TERMIN

 

Da er altså dagen 18 desember kommet, som jeg har gått å ventet på i tilnærmet 9 måneder.  Og hva har skjedd ?

 

 

Ikke noen fødsel iallefall.  Kan med handen på hjertet si at jeg er temmelig skuffet, selv om jeg er fullt klar over at det er veldig normalt å gå til termin og vell så det.  Det er faktisk bare 5% som føder på termindagen,  kjære gud…  la meg være en av de 5 prosentene !  

Merker hvordan stemningen og håpet bare synker for hver dag som går. Har nesten mistet håpet, og det føles virkelig ut som at jeg aldri skal få den babyen jeg så lenge har gått å ventet på og gledet meg til å bli mammaen til !  Kan nok tro at de fleste som går over tiden får akkurat denne følelsen.  Hadde aldri tenkt at jeg heller kom til å få den, men den kom.. og i dag har den liksom blitt 100 ganger verre for hver time som går.   

Det kan best beskrives med at hele verden rundt deg går vidre i høyhastighet, mens du bare sitter der og venter… og venter.. og venter… og venter…  på noen som aldri kommer ?!  Det føles sånn iallefall, haha .  

MEN NÅ SKAL JEG IKKE KLAGE MERE, LOVER…   Han kommer nok til påske iallefall !  Hehe, neidaa.  Han kommer nok iløpet av noen dager , heelt sikkert.  

Da jeg var på kontroll hos jordmor på fredag fikk jeg jo time til overtidskontroll i Hammerfest den 25 desember.  Da vil de ta ultralyd for å sjekke mengen fostervann, morkaken, og generelt om lille gutten min har det bra.  For om han har det bra, blir jeg bare sendt hjem igjen. Men fikk streng beskjed fra jordmor om at jeg måtte bare ta med meg sykehuskofferten min , for det kan jo hende jeg blir satt i gang da. 

De skal nok også sjekke livmorhalsen min da, og om det er noen åpning osv.  Og om jeg enda ikke har født til den 29-30 desember, så blir jeg garantert satt i gang ( 12 dager etter termin)  MEN, alt dette er jo bare om jeg ikke har født til da ..  og det HÅPER vi jo at jeg har, ikkesant dere ? 🙂

 

  Kryss fingrene for meg og lillegull da 


19 kommentarer
    1. Får håpe han kommer i natt da! Kjedelig å måtte vente så fælt 🙂
      Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å bli satt i gang så sent som mulig (hvis du må i det hele tatt), med tanke på om ungen blir født sent på året eller tidlig på året. Noen få dager/timer gjør ikke store forskjellen når alt er på plass likevel 🙂

    2. Som flertallet av førstegangsfødene så går du nok over terminen ja. Eller kanskje du også er en av de 5% å føder på terminen 😉 ennå 22 timer igjen :p men det første alternative er jo mest sannsynlig.
      Håper han melder sin ankomst veeldig snart, så du slipper å være på sykehuset på julaften! :/ el at han kommer i romjula;p

    3. Er ganske vanlig å gå overtid ja, gikk selv 10 dager overtid! Eller.. Fødselen begynte på den 9 dagen, men han kom ikke ut før dag nr 10 🙂
      Kjenner forresten igjen den skuffet følelsen etter å ha ventet så lenge, og så kommer han ikke til termin.. Men 12 dager er ikke så ille, det går fort! 🙂

    4. Jeg tror du får han om bare noen dager for det ser man i ansiktet ditt. Eller i dag / natt. Jeg var så heldig at jeg fikk han akkurat på termin som var 17.mai 2011 🙂 Men ja lå med rier i over 1 døgn da :/

    5. Natalie: vente til etter nyttår? det er jo ikke bra for verken barn eller mor at barnet er inne for lenge etter termin. og tror du ikke ranveig driter i om barnet blir født i 2011 eller 2012? hun vil jo ha babyen fortest mulig! :p

    6. hehe….ser ut som du skal sprenges snart 😛 hehe… jeg er bare 1.55, og hadde ikke nært så stor mage selv om jeg fødet barn som var over 4 kg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg