SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN DEL 1

 

Det var veldig VELDIG mange spørsmål om barnefar som ble stilt, og jeg har svart som best jeg kan uten å gå for langt inn på detaljer.  Som jeg svarte på de fleste spørsmålene om han, så er ting 110% opp til han og det valget han har tatt/tar for de kommende dagene.  Så hvordan ting til slutt blir med kontakt med sønnen ,vil være et produkt av det valget.   

 

ENKELT og greit 🙂 

 

 

Hvilke symptomer hadde du i begynnelsen av svangerskapet? Var det noen sære symptomer du kanskje ikke trodde hørte med? Helt i begynnelsen, før jeg engang visste om den en gang så bittelille gutten inne i magen min, så trodde jeg at jeg hadde diabetes fordi jeg tisset så ofte..  så fikk legetime til det, men samme dag som legetimen min tok jeg jo en graviditetstest som var positiv. Så fikk bare bekreftet det på legetimen at jeg var gravid og ny time noen uker senere for å ta et endelig valg om abort eller ikke, ble ingen utredning av diabetes for å si det sånn, haha.. Ellers.. ømme nipler fra jeg ventet mensen, noe som var helt unormalt til å være meg, brukte aldri å ha det. Og før jeg også visste at jeg var gravid, så begynte jeg å grine fordi vi ikke hadde crispo i kjøleskapet…    

Litt senere ( uke 6-7 ) kom kvalmen og oppkast for fult, og jeg var skikkelig dårlig med oppkast hver dag fram til uke 13 ca.  


Hvordan er ditt forhold til barnefar nå? Det eksisterer ikke, hverken noe “forhold” til meg eller noe forhold til sønnen sin.  Etter hans eget ønske, noe som er helt greit for meg, men ufattelig trist for hans del. Bare synd han ikke ser det.. Ikke mitt tap, for å si det sånn. Jeg skal kooose meg masse maasse med lille gullet mitt hvertfall, være der for han uansett og gi han all den omsorgen og kjærligheten han trenger og fortjener <3 

 

Hvordan reagerte familien din når du fortalte at du var gravid? De tok det litt forskjellig, mamma ble sjokkert, men ikke sint. Pappa ble sint og sjokkert, og har ikke hatt så veldig bra kontakt. Men vi er ikke uvenner eller noe sånt 🙂 

 

Føler du at du får nok støtte fra de nå? Ja, mamma er verdens beste støtte for meg nå ! 


Hvordan tror du livet ditt vil bli etter at sønnen din er født? OPP-NED ! Men heerlig <3 

 

På en skal fra 1-10 utseendemessig, hvor synes du at du selv ligger? 8

 

Hvorfor bruker du mellomrom etter at du har skrevet et utropstegn? Si deet du

 

Er du fortsatt god venn med barnefaren? Og skal dere bytte på å ha sønnen deres, eller skal du ha han helt alene hele tiden?  Nei, og nei, vi skal aldeles ikke bytte på å ha han

 

Hvis du skulle få en datter, og hun la ut bilder av kroppen sin sånn som du, hadde det vært helt greit for deg? Altså, jeg er 18 år, en selvstendig voksen person her i Norge. Hva min eventuelt framtidige datter velger å gjøre i myndig alder skal jeg ikke blande meg så altfor mye inn i, om hun er stolt over kroppen sin og vil vise det synes jeg bare det er flott , Når det er sagt, så ser jeg ikke helt hvor du vil henne. Jeg legger ut bilder av magen min uke for uke, saken hadde vært litt annerledes om jeg IKKE hadde vært gravid og lagt ut slike bilder da.  

 

Hvordan har du tenkt å oppdra han? Man kan aldri gi nok kjærlighet, og det tror jeg nok er nøkkelen til tilnærmet alt annet.  Viser man sine barn at man setter dem høyest av av alt her i verden, og ville gjort alt for dem, så får man til andre ting også.  Kommer jo selvfølgelig til å sette grenser slik alle foreldre burde for sine barn.  Å si noe mere konkret om hvordan jeg vil oppdra han er jo littt vanskelig, da han fortsatt er inne i magen min og jeg enda ikke har fått prøvd å være i mammarollen.

 

Sex livet ditt nå? Helt greit, men ikke akkurat det jeg har mest lyst til om dagene

 

Stilling som er best ? Nå som jeg er så høygravid som jeg er så er “doggy” det eneste som funker.  Menee, “cowgirl” til vanlig

 

Skal du døpe barnet ditt ? Ja, det skal jeg 

 

Synes du at du er sexy nå ? Ja, synes kroppen min er kjempefin fortsatt jeg.. ingen strekkmerker, og eneste som er “feit” på meg er jo magen, som forresten er verdens fineste ! <3

 

Skal du døpe eller ha navnefest? Du virker jo ikke særlig kristen :  Skal døpe han, men du har nok rett der, er ikke noe kristen. Tenker at det får være hans valg om han vil fortsette å være medlem av statskirka når han blir større, slik at ikke jeg skal være den som velger om HAN skal være kristen eller ikke fordeom ikke jeg er det. 

 

Lurer egentlig på om du har noen venner/bestevenninne? Du har liksom aldri skreve noe om dt! Også er det mange son støtter deg rundt hele situasjonen? Du virke så aleine om alt: Hadde mange venner og bekjente før jeg ble gravid, men som mange andre gravide opplevde jeg også at flere og flere bare droppet å ta kontakt, da jeg ikke var noe gøy å være sammen med lenger, ikke kunne feste etc..   men da ser man jo hvem de ordentlige er, og hvem som bare var falske.  Nå har jeg omtrent bare venner som er gravide eller er mamma.  Har bare et par igjen som ikke har baby 🙂 Har også en super familie som gleder seg masse til å møte lillegutt ! Så er slettes ikke alene om alt nei , selv om det kan virke sånn på bloggen min 🙂 

 

Hvor mye penger og sånn får du ifra NAV? Ca 14 000/mnd nå, og etter lillegutt er født vil jeg også få dobbelt barnebidrag+ finnmarkstilegg og bidrag fra staten/farsbidrag.  Om det blir farsbidrag eller bidrag fra staten spørs egentlig liitt på barnefars valg de kommende dager, uten at jeg skal gå noe nærmere inn på det. 

 

Får du så mye at du kunne bodd alene og alt? Kunne gjort det ja, og det er også planen når lillegutt er noen mnd gammel.  Planen er vel å flytte til Tromsø, eller kanskje sørover. 

 

Hvor mange kg har du gått opp i vekt nå? 13 kg

 

Nå nevnte du noe om (alenemamma) er det sånn at du ikke vet hvem faren er eller ? Joda, vet veldig godt hvem faren er, og han vet også veldig godt hvem han er..  Alenemamma vil jo bare si at jeg blir alene om ansvaret, omsorgen, og at han ikke skal ha så mye med gutten å gjøre.  Akkurat hvor mye/lite vil dette valget han har tatt vise.  Vet ikke hva han har bestemt seg for, da jeg ikke gidder å bruke min energi på å kontakte han lengere. Men jeg tror jo jeg vet hva han velger, og da blir det nok desverre svært lite han skal ha med sønnen å gjøre.  Men det får han eventuelt ha seg selv og sine helt forvrengte måter å prioritere på å takke for.  

 

 

5 kommentarer
    1. Synes ikke du er en 8er, mer som en 10er. har aldri før sett noen som kler så godt å være gravid!

    2. Håpe du ser på mæ som en venn da^^
      Å håpe du vet at æ e hær.om du ville prate om nåkka elns<3
      du kommer nok t å bli en kjæmpeflink mamma t lillegulle^^

    3. Synes du virker så utrolig mye mer moden nå enn før, utifra hvordan du velger å svare på spm om faren til barnet! Du er nok ett utrolig godt eksempel på at man vokser mentalt enormt mye når man er gravid 🙂 Likte også måten du stiller deg om du skal døpe barnet, utifra om du er kristen eller ikke! 🙂
      Stå på Rannveig! Vi heier på deg 🙂

    4. Synes du svarer godt for deg, det skal du ha 🙂
      Du aner virkelig ikke hvor uvurderlig støtten fra moren din kommer til å være! Selv jeg, som har en fantastisk barnefar, beundrer mammaen min mer enn noensinne før 🙂
      Du er flink til ikke å trashe barnefaren Rannveig, jeg synes han er en ordentlig DRITT! 😉
      Lykke til som mamma, det er noen slitsomme uker du har foran deg (jeg syntes hvertfall de 6 første ukene var overveldende tunge..) Men plutselig blir det mye greiere :):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg