hvergang, med førstefødte va æ i 3 daga på sykhuset, å med nr 2 ifjord va æ 2 daga, men skulle så absolutt vært længare, det e jo nåkka man ikke vet å det vet no alle mammaer å pappaer, å det med sminke kos dæ med den, e så deilig å freshe sæ opp når man står opp å kansje får besøk å bilda blir tatt, man treng da ikke å se ut som ett dass fordeom man virkelig føle sæ som ett etter en fødsel:P lykke til å nyt tia du får nåkk de egen erfaring på alt det der, men en ting skal være sikkert at vanlig bh va ikke nåkka godt å ha på for det prøvde æ å, men det gjor ondt å va vanskelig å amme med, å ikke minst så kan spila gjøre vondt å tætte melkegangan i puppen å derme e du utsatt for brøstbetennelse å dårlig utdrivning, vanlig ammeinnlegg å ullinnlegg utpå e som gull fikk æ som ett tips på sykehuset, å da slapp brøstvorta å på en måte å tørke fast i ull innlegge når den va sår for det gjør innmari ondt:)

    35. Trodde det var vanlig at de hadde str 1 i bleie på sykehuset.. da jeg fødte for litt over 5 mnd siden brukte lillejenta mi prematur bleier fordi 1 bleiene var for store 🙂 å nei, hun var ikke født for tidlig, hun annkom 1 dag før terminen, så hun var så fullbåren som hun kunne få blitt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg