SLIMPROPPEN MIN ER GÅTT !

Skal ikke gå altfor mye innppå detaljer her nå, men slimproppen min er iallefall gått ! Så vet dere deet ! Det var ikke noe geleklump som mange beskriver, det var bare bittelite blod etterfulgt av litt “utvannet” blod .  Så nå håper jeg virkelig ikke lillemann er langt unna, og at jeg får STERKE rier snarest 😀 

Har bakt cupcakes og rundstykker i hele natt, bare fordi jeg var altfor rastløs til å sove..   men nå skal jeg gå å sove, så håper jeg våkner av begynnende rier..     Legger forresten ut bilde av cupcakesene etterpå, ble utrolig fornøyd 🙂

Har hatt mye sterkere og hyppigere kynnere i går kveld/i natt enn jeg noen gang har hatt hittil, så det er jo et godt tegn ! Har også SYKT  mye vann i føtterne, har virkelig føtterne til en dame som veier 290 kilo for mye. Håpehåpehåpeee 😀

 

 

Hvor lang tid gikk det fra slimproppen din gikk, til riene startet/vannet gikk ? 

 


42 kommentarer
    1. Det trenger ikke være slimproppen, for den er ja slimete:p meen noe skjer der nede:))
      Med nr. Gikk slimproppen 2uker før fødselen.
      Med nr. 2 gikk d 3 timer riene starta, og 6 timer etter d var prinsessa født 🙂

    2. Anonym: Ettersom jeg har lest på nett og fått forklart av jordmor, så trenger ikke slimproppen ligne på hverken slim eller “propp” 🙂

      Men akkurat hva det er er vel ikke så nøye, for som du sier så er jo noe på G uansett, siden det kommer blod ut , hehe 😉

    3. Har ikke peiling på om min har gått enda eg. Hehe =P Har hatt Rier i heile natt og utrolig vont , men dabbet av igjen no i morgentimene.. Så får se hvordan det går no utover dagen 🙂

    4. På førstemann mistet halve jeg slimproppen 1,5uke før han kom. Så fikk jeg siste halvpart bare timer før alt starta. Og den var nøyaktig som du beskrev 🙂 med blod osv! Med nr to gikk hele ett par dager før 🙂

    5. Først gikk slimproppen min, og to dager etterpå gikk vannet.. Så begynte riene og varte hele dagen! Og tidlig på morgenen kom jenta mi<3 var helt fantastisk:) så hos meg tok d 4 dager fra proppen gikk til hun var ute! De sier jo det kan ta alt fra 1-7dager når proppen har gått.. Masse lykke til Rannveig!! Det gjør utrolig vondt, men verdt alt da du får den lille på brystet:):)

    6. Min slimpropp kom ut litt og litt.. begynte allerede 2 uker før termin. men jeg måtte bli satt igang 12 dager over !mmasse lykke til 🙂

    7. Vedder på at det skjer noe i natt! Det er typisk med slike “forberedelser” som å bake eller vaske før baby kommer! Selv var jeg sterkt plaget av bekkenløsning, men dagen før min gutt kom var jeg å gikk på city hele dagen uten vondt! Å om natten kom min lille prins:-) Høres litt ut som du hadde det litt sånn i natt! Masse lykke til:-)

    8. ÅÅÅÅ! Min har ikke gått ennå, venter fortsatt hehe… Men har masse maserier til tider og murringer da. Uff! Begynner å bli slitsomt! Håper gutten din kommer ut snart! Er så spennende nå siste tide fordi man vet jo aldri når det skjer no! 😀

    9. Hos meg så gikk slimproppen(som heller ikke så ut som en propp), bare noen få timer før det hele startet 🙂
      Skjedde vel rundt 23 på kvelden, og etter nattesøvn, så våknet jeg klokken 0700 at jeg måtte tisse, i det jeg satte meg ned på do gikk vannet 😀 Riene startet med engang vannet gikk 🙂
      Lykke til 🙂

    10. Hos meg gikk slimproppen søndag, på mandag hadde jeg maserier og 2cm med åpning og natt til tirsdag våkner jeg av en veldig sterk rie og noen timer etterpå var han ute 🙂
      Masse lykke til! 🙂

    11. Den gikk dagen etter jeg hadde vært på overtidskontroll, og 2 dager etter det igjen kom Jenny:) Slimproppen kan gå leeenge før fødselen starter, men håper for din del at fødselen er rett rundt hjørnet:) Lykke til! =)

    12. Min gikk 6 dager før vannet gikk. Men det er som folk sier, det kan ta alt fra 1-7 dager og noen ganger hele 14 dager fra slimproppen går til en fødsel 🙂 Og Benedikte, hvorfor skal barnefar være med når han har tatt null kontakt med Rannveig på gudene vet hvor lenge? At han i det hele tatt kan forvente å være med synes jeg er helt på trynet. Synes Rannveig gjør rett i å ta med seg moren sin 🙂 Man skal ha med seg en person man stoler fullt og helt på, den personen skal støtte både før, under og etter en fødsel. Og for meg høres det ut som barnefaren ikke er klar for det ansvaret.

    13. To uker før fødsel. Hadde små blødninger og vatn lignende greier hver dag i to uker. Men fødte i uke 36 da;)

    14. Merka aldri at slimproppen “gikk” jeg :p
      Men, jeg hadde 3cm åpning i en uke (uten noen vondter) før fødselen startet skikkelig.
      Da gikk plutselig vannet og gutten var ute 3 timer og 45 min senere i uke 38 <3

    15. Hei.
      Min slimpropp gikk dagen før riene kom, da gikk jeg med rier et døgn før jeg havnet på sykehuset og på ettermiddagen dagen etter kom verden vakreste gutt til verden 🙂
      Masse lykke til, her er det noe på gang trur jeg så han kan komme når som helst….

    16. Jeg hadde rier hele natten å kom på sykehuse kl 7 om morgenene. Der sjekket jordmor at jeg hadde 2-3 cm åpning. Etter hun hadde “vært oppi” gikk slimproppen min og jeg fødte en herlig liten prins halv 5 samme dag 🙂
      I dag er gutten min 2 uker gammel 🙂 Jeg sier det, GLED DEG!

    17. Hi, With LikeBully.com you can explode your socialprofiles and blogs.
      LikeBully.com provides you with a system that will get you tons of followers, likes and blog hits.
      Check us out, and try today for free.

    18. Slimproppen gikk begge gangene ved termin, mens begge fødslene er satt i gang. Første fødsel satt i gang 14 dager over termin og fødslen var over 24 timer etter første modningstablett. Andre fødsel satt i gang 11 dager etter termin, fødslene var her over etter 4,5 time etter modningstablett. Lykke til! Sov, spis og slapp av så mye som mulig -trenger krefter til fødsel 🙂

    19. Håper at du holder oss oppdatert nå 🙂 stå på å lykke til, håper at du får ut babyen snarest!

    20. når den gikk, gikk vannet med engang og riene startet på flekken, med ca 1 min mellomrom.. er jo ikke sikkert hele slimproppen din gikk men litt av den.. min gikk på do, å det var ganske mye :p hehe.. skjønte ikke stort hva som skjedde da

    21. Når den gikk hos meg hadde jeg hatt rier i over et døgn, og var på sykehuset. Dette var på ettermiddagen, og Tomine ble født kl seks neste morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg